To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Podskakuje podczas przyśpieszania

QBART - 05-03-2009, 23:21

Witam szanownych kolegow!
Pozwole sobie na podlaczenie sie do tematu, bo akurat po wpisaniu w google wyskoczylo mi info z waszego forum. Tez mam problem z podskakujacymi kolami przy gwaltownym ruszaniu (jesli depne ostro nic nie trzepie, ale jesli tak o aby tylko zerwac auto to podskakuje cala tapicerka :evil: ). Moge napisac, ze na 100% nie jest to wina amorow (moje maja 85% przod 65% tyl) ani opon (tydzien temu zmienilem ze starych 14'' 195/60 na wypas :biggrin: 16'' 205/50). Moj ojciec twierdzi, ze to lozyska albo wlasnie cos z poloskami(przeduby).
Pozdro

tommyc1 - 06-03-2009, 08:19

Hmm...a ja myśle, że to z radości. Galant lubi jak się mu gazuje, wiec gdy to robimy, on podskakuje z radości:). To wesoły samochód po prostu:D. A tak jeszcze poważnie, czy tylko V6 podskakują czy 2.0 też? A, teraz widzę, że kolega wyżej ma 2.0...to jakaś wada konstrukcyjna pewnie (kolejna) ;) .
Student - 06-03-2009, 09:58

Jak było już kilka razy powiedziane WINA AMORKÓW, a testy sprawności można sobie w buty wsadzić.
W Carismie miałem to samo i dokładnie takie zachowanie, przód dostaje w palnik ale nie za mocno (bo jak damy mocno to nie skacze tylko smród robi i zwija bieżnik i wtedy nic nie podskakuje bo opony traca przyczepność na stałe) tylko tak trochę to opona dostaje poślizgu a potem łapie i siła idzie na zawieszenie i na amorek a on sobie z tłumieniem nie radzi i go podbija ...i tak w kółko kilka razy, potem spada obciążenie bo samochód zaczyna się toczyć to i amorki nie skaczą.

viader - 06-03-2009, 11:17

Za wheel hoop odpowiada bardzo dużo czynników. Najczęściej są to wywalone poduszki silnika albo luzy w zawieszeniu. Mogą też być amortyzatory ale nie muszą. U mnie na amorkach nowych koła też podskakują, nie ma luzów w zawieszeniu, za to mam wywaloną poduszkę silnika od strony rozrządu. W przyszłym tyg. wymienię to napiszę czy pomogło.
kamil73-73 - 06-03-2009, 19:28

Witam wszystkich'' palących'' gumy.Potwierdzam teze amorków i oprócz tego małej sztywności zawiechy.Po wymianie amorów podskakiwanie jest nadal,ale sposób jest tylko jeden;używasz gazu i sprzęgła po męsku tzn mocno w palnik i zrywasz no a póżniej to już nic nie widać.Jeżeli natomiast chcesz ostro ruszyć i normalnie obchodzisz się ze sprzęgłem[ nie mając kontroli trakcji] masz wrażenie że koła chcą urwać zawieszenie,niestety tak jest.Próbowałem na suchym i na mokrym ,efekt ten sam.Myślałem nawet aby utwardzić i obniżyć przód ale obawiam się że na naszych drogach odpadłby mi zdeżak.
eddi1977 - 07-03-2009, 11:04

Przedwczoraj zrobiłem przegląd w "przyjaznym" warsztacie,ja koła były na takiej wibrującej poduszce to widać słabości zawieszenia,facet sam obejrzał a później pokazał mi gdzie widać,między innymi przegub przy przednim prawym kole.Dostałem również wydruk przyczepności kół na co składa się nie tylko kondycja amortyzatorów ale również pozostałych części które się zużywają,np przeguby.W sumie muszę zrobić zawieszenie zanim całkiem się rozwali i przy okazji spowoduje inne uszkodzenia wiec zbieram kase.
Później zobaczę czy koła mi nadal podskakują przy gwałtownym ruszaniu. :)
6.04.2009.
Dodam teraz że to zjawisko u mnie zanikło po zmianie kół z 17" na 15".Na początku nie zauważyłem bo nie ruszam raczej gwałtownie ale w tamtym tygodniu jakoś tak prawa noga mi zesztywniała i niespodziana-normalny start z piskiem.Póżniej zachęcony spróbowałem raz jeszcze i to samo.Zobacze jeszcze jak bedzie na nowych gumach (Dayton D320 205/60 R15) ale na starych michelinach energy jest dobrze :biggrin:

xor - 13-07-2009, 00:09

U mnie podskakiwanie znikło (no, jeszcze muszę dokladnie potestować) po wymianie... tylnych amortyzatorów, I w sumie to logiczne - przyspieszasz, to tył Ci dociska siła bezwładności, oraz z przodu moment obrotowy + opór asfalt/opona wyciska tenże przod w górę. Masz zjechany tył = brak oporu przeciwstawiającego wypychanie przodu.
I traci przyczepność...

Ostatnio nawet przypadkiem ruszyłem z piskiem opon. Na 215/45/r17, co wcześniej mi się nie zdarzyło, bo skakał.

tommyc1 - 13-07-2009, 07:25

A to bardzo możliwe co piszesz, bo mi też czasem tak podskoczy przy ruszaniu a z przodu mam nowiusieńkie kayaby, więc to na pewno nie ich wina :)
telefaks - 12-11-2016, 12:38
Temat postu: Trzęsie samochodem podczas gwałtownego przyśpieszania
Witam serdecznie

Mam bardzo martwiący mnie problem w moim świeżo zakupionym galancie. Otóż jest nim telepanie samochodem, trzęsienie, podskakiwanie podczas gwałtownego przyśpieszania, szczególnie na półsprzęgle. Jest ono o tyle mocne że daje wrażenie jakby miał silnik wyskoczyć, a plastiki we wnętrzu oderwać się i polecieć w siną dal. Od wielu godzin szukałem rozwiązania tego problemu, lecz nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi. Jedni mówią że to poduszka silnika, drudzy że sprzęgło a trzeci że amortyzatory. We wtorek mam już umówionego mechanika aby doprowadzić samochód do ideału, ale też nie chcę aby zapobiegawczo zostało wymienione całe przednie zawieszenie, co możliwe że nie da żadnej poprawy, a będzie niezwykle drogie. Prosiłbym gorąco o wskazówki, jak naprawić ten nurtujący mnie problem. Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.

milo - 12-11-2016, 12:59

telefaks napisał/a:
Otóż jest nim telepanie samochodem, trzęsienie, podskakiwanie podczas gwałtownego przyśpieszania, szczególnie na półsprzęgle

Tylko podczas ruszania czy przy wyższych predkosciach to sie dzieje
telefaks napisał/a:
Jedni mówią że to poduszka silnika, drudzy że sprzęgło a trzeci że amortyzatory.

Słuszne uwagi bardziej sprzęgło i poduszki i opony ale tylko przy ruszaniu potrafi podskakiwac

telefaks - 12-11-2016, 13:03

Przy wyższych prędkościach wszystko jest w jak największym porządku, jak i podczas normalnego ruszania. Problem jest tylko i wyłącznie przy gwałtownym przyśpieszaniu, przy niepuszczonym sprzęgle.
milo - 12-11-2016, 13:06

telefaks napisał/a:
Problem jest tylko i wyłącznie przy gwałtownym przyśpieszaniu, przy niepuszczonym sprzęgle.

Zmień opony na próbe też tak miałem

telefaks - 12-11-2016, 13:14

Gdy go zakupiłem opony były oryginalne, aluminiowe wersji Avance, problem już wtedy występował. Parę dni temu założyłem zimowe, co w żaden sposób ani pozytywnie ani negatywnie nie wpłynęło na problem. Co niestety wskazuje na usterkę o wiele trudniejszą
Hugo - 12-11-2016, 18:25

telefaks, przede wszystkim jaki masz silnik w tym Galu?
artufcb - 13-11-2016, 11:55

Jeśli dzieje się to na półsprzęgle no to sprzęgło.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group