To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Automat z czy bez tiptronica

m6riano - 20-09-2010, 17:40

Ja bym wziął "tipa" jeszcze tez ze względu na to że już "zajeździłem" dwa manuale, takie są wytrzymałe w galach.
A cena używki manuala i automata jest praktycznie taka sama.

Krzyzak - 20-09-2010, 21:37

ze swojej praktyki mogę jeszcze tylko napisać, że ręcznej zmiany biegów użyłem w mojej skrzyni tylko raz - przez ciekawość :)
normalnie zmienia biegi tak, że ja nie potrafię ich tak zmieniać, więc stwierdziłem, że nie ma sensu się tym wachlowaniem zajmować ;)

menic - 24-09-2010, 11:48

Automatem trzeba też nauczyć się jezdzić.
Ostatnio jechałem z kolegą jego Honda Civic 1.6 VI gen... co się biedak musiał namachać tą gałką jak chciał wyprzedzać.... Kręcił wysoko, a autko jakoś powoli jechało :) Nie to co Gal... Pedał gazu leciutko mocniej, mamy natychmiastową redukcję i wyprzedza się szybko :)

Na szczęście Galant trochę mocy ma, więc totalny kick-down (guziczkowy) przy wyprzedzaniu raczej jest zbędny i stosuje go tylko w ekstremalnych sytuacjach :)

Tomek - 24-09-2010, 12:17

menic napisał/a:
Automatem trzeba też nauczyć się jezdzić.
Ostatnio jechałem z kolegą jego Honda Civic 1.6 VI gen... co się biedak musiał namachać tą gałką jak chciał wyprzedzać.... Kręcił wysoko, a autko jakoś powoli jechało Nie to co Gal... Pedał gazu leciutko mocniej, mamy natychmiastową redukcję i wyprzedza się szybko

Na szczęście Galant trochę mocy ma, więc totalny kick-down (guziczkowy) przy wyprzedzaniu raczej jest zbędny i stosuje go tylko w ekstremalnych sytuacjach


nie porównuj Civica do prawdziwego auta
nie porównuj 1.6 do 2.5
moc ponad 1,5 razy więcej :lol:
Galant w manualu też daje rade, uwierz mi

menic - 24-09-2010, 12:28

tomek84 napisał/a:
menic napisał/a:
Automatem trzeba też nauczyć się jezdzić.
Ostatnio jechałem z kolegą jego Honda Civic 1.6 VI gen... co się biedak musiał namachać tą gałką jak chciał wyprzedzać.... Kręcił wysoko, a autko jakoś powoli jechało Nie to co Gal... Pedał gazu leciutko mocniej, mamy natychmiastową redukcję i wyprzedza się szybko

Na szczęście Galant trochę mocy ma, więc totalny kick-down (guziczkowy) przy wyprzedzaniu raczej jest zbędny i stosuje go tylko w ekstremalnych sytuacjach


nie porównuj Civica do prawdziwego auta
nie porównuj 1.6 do 2.5
moc ponad 1,5 razy więcej :lol:
Galant w manualu też daje rade, uwierz mi

1.6 - 125 KM 1100 kg
2.5 - 163 KM 1400 kg?
Nie ma aż tak dramatycznych różnic :P

Tomek - 24-09-2010, 12:37

myślałem, że masz na myśli wersje 105 KM
podaj jeszcze moment obrotowy

sampler - 24-09-2010, 13:22

jezdzilem galantem EA w zwyklym automacie i do manuala nie ma nawet porownania jesli chodzi o przyspieszenie. Roznice czuc nawet bez pomiarow.
Anonymous - 24-09-2010, 13:23

Ja uparłem się na automat. Po wypadku miałem 6 śrub i blachę w podudziu lewym, a żona także po wypadku miała operację kolana lewego. Stąd decyzja o tip troniku w Galancie. W pewnym momencie jednak z Galanta zrezygnowaliśmy... własnie ze względu na skrzynię.

W wersji europejskiej w silniku 2.5V6 moim zdaniem nie ma jednej WŁAŚCIWEJ skrzyni biegów. Manual nie daje sobie rady z mocą silnika. Tip tronic jest fajny, ale 4 biegi? Bez przesady... Chciałem kupić EA5W Avance. Zmieniłem zdanie. Z powodu skrzyni biegów kupuję Legnuma z tip tronikiem. :) Pięciobiegowy automat to minimum. :) W Legnumie wyprzedzanie nawet z pułapu 2.000 obrotów jest bardzo szybkie i płynne. :)

menic - 24-09-2010, 13:32

sampler napisał/a:
jezdzilem galantem EA w zwyklym automacie i do manuala nie ma nawet porownania jesli chodzi o przyspieszenie. Roznice czuc nawet bez pomiarow.

Tylko Ci się wydaje. Zrób pomiary to się zdziwisz :)

Anonymous - 24-09-2010, 13:36

menic napisał/a:
sampler napisał/a:
jezdzilem galantem EA w zwyklym automacie i do manuala nie ma nawet porownania jesli chodzi o przyspieszenie. Roznice czuc nawet bez pomiarow.

Tylko Ci się wydaje. Zrób pomiary to się zdziwisz :)

menic, to jest fizycznie niemożliwe ;) samochód ze skrzynią pięciobiegową będzie szybciej się rozpędzał niż czterobiegowy automat... do tego stary automat w EA jest wooolny...

menic - 24-09-2010, 13:46

enanthate napisał/a:
menic napisał/a:

Tylko Ci się wydaje. Zrób pomiary to się zdziwisz :)

menic, to jest fizycznie niemożliwe ;) samochód ze skrzynią pięciobiegową będzie szybciej się rozpędzał niż czterobiegowy automat... do tego stary automat w EA jest wooolny...

Dobrze wiemy, że 5 bieg w skrzyniach manualnych to tzw. nadbieg, służący raczej do zmniejszenia spalania, niż rozpędzania.
Poza tym, automat zawsze będzie ciut wolniejszy, w związku ze stratą na sprzęgle. Jednak mówienie tego w tonie jak powiedział kolega świadczy iż różnica jest ogromna ;)

sampler - 24-09-2010, 13:50

menic napisał/a:
sampler napisał/a:
jezdzilem galantem EA w zwyklym automacie i do manuala nie ma nawet porownania jesli chodzi o przyspieszenie. Roznice czuc nawet bez pomiarow.

Tylko Ci się wydaje. Zrób pomiary to się zdziwisz :)


hmm pomiary 0-100 sa producenta.

2.5 V6 MT - 7.9 s
2.5 V6 AT (nie tip) - 9.3 s

menic - 24-09-2010, 13:55

sampler napisał/a:
menic napisał/a:
sampler napisał/a:
jezdzilem galantem EA w zwyklym automacie i do manuala nie ma nawet porownania jesli chodzi o przyspieszenie. Roznice czuc nawet bez pomiarow.

Tylko Ci się wydaje. Zrób pomiary to się zdziwisz :)


hmm pomiary 0-100 sa producenta.

2.5 V6 MT - 7.9 s
2.5 V6 AT (nie tip) - 9.3 s

Mój automat robi setke w mniej niż podaje producent ;) Największą różnicą jest strzał ze sprzęgła w manualu, nieosiągalny w at.

Dla ciekawości...
Ostatnio ścigałem się z mojego brata nissanem 200sx lekko dłubniętym. Powtarzaliśmy test 2 razy... Ruszane z miejsca. W momencie osiągnięcia setki przegrywałem o 1 długość samochodu i dalej już odchodził bardziej.

sampler - 24-09-2010, 13:56

moze tez cos masz dlubniete ;)
Krzyzak - 25-09-2010, 19:12

menic napisał/a:
nieosiągalny w at.

nieprawda :) - są automaty ruszające z 3000 obrotów - np. w EVO

menic napisał/a:
1.6 - 125 KM 1100 kg
2.5 - 163 KM 1400 kg?

po co takie porównanie? - o ile masa się nie zmienia, to moc się zmienia w zależności od obrotów, strat na skrzyni i innych elementów - co z tego, że honda ma 125KM, jak dostępne powiedzmy przy 7000 rpm... (tak strzelam)
trzeba by obejrzeć wykres mocy obu silników



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group