To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] 1 "nieobowiązkowa" wymiana oleju

OutekII - 14-05-2009, 07:19

dab napisał/a:
tomekrvf napisał/a:
dab napisał/a:
tym tzw technicznym (podobno).

Co to jest olej techniczny??? Niezła bzdura.
Tak wymieniacie te oleje w silniku a nikt nie wpadł na pomysł żeby po dotarciu zmienić olej w skrzyni, transferze i tylnym dyfrze.


wiesz...ta bzdura karmia nas wszystkich przy zakupie w salonie :?
nikt nie wie co jes wlane na starcie...wiec moze lepiej wymienic :?

Ponawiam pytanie: Czy przeglad zerowy jest obowiazkowy lacznie z wymiana oleju i co jesli takowy nie zostal wykonany?


Witaj
Nie wiem czy zerowy jest obowiązkowy czy nie, ale mi w salonie powiedzieli że go robią bo takie mają zalecenia. Oczywiście pieczątka w książce jest, haczyki na wszystkich czynnościach które wykonali. Oczywiście nic nie płaciłem. Przy odbiorze mechanik z serwisu powiedział mi tylko o tym oleju, żeby sprawdzać, bo ten typ potrafi trochę tego zjeść :-) .
Pozdrawiam.
P.S.
Czy Wy też macie akumulator z celami w którym trzeba sprawdzać poziom elektrolitu ????

rezon - 14-05-2009, 08:34

dab napisał/a:
Czy przeglad zerowy jest w ogole obowiazkowy
tak, dla sprzedawcy - to on ma go zrobić przed wydaniem samochodu
dab napisał/a:
co jesli takowy nie zostal wykonany?
zażądaj przeprowadzenia albo wymiany samochodu, ale najpierw niech napiszą, że Ty masz go zrobić. Mówić to można wiele rzeczy, chyba że nagrałeś :wink:
jachupda - 14-05-2009, 10:54

Mi przy odbiorze gosc w salonie kierownik serwisu zreszta stal obok, powiedzial ze przeglad mam po 15 kkm. Jak zapytalem czemu nie po 1500 jak w innych on mi na to , ze nie ma takie potrzeby chyba ze chce dac zarobic serwisowi.
Na pytanie jaki olej mam otworzyl silnik i pokazal - naklejka castrol nie pamietam teraz symbolu i na tym zakonczylismy rozmowe.

dab - 14-05-2009, 13:50

qrcze :? u mnie ani naklejki ani infa o przegladzie... jakas salonowa oszczednosc...widze ze trzeba mocno podrazyc temat,


Co do aku. to tez mam wersje z otwieranymi celkami...jakas lipa, pewnie padnie po 3 latach :-)

OutekII - 14-05-2009, 14:05

dab napisał/a:

Co do aku. to tez mam wersje z otwieranymi celkami...jakas lipa, pewnie padnie po 3 latach :-)


Dzięki za info. To porażka jakaś. Ostatni raz miałem taki aku w maluchu z 14 lat temu. Do naszych Outlanderów trzeba zatem wozić niestety wodę destylowaną, olej na dolewki co jeszcze ? :wink:

tomekrvf - 14-05-2009, 18:17

dab napisał/a:
Ponawiam pytanie: Czy przeglad zerowy jest obowiazkowy lacznie z wymiana oleju i co jesli takowy nie zostal wykonany?

Przegląd zerowy tzw. PDI wykonywany jest przez dealera przed wydaniem samochodu dla klienta. W zakresie PDI nie ma wymiany oleju w silniku.
dab napisał/a:
wiesz...ta bzdura karmia nas wszystkich przy zakupie w salonie

Co nie znaczy że jest to prawda.

cebull - 14-05-2009, 22:34

u mnie pora na dolewke przyszla po okolo 5500km i wtedy by nie drazyc co za olej wymienilismy na Shella, choc pan w servisie vspominal cos moze nie o "tehnicznym" ale o pierwszym oleju "rzadszym" co by to nie mialo znaczyc, ponoc teraz juz tak nam szybko poziom oleju nie zniknie ;)
dab - 18-05-2009, 09:50

rc4 napisał/a:
...PS. outlandery z VW silnikiem obecnie wymagają wymiany oleju co 20.000 km. Instrukcja zaleca normę 507.00? Czy w tych modelach doszedł filtr cząstek stałych? czy tylko wydłużono przebiegi?


Faktycznie ten silnik ma ten filtr?
Mozna zalac silnik olejem klasy 504.00-507.00?? (np MOTUL :-)

rezon - 18-05-2009, 10:08

dab napisał/a:
Faktycznie ten silnik ma ten filtr?
podobno typu otwartego co kolwiek by miało to znaczyć.
dab napisał/a:
Mozna zalac silnik olejem klasy 504.00-507.00?? (np MOTUL
można. Spełnia wymogi. Sam mam taki zalany od przeglądu.
dab - 18-05-2009, 10:11

ok, dzieki rezon, wlasnie namierzylem taki na allegro w cenie ok 200zl/5l i chcialem ostatecznie rozwiac swoje watpliwosci 8)

A jak to jest z pozniejszymi przegladami? moge przyjechac ze swoim olejem i mi go wleja odliczajac zarazem od ceny przegladu koszt ich oleju?

rezon - 18-05-2009, 11:34

dab napisał/a:
moge przyjechac ze swoim olejem i mi go wleja odliczajac zarazem od ceny przegladu koszt ich oleju?
nie wiem jak u Ciebie, ale w moich stronach cena przeglądu nie zawiera materiałów - przynajmniej w tych ASO gdzie serwisowałem samochody każdej marki, więc nie odliczają od ceny. Po prostu wręczasz olej i zalewają ten, który przywiozłeś.
dab - 18-05-2009, 12:22

Dzwonilem do serwisu i powiedzieli ze moge dac spokojnie swoj olej (tylko odnotuja to w serwisowce) Dodatkowo mowil ze olej o ktorym powyzej rozmawialismy motul 5w30 jest troche za rzadki pod ten silnik i zbyt na niego dobry - nie potrzeba oleju tak dobrej klasy do tego motoru. wystarczy dac olej klasy 505.01 nieco gestszy zarazem, bo o lepkosci 5w40.
znalazlem rowniez i takiego MOTULA:
MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40
STANDARTY: ACEA A3/B3 - API SJ/CF
APROBATY: VW 505.01 - VW 500.00 - VW 505.00

Zastosowanie:
Specjalnie zaprojektowany do samochodów z silnikami TDi, które mają stały okres wymiany oleju (15.000km w Europie), do silników Diesla z turbodoładowaniem z lub bez pompowtryskiwaczy (Volkswagen PD), bez filtra cząstek stałych. Także do silników benzynowych. Do każdego rodzaju paliwa.

Wszystko ok tylko jest polecany do aut bez filtra czastek stalych.
No i tu nie wiadomo - jest czy go nie ma w 2.0 D-ID ??? :doubt:
Nie wiem co to znaczy "filtr typu otwartego" Ktos to moze rozwinac? Wczesniejsze Outki z lat 2007 do polowy 2008r tego nie mialy?

rezon - 18-05-2009, 14:16

dab napisał/a:
Wczesniejsze Outki z lat 2007 do polowy 2008r tego nie mialy
wcześniej nie było oleju 504/507.
dab napisał/a:
MOTUL SPECIFIC 505.01 5W40
taki może być
dab napisał/a:
olej klasy 501.01
a taki wg instrukcji nie spełnia normy. Prawda jest taka, że na oleju raczej się nie oszczędza, bo te "oszczędności" wracają np. krótszym okresem pracy turbiny. Ja tam wolę zalać olej o klasę wyższy niż o klasę niższy. Różnica w cenie 5l będzie może 50zł. Na 20kkm to wychodzi 25gr/100km
dab - 18-05-2009, 14:20

A ile juz przejechales na tym 5w30? Cos ci ubylo? Sprawdzales moze?
krzychu - 18-05-2009, 18:46

Nie wiem co Wy macie z tym motulem ale nie ważne. Moim zdaniem można do nowych silników śmiało lać rzadkie oleje. Przecież nie będzie go ubywać litr na 100km. A jak zauważysz że faktycznie go ubywa to przy następnej wymienia zmienisz na gęstszy... Chodź z drugiej strony dużo próbowałem przestudiować o olejach (studnia bez dan i brak wiarygodnych testów) zalałem Shelle Helixem Plus 5W40. A 5W40 jest chyba najbardziej polecaną gęstością na polskie warunki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group