[02-06]Lancer CS0 - Rozmowy na temat opon i felg
krzychu - 17-01-2013, 10:36
Posprzątałem trochę:
Maiky1987 - wydaje mi się, że 205/45/17 to max co tam wejdzie.
K9G - to zależy od szerokości opony oraz średnicy ponieważ profil to nie są mm tylko procent szerokości.
Ps. Przy takich tendencyjnych pytaniach proszę szukać podobnych wątków i tam kontynuować dyskusję.
Maiky1987 - 17-01-2013, 15:51
ok:) dziękuję:)
krzychu - 17-01-2013, 16:58
Oczywiście przy w miarę fabrycznym ET (45-46) i nie daję gwarancji.
K9G - 17-01-2013, 19:36
Zastanawiam sie czy nie wziasc do mojego miska 195/55/R16 zamiast 195/50/R16, bo Kraków jest tak dziurawy ze dramat. I tu chcialem sie zapytac jakie będą tego złe strony.
krzychu - 17-01-2013, 19:58
Podobno na styk wchodzi 195/55/16....
pablini - 17-01-2013, 21:03
do 2 litrowego można włożyć 15 calowe, żeby poprawić komfort, ja mam na zimę 185/65R15 na felgach 6x15 et 46.
K9G - 17-01-2013, 22:01
R15 odpada, bo takie mam zimówki i już jest łajba.
Na styk tzn? Jak będą 3 osoby z tyłu to będzie obcierać?
A powiedz mi jeszcze krzychu jakie dokładnie masz opony letnie, bo właśnie jestem na kupnie.
krzychu - 18-01-2013, 07:07
K9G - ja mam jeszcze fabryczne Yokohamy Advan Sport A460 195/50/16 ale jak będę kupował to 205/50/16 i myślę o Yokohama C.Drive tylko mam nadzieję, że wypuszczą w końcu wersję drugą w tym rozmiarze, bo na razie jest tylko ta starsza wersja A na styk znaczy, że niewiele miejsca zostanie.
pablini - można, ale oponę sobie załóż 195/60/15. To i tak duży profil na zimę w sam raz.
Więc z tego co się orientuję to max co wchodzi to:
195/60/15
205/50/16 (niektórym udało się zmieścić 195/55/16)
205/45/17
Ps. Zaraz jeszcze połączę ten temat z innym
pablini - 18-01-2013, 21:50
wiem, że lepiej 195/60R15, ale cena 185/65R15 mnie skusiła. Poza tym zależało mi na Yokohamach i żeby były kierunkowe. W rozmiarze 195/60R15 jest W.Drive V902a asymetryczna, a ja kupiłem V903a kierunkową.
krzychu - 19-01-2013, 07:39
pablini - A czemu nie kupisz jakiego GoodYera? Na zimę Yokohamy to raczej skrojone do szybkich aut na autobane są, a nie kopny śnieg, przesypkę czy lód pod górę... Zima europejska to nie ta sama co w Japonii.
Yokohame to można kupić na lato.
195/65/15 komuś tam obcierało więc może 185/65/15 wejdzie....
pablini - 19-01-2013, 16:03
Good Year i wszystkie opony, które robią (Dunlop, Dębica..) po sezonie dwóch tracą kształt, przez co mogą bić i słabo się wyważają. A Yokohamy wybrałem V903 i się dobrze sprawują na śniegu.
Obywatel - 19-01-2013, 16:38
pablini napisał/a: | Good Year i wszystkie opony, które robią (Dunlop, Dębica..) po sezonie dwóch tracą kształt, przez co mogą bić i słabo się wyważają. |
No, niezłe rewelacje Muszę pójść popatrzeć w obydwu samochodach bo może mam już koła w kształcie jajek i nic o tym nie wiem
Od ponad 10 lat jeżdżę na oponach z grupy Goodyear i żadnych takich objawów nie zauważyłem.
krzychu - 19-01-2013, 18:06
pablini - GY UG 7+ 4-ty sezon bez wyważania.... 140 na budziku - żadnych drgań....
pablini - 19-01-2013, 22:37
pracuje w wulkanizacji i bardzo często widzę opony z grupy GY, które są świeże, z dużą ilością bieżnika, a mimo wszystko są nie równe. W Dębicy standardem jest, że po dwóch sezonach nie nadaje się do niczego. Fulda nawet nowa potrafi bić. Lepiej jest z Dunlopem i Goodyearem, ale do Michelina czy Continentala nie można ich porównywać.
Poza tym kupując Goodyeara można trafić na opony produkowane w Chinach (np. letni model F1). Niestety jakość jest inna niż Niemieckich. Jak kupuje się Michelina to nie ma znaczenia czy będzie z fabryki francuskiej, hiszpańskiej czy polskiej jakość jest zawsze dobra.
Obywatel - 19-01-2013, 23:15
Z Dębicy przećwiczyłem już chyba wszystko: D-124, Vivo, Passio, Frigo, Frigo II i mógłbym o nich wiele powiedzieć, ale na pewno nie to, że się nierówno zużywają i są ciężkie do wyważenia. Jeździłem też na zimowych Sava'ch i byłem wniebowzięty. Teraz jeżdżę na wielosezonowych Goodyear Vector 4 Seasons i stwierdzam, że są zarąbiste
|
|
|