To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Komfort podróżowania - zawieszenie

MARIO 100 - 13-10-2009, 22:10

Doradzicie mi mam zamiar zmienic sprezynki na nizsze na orginalnych amorkach,ma to sens :roll:zna ktos namiary na sklepy z takimi sprezynkami :?:
jaca71 - 13-10-2009, 22:39

MARIO 100 napisał/a:
Doradzicie mi mam zamiar zmienic sprezynki na nizsze na orginalnych amorkach,ma to sens :roll:zna ktos namiary na sklepy z takimi sprezynkami :?:

A nie lepiej zacząć od amorków? Potem dopiero sprężyny?

plbarti - 13-10-2009, 23:24

jak z 16' zmienisz na 18' będzie twardziej , jak dalej będzie za miękko wtedy zawias modyfikuj moim zdaniem.
Luk - 14-10-2009, 00:17

MARIO 100, napisałeś o 2 rzeczach: że na zakrętach się "wygina" oraz że przy 160-170 nie prowadzi się pewnie. Przede wszystkim co dla ciebie oznacza, że nie prowadzi się pewnie. W zakrętach przy 160? Czy na normalnej drodze? Bo jak zmienisz na 18", to na kiepskiej nawierzchni będzie Ci się prowadził jeszcze mniej pewnie (jeżeli masz na myśli jazdę na wprost np. w koleinach). Zmiana zawiasu na twardy i kół na 18" spowoduje lepsze trzymanie w zakrętach (opona się mniej odkształca) ale na dziurach i koleinach będziesz musiał mocniej trzymać kierownicę.
Ja jeżdziłem na równym "torze" na 16" ale o niższym profilu (chyba 50) i było ok (zwłaszcza że podpompowałem) ale na "dojeździe" na trasie to była masakra. Jak zmieniłem opony z powrotem na moje (205/60) dopiero dało się spokojnie jechać...

el_diablo - 14-10-2009, 07:56

MARIO 100 napisał/a:
przy predkosci niedozwolonej w naszym kraju nieprowadzi sie go pewnie-czy to normalne?


Ale co masz na myśli? Utrzymywanie prostego toru jazdy przy wysokiej prędkości, koniczność uważnego kontrolowania położenia na pasie ruchu?
Wg mnie Lancer mógłby być trochę stabilniejszy przy wysokich prędkościach, ale nie na tyle, żeby powiedzieć, że prowadzi się niepewnie. Przejedź się dla porównania Nubirą ;) Ale fakt, jeździłem samochodami, które lepiej radzą sobie z prędkościami "autostradowymi".

krzychu - 14-10-2009, 12:44

Trzeba było kupić Intense tam masz większe stabilizatory i od tego bym zaczął. Wymienić stabilizatory na te z Intense/Instyle. A potem pomyśleć nad niskoprofilowymi oponami na felgach 17 lub 18 cali. Na pewno BARDZO się zmieni prowadzenie w zakrętach (nie będzie kład się) a przy wyższych prędkościach (pod warunkiem dobrej nawierzchni) jak po stole pojedzie.
gzesiolek - 14-10-2009, 12:47

W zakretach nie stwierdzilem kladzenia sie... przynajmniej u siebie... moze nie jezdze "wyczynowo", ale i tak wiekszosc zakretow przejezdza Lancerek szybciej niz inni...
co do jazdy z duza predkoscia, to Lancer nie lubi kolein... a poza nimi nie stwierdzilem nigdy zadnej niepewnosci... inna sprawa, ze mi lepiej sie prowadzi 1.5 z elektrycznym wspomaganiem niz 1.8 z hydraulicznym... mam lepsze czucie drogi i realcji auta na poruszenia kierownica...

Trik - 14-10-2009, 13:09

Lancer prowadzi się bardziej niż inni i to mi wystarczy. Nie lubi kolein prawdopodobnie ze w zględu na szerokość gum. W zakrętach wysoki profil, felga 16" , musi się przecież poddać, co daje lekkie wrażenie wyjeżdżania przodu na ciaśniejszym zakręcie. Do jazdy z większymi prędkościami zdecydowanie warto zadbać o ciśnienie w kołach, tak jak podaje to producent w tabeli na progu od strony kierowcy . Co do zawiasów tu http://stores.speedcorps..../Categories.bok , ew KYB.
MARIO 100 - 14-10-2009, 19:28

plbarti napisał/a:
jak z 16' zmienisz na 18' będzie twardziej , jak dalej będzie za miękko wtedy zawias modyfikuj moim zdaniem.
Naprzyklad 17'-215/50 bo na takie mysle zmienic,bo na nizsze niema mowy na naszych wspanialych drogach
plbarti - 14-10-2009, 19:46

[/quote] Naprzyklad 17'-215/50 bo na takie mysle zmienic,bo na nizsze niema mowy na naszych wspanialych drogach[/quote]

jeżeli na 17 to ten rozmiar będzie OK. dopuszczalna różnica 2% nie jest przekroczona a dokładniej -0.87% na średnicy jest to -5.6mm teoretycznie przy 50km/h bedziesz miał 49.57km/h , ładne felgi do tego o odpowiednim ofsecie i gra.
ja żeby trochę te przechyły zmniejszyć do swojego invite'a dołożyłem rozpórkę ,bo fabrycznie jest w modelu wyżej, .

MARIO 100 - 14-10-2009, 20:24

jaca71 napisał/a:
MARIO 100 napisał/a:
Doradzicie mi mam zamiar zmienic sprezynki na nizsze na orginalnych amorkach,ma to sens :roll:zna ktos namiary na sklepy z takimi sprezynkami :?:

A nie lepiej zacząć od amorków? Potem dopiero sprężyny?
sprezynki na nizsze i troche twardsze bo na orginalnych wyglada jak ;karoca;na stojaco mozna umys podwozie po zimie :)

[ Dodano: 14-10-2009, 20:32 ]
plbarti napisał/a:
Naprzyklad 17'-215/50 bo na takie mysle zmienic,bo na nizsze niema mowy na naszych wspanialych drogach[/quote]

jeżeli na 17 to ten rozmiar będzie OK. dopuszczalna różnica 2% nie jest przekroczona a dokładniej -0.87% na średnicy jest to -5.6mm teoretycznie przy 50km/h bedziesz miał 49.57km/h , ładne felgi do tego o odpowiednim ofsecie i gra.
ja żeby trochę te przechyły zmniejszyć do swojego invite'a dołożyłem rozpórkę ,bo fabrycznie jest w modelu wyżej, .[/quote]Mam na oku ladne odlewy MOMO S 5 dla mnie ok.

plbarti - 15-10-2009, 00:02

rozpórki nie zamontowałem po to by zasuwać na prostej ,ale żeby delektować się zakrętami , nie szaleję na drogach , "modyfikowanie" samochodu ,kupowanie różnych dodatków do auta to taki mój nałóg. Może nie ma potrzeby wrzucania pasjonatów marki do jednego worka z szaleńcami drogowymi . To że samochód ma możliwości nie oznacza że korzystam z nich w codziennej jeździe.
PS. Jeszcze nie sprawdzałem prędkości maksymalnej i nawet nie planuje tego robić , lancer służy mi do podróżowania z rodziną i ma szybko wyprzedzić i wrócić do normalnej prędkości.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group