[92-96]Lancer CB0 - ile wam pali was lancerek?
akbi - 05-07-2008, 23:22
adams12 napisał/a: | pozatym Akbi - ja się domyślam, że Twoja stopa dalej czuje żużel i dlatego w sposób specyficzny poruszasz się samochodami powodując u nich przyspieszone obroty pompy paliwowej |
na żużlu przepustnice regulowałem dłonią a nie nogą
...spalanie rzędu ok 14l/100km, osiągnąłem dokładnie pisząc:
w aucie 3 osoby + 40 kg pies
prędkość non stop 170-190 km/h na odcinku ok 200 km
z moich obserwacji różnica w spalaniu przy jeździe o prędkościach 100 a 150 km/h nie jest tak duża, jak przy prędkościach 160 a 180 km/h
wichura1 - 28-07-2008, 09:26
Ostatnio byłem na wakacjach, naładowany bagażem samochód + 2 osoby dorosłe i dziecko, spalanie na trasie 6,1 l/100km prędkość przeciętna 80-100km/h
stary alfer - 28-07-2008, 09:57
584 km:
450 trasa - prędkości 100-120, auto załadowane, 3-4 osoby
134 miasto - odcinki 4-5km
Spalanie 8,1 l.
Dużo?
wichura1 - 28-07-2008, 10:58
Mało, masz 1,6 kombi więc spalanie OK.
secki - 28-07-2008, 12:08
Mi udalo sie zejsc ponizej 6l/100km, liczac na oko wyszlo jakies 5,8
Warunki:
2 osoby, pies (ze 40kg), bagaze na 2 tygodnie (bagaznik zawalony do lini siedzen i troche rzeczy pomiedzy tylna kanapa a przednimi siedzeniami).
Trasa - predkosci 90-110 km/h , droga ekspresowa w Szwecji (brak wiosek i innych powodow do zwalniania - sporadycznie do 70 bylo).
W Norwegii bylo juz wiecej ale nie duzo (ale tam wiecej gorek i drogi bardziej krete).
siwyalf - 29-07-2008, 23:44
Mój Lancerek 1.6 '94 sedan pali średnio 10-11 litrów gazu po mieście. Dodam, że nogę mam ciężką i jestem zaskoczony tak niskim spalaniem. W trasie pali od 8 do 10 literków gazu na 100 km. Wszystko w zależności od stylu jazdy, ale raczej go nie oszczędzam. On chyba tak samo jak ja lubi wysokie obroty. Dla porównania Colt 1.3 12V '98 mojej żony pali około 9-9.5 litra gazu na 100km po mieście, w trasie 8.
pozdrawiam
siwyalf
Anonymous - 03-08-2008, 20:47
Dzisiaj przetestowałem Miśka w trasie- rezultat 6.8 litra na 100 km. Całkiem nieźle myślę
rosomak1983 - 10-08-2008, 00:54
Chłopaki macie zapewne tak ze zapala i gasnie wam kontolka stanu paliwa. I teraz pytanie czy jak sie pierwszy raz zapali to jest te 10 litrów czy jak sie pali ciągle to wtedy dopiero jest te 10 litrów????
PiotrekSL4 - 10-08-2008, 21:06
Jeśli chodzi Ci o "Żyda" to u mnie sie nie zapala. W ogóle w coltach/ lancerach z CBO CAO to kontrolka nie jest z tych świecących.
pawela - 10-08-2008, 23:13
PiotrekSL4 napisał/a: | Jeśli chodzi Ci o "Żyda" to u mnie sie nie zapala. W ogóle w coltach/ lancerach z CBO CAO to kontrolka nie jest z tych świecących. |
Ja to z nieświecących? Wg instrukcji zapala sie kiedy w baku zostaje 8 litrow. Wg moich obserwacji i wyliczen mruga (tzn mignie raz na kilkadziesiat sekund czy minut) gdy jest jakies 10 litrow w baku a stale pali sie (pomijajac hamowanie) gdy zostaje ok 8. Wskaznik jest juz wtedy jakies 2mm ponizej czewonego pola. Tez sie kiedys o to balem ale jest zarezykowalem jazde do rezerwy i wsio dziala. Jak masz wskaznik na czerwonej kresce to masz jeszcze spokojnie 11-12 litrow, a przy skrecaniu w lewo CA0 przerywa gdy jest juz ze 3-4 litry. To juz najwyzszy czas na tankowanie!
PiotrekSL4, pewnie nie jeździłeś ze wskaźnikiem poniżej czerwonej kreski. Ciężko się przełamać, że jeszcze jest tam sporo paliwa
Anonymous - 11-08-2008, 01:13
pawela napisał/a: | PiotrekSL4 napisał/a:
Jeśli chodzi Ci o "Żyda" to u mnie sie nie zapala. W ogóle w coltach/ lancerach z CBO CAO to kontrolka nie jest z tych świecących.
Ja to z nieświecących? Wg instrukcji zapala sie kiedy w baku zostaje 8 litrow. Wg moich obserwacji i wyliczen mruga (tzn mignie raz na kilkadziesiat sekund czy minut) gdy jest jakies 10 litrow w baku a stale pali sie (pomijajac hamowanie) gdy zostaje ok 8. Wskaznik jest juz wtedy jakies 2mm ponizej czewonego pola. Tez sie kiedys o to balem ale jest zarezykowalem jazde do rezerwy i wsio dziala. Jak masz wskaznik na czerwonej kresce to masz jeszcze spokojnie 11-12 litrow, a przy skrecaniu w lewo CA0 przerywa gdy jest juz ze 3-4 litry. To juz najwyzszy czas na tankowanie!
PiotrekSL4, pewnie nie jeździłeś ze wskaźnikiem poniżej czerwonej kreski. Ciężko się przełamać, że jeszcze jest tam sporo paliwa |
potwierdzam Lancery CK (czyli pewnie Colty CJ również) też tak mają
rosomak1983 - 11-08-2008, 02:09
pawela napisał/a: | a przy skrecaniu w lewo CA0 przerywa gdy jest juz ze 3-4 litry |
czemu akurat w lewo?
Anonymous - 11-08-2008, 07:51
rosomak1983 napisał/a: | pawela napisał/a: | a przy skrecaniu w lewo CA0 przerywa gdy jest juz ze 3-4 litry |
czemu akurat w lewo? | Bo przelewa się paliwo na lewę stronę. Pompa i przewody paliwowe sa po prawej stronie.
saphire - 11-08-2008, 08:39
gregorbu napisał/a: | rosomak1983 napisał/a: | pawela napisał/a: | a przy skrecaniu w lewo CA0 przerywa gdy jest juz ze 3-4 litry |
czemu akurat w lewo? | Bo przelewa się paliwo na lewę stronę. Pompa i przewody paliwowe sa po prawej stronie. |
Chyba coś nie tak bo jak skręcasz w lewo to siła odśrodkowa wyrzuca paliwo na zewnatrz zakrętu czyli w prawo
Anonymous - 11-08-2008, 09:01
saphire napisał/a: | gregorbu napisał/a: | rosomak1983 napisał/a: | pawela napisał/a: | a przy skrecaniu w lewo CA0 przerywa gdy jest juz ze 3-4 litry |
czemu akurat w lewo? | Bo przelewa się paliwo na lewę stronę. Pompa i przewody paliwowe sa po prawej stronie. |
Chyba coś nie tak bo jak skręcasz w lewo to siła odśrodkowa wyrzuca paliwo na zewnatrz zakrętu czyli w prawo | Ale wskutek przchyłu auta w lewo pojawia się też grawitacja i "ściąga" paliwo w lewą stronę zbiernika. W rzeczywistości wygląda to tak, że paliwo przelewa się z jednej strony na drugą. Dlatego też silnik - nie dostając chwilowo paliwa - przerywa, a nie gaśnie na stałe.
Wiedziałem, że nie da sie tego opisać skrótowo, bo zaraz znajdzie sie ktoś, kto zacznie wykładać teorię działąnia siły odśrodkowej.
|
|
|