To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Zywotnosc automatycznej skrzyni F4A42

alancream - 28-07-2008, 00:07

witam wszystkich

jestem nowy na tym forum

jestem posiadaczem Galanta 2.0 GLS Avance z 2003 roku skrzynia tiptronic. Przebieg 105 tys km. Watpie ze poprzedni wlasciciel wymienial olej w skrzyni, auto zachowuje sie rewalacyjnie a skrzynia nie daje znakow obaw jednak naczytalem sie tutaj troche i mam pytanie:czy zmieniac ten olej, jesli wymienic ten olej to na jaki (ten Castrol Transmax-Z bedzie dobry?)

pozdrawiam

Przemek

swinks_UK - 28-07-2008, 00:28

Zmieniać jeśli nie masz potwierdzenia, że był zmieniany. Olej taki jak już opisywaliśmy na forum.
Anonymous - 28-07-2008, 07:22

Stan oleju można stwierdzić na przykład na kilka warstw ręcznika papierowego chlapnąć kilka kropel i odczekać 3 min, jeśli plama oleju będzie się rozszerzać i będzie miała kolor czerwony albo jasno brązowy to jest ok, natomiast jeśli będzie to kolor ciemno brązowy i nie będzie efektu rozlewania się to olej do wymiany.

alancream w twoim przydatku to lepiej wymienić jeśli nie masz potwierdzonej informacji ze olej był wymieniany przy takim przebiegu km.

Kmer - 28-07-2008, 15:19

szopek,
Skontaktuj sie z firma Midparts oni regeneryja i walki i konwertery,naprawde po przystepnej cenie,sam bylem zaskoczony cenami,a mozna sie z nimi jeszcze potargowac i zawsze cos spuszcza z ceny +48683276140 +48604177071 www.midparts.com polecam ja bylem zadowolony z ich uslug.Pozdrawiam

alancream - 30-07-2008, 18:38

dzieki za odp. jade w przyszlym tygodniu wymienic olej - koszt 200 euro grrr :)
Kmer - 30-07-2008, 19:27

alancream,
To gdzie ta wymiana będzie robiona ze koszt 200 euro,chyba nie u wroga?ważne żeby go zmienić i na jakieś 60tys km będziesz miął spokój.

kizior555 - 30-07-2008, 22:10

A co powiecie o filtrach wewnętrznych do F4A42? w midparts-ie za 160 PLN a Japaneze krzyknął 390, gdzie haczyk? i co ew. brać: oryginał czy sie nie wygłupiać i brać zamiennik?
Krzyzak - 30-07-2008, 22:22

nie ma zamiennikow - japaneze ma racje, to i tak najtanszy filtr
i nie znajdziesz ekipy, ktora go faktycznie wymieni... ja probowalem i poleglem na odkrecaniu plyty sterujacej

kizior555 - 30-07-2008, 22:27

No to co ja mam zrobić? dać spokój filtrowi i wymienić tylko ATF-a?
Kmer - 31-07-2008, 09:07

kizior555 napisał/a:
No to co ja mam zrobić? dać spokój filtrowi i wymienić tylko ATF-a?

Filterek obowiązkowo tez,ja mam z zewnętrznym ale jak go wyciagnolem przy wymianie oleju to był cięższy o pól kilo od nowego,także nie ma co oszczędzać,bo później możne Ci się to odbić ciężka czkawka.

kizior555 - 31-07-2008, 09:48

Kmer napisał/a:
nie ma co oszczędzać,bo później możne Ci się to odbić ciężka czkawka.

Nie chodzi o oszczędności, tylko o ekipę do wymiany. Z oszczędności się wyleczyłem, jak już planowałem zakup Galanta. Teraz się tylko utwierdzam, że to auto nie jest dla oszczędnych. Mogę sam spróbować wymiany, ale nie wiem czym się to skończy ;-) , skoro Krzyżak poległ na płycie sterującej...

Krzyzak - 31-07-2008, 10:00

auto nie bylo moje - balem sie zniszczyc skrzynie
wiesz - po kilku wpadkach, gdzie trzeba bylo siedziec po kilka dni i cos poprawiac (co zajmuje normalnie 2 godziny) nauczylem sie, ze warto wiedziec, kiedy powiedziec dosc

to tez cenna cecha - nie cierpie, gdy ktos twierdzi, ze sie czegos podejmie tylko z checi zysku, a potem papra, papra i auto ledwno jezdzi
wole spasowac wczesniej

ja w kazdym razie odkrecalem pokrywe przednia, bocznej nie (tam, gdzie korek spustowy) - moze pod nia kryje sie filtr

kizior555 - 31-07-2008, 10:40

Słuszne podejście. Czasami lepiej odpuścić.
Z tego co wywnioskowałem z manuala serwisowego, to najpierw pokrywa boczna, potem płyta sterująca i następnie wyjmujemy filtr. Ale sam chyba dam spokój. Niejeden już był, co myślał, że jak ma serwisówkę, to sobie sam poradzi... A potem holowanko do warsztatu ;-)
Jeden mechanik mi powiedział przez telefon: "niech pan podjedzie, bo tam to chyba trzeba wyjąć całą skrzynię"

Krzyzak - 31-07-2008, 10:57

od Japaneze wiem, ze plyta sterujaca leci, ale jakbys ja zobaczyl, to sam bys spasowal :)

nie wiem, ktora srubke odkrecic by sie cos nie rozpadlo...
a tak dokladnego manuala, ktory by to pokazywal nie mam
moze za jakis czas to auto, ktore wspominalem bedzie moje - wtedy moze sie pokusze o taka wymiane

kizior555 - 31-07-2008, 11:05

Widziałem rozrysowaną na schemacie w manualu i bez rozkręcania wiem, że spasuję ;-)
Tam jeszcze jakieś małe kuleczki są w tej płycie, które prawdopodobnie wypadają, jak już odkręcisz płytę. Zresztą manual pokazywał etapy rozbierania skrzyni leżącej na stole, a nie zamontowanej... Prawdopodobnie skończy się wyjęciem skrzynki.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group