To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Problemy z klimatyzacją...

freddros - 05-01-2015, 15:58

bo wszystko mi poleciało całe koło sie urwało. a w sklepie chca 2400 za nowa sprezarke a za sprzeglo sprezarki 1200 a na allegro nie ma tego właśnie przeglądam

[ Dodano: 05-01-2015, 22:02 ]
Panowie a może ktoś z Was zakładał krótszy pasem żeby ominąć koło pasowe tej sprężarki od klimy?

mariotd - 14-01-2015, 18:27

To i ja dołączę się w temacie problemu z klimatyzacją..

Otóż po załączeniu klimatyzacji (sprawdzane na ciepłym silniku) obroty co jakiś czas spadają poniżej 800 - na pierwszą kreskę nad "zerem". Samochód zaczyna wówczas mocno drżeć, światła i oświetlenie wewnątrz lekko przygasa.. trwa to ok. 3-5 sek i następnie obroty wracają do normy. Dzieje się tak co kilka minut/kilkadziesiąt sekund. Klima chłodzi, jest wyczuwalny "stęchły" zapach.

Samochód mam od listopada, klima niby miała być "sprawna", przy zakupie sprawdziłem jedynie czy działa i chłodzi - było ok, nie odczuwałem spadków obrotów.. Dogłębniej nie sprawdzałem jej stanu.

Jaka może być wstępna diagnoza? Do mechanika mam zamiar wybrać się jakoś na przełomie marca/kwietnia przy okazji wymiany płynów, więc powoli zaczynam wyznaczać sobie budżet.

Auto - Lancer 2.0 kombi 2003 r.

Hornet - 14-01-2015, 21:56

Spadek obrotów wynika z załączania się kompresora i zapewne odczuwalne jest tylko na wolnych obrotach. Nie wiem czy częstotliwość załączeń jest dobra.
A zapach pewnie od brudnego filtra.

MarcinZ - 14-01-2015, 22:36

mariotd napisał/a:

Otóż po załączeniu klimatyzacji (sprawdzane na ciepłym silniku) obroty co jakiś czas spadają poniżej 800 - na pierwszą kreskę nad "zerem
dziwne ze co jakis czas ,bo po zalaczeniu klimy obroty spadaja tylko raz bo jest dodatkowe obciazenie sprezarka klimy ,
mariotd napisał/a:
Dzieje się tak co kilka minut/kilkadziesiąt sekund.
wychodzi na to ,ze co chwila klima sie zlacza i rozlacza ,ciekawe ile czynnika zostalo i kiedy wogole byla nabijana ,bo moze byc malo czynnika ,a to nie za dobrze ,bo z czynnikiem jest olej do smarowania rowniez ,bedzie malo zatrze sie sprezarka .
mariotd napisał/a:
jest wyczuwalny "stęchły" zapach.
grzyb kolego ,trzeba ja odgrzybic profesjonalnie i filtry wymienic .
mariotd - 15-01-2015, 08:26

Hornet napisał/a:
Spadek obrotów wynika z załączania się kompresora i zapewne odczuwalne jest tylko na wolnych obrotach. Nie wiem czy częstotliwość załączeń jest dobra.
A zapach pewnie od brudnego filtra.


Właśnie tak samo myślałem, pytanie czy to jest kwestia wymiany/naprawy jakiś części mechanicznych, czy problem zniknie po załadowaniu czynnika..

Dzięki za odpowiedzi :)

MarcinZ - 15-01-2015, 09:29

mariotd napisał/a:
czy problem zniknie po załadowaniu czynnika..
moze zniknac ,ale nie powiedziane jest ze tak bedzie
Hornet - 17-05-2015, 19:59

Wojti75 napisał/a:
Wymieniłem chłodnicę na tą firmy NISSENS - 520 zł. z robocizną u mechanika w Pruszkowie. Wszystko śmiga super. Nie odpisywałem wcześniej bo chciałem zobaczyć jak będzie się spisywać podczas ostatnich upałów.

Łał, chyba się kopnę do Pruszkowa na wymianę. Ile kosztowała Cię sama chłodnica, bo obecnie to ponad 600 pln. Za wymianę krzyknęli mi tyle samo.

Orientuje się ktoś czy dużo jest roboty z wymianą. Trzeba rozbierać pół samochodu, czy da się to zrobić jakoś łatwiej?

Wojti75 - 18-05-2015, 11:09

Hornet napisał/a:
Wojti75 napisał/a:
Wymieniłem chłodnicę na tą firmy NISSENS - 520 zł. z robocizną u mechanika w Pruszkowie. Wszystko śmiga super. Nie odpisywałem wcześniej bo chciałem zobaczyć jak będzie się spisywać podczas ostatnich upałów.

Łał, chyba się kopnę do Pruszkowa na wymianę. Ile kosztowała Cię sama chłodnica, bo obecnie to ponad 600 pln. Za wymianę krzyknęli mi tyle samo.

Orientuje się ktoś czy dużo jest roboty z wymianą. Trzeba rozbierać pół samochodu, czy da się to zrobić jakoś łatwiej?


Witaj,
Tak jak pisałem wcześniej całość z wymianą poniżej 600 PLN. Z tym, że u mnie wymieniana była jedynie chłodnica klimatyzacji. Tobie może w ASO krzyknęli taką cenę.

Na PRIV wyslę Ci telefon do człowieka, który mi wymieniał tą chłodnicę.
Pozdrawiam :)

Hornet - 18-05-2015, 16:48

Wojti75 napisał/a:
Z tym, że u mnie wymieniana była jedynie chłodnica klimatyzacji. Tobie może w ASO krzyknęli taką cenę.

Zwykły serwis. Do wymiany mam chłodnicę, podobno najlepiej razem z osuszaczem. Do tego doliczają ekstra nabicie. Największy problem jest podobno z samą wymianą.
W IC chłodnice nissensa z osuszaczem to 615 pln, thermotec "tylko" 420.
Rok temu za wymianę "dużej" chłodnicy, z płynem, chłodnicą i dodatkowym przeglądem klimy dałem tylko 720, więc teraz 1200 mnie trochę zdziwiło. Tylko to był inny serwis, który niestety zaprzestał działalności.

damian125 - 05-07-2015, 22:07

Witam, podłączę się pod temat. Lancer 1,6 2004 rok. Silnik pracuje ładnie na ok 700-800 obr/min po chwili w regularnych odstępach czasu obroty spadają do ok 500 po czym gwałtownie podnoszą się do 1000, słychać stuknięcie w okolicy pompy wody, po czym obroty spadają do tych 700-800. Dodam, że dzieje się tak tylko jak mam włączoną klimatyzację. Czy to jest normalny objaw?
Berni1985 - 05-07-2015, 22:26

Wg mnie normalne, mam podobnie. Stuka co jakiś czas i obroty skaczą na chwile do 1000 i potem wracają do 800.
krzychu - 05-07-2015, 22:56

Obroty nie powinny spadać do 500. Poza tym to normalne objawy załączenia się kompresora (cykliczne)...
mariotd - 08-07-2015, 00:31

damian125 napisał/a:
Witam, podłączę się pod temat. Lancer 1,6 2004 rok. Silnik pracuje ładnie na ok 700-800 obr/min po chwili w regularnych odstępach czasu obroty spadają do ok 500 po czym gwałtownie podnoszą się do 1000, słychać stuknięcie w okolicy pompy wody, po czym obroty spadają do tych 700-800. Dodam, że dzieje się tak tylko jak mam włączoną klimatyzację. Czy to jest normalny objaw?


Prawdopodobnie masz mało czynnika? Miałem podobnie, ale po napełnieniu klimy czynnikiem podczas włączania klimy oraz jej działania nie mam spadków poniżej 800 obrotów.

Co do stukania - jest to załączanie się wiatraka (? dobrze pamiętam ?) od chłodzenia układu klimatyzacji. O dziwo u mnie załącza się praktycznie co 20-40 sek... czy to jest w miarę normalne? Wg serwisu - tak.

krzychu - 08-07-2015, 08:22

mariotd napisał/a:

Co do stukania - jest to załączanie się wiatraka (? dobrze pamiętam ?) od chłodzenia układu klimatyzacji. O dziwo u mnie załącza się praktycznie co 20-40 sek... czy to jest w miarę normalne? Wg serwisu - tak.


Stuk to może być przekaźników (kompresora i od wiatraka) i sprzęgła kompresora.

Co do załączania to jak jest bardzo ciepło to ma krótkie przerwy. Możliwe, że 20-40 sec.

pero - 16-08-2015, 17:35

A ja mam taki problem. Na postoju klimatyzacja przestaje działać, do tego temperatura silnika na postoju wzrasta do maksymalnego poziomu (silnik się zagrzewa). Z tego co zauważyłem to nie załączają się wiatraki chłodnicy. Ale nie jest tak, że one nie działają zawsze. JAk silnik chłodniejszy i się włączy klimę na postoju to odpalają. Co może być przyczyną? Bezpiecznik wiatraków sprawdzony, czy wyjdzie jakiś błąd podpinając pod OBD2? Ma ktoś pomysł od czego zacząć poszukiwania przyczyny?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group