Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] Nagla utrata mocy Outek II
karol_alasz - 12-11-2009, 11:54
niedo napisał/a: | zagieta i uszczypana rurka doprowadzajaca powietrze do turbiny |
Pewnikiem chodzi o tę do sterowania wychyleniem łopat-bo w naszych (VW) to jakoś pociśnieniowo się to odbywa...
Hiszpan - 12-11-2009, 21:47
niedo napisał/a: | teraz mam nadzieje cieszyc sie radosci jazdy | Czego i Tobie i nam samym życzymy.
Tak a'propos tej awarii u mnie zdarzyło się to kilka razy, u wspólnika także, ale w naszym wypadku wyłączenie i włączenie zapłonu pomogło.
Poza wymianami materiałów eksploatacyjnych do tej pory nic się nie psuło, a mój ma już ze 115 tys. km, wspólnika około 125 tys.
przem_ - 04-12-2009, 09:15
Niniejszym (mam nadzieję) kończę moją długą (4 miesiące) epopeję w tym wątku. Od przedwczoraj mam nową turbinę, wczoraj zrobiłem kilkaset kilometrów i jest dobrze.
Grześku - 07-12-2009, 21:48
przem_ napisał/a: | Niniejszym (mam nadzieję) kończę moją długą (4 miesiące) epopeję w tym wątku. |
wszystko dobre co się dobrze kończy
miliona km bez usterek!
mitsu00 - 07-12-2009, 21:57
Czy ktoś się orientuje czy turbina w wersji 2.0 TDI i 2.2 HDI jest taka sama? Zastanawia mnie bowiem fakt że nader często turbiny sa wymieniane w ramach gwarancji w silniku 2.0. Informacja zasłyszana i potwierdzona przez kierownika serwisu ASO w Markach k. Warszawy.
Pozdr.
sylb - 07-12-2009, 22:12
mitsu00 napisał/a: | Czy ktoś się orientuje czy turbina w wersji 2.0 TDI i 2.2 HDI jest taka sama? Zastanawia mnie bowiem fakt że nader często turbiny sa wymieniane w ramach gwarancji w silniku 2.0. Informacja zasłyszana i potwierdzona przez kierownika serwisu ASO w Markach k. Warszawy.
Pozdr. |
Nie jestem specem, ale dlaczego miałaby być taka sama? W końcu to inne silniki i do tego konkurencyjnych firm.
przem_ - 08-12-2009, 08:44
mitsu00 napisał/a: | Zastanawia mnie bowiem fakt że nader często turbiny sa wymieniane w ramach gwarancji w silniku 2.0. Informacja zasłyszana i potwierdzona przez kierownika serwisu ASO w Markach k. Warszawy.
Pozdr. |
Z lektury forum nie wynika, że jest to częsta przypadłość. A chyba większość użytkowników po pierwszych tego typu kłopotach wgoogluje się na to forum i daje wyraz swojej - bądź co bądź uzasadnionej - frustracji. Osobiście forum śledziłem już wcześniej, ale dopiero turbina skłoniła mnie do zarejestrowania się, za co niniejszym składam jej serdeczne podziękowania . Tak czy siak mnie zastanawia opór serwisu do oczywistej sprawy, jaką jest wymiana turbiny - u mnie był najpierw 4 lub 5 krotny upgrade softu i w miedzy czasie wymiana zaworu EGR. Można było przecież niedoczekać i skończyć pod TIRem podczas wyprzedzania (mimo że auto użytkowałem bardzo ostrożnie i byłem świadomy potencjalnego zagrożenia). A może i ktoś nie doczekał?...
rezon - 08-12-2009, 13:44
sylb napisał/a: | dlaczego miałaby być taka sama? W końcu to inne silniki i do tego konkurencyjnych firm. | które często robią zakupy u tych samych dostawców. Np. reflektory Hella, systemy wtrysku Bosch, itd. Nie wiem jak w 2.2 ale w 2.0 turbina jest często firmy Garett
niezawodny - 08-12-2009, 18:34
mitsu00 napisał/a: | Czy ktoś się orientuje czy turbina w wersji 2.0 TDI i 2.2 HDI jest taka sama? Zastanawia mnie bowiem fakt że nader często turbiny sa wymieniane w ramach gwarancji w silniku 2.0. Informacja zasłyszana i potwierdzona przez kierownika serwisu ASO w Markach k. Warszawy.
Pozdr. |
U mnie podczas pierwszego przeglądu gwarancyjnego poinformowali mnie w serwisie, że moje auto jest objęte programem Mitsubishi - wgrania nowego oprogramowania sterującego pracą turbiny bo stwierdzili jakiś błąd objawiający się nagłą utratą mocy.
I faktycznie, miałem taki objaw 2-krotnie, gdy jechałem latem z pełnym obciążeniem (4 osoby + bagaż po dach) z prędkością 180 km/h non stop przez dobrą godzinę. Stało się to 2-krotnie w 3-tygodniowym odstępie czasu (wyjazd na wakacje i powrót). W obu przypadkach pomogło zatrzymanie samochodu na ok. 15 minut. I w obu przypadkach zapalała się żółta kontrolka, silnik chodził niemiarowo z max. prędkością 90 km/h. Co ciekawe, gdy jeździłem sam 200 km/h problemu takiego nie stwierdziłem.
Mam nadzieje, że wgranie nowego softu rozwiązało sprawę - w każdym razie brawa dla producenta że o tym sam pomyślał. Zapewne podobny problem z turbiną jest w wersji 2.0
mitsu00 - 08-12-2009, 19:00
niezawodny napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Czy ktoś się orientuje czy turbina w wersji 2.0 TDI i 2.2 HDI jest taka sama? Zastanawia mnie bowiem fakt że nader często turbiny sa wymieniane w ramach gwarancji w silniku 2.0. Informacja zasłyszana i potwierdzona przez kierownika serwisu ASO w Markach k. Warszawy.
Pozdr. |
U mnie podczas pierwszego przeglądu gwarancyjnego poinformowali mnie w serwisie, że moje auto jest objęte programem Mitsubishi - wgrania nowego oprogramowania sterującego pracą turbiny bo stwierdzili jakiś błąd objawiający się nagłą utratą mocy.
I faktycznie, miałem taki objaw 2-krotnie, gdy jechałem latem z pełnym obciążeniem (4 osoby + bagaż po dach) z prędkością 180 km/h non stop przez dobrą godzinę. Stało się to 2-krotnie w 3-tygodniowym odstępie czasu (wyjazd na wakacje i powrót). W obu przypadkach pomogło zatrzymanie samochodu na ok. 15 minut. I w obu przypadkach zapalała się żółta kontrolka, silnik chodził niemiarowo z max. prędkością 90 km/h. Co ciekawe, gdy jeździłem sam 200 km/h problemu takiego nie stwierdziłem.
Mam nadzieje, że wgranie nowego softu rozwiązało sprawę - w każdym razie brawa dla producenta że o tym sam pomyślał. Zapewne podobny problem z turbiną jest w wersji 2.0 |
A tak na marginesie to ciekawe z tą turbiną w 2.2. Nigdy nie mialem objawów spadku mocy.
Pozdr.
Mateusz - 06-05-2011, 23:06 Temat postu: [II 2.0 DID] Nagla utrata mocy Outek II Ku przestrodze, spadek mocy i turbosprężarka.
Jeżeli miałeś lub masz problemy ze spadkiem mocy, nawet przejściowe nie lekceważ ich. Nie pozwol także, aby autoryzowany serwis bagatelizowal sprawe z przyczyny braku odczytu z pamieci komputera. Turbosprezarka daje o sobie znac a jej wymiana w ASO MM po gwarancji może być bardzo kosztowna.
Pamietaj aby kazde zgłoszenie spadku mocy lub innego objawu zostalo odnotowane w ASO a sam pros o kopie zgłoszeń serwisowych, choc i te jak wynika z mojej historii mogą zdac się psu na bude.
W żołnierskich slowach co się wydarzylo:
- Sierpień 2007r. zakup nowego Mitsubishi Outlander 2.0 DID
- Marzec 2008r. pierwsza utrata mocy i prawdopodobnie pierwsze zgłoszenie podczas okresowego przeglądu po przebiegu 14.960 km
- Luty 2009r, pierwsze udokumentowane zgłoszenie spadku mocny podczas jazdy w serwisie po 45.000 km
- luty 2011r kolejne udokumentowane zgłoszenie spadku mocny podczas jazdy w serwisie po 105.000 km
- Kwiecień 2011r wizyta w serwisie po kolejnym spadku mocy, diagnoza turbosprezarka do wymiany. (gwarancja ze względu na okres: trzy lata od zakupu i przebieg powyżej 100.000 km nie obowiazuje).
Koszt nowej turbosprezarki w serwisie 15.230 PLN Brutto + koszty uszczelek(to już drobiazgi) + koszt wymiany. Serwis czeka na „meska”decyzje wlasiciela pojazdu.
Kto ma ochote na wiecej szczegółów, polecam poniższe obszerne fragmenty mojej korespondencji, prowadzonej z przedstawicielem MMC Polska.
Wedle mojej oceny, sprawa MMC Polska i ASO MM jest doskonale znana, aczkolwiek bagatelizowana na ile jest to mozliwe. Odnosze wrazenie, ze w moim przypadku MMCP przyznaje sie do zaniedban, proponujac rozwiazanie jak to zostalo okreslone "Gest handlowy" w postaci rabatu specjalnego na zakup turbosprezarki.w kowcie 55% netto liczonej od ceny zakupu. Przyznaje, Dystrybutor ujal mnie swoja propozycja,
nie mniej nadal uwazam, ze skoro moj problem ze spadkiem mocy byl zgloszony podczas obowiazywania gwarancji kilka razy, nie zostal wlasciwie zdiagnozowany oraz usuniety, wobec czego, przysluguje mi darmowe rozwiazanie mojego klopotu.
Zamierzam podjac dalsze kroki w walce o swoje.
oto obszerne fragmenty prowadzonej korespondencji:
Szanowny Panie,
Zwracam sie z pytaniem dotyczacym wymiany turbosprezarki w eksploatowanym przeze mnie samochodzie Mitsubishi Outlander II rok produkcji 2007, nr VIN .
W dniu wczorajszym, podczas awaryjnej wizyty w serwisie Auto Test, Marki, (przyjechalem do serwisu ze swiecaca sie kontrolka- "lampka ostrzegawcza ladowania akumulatora"), po sprawdzeniu, rekomendacją serwisu jest wymiana turbiny. Koszt nowej turbiny wedlug rekomendacji serwisu to 15.230 PLN do tego koszt uszczelek oraz roboczogodziny warsztatu.
Zarowno diagnoza jak i koszty wywolaly moje ogromne zdumienie, tym bardziej, ze problem ten, zglaszany byl przeze mnie na przestrzeni ostatnich kilku lat, co najmniej kilka razy, a do tej pory nie zostalo to w ten sposob opisane i zdiagnozowane.
Dla porzadku napisze, choc na pewno zweryfikuja Panstwo te slowa, jestem stalym klientem serwisu Mitsubishi, dodam, ze z dwoma wyjatkami, tego jednego, konkretnego serwisu, Auto Test w podwarszawskich Markach, z ktorego uslug zawsze bylem i jestem zadowolony- pomimo zakonczonego okresu gwarancyjnego, daze marke i serwis duzym zaufaniem i wciaz z niego korzystam.
Przypadlosc, przez ktora trafilem w dniu wczorajszym na serwis, zglaszalem jak napisalem w paragrafie powyzej, kilka razy na przestrzeni ostatnich lat uzytkowania samochodu.
Problem, to nagly spadek mocy podczas jazdy, chyba nie musze dodawac, jak niebezpieczne moze byc takie zjawisko na drodze. Chwilowym rozwiazaniem bylo bezpieczne zatrzymanie samochodu, zgaszenie silnika, wyjecie kluczyka na kilkanascie sekund i ponowne jego odpalenie.
Po raz pierwszy, problem zostal zgloszony przeze mnie prawdopodobnie na drugim okresowym przegladzie to jest w marcu 2008r. Natomiast pierwsze, sprawdzone i odnotowane w zleceniu serwisowym zgloszenie, ma miejsce podczas okresowego przegladu na 45.000 km w lutym 2009roku. Niestety, komputery serwisowe nie wykazaly niczego, problem pozostal nierozwiazany.
Kolejne, odnotowane na zleceniu serwisowym zgloszenie mialo miejsce podczas przegladu na 105.000 km, nie mnie wydaje mi sie, ze podczas wczesniejszego przegladu na 90.000 km takze je zglaszalem, poniewaz przypadlosc zdarzala sie sporadycznie co kilka tysiecy kilometrow, niestety kolejne zgloszenia nie powodowaly wykrycia przyczyny takiego zachowania sie pojazdu a bagatelizowanie problemu przez MMC moglo spowodowac spadek mojej czujnosci w tym temacie.
Jako uzytkownik forum Mitsumaniaki, sprawdzilem bolacy mnie temat i okazuje sie, ze sprawa jest lub powinna byc znana importerowi, poniewaz podobnych przypadkow na tym tylko forum odnotowalem kilkanascie- jak wiadomo, mamy to do czynienia z ograniczona liczba posiadaczy tego konkretngego modelu, nie mniej jest to sprawa powazna.
W zwiazku z opisana sytuacja, zwracam sie do MMC Polska z prosba o wyrazenie swojego stanowiska w mojej sprawie i pisemna odpowiedz, czy i w jaki sposob MMC Polska jest gotowa pomoc mi w zaistnialej sytuacji.
z powazaniem,
Odpowiedz MMC Polska
Witam,
Pański samochód jest zdecydowanie po gwarancji….
Ponad to turbina jest elementem, którego zużycie podyktowane jest w ogromnej mierze sposobem eksploatacji pojazdu.
Proszę o przesłanie kopii kart gwarancyjnej z potwierdzeniem wykonanych przeglądów technicznych oraz faktur. Może jakoś będę wstanie pomóc.
Z poważaniem,
Specjalista ds. Obsługi Klientów
Customer Care Specialist
Moja odpowiedz
Witam Pana,
Oczywiscie, ze samochod jest po gwarancji, nie mniej fakt awarii zostal odnotowany po raz pierwszy w 2008 roku
a do konca trwania okresu gwarancyjngo nie zostal wlasciwie zdiagnozowany i usuniety.
W zalaczniku korespondencji zamieszczam:
- skan pierwszej strony ksiazki serwisowej
- skan strony ksiazki serwisowej z potwierdzeniem wykonanych przegladow gwarancyjnych
- skan faktur wykonanych przegladow po 45k km, po 60k km, po 75k km, po 90k km oraz po 105k km
Na obecna chwile nie posiadam kopii faktur za przeglad po 15k km oraz po 30k km jezeli beda konieczne, wyciagne z ksiegowosci
lub poprosze serwis o duplikat.
Serwis po 3.500 km byl dodatkowym, bezplatnym serwisem olejowym ktory otrzymalem od dealera.
Bede zobowiazany za mozliwie pilna odpowiedz.
z powazaniem,
Kolejna odpowiedz MMCP
Szanowni Państwo,
W odpowiedzi na reklamację, dotyczącą samochodu Mitsubishi Outlander . pragnę Państwu przedstawić oficjalne stanowisko firmy MMC Car Poland Sp. z o.o. w tej kwestii.
W korespondencji z dnia 30.09.2009 miałem okazję przybliżyć Panu zasady gwarancji, szczegółowo opisane z załączonej do samochodu Karcie Gwarancyjnej. Gwarancja na samochody marki Mitsubishi wynosi 36 miesięcy lub 100.000km, w zależności co nastąpi wcześniej. W przypadku wystąpienia nieprawidłowości sposób oraz zakres naprawy określa zawsze Autoryzowany Serwis Mitsubishi, który ponosi pełna odpowiedzialność za poprawność wykonanej usługi. W myśl obowiązujących zasad wszelkie usługi oraz naprawy mogą mieć miejsce wyłącznie na zlecenie oraz koszt użytkownika pojazdu.
Niestety, tak jak sygnalizowałem w mojej poprzedniej wiadomości gwarancja na Pański samochód wygasła w sierpniu 2010 roku. Ponad to uszkodzenia turbiny w dużej mierze uzależnione są od sposobu eksploatacji pojazdu, zatem trudno jednoznacznie określić limitu zużycia dla tego rodzaju elementu. Reasumując wykonanie bezpłatnej naprawy w tym konkretnym przypadku jest z naszego punktu widzenia nie możliwe i nieuzasadnione.
Niemniej, biorąc pod uwagę, że jest Pan lojalnym Klientem naszej firmy, wyjątkowo i w formie Gestu Handlowego chciałbym Panu zaproponować rabat specjalny na zakup nowej części zamiennej w wysokości 55% liczonej od ceny netto. Równolegle w porozumieniu z autoryzowanym serwisem postaram się o odpowiedni rabat na wykonanie usługi.
W przypadku akceptacji niniejszych warunków uprzejmie proszę o pisemne potwierdzenie. Nasza propozycja dla Pana będzie ważna przez 14dni.
Z poważaniem,
Specjalista ds. Obsługi Klientów
Customer Care Specialist
Szanowny Panie,
Uprzejmie dziekuje za odpowiedz oraz propozycje.
Chetnie skorzystam z Panstwa propozycji "Gestu Handlowego", w sytuacji, w ktorej osobiscie zakupie nowa turbosprezarke w znalezionej przeze mnie ofercie, oczywiscie zgodna z rekomendowanym numerem turbosprezarki przez autoryzowany serwis MMC, a Panstwo pokryja rzeczone 55% wartosci, liczonej od ceny netto.
Wczesniej jednak, musze znac finalny koszt po rabacie za wymiane turbosprezarki w autoryzowanym serwisie w Markach.
W zalaczniku korespondencji zamieszczam kopie mojej korespondencji prowadzonej z firma STK Turbo Technik, gdzie prawdopodobnie jest mozliwy zakup turbosprezarki
o podanym przez serwis w Markach numerze:MN980418.
W zwiazku z powyzszym, uprzejmie prosze o potwierdzenie czy wyrazaja Panstwo zgode na taka operacje, jezeli tak, to czy wymagaja Panstwo aby faktura za turbine zostala wystawiona na MMC Polska( w tej sytuacji prosze o dane do faktury) oraz informacje na jakiej podstawi zostanie zwrocone mi przez MMC Polska 55% kosztu netto turbosprezarki. Jednoczesnie prosze o podanie kosztu wymiany turbosprezarki uwzgledniajacego rabat.
Dla pewnosci, bede prosil o ponowne podanie numeru turbosprezarki przez serwis. Odnosze wrazenie ze podany numer odpowiada elementowi do samochodu z silnikiem 2.2 DID ale nie jestem ekspertem.
Uprzejmie prosze o pilna odpowiedz.
z powazaniem,
Szanowny Panie,
Moja propozycja dotyczy wyłącznie naszej oferty i nie ma żadnego odniesienia do tzw. „aftermarket’u”. Proponowana przez nas turbosprężarka pochodzi z oficjalnego magazynu Mitsubishi i posiada dwuletnią gwarancją producenta. Koszt części w kwocie brutto został Panu w serwisie już przekazany.
Ewentualne zakupy poza autoryzowana siecią proszę realizować we własnym zakresie i wyłącznie na własną odpowiedzialność.
Dalszą korespondencję w tej sprawie uprzejmie proszę kierować do Autoryzowanego Serwisu Mitsubishi, firmy Auto-Test w Markach. Serwis oczywiście potwierdzi także na Pańskie życzenie nr katalogowy odpowiedniej części zamiennej.
Z poważaniem,
Specjalista ds. Obsługi Klientów
Customer Care Specialist
joachim69 - 06-05-2011, 23:52
pan jezak
kup sobie turbo na allegro i daj sobie spokój , w pasku wymieniałem dwa razy i koszta śmieszne a silnik ten sam
http://allegro.pl/turbosp...1575510998.html
Gunner - 07-05-2011, 00:26
Ha
Mateusz napisał/a: | Koszt nowej turbiny wedlug rekomendacji serwisu to 15.230 PLN do tego koszt uszczelek oraz roboczogodziny warsztatu. |
Kazdy jezdzi jak umie,u mnie mimo mapy turbina smiga jak talala...
Zimny olej-nie butujemy,zjezdzamy z trasy na stacje ,np paliw ,motor chodzi przez ok.30sek na wolnych obrotach,malo tego ,smiech mnie bierze kiedy czytam texty typu bo servis to bo servis tamto -w Polsce nie ma porzadnych servisow! Masz awarie znajdz porzadny warsztat.W iekszosci serwisow racuja niedoszkoleni malolaci ,szkoda auta.
[quote="joachim69"]kup sobie turbo na allegro i daj sobie spokój [/quote
Itutaj kolega ma racje.Ten silnik jest tak prosty i popularny ze kazdy warsztat z jajami ogarnie suszarke z apare zlociszy.
rezon - 07-05-2011, 09:24
Mateusz, dołączam się do kolegów - daj sobie spokój z "super ofertą". Kup sobie nową, albo regenerowaną w dobrym warsztacie. Dostaniesz gwarancję 6-12 miesięcy. Niektóre warsztaty regenerują tak, że turbinki chodzą następne 100-150kkm bez żadnych problemów. Naprawa wyniesie Cię 2,5-3kzł z założeniem, uszczelkami, itd.... I będziesz śmigał. Napisałeś bardzo cenną uwagę dla wszystkich - pod żadnym pozorem nie ignorować drobnych awarii, bo jak pokazuje Twój przykład - MMC po prostu się wypnie na klienta, jak w wielu innych przypadkach. Mateusz napisał/a: | przyznaje, Dystrybutor ujal mnie swoja propozycja,
nie mniej nadal uwazam, ze skoro moj problem ze spadkiem mocy byl zgloszony podczas obowiazywania gwarancji kilka razy, nie zostal wlasciwie zdiagnozowany oraz usuniety, wobec czego, przysluguje mi darmowe rozwiazanie mojego klopotu. | Też tak uważam, ale oznacza to praktycznie wyłącznie drogę sądową, co wymaga bardzo dużo czasu. Turbina niemal od początku sygnalizowała problem - ja miałem problem w ciągu 100kkm tylko raz, i to raczej programowy niż mechaniczny - odcięło doładowanie pod górkę. Wyłączenie i włączenie pomogło. Po wgraniu mapy przez tunera samochód w ogóle inaczej chodzi, jeździ. Turbina zaczyna lekko pogwizdywać na zimnym silniku - ale przecież 100kkm już przepracowała. U Ciebie przebieg był zupełnie inny -usterki w czasie jazdy - na dodatek bywają mało bezpieczne BTW, utrata mocy w czasie wyprzedzania to średnia przyjemność. A reakcja ASO w czasie gwarancji - nic się nie dzieje. Po gwarancji - 15kzł i damy Ci super rabat 55% - czyli płacisz 8kzł i się masz być szczęśliwy z super gestu. No po prostu super oferta - jak w ogóle ktoś może narzekać na MMC, które tak idzie na rękę klientowi , tyle że musi na niej położyć 8kzł. A poważnie istnieje coś takiego jak kulancja - to jest usuwanie bezpłatne usterek po upływie gwarancji, jeśli ich przyczyna wystąpiła w czasie jej trwania, co wydaje się mieć miejsce w Twoim przypadku. Skontaktuj się z prawnikiem i zleć jemu prowadzenie korespondencji. Sam już niewiele wskórasz.
DJ Fazi - 07-05-2011, 18:39
Gunner napisał/a: | Ha
Kazdy jezdzi jak umie,u mnie mimo mapy turbina smiga jak talala...
Zimny olej-nie butujemy,zjezdzamy z trasy na stacje ,np paliw ,motor chodzi przez ok.30sek na wolnych obrotach... |
Gunner kiedy olej już nie jest zimny ? I jak się rozgrzewa to w jakim zakresie obrotów go trzymać ?
Kiedyś widziałem na forum że ktoś miał zamontowane jakieś urządzonko w górnym schowku, które pokazywało parametry auta, czy ktoś może mi przypomnieć jak to się nazywało ?
|
|
|