To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Twój pierwszy problem z nowym lancerem.

Anonymous - 11-12-2008, 20:06

Podczas zakupu auta, na przegldzie 5km, zostal wlany nowy olej. Jak zapytałem czy wymienic po np.2000km. człowiek w salonie był zaskoczony moim pytaniem, powiedział, że leją tylko castrola 5w30 i wymiana 1 raz w roku lub 20tys. Osobiście zastosuję się do zalecenia raz w roku, czyli max 15tys.Uważam, że to optymalny czas wymiany oleju, nawet najlepszego.
Jak narazie olej na bagnecie czysty i jasny, nic nie ubyło, przebieg 3700km:)Pozdr.

JCH - 11-12-2008, 20:12

sp napisał/a:
Pierwsza cyfra np. 5W oznacza gęstość oleju, druga np.30 lepkość oleju.
Tu trochę naciągnąłeś kolego :lol: Mam nadzieję, że to taki skrót myślowy bo gęstość a lepkość to dwa różne parametry (cechy). I oczywiście oznaczenie 5W30 w całości dotyczy lepkości.
Taki cytat znalazłem:
Cytat:
Nie należy mylić lepkości oleju z jego gęstością. Gęstość jest to masa oleju w jednostce objętości, lepkość natomiast jest to najprościej mówiąc "odporność" oleju na ściekanie ze smarowanych części (w tym miejscu proszę fizyków o nieirytowanie się). Istnieje jednak zależność pomiędzy gęstością a lepkością - im wyższa lepkość oleju, tym olej jest gęstszy (w danej temperaturze).

Zresztą każdy może sobie wygooglać.

Hubeeert - 11-12-2008, 20:13

Zorro123, zauważ, że każdy producent stara się zaoferowac to samo co konkurencja. 3 lata gwarancji wprowadzili Japończycy. Korea teraz oferuje 8 lat :D

10000km między wymianami oleju? A może 30000 km? kto da więcej?

IMHO jest to tylko marketing a ten jak wiadomo nie ma wiele wspólnego z mechaniką i własnościami olejów. Zdrowy rozsądek jest ważniejszy tym bardziej, że samochody teraz są projektowane przez (o zgrozo) księgowych.

Pozdrawiam

Anonymous - 11-12-2008, 20:27

Nie wiem czy ksiegowi mają tu coś do gadania bo tak jak mówię koszty ponosi kupujący. Oczywiście pozostaje kwestia równania do wszystkich. Ale tu jest haczyk bo równając w dobrych rzeczach (choćby wydłużenie gwarancji) równamy równiez w niepewnych (wymiana oleju). Odnosze wrażenie że teraz producentom nie zależy na trwałości produktu i tym jest to podyktowane. Samochód lub inna rzecz ma określoną trwałość (obecnie coraz bardziej skracaną) i tym jest to podyktowane. Myślę że tak jak w gwarancji 100.000 km i hasta lavista bejbe. Kupuj nowy. :P Koszt napraw i zdrowia ludzkiego (przede wszystkim nerwów) sypiącego się samochodu jest obecnie zbyt wysoki.
Anonymous - 11-12-2008, 20:39

Właśnie po to są te wszystkie nowoczesne oleje, aby ich używać i silnik nie powiedział dziękuję po np. 100tys.km. Co innego zdrowy rozsądek i sama technika, jak i warunki eksploatacji.
Jeśli zajdzie konieczność wcześniejszej wymiany oleju, zminię go choćby na wiosnę, jednak era poloneza już się skończyła, mimo iż wymieniano olej nawet co 5tys. km, pozdr.

Anonymous - 11-12-2008, 20:46

Ja też zrobię wymianę oleju dopiero po roku podobnie jak Bastek77 gdyz nie jest to jedyne moje auto i w ciagu roku zrobię lancerem około14-15tys km. na razie mam 6500 i jest wszystko o.k.
Hubeeert - 11-12-2008, 20:51

Zorro123 napisał/a:
Nie wiem czy ksiegowi mają tu coś do gadania bo tak jak mówię koszty ponosi kupujący
A kto kupi samochód za 100000 jak konkurencja sprzedaje podobny za 35000. Nieważne, że ten "podobny" przejedzie 200 000 km a ten droższy 1 000 000 km. Niewazne, że ten tańszy ma gówniane wykończenie, odpadające plastiki twarde jak cholera itd itd. Ma być tanio i dobrze.

Zrozum - to, że Klient zapłaci nie oznacza, że zapłaci więcej niż u konkurencji. Czytałeś wątki o zakupie Lancera? ;-)

Pozdrawiam

Anonymous - 11-12-2008, 21:42

Hubeeert mi chodziło tylko o wymianę oleju. :lol: Rozumiem postępowanie firm. Ale od strony klienta to wygląda trochę inaczej. Ja wiem ze 80% wyboru to jest cena. Ale tu chodzi także o marketing. lancer bazuje na wyścigach, Toyota na niezawodności, VW na trwałości itp. A to są stereotypy. Dla klienta ważne jest także oprócz ceny zeby wyrób był trwały i służył jak najdłużej bezawaryjnie, jednak marketingowcy doszli do wniosku (po badaniach)ze i tak po jakimś czasie (jednym krótszym drugim dłuższym) wyrób się nudzi a więc po co robić trwałe dobra? nie lepiej zrobić tanio i sprzedać w efekcie więcej niż zrobić solidnie i mało zarobić? No ale robimy OT. :wink:
jaca71 - 11-12-2008, 22:11

Co tu dużo deliberować, lepiej raz za dużo wymienić olej niż za mało. W moim Oplu 9 letnim też było zalecenie wymiany oleju po 2000km :)
A w obecnym pierwszą wymianę w książce serwisowej mam po 1000mil lub 1/2 roku reszta co 4,5kmil lub raz do roku. Ale licznik serwisu pokazuje serwis co 14 000mil ;)

sp - 12-12-2008, 05:53

tomekrvf napisał/a:
sp napisał/a:
Nowe silniki docierane są na hamowni, a olej wymieniany.

Tak było baaardzo dawno temu.

Dawno temu silniki trzeba było docierać samemu podczas eksploatacji, teraz są już wstępnie dotarte więc nie ma problemu z zacieraniem.
Pozwoliła na to technologia produkcji,a konkretnie jakość stosowanych materiałów oraz dokładność ich spasowania :wink:

[ Dodano: 12-12-2008, 06:12 ]
JCH napisał/a:
sp napisał/a:
Pierwsza cyfra np. 5W oznacza gęstość oleju, druga np.30 lepkość oleju.
Tu trochę naciągnąłeś kolego :lol: Mam nadzieję, że to taki skrót myślowy bo gęstość a lepkość to dwa różne parametry (cechy). I oczywiście oznaczenie 5W30 w całości dotyczy lepkości.
Taki cytat znalazłem:
Cytat:
Nie należy mylić lepkości oleju z jego gęstością. Gęstość jest to masa oleju w jednostce objętości, lepkość natomiast jest to najprościej mówiąc "odporność" oleju na ściekanie ze smarowanych części (w tym miejscu proszę fizyków o nieirytowanie się). Istnieje jednak zależność pomiędzy gęstością a lepkością - im wyższa lepkość oleju, tym olej jest gęstszy (w danej temperaturze).

Zresztą każdy może sobie wygooglać.

Przepraszam. Pomyliłem gęstość z płynnością oleju i pierwszą cyfrę podpiąłem do gęstości, a powinna być też lepkość tylko latem. Za chwilę poprawię ten błąd.
Dzięki za sprostowanie. :oops:

Cyfry poprzedzające "W" (W: Winter = Zima), oznaczają płynność w niskiej temperaturze. Im mniejsza liczba, tym niższa może być temperatura otoczenia, w jakiej dany olej może być stosowany. Oleje oznaczone symbolami 0W, 5W 10W gwarantują łatwy rozruch silnika oraz szybki dopływ środka smarnego do wszystkich punktów silnika, nawet w bardzo niskich temperaturach
Cyfry znajdujące się po "-", oznaczają lepkość w wysokiej temperaturze. Im większa cyfra, tym wyższa może być temperatura otoczenia, przy której olej nie traci swych właściwości smarnych. Oleje o symbolach 40, 50 i 60 zapewniają właściwe smarowanie silnika w coraz wyższych temperaturach.

tomekrvf - 12-12-2008, 08:06

sp napisał/a:
teraz są już wstępnie dotarte więc nie ma problemu z zacieraniem.
Pozwoliła na to technologia produkcji,a konkretnie jakość stosowanych materiałów oraz dokładność ich spasowania

Elementy silnika są dokładniej wykonane ale to nie oznacza że są dotarte ze sobą. Silniki nadal trzeba docierać.

Radassss - 12-12-2008, 14:29

witam nie bede cytaowal wszystkiego... ;) napisze poprostu ogolnie
nie jest do konca tak ze 15W to co 10000, 10W-15000, 5W-20000
zalezy wszystko o tego jaka olej ma JAKOŚĆ!!! to jest najwazniejszy parametr w tym momencie okreslajacy dlugosc eksploatacji oleju... a lepkość (niektorzy myla z gestością) w sumie wielki blad to nie jest rozmawiajac tak luzno jak my... wszyscy wiedza ze piszacemu chodzi o oznaczenia 5W/40 albo zblizone... tak jak ktos pisal jaki olej dobrac to zalezy od klimatu u nas 5W/xx ja zaleje 5W/40 dla naszego klimatu najodpowiedniejszy ze wzgledu na mozliwosc wystapienia wysokich temp. latem, ciut lepszy od 30, ale to i to jest git...
Odebralem wczoraj auto i oczywiscie rzucilem okiem na istrukcje jest tam napisane: ACEA A3/B3 (B3? - norma dla diesla, przypuszczam ze ksiazka (uniwersalna) uwzglednia tez diesla) no ale szczegol niemal kazdy olej majacy A3 ma tez B3 i minimum API SG... u nas kupi sie najczesciej olej API SL lub SM, ACEA A3/B3/B4... tzn olej spelnia wszystkie normy dotyczace jakosci... ale uwaga mozna spotkac tez oleje 5W/40 o API SG i ACEA A1/B1 te oleje nie wytrzymaja 20000 km... poprostu pakiet dodatkow w nich zawarty utleni sie szybciej tzn olej sie spieprz... szybiej wiec nie kazdy 5W mam przebieg 20000 musi byc olejem LL, a tylko czesc olejow to ma, a podzial na syntetyki, polsyntetyki i mineraly dotyczy tylko oleju bazowego z jakiego wykonano olej pisalem o tym wczesniej...
no i jeszcze w salonie mi powiedzieli ze zapraszaja na wymiane oleju po 1000 km, gosciu wiedzial ze mam hurtownie olejow wiec wie tez doskonale ze przyjade ze swoim wiec nie naciagal... to chyba cos w tym jest ze warto wymienic ;)
no a teraz pierwsze wrazenia udalo sie bez wiekszych problemow dogadac z pania z "centrali telefonicznej" i tel dziala bez problemu ;) , jezdzi sie swietnie...
i ta cholerna pogoda juz uswiniony... ;) , oczywiscie udalo mi sie juz zrobic kilka niezaplanowanych czynnosci zwiazanych z radiem i komputerem ;) ale wszystkiego sie trzeba nauczyc ;) , ktos pisal o problemach z odbiorem stacji radiowych... hmmmm mnie to nie dotyczy wszystko dziala swietnie a w Bydgoszczy mi lapie radio merkury z Poznania nawet stacjonarne radia robia to z duzymi szumami ;) , a tu prosze czysciutko i to w garazu jeszcze... jak wiecej pojezdze to wiecej napisze ;)
pozdrawiam

JCH - 12-12-2008, 15:08

Radassss napisał/a:
ktos pisal o problemach z odbiorem stacji radiowych... hmmmm mnie to nie dotyczy wszystko dziala swietnie a w Bydgoszczy mi lapie radio....
Ojca Dyrektora też łapiesz? ;)

PS. Masz w sprzedaży Motul?

Radassss - 12-12-2008, 15:36

ojca zawsze i wszedzie :P
kurde jedyne miejsce gdzie ojac sie nie lapie to na trasie Torun-Wawa
jaieks 20 km przed Plonskiem i ta piekna czarna dziura trwa niestety tylko jakies 5km ;)

PS. Motula nie sprzedaje

Anonymous - 12-12-2008, 16:41

Radassss napisał/a:
ojca zawsze i wszedzie :P
kurde jedyne miejsce gdzie ojac sie nie lapie to na trasie Torun-Wawa
jaieks 20 km przed Plonskiem i ta piekna czarna dziura trwa niestety tylko jakies 5km ;)

PS. Motula nie sprzedaje
Czyli sluchasz caly czas? ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group