To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Obroty jałowe silnika V6

Owczar - 25-11-2011, 23:21

polaff napisał/a:
jedne do v6 są za 199 inne za 49zł a z tego co mi się wydaje, to przepływomierza nawet nie da się sprawdzić gdy jest wymontowany z auta.


Zależy czy ktoś chce sprzedać, czy sprzedawać.

Co to za mechanik co mu się mrugać nie chce? Szkoda mu 5 min? Wymienia w ciemno... Super :)

polaff - 26-11-2011, 00:04

Owczar napisał/a:
Co to za mechanik co mu się mrugać nie chce


komuno wróć. Nic na to nie poradzę. u mnie nie ma za dużego wyboru, a ja sam nie mam czasu by się bawić w poszukiwanie przyczyn.

[ Dodano: 26-11-2011, 13:04 ]
dobra. Odebrałem auto od tego mechanika. Pojechałem do kolesia, który ma kompa i próbował się podłączyć ale niestety kolejna osoba się poddała podczas próby podłączenia się do mojego auta. Obok stał jego galant i tam dosłownie komunikacja sterownika z kompem trwała 15 sekund, nie wiem o co chodzi.

W końcu zaczołem sam szukać co moż ebyć przyczyną i podczas "wymacywnaia" wszytskich przewodów po kolei przez przypadek zdjąłem jedną wtyczkę, która była lużna - brakuje na niej zapinki z drutu.

to ta czerwona po prawej pod siłownikiem od tempomatu na tym zdjęciu: http://imageshack.us/phot...cisnienia2.jpg/

po zgaszeniu silnika i poprawnym ząłożeniu tej wtyczki wszystko wróciło do normy.
Od czego jest ta wtyczka?

Idę jeszce wymrugać sobie błędy i dam znać co się dowiedziałem.

[ Dodano: 26-11-2011, 13:41 ]
chyba sobie nie wymrugam błędów i już wiem czemu testery nie chcą się łączyć nie mam pierwszego pinu w złączu diagnostycznym:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/bw0PxaKZ5gmkel6h9EoTxlc5dNP05SidynmwObho8ws?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/lh/photo/jjMAzoRsdJOcZkPhErWcJVc5dNP05SidynmwObho8ws?feat=directlink

macie jakiś pomysł jak wymrugać błędy?

deejay - 26-11-2011, 21:25

polaff napisał/a:
to ta czerwona po prawej pod siłownikiem od tempomatu na tym zdjęciu: http://imageshack.us/phot...cisnienia2.jpg/


Wtyczka od strony chłodnicy to TCL , od ściany grodziowej TPS

KaWu - 26-11-2011, 22:19

polaff napisał/a:
macie jakiś pomysł jak wymrugać błędy?


Poszukaj po wiazce bialo-czerwony przewod.

polaff - 26-11-2011, 23:21

a co to jest tps?

[ Dodano: 26-11-2011, 23:22 ]
KaWu napisał/a:
bialo-czerwony przewod
mam go z masą połączyć by wymrugać błędy?
Owczar - 27-11-2011, 00:29

TPS to czujnik położenia przepustnicy. Czyli generalnie byłem blisko z tym przypadkiem. Tyle, że mechanik poruszył wtyczkę TPS, a nie przepływki.

Z tego co widzę na zdjęciach to nie masz pinu 8, a nie pierwszego. Ale to standard, bo tak jest w kazdym.

[ Dodano: 27-11-2011, 00:29 ]
polaff napisał/a:
tam dosłownie komunikacja sterownika z kompem trwała 15 sekund, nie wiem o co chodzi


Bo tamten galant był po 2000 roku...

polaff - 27-11-2011, 09:26

[quotenie masz pinu 8][/quote]
czyli wklejony przez Ciebie obrazem przedstawia wtyk a nie gniazdo? - lustrzane odbicie? więc pin pierwszy będzie od prawej strony - od strony tunelu?

Owczar napisał/a:
Bo tamten galant był po 2000 roku...
tamten był z '99, a z moim już dwie osoby nie mogły się połączyć, a jeśli dobrze pamiętam to elektryk u którego byłem w sierpniu podłączył się do złącza diagnostycznego od ABS więc nic dziwnego, że tester pokazał tylko błędy ABS...
Owczar - 27-11-2011, 10:57

polaff napisał/a:
czyli wklejony przez Ciebie obrazem przedstawia wtyk a nie gniazdo? - lustrzane odbicie? więc pin pierwszy będzie od prawej strony - od strony tunelu?


No nie, jest zdjęcia gniazda, ale przecież patrzysz na nie od dołu, a nie od góry, a po kształcie widać, że to zła strona.

polaff napisał/a:
tamten był z '99, a z moim już dwie osoby nie mogły się połączyć, a jeśli dobrze pamiętam to elektryk u którego byłem w sierpniu podłączył się do złącza diagnostycznego od ABS więc nic dziwnego, że tester pokazał tylko błędy ABS...


Żaden tester poza MUTII i EVOSCANEM z odpowiednim kablem nie połączy się z galem. Jest jeszcze jakiś inny, ale nazwy nie pamiętam. Widzą wtyk OBD to zakładają, że to OBDII i powinno się połączyć. A potem to wina samochodu. A łącze diagnostyczne ABS to to samo co łącze diagnostyczne ECU. Jeśli połączył się z tamtym to powinien połączyć się z Twoim. Na 99% procent nikt nie wyciągnął jednego kabelka z gniazda diagnostycznego. Bo i po co? Śladów też nie widać.

Poza tymi 2 osobami nie połączy się i kolejnych 10 elektryków. Chyba, że trafisz na kogoś kompetentnego, kto wie czym i jak się połączyć z galem przedliftowym.

Jak dobrze zewrzesz piny to ujrzysz pięknie migającą kontrolke ECU.

polaff - 27-11-2011, 11:34

odnszę wrażenie, że się nie rozumieniy. W szerszej części złącza pierwszy od strony lewej pojazdu (nie od strony tunelu środkowego tylko od drzwi kierowcy) jest pin 1. tak? u mnie tak jest pusto.
Owczar - 27-11-2011, 11:41

No też odnoszę takie wrażenie :)

Popatrz na kształt złącza, a potem podejdź do auta i spójrz na złącze od spodu. Patrząc od spodu, pierwszym do lewej jest Pin1, ale jeśli patrzysz od dołu to znajduje się od strony tunelu środkowego.

polaff - 27-11-2011, 17:41

no! to teraz już kumam.

wymrugałem:

w takiej kolejności 13, 25 i 12.
\
czyli przepływomierz razy 3. możliwe, że wynika to z odpinania przewodu przy pacującym silniku.

na ile czasu trzeba odłączyć aku by wykasować błędy?

Owczar - 27-11-2011, 17:52

Ewidentnie wina odpiecia wtyczki od przepływki.

Wystarczy 10 sek.

polaff - 27-11-2011, 19:41

też tak się domyślałem.

to teraz prosze o odpowiedź czemu moje auto jest słabe w zakresie obrotów niższych niż 3500~~4000? i czemu drży na wolnych obrotach - czasem odnoszę wrażenie że w dieslu siedzę.

Owczar - 27-11-2011, 19:51

polaff, powiem Ci szczerze bez przejażdżki autem i organoleptycznej diagnozy można sobie wróżyć. Pomiar kompresji był robiony?
polaff - 27-11-2011, 20:19

Owczar napisał/a:
polaff, powiem Ci szczerze bez przejażdżki autem i organoleptycznej diagnozy można sobie wróżyć. Pomiar kompresji był robiony?


ma być niebawem robiony.
Nie sądzę by przy takim przebiegu było coś nie halo ze sprężaniem. JA obstawiam na jakiś czujnik czy coś tego typu.

Nota bene bylem dziś na spocie w bydgoszczy i mam jedno z niewielu aut z hytro regulatorami zaworów, które nie cyka :)

chłopaki na spocie powiedzieli bym poszukiwania sprawcy problemow zaczął od potencjometrów przy przepustnica w szczególności od tego, który miałem odpięty.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group