To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Check engine

Jakub Z - 06-05-2012, 23:27

Wielkie dzięki, jeśli to czujnik wałka rozrządu to znaczy że być może niedługo koniec mojego horroru. Możliwe, że ten czujnik uszkodził się przy wymianie rozrządu. Jeśli chodzi o świece, to prowadzą do nich dwa przewody.
Krzyzak - 07-05-2012, 06:21

Jakub Z napisał/a:
Możliwe, że ten czujnik uszkodził się przy wymianie rozrządu.
nie - jest po drugiej stronie niż rozrząd; on pada dość często; chętnie przygarnę ten zepsuty - celem testów czy można go naprawić
wichura1 - 07-05-2012, 15:17

Jakub Z napisał/a:
Możliwe, że ten czujnik uszkodził się przy wymianie rozrządu....

Jeżeli masz Carismę 1 generacji, to uszkodzenie tego czujnika w 90% spowodowane jest wymianą paska rozrządu. Niewłożenie tulejki trzymającej kabel czujnika w rowek obudowy, powoduje przetarcie kabla paskiem rozrządu. Po liftingu czujnik wraz z kablem został zatopiony w obudowie rozrządu, na zewnątrz wystaje tylko wtyczka i problem nie występuje.


edit:Mowa o Camshaft position sensor (nr2), a ja myślałem o tym crankangle sensor (nr1). Tyle, że obydwu tych czujników dotyczy błąd -23



edit2: Podane błędy to:

24 - sensor prędkościomierza,
53 - chyba źle odczytany (53 to świece żarowe w dieslu)
54 - immobiliser

Krzyzak - 07-05-2012, 22:23

wichura1 napisał/a:
uszkodzenie tego czujnika w 90% spowodowane jest wymianą paska rozrządu.
Marcin - mowa o wałku rozrządu a nie o wale :)
wichura1 - 07-05-2012, 23:13

Tak ale błędy podane przez niego dotyczą zupełnie innych części. :)
Jakub Z - 05-06-2012, 19:00

Problem rozwiązany. Rzeczywiście czujnik położenia wałka rozrządu był problemem. Jeszcze raz dzięki za pomoc i ten uszkodzony mogę wysłać na podany adres. Pozdrawiam - Kuba Z
wichura1 - 06-06-2012, 08:29

W międzyczasie ja też złapałem błąd 23, też padł czujnik położenia wałka rozrządu. W 90% wypadków da się go naprawić, nawet tutaj zamieściłem instrukcję. Napisz do Krzyżaka na PW to poda ci adres.
shazza_eref - 11-06-2012, 22:54

U mnie też CE gaśnie, po chwili się zapala i auta nie da się uruchomić. Dzieje się tak najczęściej, kiedy chodzi dmuchawa/radio, ale kiedy wszystko jest wyłączone, też się zdarza. Pomaga wyjęcie kluczyka i włożenie go drugi (czasem i piąty) raz. Mój kluczyk jest w fatalnym stanie, popękany, poklejony. Nie mam zamiaru dawać 400 zł za głupi kluczyk w ASO, a zwykły "dorabiacz kluczyków" powiedział mi 150 zł. Niby taniej, ale kto wie, ile to podziała. Więc może ktoś wie, jak pozbyć się immobilisera. Nie można go po prostu wywalić?
kalach - 12-06-2012, 15:23

Też mam dziwny problem z Carismą (1,6 2002r), mianowicie: Po zmianie z jedynki na dwójkę, gdy silnik ma poniżej 2k obrotów, zaczyna się dławić. Im mocniej nacisnę pedał gazu (oczywiście poniżej 2k) tym bardziej się dławi, nawet gdy już przeskoczy lekko 2k. Dzieje się tak już od ok 2tyg, jednak jakoś tydzień temu, w takiej samej sytuacji jak opisywałem, dodałem jeszcze więcej gazu, poczułem "szarpnięcia" samochodem i brak mocy oraz wyskoczył Check Engine, świeci się do tej pory. Co może być przyczyną?
plecho1 - 12-06-2012, 15:34

Kiedy były wymieniane świece przewody i fajki?
90alcatraz90 - 12-06-2012, 15:48

podczas jazdy na gazie zapaliła mi się kontrolka CE. Przełączyłem na benzyne i znikła. Lecz pojawia się co jakiś czas podczas spokojnej jazdy.
Filmik z odczytaniem błędu: http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Co to może byc?

plecho1 - 12-06-2012, 17:07

Błąd 11, tu masz opis:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=1981

Olivia - 24-06-2012, 19:22

Czyli rozumiem że to wina czujnika położenia wałka rozrządu w mojej Cari 1.8l SOHC ?
Chociaż ja mam zwykłe świece zapłonowe.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group