To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Pompa wspomagania

deejay - 31-12-2010, 10:53

m6riano, łozysko kupisz na Allegro za ok 12 zł KOYO to sa standardowe łożyska alternatora 6203 :wink: , a pomp jest kilka rodzai , GDI ma inną , po lifcie są inne i V6 ma inną , radzą wymienić same łożysko jak oczywiscie ono samo w sobie hałasuje i po problemie.
stig1 - 31-12-2010, 13:48

m6riano napisał/a:
Kupiłem rolkę napinającą pasek wspomagania i okazało się że to jednak pompa(jest walnięta).
Doszliśmy razem z Traworem76 do wniosku że w tym modelu musiały iść (przynajmniej) dwa rodzaje pomp.
moja ma oznaczenie: MR333754.
Na allegro widziałem jeszcze oznaczenie MR333800
oraz jeszcze kilka innych.
Czy ktoś mi może powiedzieć czy któraś z nich będzie pasowała oprócz tej mojej(MR333754)
I czy jest sens kupować używkę czy wystarczy zregenerować starą (czyli wymienić łożysko jak pokazywał Deejay?)
ps. tylko gdzie takie łożysko kupić bo link już wygasł niestety...
ps2.Dman666 wrzuć fotkę swojej pompy od strony dekielka tam powinien być numer i wtedy można będzie dojść która pasuje do twojego gala


u ciebie najprawdopodobniej nie wymienia sie łożyska poprostu inny typ pompy.
przerabiałem to u siebie i musiałem wymienic pompe na inną
w tych pompach nawet przy rozbieraniu nie trzeba wyciągac koła pasowego tylko odkręcasz tylna pokrywkę ściągasz metalowy pierścionek z ośki i wszystko ładnie wyjeżdża
ośka jest na stożku i pracuje w tuleji (panewce) więc nic z tym nie zrobisz

swinks_UK - 31-12-2010, 14:42

m6riano napisał/a:

Doszliśmy razem z Traworem76 do wniosku że w tym modelu musiały iść (przynajmniej) dwa rodzaje pomp.
moja ma oznaczenie: MR333754.


Owszem mój Szerloku, szły dwa rodzaje, przedliftowa i poliftowa. :D

m6riano - 31-12-2010, 14:44

Czyli prawdopodobnie kupię którąś z tych:
http://allegro.pl/galant-...1380176424.html
http://allegro.pl/pompa-w...1372534028.html
http://allegro.pl/pompa-w...1382832437.html
http://allegro.pl/mitsubi...1388829380.html
Możecie którąś polecić?

No więc tak..pompa wymieniona, pasek, rolka napinająca...uciekał płyn i to on powodował takie wycie i brak wspomagania.
Dzięki poradom BARTKA(big thx) zrobiony układ na krótko czyli wężyk z maglownicy prosto do zbiorniczka...układ odpowietrzony..i wspomaganie wróciło...
Prawie miesiąc mordęgi bez wspomagania...
Jeszcze raz wielki dzięki dla Bartka

[ Dodano: 28-01-2011, 19:05 ]
deejay napisał/a:
m6riano, łozysko kupisz na Allegro za ok 12 zł KOYO to sa standardowe łożyska alternatora 6203 :wink: , a pomp jest kilka rodzai , GDI ma inną , po lifcie są inne i V6 ma inną , radzą wymienić same łożysko jak oczywiscie ono samo w sobie hałasuje i po problemie.


mówisz o tym łożysku:?


Uploaded with ImageShack.us
wyczytałem na nim:
NSK 6203DP JAPAN

Czyli coś takiego:
http://allegro.pl/lozysko...1394620972.html

U mnie taka pompa siedzi;przedliftowa:


Uploaded with ImageShack.us

fj_mike - 08-03-2011, 20:15

Mam pytanie odnośnie pompy wspomagania. Czy pompa z młodszego rocznika podejdzie do starszego Galora? Mowa oczywiście o V6. Moja wg katalogu powinna być (na pompie nie widać już oznaczeń) MR316360. Dostępne były także następujące:

MR491573 01/1999- 06/2001
MR403330 12/1998- 01/1999
MR316360 10/1996- 11/1998

carbon11 - 09-03-2011, 08:16

Kiedyś wysłałem pompę wspomagania jednemu z forumowiczów i okazało się że ma nowszego Gala i ze starszego nie pasowała coś było inaczej z mocowaniami .
sipex - 16-04-2011, 16:02

witam
mam pompe w Galu o oznaczeniu MR 403522 czy na jej miejsce zamontuje MR333754 bez problemu?bédzie pasowala?pzdr

m6riano - 17-04-2011, 17:38

Skoro masz już tą pompe 333754 to podjedź do tego typa ze szczecina co ma 403522 (jeśli nie chce ci się wykręcać swojej) i je porównaj ale mogę sie założyć że może sie różnić w jakiś szczególe mocowania.
robertdg - 17-04-2011, 17:44

Wizualnie wyglądaja tak samo na pierwszy rzut oka, tezebaby to sprawdzić doświadczalnie w czym tkwi szczegół.
m6riano - 17-04-2011, 17:52

No właśnie o tym mówię że wizualnie może być podobna ale jeden zaczep lub mocowanie może sie różnić, dlatego trzeba albo wymontować starą(403522) i porównać albo podjechać do kogoś kto ma taka samą.
sipex - 17-04-2011, 18:10

sprawdzałem u mechanika i nie pasuje..mówił cos o kole pasowym i mocowaniu pompy
m6riano - 17-04-2011, 18:29

Koło akurat powinno być takie same..po za tym da sie chyba przełożyć..gorzej już z mocowaniem...
Tak więc zostaje ci opcja allegro.

sipex - 17-04-2011, 19:00

m6riano

poszukam tym razem identycznej.. na szczęscie nasz kolega co mi ja sprzedał bez problemu przyjmie ją spowrotem:) a ja zadzwonię jutro o tą z allegro co mi linka podesłałes..wielkie dzięki za pomoc:)

Pilers - 13-07-2011, 00:24

Witajcie,

chciałem odświerzyć temat: mam pojawiające się ostatnio (zauważyłem to już 3 razy) głośne piski podczas obracania kierownicy w prawo i w lewo a przy tym wyraźny opór na kierownicy. Dzieje się tak zawsze po dłuższym postoju. Bez ruszania kiery nic nie słychać...
SPrawdzałem olej - nie ubywa, za to bąbluje, jak odpowietrzę (max w każdą stronę po dwa razy) piszczenie ustępuje i jest okay... Wtedy piszczy tylko w skrajnych pozycjach kiery. Pierwszy raz tak miałem po dłuższej trasie, że jak parkowałem, to nie mogłem skręcić kół - był pisk i opór... Aha, wcześniej, jak kolega mi robił drobiazgi to podczas jazdy testowej poszła mu chłodnica oleju wspomagania i założył rurkę miedzianą.
Pytanie co to może być. Po lekturze kilku wątków i rozmowie z mechanikiem jest podejżenie że może układ jest nieszczelny i zasysa powietrze... tylko jak by była dziura to by poziom oleju spadał, nie? A u mnie nic takiego się nie dzieje... Nie widzę wycieków, jak odpowietrzę to ładnie i cicho pracuje więc łożysko też chyba odpada.
Skoro są bomble, to musi to powietrze skąś się brać, czyli gdzieś musi być nieszczelność... Jak ją znaleść?
BTW: poziom oleju sprawdzać na włączonym silniku - czy układ musi być ciepły czy wystarczy jak pochodzi 2-3 minuty?

Pozdrawiam.

Hugo - 21-10-2011, 23:14

sipex napisał/a:
mam pompe w Galu o oznaczeniu MR 403522
Ja też i problem taki, że podczas kręcenia kierownicą obroty zamiast podnosić sie to jeszcze spadają i karoseria wpada w wibracje. W pewnych momentach podczas kręcenia kierownicą na postoju, szczególnie z wciśniętym hamulcem) słychać głośne buczenie/wycie z okolic silnika i kierownica stawia wyczuwalny opór, a nawet wrażenie jakby chciała odbić z powrotem. Gdy nie dotykam kierownicy pompa pracuje cicho. Podczas kręcenia słychać ją, ale poziom wycia jest, że tak powiem, akceptowalny (każdą pompę wspomagania słychać podczas kręcenia kierownicą). Najbardziej martwi mnie to buczenie podczas kręcenia na postoju na wciśniętym hamulcu i te spadające obroty. Wymieniłem płyn w układzie wspomagania (w starym były jakieś opiłki), nie wiem może jest lekka poprawa, ale minimalna. Oczyściłem styki kabla dochodzącego do pompy i nic to nie daje. Po odłączeniu w/w kabla obroty podczas kręcenia kierownicą spadają jeszcze bardziej. Zawieszenie przednie po kapitalnym remoncie, części markowe, nowe drążki kierownicze i końcówki, żadnych luzów nigdzie, ustawiona zbieżność. Układ wspomagania bez wycieków, płyn w zbiorniczku wspomagania oczywiście bąbli. Samo wspomaganie działa w miarę lekko, ale mam porównanie do identycznego SE 2.0 i tam działa o niebo lżej (można kręcić kierownicą jednym palcem). Chyba pompa pada, co? Nie widzę innej możliwości, a Wy?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group