To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Piszczy pasek od Alternatora.

Owczar - 16-07-2009, 12:38

Tylko w moim TD nie ma takowej rolki. Rolkę mam tylko do klimy, a pasek od alternatora napinam przez regulację kąta mocowania alternatora. Podejrzewam, że koło pasowe jest zużyte, ale na starym pasku było lepiej. Zmieniłem bo był stary.
Anonymous - 16-07-2009, 12:48

Śmieszne jest to, że mi na starych paskach nigdy nie piszczało, a zaczęło dopiero po wymianie. Ja zmieniłem, ponieważ przy okazji wymiany rozrządu w warsztacie stwierdzili, że paski są do wymiany i od tamtej pory piszczy.
Owczar - 16-07-2009, 13:06

No u mnie było identycznie. Stare były strasznie sparciałe. Ale tak jak pisałem, paski wielorowkowe nie piszczą. Piszczy pasek alternatora głownie. Podejrzewam, że to jest kwestia tego, że stary był dopasowny do zużytego koła pasowego. Mi zostało pół cm na napinaczu. Mam nadzieję, że się ułoży...
Hugo - 16-07-2009, 16:25

To w Galach EA Mitsubishi zastosowało jeszcze gdzieś pasek klinowy? U mnie w EA2A napewno takiego nie ma.
Owczar - 16-07-2009, 16:27

U mnie owszem, do napędu alternatora.
kkkarol - 17-07-2009, 22:36
Temat postu: jak dbac o paski
Czesc
Przeczytałem cały watek w którym podajecie jak go rozwiazac problem piszczenia paska ale ja chciałbym uswiadomic czemu zazwyczaj do takich akcji dochodzi.
Najcześciej popełniany jest bład z napinaniem paska tzn :
-Nowy pasek trzeba ponownie napiac po tygodniu lub dwu - zalezy ile sie jezdzi. Pasek nowy lekko sie rozciaga i nie poprawiony zaczyna piszczec, nastepnie wyslizguje sie i po pewnym czasie (nawet tydzien wystarczy) zadne naciaganie nie pomaga.
- Pasek naciagamy do momentu w którym mozemy go palcami obrócic o 90 stopni pomiedzy kółkami (obojetnie którymi). Jesli mozemy go obrocic wiecej to moze piszczec, jesli nie mozemy obrócic o te 90 to znaczy ze pasek jest zbyt naciagniety czyli wieksze obciazenie kółek- wtedy zazwyczaj leca stare łozyska lub guma we wspomnianym kole pasowym.
pozdrawiam

jkrzysztof80 - 18-07-2009, 13:54

Ja wymieniłem wszystkie od rozrządu zaczynając i mam spokój :mrgreen:
pablo diablo - 20-07-2009, 10:37

zdarza sie bardzo często ze oprócz kola pasowego wyrabia sie tez samo łożysko alternatora. ja przez swoja historie piszczenia wymieniłem i kolo pasowe i alternator. w Polsce można tańszym kosztem, (gdy alternator jeszcze dobry) samo łożysko alternatora
luc221 - 23-07-2009, 14:27

Po co wymieniać paski,nowy tez za jakiś czas tak samo zacznie piszczeć wystarczy psiknąć na pasek np wd 40 (ale tylko troszeczkę do momentu jak przestanie piszczeć)
Owczar - 23-07-2009, 14:30

luc221, ano po to, że stary parcieje. Guma pod wpływem temperatury traci swoje właściwości, lestyczność, a resztę dokonuje czas. W ten sposób może Ci pęknąć na trasie i koniec jazdy...
luc221 - 23-07-2009, 16:32

Jeśli pilnujesz wymiany pasków to nie ma prawa coś takiego się stać,chyba ze stać cie na częsta wywiane pasków tylko dlatego ze piszczą to proszę bardzo ... bo do tanich nie należą ale po części się zgodzie Z twoja wypowiedzią :) jeśli ktoś się sępi na paski i jeździ już na zużytych to jest tego świadomy ze mogą w każdej chwili pęknąć,mi osobiście mi nigdy się takie coś nie przydarzyło choć już jedzie 3 cim Galantem,jak może 2razy w ciągu roku lekko psiknę to jest gorą i spokój z piszczelowym paskiem od alternatora ale to na własna odpowiedzialność... jeśli ktoś pójdzie szybszym i tańszym kosztem
szatan666 - 25-07-2009, 13:03

Chce wymienic moj piszczacy pasek od alternatora nie tylko dlatego ze piszczy ale wyglada marnie , tylko skad mam wiedziec jaki kupic , na intercars jest paskow ile dusza zapragnie ale opis to tylko pasek wiloklinowy i masa kosmiczych numerów np, nie ma podane czy to pasek do klimy czy do altka
Pasek mitsuboshi
E14PK935MTI E14PK935MTI 32,37 zł
E15PK1350MTI E15PK1350MTI 54,45 zł
pasek SUN

E14PK935SUN E14PK935SUN 42,90 zł 2
E15PK1085SUN E15PK1085SUN 61,26 zł 4
E15PK1350SUN E15PK1350SUN 77,41 zł 4
E16PK1013SUN E16PK1013SUN 67,32 zł 1

win_p - 29-07-2009, 19:21

luc221 napisał/a:
wystarczy psiknąć na pasek np wd 40

wd 40 jest preparatem penetrującym i zadna guma nie lubi jak sie do niej stosuje tego typu srodki - oslabia to pasek w podobnych pieniądzach co wd 40 kupisz specjalny preparat do piszczacych pasków (dostepny chyba w kazdym sklepie moto )on je konserwuje i poprzez jakies tam dziwne lepkie skladniki powoduje ze nie piszcza a wd raczej radzil bym odstawic naprawde taka sama kasa
szatan666 napisał/a:
Chce wymienic moj piszczacy pasek od alternatora nie tylko dlatego ze piszczy ale wyglada marnie , tylko skad mam wiedziec jaki kupic

spytaj sprzedawcy - proste !

Marti - 30-07-2009, 10:56

win_p napisał/a:
konserwuje i poprzez jakies tam dziwne lepkie skladniki powoduje ze nie piszcza a wd raczej radzil bym odstawic naprawde taka sama kasa


Nie chcę żeby to była reklama ale jedyny jaki mogę polecić to TEN

win_p - 30-07-2009, 13:25

kazdy jeden z tych preparatów bedzie lepszy od wd 40 ja uzywam tego i jestam zadowolony skonczyło sie popiskiwanie
a cena naprawde smieszna i przy tym jedna taka flaszka wyleczycie cala okolice z popiskujacych paskow lub bedziecie ja miali na lata



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group