To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem ze sprzęgłem, wymiana sprzęgła

get low - 26-12-2009, 11:54

Witam!
Chciałbym sie poradzić co do wysprzęglika. Moj gal (2.0TD) we wigilie zrobił mi "cudowny" prezet. Przy redukcji biegu na rondzie poczułem delikatny zgrzyt pod pedałem sprzęgła. Gdy wcisnałem pedał sprzęgła ponownie zeby sprawdzic co sie stało juz wogole nie czulem oporu i tak jest do tej pory. Gdy otworzylem maske zobaczylem rozsypana konstrukcje (poprzedniego własciciela) łaczenia wysprzeglika z dzwignia sprzegła ktora składala sie z ponacinanych podkładek i trytytek... Niestety ale jedna z usterek był wypadnięty tłoczek z wysprzeglika... Dopiero poświętach bede sie tym interesował ale mam kilka pytan: Czy dzwignia sprzegła jest w jakis sztywny sposob połaczona z wysprzeglikiem? Jaki jest koszt nowego wysprzęglika i czy kupować nowy czy zestaw naprawczy(dodaje że wypadł tłoczek z wysprzeglika ale mam go)? Czy moge zalać układ DOT3 (bo taki posiadam) czy też lepiej DOT4?

packman13 - 26-12-2009, 11:58

Ja mogę ci powiedzieć tylko że nowy wysprzęglik u Japaneze kosztował mnie 50zł więc chyba nie warto regenerować. niestety na resztę pytań Ci nie odpowiem bo mi mechanik wymieniał.
Pozdrawiam

get low - 26-12-2009, 12:03

Chciałem jeszcze dodać choc nie wiem czy to moze miec jakis zwiazek z "trefnym" wysprzeglikiem ale zanim mi sie to stało miałem taki dziwny objaw ze gdy podniosłem przód samochodu zeby zdjąc koło na właczonym silniku i wyluzowanej skrzyni podniesione kolo pomalutku mi sie obracalo. Gdy chwyciłem je w rece przestawało sie krecic a gdy pusciłem znowy zaczynalo sie kreć. Dodam ze w chwili wcisniecia sprzegła objaw ten ustaje.

[ Dodano: 26-12-2009, 12:05 ]
jezeli nowy kosztuje 50 zł to zaden koszt:)

Mirek Jurek - 26-12-2009, 14:07

get low napisał/a:
Czy dzwignia sprzegła jest w jakis sztywny sposob połaczona z wysprzeglikiem?

Nie, nie jest
get low napisał/a:
na właczonym silniku i wyluzowanej skrzyni podniesione kolo pomalutku mi sie obracalo. Gdy chwyciłem je w rece przestawało sie krecic a gdy pusciłem znowy zaczynalo sie kreć. Dodam ze w chwili wcisniecia sprzegła objaw ten ustaje.
Czyli wszystko w normie :)
get low - 26-12-2009, 14:24

z tym obracajacym kolkem to ma tak byc??? pierwszy raz sie z tym spotykam.
Mirek Jurek - 26-12-2009, 14:54

Tak wlasnie ma byc. M.in. dlatego na kazdym biegu jest synchronizator zeby biegi nam nie zgrzytaly, bo mimo tego, ze nie sa w uzyciu to tryby i tak sie obracaja. To tak po krotce i nie wiem czy poprawnie :P Ja po raz pierwszy sie z tym spotkalem w maluchu X lat temu
get low - 26-12-2009, 15:28

to bede sie musiał znajomego mechanika zapytac... ale nie zbaczajmy z tematu. co z tym wysprzęglikiem? pasuje z innych mitsu(carisma i.t.d)?
grzech_olsztyn - 26-12-2009, 16:19

dziś zdemontowałem wysprzęglik bo mi przeszkadzał w demontażu rozrusznika :] on nie nie jest w żadne sposób połączony z tą dźwignią od skrzyni, końcówka tłoczka wchodzi tylko w specjalnie wyprofilowany otwór i nic więcej, więc śmiało możesz go wykręcić. Co do płynu miałem kiedyś problem na na trasie mi się spienił stary i było do bani, zalałem DOT 4 i do tej pory przez 10miesięcy działa bez zastrzeżeń, pozdrawiam

[ Dodano: 26-12-2009, 16:21 ]
PS DOT 3 może też być, bo w standardzie taki jest lany

Mirek Jurek - 26-12-2009, 17:17

grzech_olsztyn, gdybys sprobowal odkrecic srube za wysprzeglikiem od spodu auta wtedy obyloby sie bez demontazu wysprzeglika :)
Pozdro

grzech_olsztyn - 26-12-2009, 17:20

heh to na pewno ;] lecz niestety robię to na parkingu przed blokiem a nie na kanale, więc nie bardzo z tym podejściem od spodu
Mirek Jurek - 26-12-2009, 17:23

kanal nie potrzebny. Nawet auta nie trzeba podnosic. Dzisiaj to przerabialem...
grzech_olsztyn - 26-12-2009, 17:25

deszcz lał to nie chciałem leżeć na ziemi ;] ale jak po niedzieli będę montował to tak zrobię, bo od góry to można się zachlastać, szczególnie jak jeszcze się dobrych kluczy nie ma :/
Pozdrawiam

get low - 29-12-2009, 19:33

Witam!
No i wymieniłem wysprzęglik na nowy:) Odpowietrzyłem ale nie wiem jak wyrególować pedał sprzęgła i czy wogóle da sie to wyrególować....? Chodzi o to ze za mało mi wysprzęgla. Tłoczek wysówa sie moze 2-3 cm kiedy powinien dużo wiececej ponieważ biegu nie moge wbić. Wydaje mi sie ze na pompce powinno sie dać to wyrególować bo mam strasznie duzy luz na pedale i kiedy wcisksam sprzęgło opór czuje dopiero ok. 5 cm nad podłoga. jak to wyrególować?????

robertdg - 29-12-2009, 20:40

get low napisał/a:
bo mam strasznie duzy luz na pedale
zle odpowietrzyles sprzeglo, odpowietrz grawitacyjnie bez naciskania, regulacja pedalu sprzegla jest na popychaczu pompki sprzegla troszke ciasny dostep za tym pedalem ale daje rade, podajze jak sie nie myle klucz 12 i 14 potrzebny.
get low - 29-12-2009, 21:03

Jak się odpowietrza grawitacyjnie???


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group