To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - info dotyczace wymiany oleju po 2000km WAZNE !!!

tomekrvf - 20-03-2009, 23:40

jaceksu25 napisał/a:
MIVEC to prosty silnik

Dokładnie tak.
Lotos 10W/40 w zupełności wystarczy. Różnice pomiedzy Lotosem a jakimś wypasionym Castrolem, Statoilem czy innym wynalazkiem proponuje dac dla biednych dzieci.

filippoz - 21-03-2009, 00:45

tak szczerze dla mnie to czarna magia, poczytałem trochę tzn nie trochę ale ogólnie po necie na rożnych forach i tak szczerze mówiąc każdy jeden olej jest po jednych pieniądzach. Rożnica jest w marketingu i cenowym pozycjonowaniu.

Ja się zdaje na ludzi co się na tym znają, jedni polecają mobile1 i besztają castrola, drudzy polecają castrola i besztają mobile1. Mi to lata koło pupci co kto i dlaczego. Jeżeli coś pasuje do danego typu silnika to zalewam. Za elektrykę i instalacje wodne się nie zabieram bo się nie znam, są od tego ludzie, którym się za to płaci bo w tym kierunku się wykształcili.

Ja w aucie dolewam płynu do spryskiwaczy, sprawdzam poziom oleju, tankuje auto - tyle robie reszta mnie mało interesuje bo się nie znam - mam prawo i tyle. Nie mam czasu ani chęci zagłębiania się w pierdoły, które mi do życia nie są potrzebne a kasy mi od tego nie przybędzie.

Wracając do olejów to na różnych forach najwięcej pozytywnych opinii słyszałem właśnie o olejach, o których bym się nie spodziewał tj oleje robione przez Shella, Statoil i Totala, dopiero później ludzie wspominali Castrole, Mobile i inne wynalazki. Ja się nie znam więc w tej kwestii ufam innym i tyle. Jak klient do mnie przychodzi i płaci mi za usługę to nie wymagam od niego żeby znał się na biznesplanach czy pozycjonowaniu marki czy to kojarzeniu ze sobą firm B2B, każdy ma swoją działkę.

Ja i tak będę zmieniał olej co 15tys km a nie 20 bo mam taki kaprys. Auto mam w leasingu 5 letnim i chce żeby mi te 5 lat służyło jak najlepiej a 100zł co 8 miesięcy mnie nie zbawi na olej. Ma chodzić jak ta lala i koniec. To czy zaleję Castrolę, Statoil czy Shellem nie ma znaczenia - byle nie Mobile1 bo do tego oleju się zraziłem.

Koniec kropka :D

żeście zrobili wywód pod prace magisterską a większość ludzi i tak nie wie o co chodzi i kupi z półki w norauto olej który ma napisane 5w-30 a na reszte i tak nie spojrzy - takie są realia.

Pozdrawiam i spokojnej nocy.


P.S. wybaczcie mój słowotok ale od 2ch dni świętuje swoje urodziny :D i flaszek już nie mogę zliczyć :lol:

Radassss - 21-03-2009, 07:42

jaceksu25'owi nie chodzi o marke tylko o dany typ (serwis leje castrol tego samego typu)... producent jest malo istotny, ale co ja powradze na to ze taki wlasnie nakazuje producent silnika...?? wiec skoro tak kaza to narazie taki trzeba lac...
spoko polecilem Ci Statoila bo od lat sam na tym jezdze i w magazynie mamy pelno Mobili, Castroli itp., ale jednak nie to... ;)
hehe spoko my sie spieramy wlasciwie nie wiadomo o co :D , generalnie chyba o to czy Mitsu zrobilo dobrze zalecajac taki olej ;) , jaceksu25 uwaza ze to zle, a ja w sumie nie mam zdania czy jest to dobrze czy zle... ale jak zalecaja to sie leje...

i wszystkiego najlepszego :D

tomekrvf na pol syntetyku Lotosa napewno nie zrobisz zakladanej wymiany co 20, jak juz to na syntetyku Lotosa, a roznica w cenie nie jest az taka duza jak Ci sie wydaje...
porownujac np Statoila i Lotosa to w cenie roznia sie o 5zł na 4 litrach... wiec wiecej zaplacisz za przelew na te biedne dzieci

poziomka - 21-03-2009, 08:08

Bardzo dziękuję za wasze komentarze - to mnie tylko utwierdziło, iż Statoil 5w30 był dobrym wyborem do mojego lancera. W tej jednej dyskusji więcej się dowiedziałem o olejach samochodowych niż przez 15 lat użytkowania samochodu.
btw tak z przekory zawsze zalewam czymś innym innym niż proponuje dealer - w 2001 kupiłem corolle i na całe szczęście zalewałem swoim olejem - jak się okazało po 2 latach ten proponowany przez dealera wchodził w jakieś reakcje silnikiem( wtedy był to jeden z najnowocześniejszych (silników VVti) i potem szybko się wycofali z niego
Na Statoil zdecydowałem się z 2 powodów - inwestują u nas i chyba jest to niedoceniana marka w Polsce a zapewne bardzo dobra

igor

filippoz - 21-03-2009, 08:43

Ale ja nie narzekam :D a butelka od oleju Statoil jest bardzo ładna hehe, to tak jak z wyborami na prezydenta - głosuje na Cimoszewicza bo jest przystojny hahahaha jak to usłyszałem kilka lat temu w TV od jakiejś pani z mniejszej miejscowości Bóg jeden wie gdzie - pewnie zakaukazie to myślałem że padnę :lol:


Wracając do olejów :D ja regularnie sprawdzam olej 2 do 4 razy w miesiącu, tak po prostu bo lubię wiedzieć co się w silniku dzieje mimo że się nie znam na 99% rzeczy - ale ubytki w oleju czy kolor rozróżniam.

W moim poprzednim aucie tj Nissan Almera z kierownicą po prawej stronie :biggrin: to jeszcze jak mieszkałem na wyspach zalewałem Castrolem Magnateciem i po przejechaniu 10tys mil olej był generalnie jak nowy - sam byłem w szoku. Ale do czego zmierzam. Mam nadzieję że zachodnie koncerny nie robią tak z olejem jak zachodnie koncerny z proszkiem do prania. Tzn kupując w Poznaniu proszek na tak zwanym sobotnim targowisku pewnie w każdym mieście takie coś jest (np Rynek Jeżycki, Łazarski, Wielkopolski itp itd) można kupić proszki, które przyjechały zza Odry i pierze się w nich o niebo lepiej niż w tych dokładnie "takich samych" tylko sprzedawanych w Polskich hipermarketach. Chodzi o to że mam nadzieję że oleje u nas nie są gorszej jakości niż te na zachodzie. Ot takie przemyślenie :)

tomekrvf - 21-03-2009, 08:45

Radassss napisał/a:
tomekrvf na pol syntetyku Lotosa napewno nie zrobisz zakladanej wymiany co 20, jak juz to na syntetyku Lotosa, a roznica w cenie nie jest az taka duza jak Ci sie wydaje...

Producent samochodu nie mówi żeby olej był syntetyczny. W tabeli smarowania do Lancera jest też 15W-40. Jesli jest tam umieszczony, to i na mineralnym można według producenta zrobic 20 000km(w normalnych warunkach eksploatacji)

Moim zdaniem, te walenie konia pod tytułem "jaki olej wlać" nie ma zupełnie sensu. Lepiej byłoby zastanowić się o ile trzeba skrócić przebieg do wymiany oleju w zależności od warunków eksploatacji samochodu.

filippoz - 21-03-2009, 08:55

tomekrvf napisał/a:
o ile trzeba skrócić przebieg do wymiany oleju
ja osobiście będę zalewał nowym olejem co mniej więcej 15 000 km.

To jest wysokoobrotowy silnik i wg mnie 20 000 to ciut dużo - można się z tym osądem nie zgadzać ale ja wolę dmuchać na zimne :)

Radassss - 21-03-2009, 09:11

tak ale 15W/40 jest akurat odpowiedni na cieply klimat, sprobuj odpalic samochod przy -30 na 15W/40 i zeby on sie zybko napompowal do wszystkich czesci silnika, w ten sposob niszczy sie silnik... tam nie jest napisan ze 15W/40 ma byc mineralny, sa tez takie syntetyki (chociaz nie u nas na rynku bo u nas jest to niepotrzebne), nie ma mineralow spelniajacych minimalne normy ACEA A3/B4/C1 podane w instrukcji, sa najwyzej A3/B3, wiec w instrukcji moze byc mowa o 15W/40 ale syntetyczny, przeznaczony na cieply klimat np Afryka...
przy czym nie mowie ze na mineralnym by sie cos wielkiego stalo, ale nie spelnia normy, wiec jak nalejesz mineral i cos sie stanie masz jak w banku ze zarzuca ci stosowanie zlego oleju..., na lato spoko, ale zima za niska pompowalnosc zeby tym meczyc nowy silnik, mineral dluzej sie rozgrzewa i znacznie szybiej zmienia swoje wlasci pod wplywem temeratury, a chodzi glownie o to zeby olej byl jaknajbardziej stabilny w swoich skrajnych temperaturach pracy

a jeszcze zapomnialem dodac ze w tym przpdaku B oznacza norma dla diesla, wiec poniekad masz racje, ale... porducent wymaga B4 i nic mu nie zrobisz bo to co jest w instrukcji jest swiete przynajmniej do czasu gdy auto jest na gwarancji

Anonymous - 21-03-2009, 16:45

Radassss napisał/a:
...ale nie spelnia normy, wiec jak nalejesz mineral i cos sie stanie masz jak w banku ze zarzuca ci stosowanie zlego oleju...



Ucz się Tomku... Ja bym nie ryzykował utraty gwarancji lejąc Lotosa :biggrin: :D

[ Dodano: 21-03-2009, 17:25 ]
Radassss napisał/a:
.... to czy Mitsu zrobilo dobrze zalecajac taki olej ;) , jaceksu25 uwaza ze to zle, a ja w sumie nie mam zdania czy jest to dobrze czy zle... ale jak zalecaja to sie leje...



To jakaś nowość :!: , dlaczego ja o tym nie wiem, że Mitsu każe lać olej StatOil Lazer Way LL 5w-30 :?:


Dot.tematu:
Stosowanie oleju o mniejszej zawartości składników tworzących popiół (ACEA Cx) może skutkować przyspieszonym i zwiększonym zużyciem elementów silnika ponieważ mają zmniejszone właściwości smarne. Oleje te są bardzo mocno zalecane dla silników z układem DPF typu zamkniętego w celu utrzymania sprawności tychże systemów. JEst to swoisty kompromis i dowód na to, że nie ma czegoś super uniwersalnego. Dlatego uważam, że o wiele lepszym i rozsądniejszym rozwiązaniem jest stosowanie olejów ( jeżeli to możliwe) bez żadnego hiper specjalnego LongLife i spełniających wymogi producenta dotyczące API i ACEA A. Jeżeli jest jakaś zmiana o C, to jest najlepszy dowód na to, że producent a raczej importer jest bardzo "elastyczny co do olejów". - mowa oczywiście o silnikach benzynowych bez specjalnych układów katalitycznych.
Kolejna sprawa to czas wymiany oleju. Jestem zwolennikiem wymiany co 10kkm( to chyba nawet logiczne, bo silnik 1.8, 143ps obroty ponad 6tys. i lekko ponad 4 litry oleju w układzie. Olej ma utrzymywać swoje właściwości przez 20kkm nie mając filtra odśrodkowego w silniku). Czytając o StatOil Lazer Way LL 5w-30 jak ten człowiek zaleca go do silnika benzynowego bez specjalnego systemu katalicznego złapałem się za głowę i pomyślałem co on mówi?...No ale można zastosować, no można - gwarancji przez to się nie traci, 100kkm też powinien wyjeździć.... Zdecydowanie w to miejsce wolałbym już Lotosa 10W40.
Olej polecany prze zemnie do lancera to Castrol SLX Longtec ( nie jest to longlife) lub bardzo podobny ale uniwersalny EDGE- dla kierowców jeżdżących agresywnie
i Shell ultra 5W30( posiada zgodę na C ale jest głównie do silników benzynowych)- dla kierowców ceniących ekonomię...

tomekrvf - 21-03-2009, 21:49

filippoz napisał/a:
To jest wysokoobrotowy silnik i wg mnie 20 000 to ciut dużo - można się z tym osądem nie zgadzać ale ja wolę dmuchać na zimne
Nawet 15 000km może być zbyt duzo jak samochód jest katowany po mieście. Ja zmieniam max co 10 000km i nikt mnie nie przekona że nagle można na olejach robić 20-30 albo więcej tysięcy kilometrów.
Radassss - 21-03-2009, 23:17

hehe i znowu wracamy do punktu wyjscia... :P
jaceksu25 ale tam jest napisane ze ma byc C :D , przeciez caly czas o tym mowie ;)
chwila chwila a na jakiej podstawie sadzisz ze tamte moga byc a ten nie?? bo teraz nie lapie jakie maja normy i dopuszczenia jesli takie same to nie nie masz podstaw do tego by tak mowic, poprostu chyba zgryzota cie lapie ze mozna lac cos innego niz shell czy castrol, zreszta widze ze jestes zakochany w castrolu... twoja sprawa:

Shell Helix Ultra Extra 5W/30

W pełni syntetyczny olej silnikowy nanowszej technologii Shell

W pełni syntetyczny olej silnikowy najnowszej technologii Shell, spełniający wymagania nowoczesnych silników benzynowych posiadających katalizator oraz silników Diesla, także tych wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF).
Ekstra energia, maksymalna ochrona silnika Twojego smochodu, aby pracował jeszcze wydajniej przez cały okres eksploatacji. Umożliwia wydłużenie okresów użytkowania oleju międz jego wymianami (do 30 000 km benzyna, do 50 000 km Diesel)*. Spełnia wszystkie najnowsze wymagania niemieckich producentów samochodów: VW, Audi, BMW, Mercedes-Benz. Shell Helix Ultra Extra zawiera pakiet specjalnych dodatków czyszczących, które aktywnie usuwają szkodliwe osady z silnika utrzymując go w doskonałym stanie w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji.
Klasy jakości Shell Helix Ultra Extra: ACEA C2, C3 (A3/B3/B4), BMW (Longlife-04), VW 504.00, VW 507.00, MB 229.51, MB 229.31
... ma C ale moze byc do benzyny bo ja tak mowie inne z C sa bleee i sa tylko do diesla bo tez ja tak mowie?? nie badz smieszny

Castrol SLX Professional LONGTEC
for Volvo 0W-30
Castrol SLX Professional Longtec for Volvo 0W-30 to w pełni syntetyczny olej silnikowy opracowanym wspólnie z koncernem VOLVO dla ostatnich konstrukcji 5 -cylindrowych silników benzynowych i diesla. Może być używany także we wszystkich jednostkach napędowych Volvo, gdzie wymagana jest specyfikacja ACEA A1/B1
Olej rekomendowany przez Volvo Cars
Specyfikacje: API SL,ACEA A1/B1/A5/B5, ILSAC GF-2, Ford WSS-M2C-920-A

Zalety i korzyści:
- przewyższa specyfikacje A5/B5
- zmniejsza zużycia paliwa średnio o ponad 2,5 % w stosunku do konwencjonalnych olejów
- posiada wybitne własności czystościowe , redukuje możliwość powstania czarnych szlamów
- pozwala na utrzymanie parametrów eksploatacyjnych nawet w ekstremalnych warunkach jazdy (przy maksymalnie wydłużonych okresach pomiędzy wymianami )
... no to wg twojego rozumowania ten jest tylko do 5cylindrocow Volvo... hehe
... ale biedak nie ma C wiec wg ksiazki obslugi i tak sie do Lancera nie nadaje

STATOIL LazerWay LL 5W/30
W pełni syntetyczny, najwyższej jakości olej silnikowy, zaprojektowany dla naj nowszych modeli Volkswagena
specjalnie pod kątem wydłużonych przebiegów. W tym celu olej ten przeszedł najcięższe
testy eksploatacyjne. Spełnia wymagania stawiane w normach VW 504.00/507.00. LazerWay LL
5W-30 daje możliwość dwukrotnie rzadszych wymian oleju w nowych silnikach VW/Audi. Zapewnia
niezawodne smarowanie we wszystkich temperaturach pracy oraz łatwe rozruchy silnika nawet w
bardzo zimnym klimacie. Niska lepkość oleju LazerWay LL pozwala na oszczędności w zużyciu paliwa.
Doskonałe własności przeciwzużyciowe zapewniają długi czas życia serwisowego silnika.
VW 504.00/507.00, ACEA A3/B4/C3

ktos wychwycil dopisek ze jest tylko do diesla?? zreszta na opakowaniu jest infrmacja ze do benzyny i deiesla do tego nowe partie maja kupe innych dopuszczen...
i teraz powiedz mi taka rzecz... czym sie rozni Statoil od Shella skoro shell moze byc a statoil nie?? odpowiedz jest prosta niczym... bo napisales:

"Shell ultra 5W30( posiada zgodę na C ale jest głównie do silników benzynowych)- dla kierowców ceniących ekonomię..." skad to info?? sam wymysliles??
dobra ja koncze ta dyskusje bo widze ze wiesz lepeij od producentow co produkuja

... ja podaje fakty a ty zadnych, tylko piszesz ze jest tak bo ty tak mowisz
"... na plocie pisalo dupa, jeden poglaskal i mu drzazga wlazla", tak mozna skomentowac to co piszesz, fakty podaj

filippoz - 21-03-2009, 23:33

tomekrvf napisał/a:
Nawet 15 000km może być zbyt duzo jak samochód jest katowany po mieście. Ja zmieniam max co 10 000km i nikt mnie nie przekona że nagle można na olejach robić 20-30 albo więcej tysięcy kilometrów.
W pełni sie zgadzam bo te załóżmy 150zł za 4l oleju mnie nie zbawią a mam święty spokój.

Ja jeżdżę Eco :D więc dla mnie 15k to optymalny przebieg ale zdaję sobie sprawę że gdybym jeździł dużo bardziej dynamicznie tj o jakieś 2l benzyny na 100km więcej to faktycznie, 10k i wymiana ;)

Tak w ogóle ile może kosztować wymiana oleju w ASO + filtr w sytuacji gdy przyjeżdża się z własnym olejem?

Anonymous - 22-03-2009, 00:11

Radassss napisał/a:


Castrol SLX Professional LONGTEC
for Volvo 0W-30


nie pisałem nigdzie o LONGTEC-u do volvo

SLX Professional Longtec 0W-30


[ Dodano: 22-03-2009, 00:13 ]
PS. przepisz to co pisze ta Twoja instrukcja do auta a nie wklejasz mi teksty ze stronek

[ Dodano: 22-03-2009, 00:16 ]
Radassss napisał/a:


... ja podaje fakty a ty zadnych, tylko piszesz ze jest tak bo ty tak mowisz
"... na plocie pisalo dupa, jeden poglaskal i mu drzazga wlazla", tak mozna skomentowac to co piszesz, fakty podaj


nie podajesz faktów tylko starasz się coś wcisnąć... nie wiem czym to jest spowodowane ( czy celowo, czy niewiedzą) - nie wnikam w to.

I nie piszę w tym przypadku który dobry, a który zły tylko o zastosowaniu odpowiedniego do danego samochodu.

Shell nie jest z grupy longlife na całe szczęście, wzbogacony jest głównie o dodatki poprawiające właściwości myjące, a nie przedłużające żywotność oleju - nie ma 200% oleju w oleju, coś za coś. Castrol mocno uderza w własności smarne.

poziomka - 22-03-2009, 00:41

filippoz napisał/a:
Tak w ogóle ile może kosztować wymiana oleju w ASO + filtr w sytuacji gdy przyjeżdża się z własnym olejem?

w AutoGT 125pln

igor

Anonymous - 22-03-2009, 00:54

filippoz, u siebie pierwszą wymianę zrobiłem przy 3kkm, później przy 10kkm i przy 20kkm. Kolejną planuję na 30kkm. I jestem z tego powodu bardzo zadowolony :P :p


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group