Galant/Legnum VR4 Ogólne - do właścicieli i milosnikow VR4-Legnum
yaro1976 - 16-09-2011, 09:05
swinks_UK napisał/a: | Jeśli chcesz zachować budę z EAxx to IMO tylko zrobienie tzw. VR2. Wrzucasz silnik z osprzętem i turbinami, wydech, wiązkę i ecu. Sprawa załatwiona. Może brak frajdy z AWD, ale jako ośka też się da opanować i ogarnąć.
|
a w przypadku VR2 jak wygląda sprawa ze skrzynią biegów?
swinks_UK - 16-09-2011, 20:51
Pasuje p&p z EA5x.
Tomek - 19-09-2011, 12:02
swinks_UK:
ok, niech będzie VR2, tylko takie mam pytania:
1. z tego co wiem, to żyjących VR2 jest chyba ze 2 sztuki, a prób zrobienia VR2 było więcej, co posżło nie tak?,
2. mówisz, że skrzynia od mojego EA5A pasuje plug and play do silnika 6A13TT i w dodatku oragnie tą moc, rozumiem, że półoski, przeguby też wytrzymają ??
skrzynia u mnie jest sterowana z ECU silnika, chyba nie??
czym będę sterował skrzynią po Swapie?
3. wolałbym jednak automat, da rade przełożyć silnika, skrzynie + zrezygnować z tylnego napędu?
jak wtedy z półośkami, przegubami ??
jak to da rade, to przełożyłbym całe zawieszenie, zwrotnice, hamulce z przodu, itp
ile roboty przy elektryce jest w przypadku takiej VR2 ??
borimichal - 19-09-2011, 12:20
załatw sobie dobrego blacharza to Ci te punkty mocowan i podpore ogarnie w kilka dni
a jesli obok bedziesz mial caly drugi woz na swapa to z ogarnieciem ayc i calej reszty tez powinienes sobie poradzic.
W gruncie rzeczy najtrudniejsze jest przerobienie wiazek,ale wszystko jest wykonalne i wcale nie musi sie to nazywac drutem
swinks_UK - 23-09-2011, 22:40
tomek84 napisał/a: |
1. z tego co wiem, to żyjących VR2 jest chyba ze 2 sztuki, a prób zrobienia VR2 było więcej, co posżło nie tak?,
2. mówisz, że skrzynia od mojego EA5A pasuje plug and play do silnika 6A13TT i w dodatku oragnie tą moc, rozumiem, że półoski, przeguby też wytrzymają ??
skrzynia u mnie jest sterowana z ECU silnika, chyba nie??
czym będę sterował skrzynią po Swapie?
3. wolałbym jednak automat, da rade przełożyć silnika, skrzynie + zrezygnować z tylnego napędu?
jak wtedy z półośkami, przegubami ??
jak to da rade, to przełożyłbym całe zawieszenie, zwrotnice, hamulce z przodu, itp
ile roboty przy elektryce jest w przypadku takiej VR2 ?? |
ad.1 Działąjących vr2 w samej Holandii są 3 sztuki, w UK jeszcze 2. Początkowo ludzie paprali projekt bo na siłe wstawiali bebechy z vr4 do przeliftowego lub poliftowego przed 2001 Galanta EAxx. Przednie sanki i kilka innych drobiazgów stało na przeszkodzie. Dochodziło do rzeźby wydechu (kolanko żeliwne łączące tylne turbo z dwururką), który pękał.
Obecnie ten szlak przetarty i wszystkie znane mi 5 aut jeździ bezawaryjnie.
ad. 2. Mowa jest o swapie z napędem manualnym. Problem z ecu odpada.
ad. 3. niestety a/t z Galanta EAxx nie wytrzyma tak dużego momentu.
Poza tym:
- zwrotnice są te same,
- zawiecha przód ta sama,
- przekładasz hamulce (zaciski, tarcze)
- wiązka jest hybrydą wiazki z EAxx i ECxx
- ecu z vr4 (jeśli dobrze pamiętam)
- dwururka z vr4
- wastegate acutator z przedniej turbiny wymaga małej dłubaniny bo koliduje z "clutch master cylinder" na skrzyni (przedłużenie wodzika i dorobienie mocowań).
Tyle w skrócie
-
Tomek - 28-09-2011, 12:43
swinks_UK napisał/a: | tomek84 napisał/a: |
1. z tego co wiem, to żyjących VR2 jest chyba ze 2 sztuki, a prób zrobienia VR2 było więcej, co posżło nie tak?,
2. mówisz, że skrzynia od mojego EA5A pasuje plug and play do silnika 6A13TT i w dodatku oragnie tą moc, rozumiem, że półoski, przeguby też wytrzymają ??
skrzynia u mnie jest sterowana z ECU silnika, chyba nie??
czym będę sterował skrzynią po Swapie?
3. wolałbym jednak automat, da rade przełożyć silnika, skrzynie + zrezygnować z tylnego napędu?
jak wtedy z półośkami, przegubami ??
jak to da rade, to przełożyłbym całe zawieszenie, zwrotnice, hamulce z przodu, itp
ile roboty przy elektryce jest w przypadku takiej VR2 ?? |
ad.1 Działąjących vr2 w samej Holandii są 3 sztuki, w UK jeszcze 2. Początkowo ludzie paprali projekt bo na siłe wstawiali bebechy z vr4 do przeliftowego lub poliftowego przed 2001 Galanta EAxx. Przednie sanki i kilka innych drobiazgów stało na przeszkodzie. Dochodziło do rzeźby wydechu (kolanko żeliwne łączące tylne turbo z dwururką), który pękał.
Obecnie ten szlak przetarty i wszystkie znane mi 5 aut jeździ bezawaryjnie.
ad. 2. Mowa jest o swapie z napędem manualnym. Problem z ecu odpada.
ad. 3. niestety a/t z Galanta EAxx nie wytrzyma tak dużego momentu.
Poza tym:
- zwrotnice są te same,
- zawiecha przód ta sama,
- przekładasz hamulce (zaciski, tarcze)
- wiązka jest hybrydą wiazki z EAxx i ECxx
- ecu z vr4 (jeśli dobrze pamiętam)
- dwururka z vr4
- wastegate acutator z przedniej turbiny wymaga małej dłubaniny bo koliduje z "clutch master cylinder" na skrzyni (przedłużenie wodzika i dorobienie mocowań).
Tyle w skrócie
- |
co do 2. - no ok,
czyli musze mieć moją skrzynie od EA + VR4 z manualem
tylko, że takiego ciężko dorwać, 99% to automaty
inna kwestia, że chce mieć automat
co do 3. to chodziło mi o to, żeby zachować AT z VR4 tylko zmodzić ją, żeby była tylko na przednią oś
nie interesuje mnie AT z EA
swinks_UK - 28-09-2011, 14:47
A kto ci każe brać vr4 z manualem?
Przecież i tak ecu będzie co najmniej flashowane, więc obojętnie co wrzucisz - manuala czy auto. Ważne być miał ecu z serii 7202.
Skrzynia a/t z vr4 nie nadaje się na FWD. Kropka.
Tomek - 28-09-2011, 14:57
swinks_UK napisał/a: |
A kto ci każe brać vr4 z manualem?
Przecież i tak ecu będzie co najmniej flashowane, więc obojętnie co wrzucisz - manuala czy auto. Ważne być miał ecu z serii 7202. |
o to właśnie pytałem
swinks_UK napisał/a: |
Skrzynia a/t z vr4 nie nadaje się na FWD. Kropka. |
dzięki
yaro1976 - 28-09-2011, 18:41
swinks_UK napisał/a: |
Skrzynia a/t z vr4 nie nadaje się na FWD. Kropka. |
OK, Tomku, w przypadku AT opcja są takie: skrzynia AT od europejczyka - tylko tu są 4 biegi jak wiemy, a czy na rynku GB występowały EA ze skrzyniami AT pieciobiegowymi do FWD? (pomijając na razie kwestie ogarniania mocy 6A13TT).
Z tego co śledziłem kiedyś :
http://www.tradecarview.c...subishi/galant/
chyba występowały na JP te skrzynie INVECS 5-cio biegowe FWD, poprawcie mnie jeśli się mylę. I czy docierały do GB?
swinks_UK - 28-09-2011, 19:49
Oznaczenia skrzyn:
F - naped fwd
W - naped awd
4, 5 - liczba biegow
M - manual
A - auto
xx - wytrzymalosc na obciazenia
W Galancie n/a skrzynie sa F4/F5 A 41 lub 42. W vr4 automat ma W5A52. Potrzebujesz skrzyni F5A52. O ile manual zniesie katowanie, to w automacie hydrokinetyka padnie, dlatego szukasz skrzyni F5A52 z takim samym "dzwonem". Powodzenia.
[ Dodano: 28-09-2011, 21:37 ]
Małe sprostowanie.
Skrzynią a/t która by sprostała zadaniu jest skrzynia o oznaczeniu F5A51. Była stosowana w Diamante i Galantach GTZ na rynek USA.
|
|
|