[97-04]Galant EAxA/W - Wymiana silnika 2.4 GDI NA 2.5 V6
swinks_UK - 31-12-2011, 18:12
pitbu77 napisał/a: |
Nie wiem Swinks_UK jak to policzyłeś ale 260KM - 25% to 195KM. Galant seria ma 163KM.
To jakim cudem VR2 będzie słabsza od serii Gala? Uważaj, bo to podchwytliwe pytanie |
Było się na wagarach...?
Podane dane są danymi MIERZALNYMI (hm... słabo po polsku ze mną). Inaczej mówiąc przytoczyłem dane mocy mierzonej NA KOŁACH.
Wartości utraty mocy podane przeze mnie też odnoszą się do mocy ATW, bo teoretycznie to nawet zdarza sie, że bywa i 45% przy zdjetym wale, itp, ale to raczej gdybanie.
Jeśli pozostajemy w sferze FAKTÓW, to niestety rzeczywistość jest okrutna.
1. Moc seryjnego pfl vr4 na kołach to wynik w granicach 178 - 188 HP ATW
2. Moc seryjnego fl vr4 na kołach to wynik 190 - 208 HP ATW
3. Moc seryjnego manualnego Galanta 2.5V6 na kołach to wynik 156 - 170 HP ATW
To są wyniki zebrane z 4 lat hamowania kilkudziesięciu EA5x i EC5x.
Dlatego klubowy (CVR4) lekko podciagnięty manualny Galant V6 (właściciel Andy The Vee) spokojnie dotrzymywał kroku Legnumom na prostej dostając jednak baty na zakrętach.
Dla lepszego zrozumienia tematu proponuję przeszukać forum w temacie utraty mocy silnika vs. rodzaj napędu (AWD, 4x4, FWD i RWD) oraz rodzaju skrzyni biegów (manual, auto, tiptronic).
Tiptronic to 7%
AWD to 22%
Do tego odłączenie napedu na tył ze skrzyni - 20%
deejay - 31-12-2011, 18:44
swinks_UK napisał/a: | Dlatego klubowy (CVR4) lekko podciagnięty manualny Galant V6 (właściciel Andy The Vee) |
Tomuś a co on tam grzebał ? , można wiedzieć
swinks_UK - 31-12-2011, 18:59
Na pewno filtr powietrza z dolotem z vr4, de-cat i chyba samoróbka downpipe.
Tyle co wiem z opowieści, a widuję się z nim w miarę regularnie na lokalnych spotach. Zreszta na 1/4 mili w santa Pod było na równo z pfl auto Legnumem.
Potem Andy zrobił ze swego VR2, którym regularnie schodzi do ok. 9 minut na Nurburgringu.
pitbu77 - 31-12-2011, 19:56
swinks_UK napisał/a: | Jeśli pozostajemy w sferze FAKTÓW, to niestety rzeczywistość jest okrutna.
1. Moc seryjnego pfl vr4 na kołach to wynik w granicach 178 - 188 HP ATW
2. Moc seryjnego fl vr4 na kołach to wynik 190 - 208 HP ATW
3. Moc seryjnego manualnego Galanta 2.5V6 na kołach to wynik 156 - 170 HP ATW
To są wyniki zebrane z 4 lat hamowania kilkudziesięciu EA5x i EC5x. |
Swinks czekaj czekaj, ja nie wróg
Zastanawia mnie tylko fakt, że moc mierzona na kołach w serii 2,5 V6 jest nawet wyższa od znamionowej (taką podałem wcześniej, powiedzmy dane katalogowe) - odnoszę się do p. 3-go Twojego opisu. Ja zdaję sobie sprawę ze strat jakie wynikają z oporów kolejnych dyfrów. Przykładem jest chociażby Subaru Impreza z silnikiem 1,6L - przyspiesza 5 lat do setki ale wjedzie prawie wszędzie w trudnych warunkach pogodowych dzięki napędowi 4x4.
Doskonale pamiętam za czasów świetności aut rajdowych WRC, że WRC kilka razy na asfaltach we Francji dostały ostre cięgi od Cytryny Xsary Kit Car o mocy znamionowej niższej niż WuRCe.
Pytanie raczej jest takie (nawiązując do tematu): Czy nie uzyskamy lepszego przeniesienia mocy na koła mając silnik z VR4 i napęd na przód z mechanizmem różnicowym z VR4?
O ile się nie mylę to VR4 ma lepiej spiętą szperę niż seria 2,5 V6. Tu chyba trzeba by porównać w realu VR2 (silnik twin turbo i szpera z VR4) z serią. A najlepiej z tego wynika wypadłby silnik Twin Turbo z seryjną skrzynią z 2,5 V6. Może trzeba w tę stronę przy swap'ie?
swinks_UK - 01-01-2012, 13:06
No tak...
Wynik w okolicy 170 HP ATW to raczej jeden, większość to rząd w grabnicy 150 - 160 HP. Też nieźle. Tak mała strata mocy na napedach to raczej dobry design skrzyni manualnej przez Mitsu w 2.5V6. Zresztą ja policzysz 6% straty dla FWD to by sie zgadzało.
Pozatym tajemnicą poliszynela jest to, że katalogowo Mitsubishi zaniżyło moc w poliftowych Galantach 2.5V6, a w rzeczywistości jest sporo więcej. U nas na rolkach niemal każdy poliftowy 2.5V6 miał po kalkulacji strat coś w granicach 170 - 175 bhp. Nie sądzę by to był przypadek.
Nie sądzę by kombinacja z transfer boxem z vr4 mała sens, za dużo strat. Wszystkie "VR2" jakie znam używają manualnych skrzynek z 2.5V6.
Obecnie najmocniejsze VR2 to auto Andy'ego (The Vee), coś ok. 315 bhp znamionowo (w granicach 295 HP na kołach), jednak on zastosował LSD na przedniej osi (ponoć z jakiegoś auta w USA podchodzi p&p), grubsze półosie i coś tam jeszcze rzeźbione z przodem zawiechy.
Marcino - 04-01-2012, 21:37
swinks_UK napisał/a: | Pozatym tajemnicą poliszynela jest to, że katalogowo Mitsubishi zaniżyło moc w poliftowych Galantach 2.5V6, a w rzeczywistości jest sporo więcej. U nas na rolkach niemal każdy poliftowy 2.5V6 miał po kalkulacji strat coś w granicach 170 - 175 bhp. Nie sądzę by to był przypadek. |
Czy to znaczy ze ECU z JDM lub z UK ma inaczej zaprogramowany sterownik? Czy można by go wsadzić do 2.5 naszego i byłby efekt w postaci przyrostu mocy?
Anonymous - 04-01-2012, 21:50
wydaje mi się że katalog podawał jedno a hamownia wypluwała zawsze "gratisy", dotyczy to wszystkich ea5, głównym zbytem galanta były niemcy a tam ubezpieczenie zależy od mocy katalogowej a nie pojemności, stąd mogły małe japońskie rączki zmienić moc tylko na papierze zresztą ktoś gdzieś pisał, że te ~160HP to wg japończyków moc minimalna jaką powinna mieć każda sztuka, jedyne rozwiązanie to shamować więcej sztuk w PL na tej samej hamowni w tych samych warunkach, tak jak zrobili to chłopaki w UK i wyszły "gratisy"
swinks_UK - 04-01-2012, 23:58
JDM'y miały trochę inny design, np. tylko jedna sondę z katem i fajkocewki w zapłonie (25ST i ST-R).
Raczej tak jak pisze Derpin, papierowo zaniżona faktyczna moc.
Tutaj kilka wyników z pomiarów z CVR4 (mierzone na tej samej hamowni w Eurospec):
lboots - 182.4 bhp (31/03/2007)
HMG1K - 165 bhp (19/06/2010)
sonicsoundzdj - 177 bhp (19/06/2010)
slim shady - 174 bhp (13/08/2011)
danzul - 167 bhp (13/08/2011)
steve-vr4-ish - 178 bhp (13/08/2011)
Tomek - 05-01-2012, 07:07
swinks_UK napisał/a: | lboots - 182.4 bhp (31/03/2007)
HMG1K - 165 bhp (19/06/2010)
sonicsoundzdj - 177 bhp (19/06/2010)
slim shady - 174 bhp (13/08/2011)
danzul - 167 bhp (13/08/2011)
steve-vr4-ish - 178 bhp (13/08/2011) |
mowa tutaj o poliftach rozumiem ?
bo to ma duże znaczenie
swinks_UK - 05-01-2012, 08:41
Tak, wszystkie to poliftowe manualne V6. Niektóre z małymi modyfikacjami jak brak katalizatora, czy pucha filtra z vr4 w dolocie.
Marcino - 05-01-2012, 08:43
tomek84 napisał/a: | swinks_UK napisał/a: | lboots - 182.4 bhp (31/03/2007)
HMG1K - 165 bhp (19/06/2010)
sonicsoundzdj - 177 bhp (19/06/2010)
slim shady - 174 bhp (13/08/2011)
danzul - 167 bhp (13/08/2011)
steve-vr4-ish - 178 bhp (13/08/2011) |
mowa tutaj o poliftach rozumiem ?
bo to ma duże znaczenie |
A jak duze...?
Przedlift ma tylko 3kuce wiecej, i tylko jedną sonde tak jak mój np....
fj_mike - 05-01-2012, 08:49
Pozwolę sobie na mały offftop (Owczara i tak nie ma ).
Stan świec zapłonowych ma wpływ na wyniki pomiaru na hamowni?
swinks_UK - 05-01-2012, 08:57
I tak już jest MEGA off top, niech owczar się bierze i podzieli temat na dwa, bo inaczej mętlik się robi...
A tak na serio... tak, zarówno stan układu zapłonowego jak i stan wtryskiwaczy ma ogromne znaczenie. W tym drugim przypadku ma przełożenie jakość lanego paliwa. Np. w moich wtryskiwaczach jak dawałem do czyszczenia to było coś po 2mm warstwy wosku w filterkach, tego żadne cudne środki wlewane do paliwa nie wyczyszczą, tylko wymiana filterków (dobra firma czyszcząca ultradźwiękowo od razu wymienia filterki i sprawdza elektronikę).
Tomek - 05-01-2012, 08:58
Marcino napisał/a: |
A jak duze...?
Przedlift ma tylko 3kuce wiecej, i tylko jedną sonde tak jak mój np.... |
no wielkie bym powiedział
- 3 kuce mniej to tylko katalogowo
- 3 katalizatory, zamiast jednego
- 4 sondy zamiast 4
- inny soft
Marcino napisał/a: | tylko jedną sonde tak jak mój np.... |
usunąłeś 1 sondę??
Cytat: |
Tak, wszystkie to poliftowe manualne V6. Niektóre z małymi modyfikacjami jak brak katalizatora, czy pucha filtra z vr4 w dolocie. |
jak się te bhp przelicza?
swinks_UK - 05-01-2012, 09:20
Zwyczajnie...:
wielkość zmierzoną na rolkach (ATW) + 6% ATW (strata na napędzie FWD) = moc na silniku (ATF)
|
|
|