Sigma/Diamante Ogólne - MEGA SWAP :P
VirMan - 11-09-2010, 21:32
Fotki podmienione - wszystko chodzi idealnie - coś z przodu słychać , ale niestety najpierw muszę założyć tłumik jakiś - bo nic nie słyszę parę detali w desce do zrobienia i można już testować
gra jak trzeba:)
Krzyzak - 13-09-2010, 07:31
lukasz12 napisał/a: | Jakiejś konkretnej marki? | Mobil
VirMan - 15-09-2010, 23:36
Dobra - odpaliłem :] chodzi na nowym ecu bardzo ładnie - 6 cyl , cichutko ,żadnych błędów. Chyba jeszcze wymieni się 3 popychacze w tylnej głowicy nie są głośne, ale już coś je słychać micha po piaskowaniu hameritem na czerwono założona na biały silikon Valvoline 10w60 , dodatkowa chłodnica oleju , przygotowana pompa TCL itd etc Jak wyjmę silnik z platformy testowej to zapodam fotki na razie tylko micha (wyszła pomarańczowa a jest czerwona)
[ Dodano: 16-09-2010, 16:42 ]
tak apropos.. ciężko wymienić popychacze na samochodzie? Nie mam teraz już $$ na kolejne 3 popychacze , a pasuje mi jednak je wymienić na tylnej głowicy (stuka przy większych obrotach trochę..). Swap jest zaplanowany na przyszły tydzień. - będzie robota
[ Dodano: 27-09-2010, 22:23 ]
Silniczek gotowy do wsadzenia, zalany valvoline 10w60 (całe 5l weszło ) zamontowana chłodnica do oleju
a tu zdjęcia z wyjmowania mojego starego silniczka (ma aluminiową boczną łapę ! ) - cały dzień walki z silnikiem czterema lambdami , instalacją BRC i katalizatorami (prawdziwe idealne metaliczne przepływowe katalizatory - jak nówki w środku )
Jutro uszczelnienia i robota nad moim starym silniczkiem przed lądowaniem w kombiaku
[ Dodano: 28-09-2010, 09:34 ]
wyjąłem sam silnik ,skrzyni z półosiami nie rozpinałem oleju nie wylewałem
[ Dodano: 30-09-2010, 11:15 ]
dobra - chwilowa przerwa bo miałem "niedyspozycję" i na początku października wracam do swapa - teraz czeka mnie zrobienie instalacji i wsadzenie 24v do mojego autka
[ Dodano: 02-10-2010, 20:09 ]
dzisiaj wydłubałem wiązkę i walczyłem z kompresorem klimy aż do teraz przerobiony na 24v :] niech nikt nie mówi że się nie da (zobaczymy czy będzie działać jak należy )
Całe po południe roboty aż do teraz :] szlifowanie , wiercenie , gwintowanie itd etc wybrałem hardkorową metodę przełożenia sprzęgła całego z drugiego kompresora , choć jak patrzę , chyba łatwiej byłoby zamówić pierścień dystansowy i przewiercić dziurki
Wojtas - miałeś rację - jest około 3m różnicy w średnicach
[ Dodano: 06-10-2010, 19:07 ]
dziś zrobiona konserwacja elementów z chętką na rudą , wyjąłem starą antenę , przygotowałem instalacje pod TCL i zrobiłem obudowę pod komputerki w miejscu akumulatora - akumulator do tyłu , część instalacji energetycznej i zamontowałem nową wiązkę miejsce na upsa z tyłu (ładowanie i 220v do akcesoriów ) i antenkę CB . Instalacja od TCL muszę dorwać , bo mam sporo kombinacji z niepełnosprytnym TCL'em z diamantów. zamontowałem czujnik położenia kierownicy dla TCLu :]
wczoraj wsadziłem pompę ABS z TCLem , od sigmy i musiałem sie bawić gumówką .. niestety idiotycznie zaprojektowane , ale nie zdejmowałem klimy i nie rozpinałem jej , więc puki co jak dobrze pójdzie to bez rozpinania klimy zrobię swapa na 24v i dokładkę TCL
foty jutro bo jest ciemno
[ Dodano: 07-10-2010, 23:15 ]
Dziś wsadziłem silnik i podłączyłem ustrojstwo.. muszę wsadzić star kompresor.. szlag by trafił tych co to projektowali nawet rozstaw otworów nie pasuje.. ale nic..
jutro detale i zapinanie elektroniki i kończę akumulator w bagażniku pewnie autko odpali - i będzie dźwięk pięknego 24v
[ Dodano: 09-10-2010, 19:53 ]
Ok.. posiałem gdzieś ecu a ciemno już jest więc skończyłem - pod maską wszystko wstępnie podłączone dwie foty z wyglądu pod machą:) widać pojemnik na komputerki - będzie fajno - wykorzystam instalację ECS do montażu TCL oraz kilku innych elementów
[ Dodano: 23-10-2010, 10:02 ]
Dziś autko jeździ - po wymianie alternatora , i zamontowaniu gazu dam fotkę miski którą kiedyś robiłem i z silniczka Dziś bedą foty Finala :]
Zajc3w - 26-10-2010, 10:40
fajnie wygląda ta miska.
VirMan - 26-10-2010, 17:04
Uwaga Uwaga!! - swap zakończony :] pod maską już 24v przetestowane i mruczące :] został tylko tiptronic i kilka drobiazgów (osłona na silniczek , komputer kontrolek , drugi reduktor i system zasilania dodatkowego, kamerka cofania , cb i kilka innych )
Oto finał przekładki :]
SILNICZEK:
AUTECKO - GREEN DRAGON
Pod maską jeszcze raz ( dojdzie osłona na brzydkie kabelki - biały to sterujacy do gazu - wypadnie )
Pudełeczko na komputerki - komp TCL ,LPG i Emulator, kilka drobiazgów - widoczne wyprowadzenia errorków , tylko zajrzeć pod maskę i włączyć tryb diagnostyczny przełącznikiem. - dołożony przekaźnik TCL i bezpieczniki dla urządzeń )
Duża diodka dla ECU
Działający TCL kontrolka niskiego stanu oleju i temperatury - dojdzie niedługo info o temperaturze skrzyni i bieżącym biegu.
Akumulator w bagażniku - poprawił rozkład masy i dał mi troche swobody - obudowa się robi , (zamówiona puszka z peugeota 407 ) dojdą gniazdka 220v dla akcesoriów i zasilanie awaryjne + ładowanie aku z wtyczki zwykłej
UWAGA - teraz już tylko gościnnie w Tarnowie - od środy mieszkam w Rzeszowie - konkretnie Woliczka koło Świlczy
[ Dodano: 26-10-2010, 17:23 ]
Thanks to :
lukasz12 , krzysiek65 , wojtas021180 , kosior1975 , Asia i Noemcia , Tato , SamuelS , syski , Sivael
wojtas - 26-10-2010, 18:49
Powiedz mi Bartek, co to za wycięcia po bokach tablicy rejestracyjnej?
VirMan - 26-10-2010, 18:59
to są nacięcia i odgięte elementy do tyłu - z praktyki u kolegi - nie buduje się za nimi bryła lodu w zimie - w moim zderzaku jest przelot do chłodnicy i poprawia to wentylację oraz zapobiega budowaniu się lodu (czy zbitego bloku błota pośniegowego ) zrobiłem osłonę na puste miejsce po kompresorze z nieistniejącego ECS'u pod zderzakiem z prawej strony - potem pokaże jak to wygląda i jak działa ( a całkiem przyjemnie redukuje hałas powyżej 140 km/h , po skończeniu całej podpodłogowej osłony i zarazem usztywniacza całej budy , będę miał mniejszy cx , cichsze autko , i zabezpieczone przed korozją podwozie
[ Dodano: 26-10-2010, 20:38 ]
Gaz to teraz STAG 300+ wtryski HANA H2000 zielone , rozdzielacz MAGIC - bez filtra , ale jako pomiar ciśnienia i temperatury. Filtr BRC na podstawce Czaja , reduktor MAGIC III , trochę zdycha powyżej 4.5k rpm przy dużym bucie , ale walczę z tym (miedź oczywiście 8mm )
Odczucie generalne to lepsza responsywność silnika, lepszy bucik , bardziej sportowe brzmienie (mniej o dwa katalizatory i dolot 24v ) lekko głośniejszy i żwawszy
TCL pracuje fajnie jak jest się co ślizgać - choć ma sporą zwłokę w stosunku do nowszych rozwiązań
wojtas - 26-10-2010, 20:41
teraz rozumiem. Będziemy musieli opić swapa na kolejnym spocie, coby działał bezawaryjnie
VirMan - 26-10-2010, 20:48
:) a na pewno - teraz aż mnie korci żeby śmigać - jutro do Rzeszowa z bagażówką - ale nie będę mógł jechać jak trzeba
Kupuję Albrechta 6890 i mogę potem zdać relację jak to śmiga z tajfunem (tym 50 cm) w błotniku nie chciałem mieć kloca na desce wiec montuję pod siedzeniem... pasażera
CB fajna sprawa a jak niewidoczne dla smerfów i innych dziwnych to jeszcze lepiej
Nie wiem gdzie dam panel - może pod sufitem obok lusterka ?
[ Dodano: 26-10-2010, 20:52 ]
a jak twój swapik ? - coś do przodu ?
wojtas - 27-10-2010, 07:51
Niestety w tej chwili brak czasu i funduszy na ten cel, ale jak to mówią: Co się odwlecze to nie uciecze.
zbyszek05 - 28-10-2010, 13:26
Pracy dużo i dużo zbednych kilogramów...elektryka ....no ale ty lubisz dłubac więc dłubiesz i dodajesz coś nowego - zagwostka dla nowych samochodów. Teraz masz 24V - znaleźć byłoby ciężko taki egzemplarz tym bardziej w diamante. Mi 24V w sigmie się przejadło...poluję na mocniejszą ,starszą bądź nowszą limuzynę z manualem oczywiście.
Prawda jest tylko taka że otwierając maskę robi na niektórych wrazenie ,na mnie już nie bo czuję niedosyt mocy a fabryki poprawiać nie chcę.
VirMan - 29-10-2010, 12:13
jak dla mnie wystarcza aż nadto - fajniejsza charakterystyka silnika , - mnie więcej nie potrzeba - a bajerki - no cóż - funkcjonalność , wygoda , ekonomia - co chcieć więcej ?
[ Dodano: 29-10-2010, 12:16 ]
a tak btw - to gdzie te kilogramy ? aku lżejsze - lepszy rozkład masy , silniczek dopieszczony - gdzie się da to alu
Piotr Z - 29-10-2010, 19:43
Bartek chylę czoło za zapał , umiejętności i końcowy sukces. Płonę z ciekawości jaka jest kultura pracy nowego silnika. Szczere gratulacje.
VirMan - 29-10-2010, 21:02
Silniczek pracuje idealnie - zapaliłem go bez przepływomierza i działał jak z podłączonym - obroty idealnie myślałem że zgaśnie po dodaniu gazu , ale zdławił się tylko i działał dalej poza tym ciągnie teraz duużo lepiej ma lepszą charakterystykę , czasem okresami mi klepie jakiś popychacz .. czytałem że to może być problem zapowietrzenia.. nie wiem poza tym super - w końcu podłączyłem wszystkie kontrolki na desce jak zrobię kontroler do odczytu temperatury w skrzyni i sterowania wszystkim to zrobię fotki jak wygląda deska po przeróbce mam kontrolkę skrzyni zamontowaną (takie dwa trybiki) projekt zachowania taki :
Jak skrzynia jest zimna (poniżej 40 stopni olej to jest niebieska ) normalnie nic nie świeci (jak lockup się zapnie to jest zielona kontrolka ) jak powyżej 100 stopni to zółta , jak powyżej 120 to czerwona. jak jest błąd w skrzyni to też miga tak jak error miga.(output ze skrzyni)
kontrola trakcji działa fajnie , jeszcze muszę kierownicę ustawić po moich przeróbkach bo cały czas mam lekko skręconą
zbyszek05 - 30-10-2010, 18:55
Przecież sam piszesz o nich /wynalazki /więc po co mam jeszcze raz przytaczać twoje słowa. Wszystko to co nie było w samochodzie zainstalowane fabrycznie jest dodatkową masą ....Ale z bajerami o wiele fajniej sam bym dłubał mając twoją wiedzę i czas...
|
|
|