[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
migro - 13-01-2009, 23:02
Cześć,
na niemieckim forum jeden gościu przerobił hamulce na zaciski Brembo z Porsche Boxtera
Zestaw do przeróbki
Kosztowało go to podobno ok. 1000 euronów.
Tarcze
Adapter
Adapter z drugiej strony
Montaż
Gotowe
Z góry
No i wygląd niezły
tommyc1 - 14-01-2009, 09:32
niezle...robi wrazenie:) i taniej niz taroxx -jak sie dowiadywalem to ok 8000zl by kosztowalo...a tu niewiele ponad 4tys
swinks_UK - 14-01-2009, 10:46
Chcecie zestaw Brembo - to solidniej będzie:
Przód
- zwrotnice z postlifta
- piasty kół przednich 5-śrubowe z VR4 (ok. 150 GBP sztuka za nowe z Camskilla) + tarcze 330mm z Evo 5-8
- zestaw Brembo z Evo 5-8 (na eBayu można trafić za coś koło 400 - 600 GBP).
- felgi 17"lub 18" 8J z ET35+ (zaciski Brembo mocno wystają, więc felgi muszą mieć sporo odstępu)
Problem z tyłem, bo VR4 ma inną piaste 5 śrubową (a jest AWD) niż zwykły Galant (4 śruby), moze taka 5-śrubowa z MSS lub innego misia podejdzie, co ma tylko FWD.
beno729 - 08-02-2009, 01:57
U mnie pytanie tego typu, czy Waszym zdaniem lepiej wyszlifowac i przemalowac oslony tarcz czy kupic nowe? Jesli kupic, to jakie i gdzie? Kwestia taka, ze mam alu 17", ladnie pokolorowane zaciski ( SE ) i szpetne, pordzewiale oslonki... bynajmniej nie wyglada obiecująco Piszac o heblach, zadam kolejne pytanie, mianowicie jakie klocki oraz tarcze ( koniecznie nacinane/nawiercane ) kupic do zadań możliwie ekstremalnych ( przy danym rozmiarze )? dziekuje.
swinks_UK - 08-02-2009, 02:52
Lepiej ściągnij, wyszlifuj i pomaluj jeśli musisz...
Nowe osłonki trudno dostać, i jedynie pordzewiałe są dostępne, poza tym aż tak ich nie widać, więc moim zdaniem - "bez paniki".
Co do tarcz i klocków. Ja polecam EBC. Wytrzymują w VR4 na torze to i w Galu na ulicy dadzą radę. Zwykły "green stuff" da radę jeśli chodzi o klocki.
pompec - 22-06-2009, 12:24 Temat postu: [EA2A 2.0] zwrotnica mam pytanie... czy sama zwrotnica przednia przed i po lifcie hamulców w EA2A jest taka sama, czy po zmianie zacisków na dwutłoczkowe zwrotnica uległa zmianie?
KaWu - 22-06-2009, 12:46
Z tego co czytałem to zwrotnica się zmieniła i jak np. chcesz przełożyć samo jarzmo i założyć większe tarcze - to jednak trzeba szukać cały kpl ze zwrotnicą.
Ale niech jeszcze się wypowie ktoś mądrzejszy co ma poparte dowodami
Bartek - 22-06-2009, 12:51
Uległa zmianie - chodzi o rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku. Ale - jeżeli masz prawdziwe SE - powinieneś mieć poliftową zwrotnicę
[ Dodano: 22-06-2009, 12:52 ]
PS. mam komplet poliftowych hamulców - jakbyś chciał przymierzyć, wystarczy hasło
pompec - 22-06-2009, 12:55
potrzebna mi sama zwrotnica... mam napewno poliftowe hamulce więc i zwrotnicę...
Marcino - 22-06-2009, 16:47
Napewno jest inny rozstaw otwów w zwrotnicy, sam mam w domu zestaw z GDI z 2001r jdnotłoczkowy i nie pasuje.
Narazie lezy i czeka na "lepsze czasy"..:)
Pozdrawiam
ronino - 08-07-2009, 17:55
witam
być może użytkownicy Galantów będą mi w stanie pomóc w temacie jak poniżej
na dsm forum wyczytałem że można fajnie przerobić hamulce w eclipse - kupiłem więc zaciski brembo z tarczami ale nie mogę nigdzie w Polsce namierzyć używanych zwrotnic do Galanta - te co znalazłem na allegro mają rozstaw na zewnątrz na śrubach 140mm a zacisk ma 160mm
prośba o pomoc wobec tego:
jakie to powinny być zwrotnice?
od jakiego modelu Galanta i z produkcji na który kraj?
gdzie je dostać?
dzięki z góry za pomoc
swinks_UK - 09-07-2009, 07:48
Do zacisków Brembo (z Lancera Evo) potrzebujesz zwrotnic Galanta tzw. poliftowego, czyli napewniej roczniki 2001 - 2003 EUDM i JDM (Europa i Japonia), oraz Galanta GDI (1999 - 2003). Poza tym w rocznikach 1999 - 2001 część Galantów już miała przeprowadzony facelift i zmienione zaciski, ale to trzeba naocznie sprawdzać.
Galanty wersji SE miały od początku produkcji szukane przez ciebie zwrotnice.
Piasty potrzebujesz 5 śrubowe, czyli Eclipse z odpowiednich roczników, lub Galant w wersji na Japonię (JDM).
Anonymous - 09-07-2009, 08:10
...
Bartek - 09-07-2009, 09:42
swinks_UK napisał/a: | Galanty wersji SE miały od początku produkcji szukane przez ciebie zwrotnice. |
Nieprawda
SE podlegało takiemu samem liftowi jak inne Galanty, z tą różnicą, że od początku zaciski miało 2-tłoczkowe. Do końca '98 jest mały rozstaw, po duży.
[ Dodano: 09-07-2009, 09:44 ]
ronino, masz 2 g czy 1g? Do 2g dobierzesz zwrotnice, do 1g musisz kupić zaciski od Evo 4-6 lub 3000 gt (są pod felę 16") i wiek kto ma takie na zbyciu
Serek - 09-07-2009, 14:39
Zgodnie z linkiem, ronino posiada 2G. Tam owszem, można przeprowadzić swap Brembo + zwrotnice z innego modelu. Do 1G taka akcja nie podejdzie bez sztukowania mocowań HAND MADE
|
|
|