[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Alternator
bluecard88 - 25-11-2012, 23:03
Krzyzak napisał/a: | wymiana regulatora |
Krzyzak , a ty dlaczego wymieniałeś regulator? W czym u Ciebie pomogło?
Krzyzak - 26-11-2012, 09:27
bluecard88 napisał/a: | dlaczego wymieniałeś regulator? W czym u Ciebie pomogło? | marketowy akumulator pociągnął za sobą regulator gdy włączyłem całą tą elektrownię jaką mam (8 lamp z przodu)
zmiana przywróciła mi ładowanie - z 12V na 14V, czyli jak należy
Owczar - 26-11-2012, 11:38
A na biegu jałowym przy całej elektrowni i z grzaniem tylnej szyby jakie jest ładowanie?
Krzyzak - 26-11-2012, 12:52
nie wiem - robią mi drogę dojazdową i od tygodnia parkuję pół km od domu
jak skończą, to może sprawdzę...
w każdym razie w E32 ładowanie jest niezależne od obrotów i obciążenia - różnice są symboliczne a największy wpływ ma temperatura
Owczar - 26-11-2012, 13:16
Krzyzak napisał/a: | w każdym razie w E32 ładowanie jest niezależne od obrotów i obciążenia - różnice są symboliczne a największy wpływ ma temperatura |
Tak samo jak miałem w lancerze C62A. Ale obroty w Vce są też sporo niższe. Altek musi mieć bardzo dobrą sprawność żeby ładować lub wyższe przełożenie. Jak komuś przeszkadzają te przygasające światła to po małej rzeźbie pasuje rolka od OPLA Tylko nie wiem co to za model bo wynalazłem w skrzynce z alternatorami Do dorobienia też tuleja dystansowa, ale to już nie taki problem.
bluecard88 - 26-11-2012, 14:13
A jeśli zamontuję delikatnie mniejszy aku , odciąży coś się alternator czy źle myśle?
Owczar - 26-11-2012, 14:26
Nawet jak odłączysz aku to nie ładowanie się nie poprawi.
komarsnk - 26-11-2012, 15:06
Owczar napisał/a: | Czy jeszcze ktoś może zmierzyć ładowanie w swoim?
Warunki to auto z temp roboczą. Włączone odbiorniki: dmuchawa na maks, grzanie szyby tylnej, długie światła. Pomiar na wolnych obrotach i przy 2,5k. |
Galant EA5W przedlift skrzynia manualna:
Bez obciążenia - wolne obroty: 14,28V
Bez obciążenia - 2,5k: 14,37V
Z obciążeniem - wolne obroty: 13,30V
Z obciążeniem - 2,5k: 14,21V
Owczar - 26-11-2012, 15:08
komarsnk, przygasają Ci światła na biegu jałowym?
komarsnk - 26-11-2012, 15:46
Owczar napisał/a: | komarsnk, przygasają Ci światła na biegu jałowym? |
Stanę pod jakąś ścianą to poobserwuję. DO tej pory tego nie zauważałem bo dość długo jeździłem z xenonami. Teraz mam żarówki więc dam znać jak zrobię próbę.
Owczar - 26-11-2012, 15:49
Włączałeś podgrzewanie tylnej szyby i dmuchawę na maks podczas pomiaru? Zauważyłem że głównie tylna szyba zabija ładowanie..
komarsnk - 26-11-2012, 15:54
Owczar napisał/a: | Włączałeś podgrzewanie tylnej szyby i dmuchawę na maks podczas pomiaru? Zauważyłem że głównie tylna szyba zabija ładowanie.. |
Tak - wszystko jak w twoich wymaganiach
Uprzedzę, że grzanie szyby i lusterek działa
Do zestawu obciążeniowego dodałbym przeciwmgielne z przodu i światła STOP
Owczar - 26-11-2012, 15:57
Czyli jednak może to działać jak powinno Chociaż u mnie problem tkwił głównie na biegu gdy obroty spadały o do około 550-600RPM. Na luzie miałem podobne wartości.
komarsnk napisał/a: | światła STOP |
Wtedy juz potrzebna asysta
komarsnk - 26-11-2012, 16:31
Owczar napisał/a: | Wtedy juz potrzebna asysta |
Albo coś dużego i ciężkiego bo stopy się świecą po muśnięciu pedału
bluecard88 - 26-11-2012, 18:35
komarsnk napisał/a: | Owczar napisał/a: | Czy jeszcze ktoś może zmierzyć ładowanie w swoim?
Warunki to auto z temp roboczą. Włączone odbiorniki: dmuchawa na maks, grzanie szyby tylnej, długie światła. Pomiar na wolnych obrotach i przy 2,5k. |
Galant EA5W przedlift skrzynia manualna:
Bez obciążenia - wolne obroty: 14,28V
Bez obciążenia - 2,5k: 14,37V
Z obciążeniem - wolne obroty: 13,30V
Z obciążeniem - 2,5k: 14,21V |
Jak długo czekałeś z pomiarem? W sensie ,że u mnie też na obciążeniu jak u Ciebie plus tył przeciwmgielne miałem na początku ponad 13,50 , ale powoli cały czas spadało, więc poczekaliśmy ze 2 minuty i spadło do 12,30. Też czekałeś czy u Ciebie nie spadało i było stabilne?
|
|
|