Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] SPALANIE NOWYCH OUTLANDEROW?
Grześku - 25-08-2009, 21:20
Jadąc na zlot i z powrotem zaleję tego GTL-a, zobaczymy co to za cudo.
AlCapone napisał/a: | Silnika jakbym w ogóle nie słyszał |
Tiaaa, a spojler podobno 5KM więcej daje - bez urazy
Anonymous - 25-08-2009, 21:37
rezon napisał/a: | mitsu00 napisał/a: | Ja już 3 bak na GTL-u wypaliłem i nadal w trasie trzymam około 7,5-8 l/100 km. W/g mnie rewelka. Wcześniej średnio w trasie spalal mi 8,5-9 l/100km. | spadek zużycia może wynikać z dotarcia. Osuszyłem 2 zbiorniki z GTL i jakiegoś wielkiego efektu na zużyciu paliwa nie zauważyłem. Silnik owszem pracował ciszej i może nieco lepiej się zbierał, ale równie dobrze to mogło być wrażenie. |
To nie było wrażenie.........
Student - 25-08-2009, 23:20
Moja ostatnia trasa: Outkiem II DID 2.0 ok. 480km.
Radzymin-Białystok (Grafix)-Białowieża-Brok-Marki, średnia prędkość wg. kompa ok. 100km/h, spalanie na początku trasy było 8.4/na zakończenie 7.8l, dla mnie rewelka jak na taki wóz drabiniasty
max.speed wg. GPS-a 1.6km/h.
androzek - 26-08-2009, 17:04
Po dwóch kolejnych tankowaniach GTL a 4 .od początku :
1.Chyba za 1.razem odczułem ewidentnie bardziej cichą pracę silnika teraz już nie.
2.Spalanie na tej samej trasie do pracy takie jak na zwykłym ON - ok. 7,3 l
3.Trasa Bydgoszcz - okolice Opola Lubelskiego - 460 km.jazda "normalna' czyli spokojna ale też liczne wyprzedzania,przejazd przez Warszawę itp.itd - spalanie 7.01 - być może tu widać przewagę GTL .
Aktualny przebieg ok. 13000
Gunner - 27-08-2009, 05:14
Mam pytanko do kolegow
Na jakich stacjach tankujecie ten GTL?
Ja tankuje od poczatku paliwka BP albo STATOIL,mam przejechane 70000t/km i nic sie jeszcze nie dzieje.Spalanie w normie, na trasie okolo 7,2L.
Bez boxa jeszcze mniej. Srednia predkosc to zazwyczaj 90km/h.Zazwyczaj zeruje komputer przed trasa,wiec wyniki sa raczej miarodajne.
pozdro
Anonymous - 27-08-2009, 08:38
SHELL oferuje nowe paliwo GTL zamiast V-POWER DIESEL
Paliwo GTL wytwarzane jest w innowacyjnej technologii. GTL jest kosztowo efektywnym paliwem alternatywnym, które może pomóc rządom i samorządom zdywersyfikować źródła energii, zredukować lokalne emisje i promować środki transportu zgodne z koncepcją zrównoważonego rozwoju - powiedział Jeroen van der Veer, dyrektor generalny Royal Dutch Shell.
Obecnie Shell produkuje paliwo GTL w zakładzie w Bintulu w Malezji. Równolegle, w oparciu o ponad dziesięcioletnie doświadczenie produkcyjne, we współpracy z Qatar Petroleum, Shell buduje zakład wytwórczy paliwa GTL w Katarze.
Docelowa wydajność tego kompleksu produkcyjnego będzie ponad dziesięciokrotnie większa, niż zdolności produkcyjne zakładu malezyjskiego. Tak duże inwestycje w technologię GTL wynikają z przekonania Shell, że jest to jeden z kluczowych kierunków w rozwoju pali
WNP.PL
Testy paliwa GTL u Volkswagena
· Testy przeprowadzone przez Volkswagena wskazują, że:
- Obowiązujące (Euro-3) samochodów z silnikiem diesla działających na Shell GTL Diesel spotka przyszłość (Euro-4) ograniczenia emisji bez żadnych zmian
- Następna generacja (Euro-4) emisji spalin może być obniżona nawet dalej.
· Badania wykazały, że, w porównaniu do konwencjonalnych silników Diesla,
- Emisje CO zmniejszona o 91%
- HC emisji obniżone o blisko dwie trzecie
Olej napędowy Shell GTL będzie wspierał innowacyjne systemy napędu, takie jak stosuje Volkswagen w połączeniu systemu spalania (CCS),.
Czym jest technologia GTL
Technologia GTL to proces przetwarzania gazu ziemnego na szereg czystszych produktów paliwowych (dla transportu drogowego, wodnego i lotniczego), surowce chemiczne i smary. Produkty GTL to praktycznie czyste węglowodory parafinowe o doskonałych właściwościach spalania; proces spalania jest czystszy, bardziej płynny i przebiega w sposób kontrolowany.
Paliwo GTL stosowane w transporcie to, czyste paliwo o dużej przejrzystości, praktycznie wolne od siarki i substancji aromatycznych, o bardzo wysokiej liczbie cetanowej. Liczba cetanowa jest miarą jakości spalania paliwa, analogiczną do liczby oktanowej w benzynie - im wyższa liczba cetanowa, tym pełniejszy proces spalania. Liczba cetanowa paliwa GTL jest wyższa, niż dla typowego oleju napędowego. Różnica ta może wynosić nawet kilka procent.
źródło: Shell Polska
Shell V-Power Diesel z GTL zastępuje dotychczasową generację tego paliwa na stacjach Shell w Polsce i już od początku kwietnia jest dostępny dla klientów w całej Polsce.
mitsu00 - 30-08-2009, 18:47
Heloł,
Wróciłem niedawno ze zlotu pod Żywcem który był ciekawy poza beznadziejną pogodą w sobotę kiedy prawie cały dzień lało. Ale nie będę się na ten temat rozpisywał bo w dziale Zloty napewno będzie to opisane
Odnośnie spalania to zanotowałem zmianę na lepsze. Autko w mioniony piątek było na przeglądzie 60 tys. w AUTO TEST w Wa-wie gdzie wymieniono wszystkie filtry łącznie z filtrem paliwa, silnik zalano świeżym Ultra Extra Helixem 5W30 i to wyszło mu chyba na dobre Paliwo V-Power GTL, średnia spalania na trasie Warszawa-Żywiec-Warszawa spadła do 7,0 l/100 km z uprzednio 7,5-8,0 l/100 km. Niemal na całej trasie jechałem na zapiętym tempomacie z prędkością około 100km/h, czasami w porywach do 120 km/h.
Pozdr.
Grześku - 30-08-2009, 21:06
Tak jak obiecałem tak też i zrobiłem - do Żywca i z powrotem (2x400km) zrobiłem na GTL-u.
Szczerze mówiąc żadnych rewelacji nie stwierdziłem
miki1512 - 02-09-2009, 13:33
Witam wszystkich.
Moja ostatnia trasa to: Lublin - Słowacja - Węgry - Rumunia - Bułgaria (Varna, Burgas i okolice) - Rumunia - Węgry - Słowacja - Lublin.
W sumie przejechałem ok. 3600 km.
Średnia prędkość w/g komputera to ok 70-80 km/h.
Spalanie z wyjazdu to ok 7l/100. 4WD cały czas,klima ok 50% trasy.
Bardzo mile zaskoczony byłem osiągami samochodu na paliwie z Rumuńskiego MOL (średnia 6,5/100) .
Na dzień dzisiejszy mam przebieg 10 000, oleju jak na razie się nie czepia :).
Maksymalne przebiegi na zbiorniku były by większe gdyby nie asekuracyjne tankowania w celu uniknięcia nagłego braku stacji akceptującej kartę Shell.
JCH - 02-09-2009, 14:58
miki1512 napisał/a: | Bardzo mile zaskoczony byłem osiągami samochodu na paliwie z Rumuńskiego MOL | Potwierdza to kolega z innego forum - zauważalnie większe przebiegi na baku po zatankowaniu w Rumunii. Mają jakieś dobre paliwo.
Hiszpan - 02-09-2009, 17:24
miki1512 napisał/a: | Bardzo mile zaskoczony byłem osiągami samochodu na paliwie z Rumuńskiego MOL (średnia 6,5/100) . |
JCH napisał/a: | Potwierdza to kolega z innego forum - zauważalnie większe przebiegi na baku po zatankowaniu w Rumunii. Mają jakieś dobre paliwo. | Ja bym powiedział raczej, że drogi mają kiepskie i po prostu wolniej się jeździ.
Ale ja tam byłem "parchatym" i jeździłem raczej po tych gorszych drogach
mitsu00 - 03-09-2009, 21:44
Heloł,
Wróciłem właśnie z kolejnej trasy Warszawa-Kielce-Warszawa. Średnie spalanie nadal spada Po powrocie do domciu komputer pokazal średnią 6.7. Średnia prędkość 85 km/h.
Hiszpan - 03-09-2009, 22:33
mitsu00, no nieźle
Całkiem ładny wynik patrząc na tą średnią prędkość.
Pozdrawiam
Wazzi - 03-09-2009, 23:47
Mi na trasie Poznań- Zambrów spalil przy sredniej 86 km/h ( 160 autostrada i godzinny korek w stolicy) 9,6. Jak zlatywalem z autostrady w Strykowie przy sredniej 135 km/h spalanie 10,1
mitsu00 - 03-09-2009, 23:55
Wazzi,
Często jeżdżę A2 z Wa-wy do Berlina i tam mój śmigły zawsze pali dużo mimo że staram się nie przekraczać 140km/h. Ostatnio jak lecieliśmy do Tegla to jechałem co prawda pod wiatr z boksem na dachu, ale auto paliło jak smok: wtedy średnia z odcinka autostrady wyszła prawie 11 l/100 km.Zauważyłem też ze od 120 km/h spalanie znacznie rośnie w porównaniu do 100 km/h.
Pozdrawiam
|
|
|