To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Sonda lambda - oryginał i zamienniki

krzychu - 01-06-2014, 11:06

Ja się nie znam. Dziwi mnie to miejsce sondy. Ale jak się świeci cheak to trzeba wyregulować mieszankę pod obciążeniem (najlepiej na hamowni) raczej niż modzić wydech... Zresztą co miała by dać strumienica?
Hornet - 01-06-2014, 12:43

BH20 napisał/a:
czy ta druga sonda jest przed czy za katalizatorem


Nie wiem jak jest w 2.0, ale w 1,6 druga sonda jest za katalizatorem, który jest "częścią" kolektora wydechowego.

cefaloid - 02-06-2014, 13:00

BH20 napisał/a:
No właśnie u mnie jest tak jak na dolnym schemacie sonda jest w miejscu {REF .16-410}
czyli jest przed katem to jak ona czyta dane z kata nie kumam a mam lpg i co chwile mi check wywala błąd sondy i niewiem czy nie dac strumienicy poprostu


Wraz z kol. Hornet przypominam że Lancer 1.6 ma
1. Sonda nr 1 i katalizator nr 1 są z przodu silnika, tzn miedzy chłodnicą a silnikiem, pod tą srebrną blachą z przekresloną łapką.
Coś w tym stylu:


2. Następnie idzie rura i w okolicy maglownicy jest sonda nr 2 jak ta w miejscu {REF .16-410} i o ile dobrze popatrzyłem drugi(?) katalizator albo tłumik środkowy. Muszę dobrze popatrzeć po pracy co to za bulwa jest.

Jak jest w 2.0 nie wiem ale najpierw musimy ustalić o jaką wersję silnikową chodzi.
A strumienica tu nie pomoże a tylko pogorszy - sonda jeszcze bardziej będzie wykrywać problem.

BH20 - 02-06-2014, 17:23

Ja mam 1.6 98KM niewiem co jest za tym czy tłumik środkowy czy kat ale jak przesunąłem sonde dalej to błąd sie nie pojawiał
Bamber - 02-06-2014, 19:09

BH20 napisał/a:
jak przesunąłem sonde dalej to błąd sie nie pojawiał

co masz konkretnie ma myśli pisząc to?

BH20 - 02-06-2014, 19:49

Bamber napisał/a:
co masz konkretnie ma myśli pisząc to?


No poprostu zamontowałem ją poprostu dalej od kolektora pod kątem bliżej katalizatora czy cholera wie co to jest

cefaloid - 04-06-2014, 09:42

Zajrzałem pod auto i jednak 1.6 ma 2 katalizatory i 2 sondy.
Czyli:
- sonda nr1 w kolektorzr wydechowym
- katalizator nr 1 zintegrowany z kolektorem wydechowym
- sonda nr 2 w okolicy maglownicy
- tuz za nią kataliztor nr 2
- i dalej 2 tłumiki, środkowy i końcowy

Czyli to na rysunku to jest ewidentnie drugi katalizator:

a do miejsca oznaczonego jako REF.15-310 jest przykręcony pierwszy katalizator podobny do takiego:

pero - 14-07-2014, 22:19

I doczekałem się, że padła mi grzałka w pierwszej sondzie lambda na kolektorze wydechowym.
Chcę w kupić nową sondę. Najlepiej gdyby była to sonda DENSO jak w oryginale siedzi ale podobno OEM jest niedostępna poza serwisem mimo, że denso produkuje sondy do wielu aut nawet jako zamienniki.
Znalazłem coś takiego: http://www.topendpower.pl...63+1990-94.html

Jak to się ma do naszych silników 4g63 w lancerze? Wiem, że osprzęt inny i 10 lat różnicy w produkcji ale może to pasuje?

Jak nie znajdę denso to pewnie kupię BOSCH bo piszecie, że się sprawdza. Z tego co widziałem jest jeszcze NGK ale nie mogę nigdzie ich znaleźć.

plecho1 - 15-07-2014, 00:47

Tu na pewno dobierzesz to czego szukasz http://www.e-denso.pl/wysz_sondy.php
sla - 15-07-2014, 11:05

Nie kombinuj, pojedź do Boscha, dobiorą odpowiednią, zamontują i dadzą gwarancję.
W moim byłym sprawuje się bardzo dobrze.

pero - 23-07-2014, 21:20

Wymieniłem na boscha. Check engine zniknął. Pojawił się za to inny problem; na wolnych obrotach na zimnym silniku mam 1200-1500 rpm a na cieplym 1500-2000 rpm. Co się stało? Ma ktoś jakiś pomysł? Samochód ładnie się wkręca na obroty nie muli. Oczywiście cały czas czuć, że trzyma wyżej obroty podczas jazdy.
plecho1 - 23-07-2014, 22:01

A resetowałeś kompa poprzez odpięcie akumulatora?
pero - 23-07-2014, 22:03

Tego nie robiłem bo oczywistym dla mnie jest, że mechanik powinien to zrobić. Tym bardziej, że mówił, że usuwał check engine.Ale pewnie robił to przez podpięcie pod komputer. Jutro z rana spróbuje.
plecho1 - 23-07-2014, 23:20

Jeśli jeździłeś na niesprawnej sondzie to warto zrobić reset i pojeździć jakiś czas dla ponownego ustawienia się ECu silnika.
pero - 24-07-2014, 21:50

Po restarcie ECU wszystko jest już w porządku. Dodatkowo nie czuć żadnego szarpania na dwójce na zimnym silniku i nie ma jakiegokolwiek falowania obrotów na biegu jałowym, które występowało przed wymianą sondy.
plecho1- wielkie dzięki za pomoc :biggrin:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group