To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Awaria manualnej skrzyni biegów

bravo78.78 - 07-12-2010, 16:16

a mogl tak bez powodu?ok 2 mies temu robilem generalke tejze skrzyni (wym lozysk wszystkich)i organoleptycznie bylo ok wszystko:(oliwa pelny synt,po remoncie)
robertdg - 07-12-2010, 16:24

Na początku napierw zaczac od sprawdzenia linek wybieraka i elementów ruchowych, ale jezeli tam nic nie znajdziesz, to najprawdopodobniej będziesz musiał zrzucać skrzynie.
bravo78.78 - 07-12-2010, 16:45

Wlasnie wrocilem (brak garazu! :( ) zdjalem mieszek -ok,stan linek nie budzi zastrzezen,zdjalem linki ze skrzyni -i nadal recznie nie moge wrzucic biegow(R i 5) :( ,czyli pozostaje mi szukac skrzynki:(,pewnie :evil:

[ Dodano: 07-12-2010, 18:00 ]
A wie ktos moze od czego jeszcze pasuje skrzynka F5M42 do mojego gala?generalnie chodzi mi o "flaki" :lol: ,bo nie chcialbym jeszcze raz inwestowac w lozyska,wiec tylko chcialbym wymienic to co u mnie uszkodzone

[ Dodano: 08-12-2010, 15:50 ]
znalazlem Space Stara z taka skrzynka(F5M42)czy sa jakies istotne roznice?generalnie ten sp.star jest GDI wiec o to mi chodzi,na moje raczej tylko silnik,ale...wolalbym sie upewnic.moze ktos z Was wie cos w tym temacie?

[ Dodano: 09-12-2010, 18:57 ]
robertdg,moglbys mi troszke rozjasnic "uszkodzil"?tzn co mogloby mu sie stac?(widelec)sciety klin?-a jesli tak to raczej latalby luzno,czy sie myle?zdjalem wybierak,i nic nie widze,zdjalem (od dolu)wsteczny i rowniez nic :( ,

berlov - 11-12-2010, 01:07

Zrobiłem już od remontu około 2000 km i hałas na postoju jak był tak jest więc pojechałem do mechanika który robił skrzynie żeby poprawił co spartolił. Podejrzenia padły na wadliwy docisk sprzęgła, więc na gwarancji zamontowali inne nowe sprzęgło ( tu podziękowania dla Malika, bo nowe dostałem odrazu nawet bez sprawdzania czy poprzednie faktycznie było wadliwe ) no i ..... po wymianie sprzęgła jak hałasowało tak hałasuje :(

Na kolejną wizytę i rozkręcanie wszystkiego po raz trzeci umówiłem się już na styczeń, ale w między czasie zauważyłem pewną wskazówkę :

Jak samochód stoi na "luzie" i to coś chrobocze, a ja delikatnie ( bez dotykania sprzęgła ) staram się wbić jakiś bieg ( np. 5kę ) , hałas ustępuje. Wystarczy po prostu delikatnie przesunąć wybierak skrzyni tak jak do wbijania biegu.

Macie jakiś pomysł co to za ustrojstwo ? Jest to jakaś wskazówka ?

Owczar - 11-12-2010, 11:13

Ten dźwięk ustępuje podczas próby wbicia któregokolwiek biegu?
Krzyzak - 11-12-2010, 21:51

berlov napisał/a:
Macie jakiś pomysł co to za ustrojstwo ? Jest to jakaś wskazówka ?

nieprawidłowe luzy czy może raczej odstępy między bieżniami łożysk a obudową - podczas skręcania skrzyni nie zmieniono podkładek, bo nie zbadano jaki akurat jest luz potrzebny...
przesunięty jest wałek sprzęgłowy i jak wybierakiem przesuniesz widelec, to przestaje szorować o przesuwki biegów

berlov - 12-12-2010, 02:01

sprawdzałem właśnie czy przestaje na wszystkich biegach czy tylko przy próbie wbijania 5-ki i w sumie dźwięk zminia się przy próbie wbicia jakiegokolwiek biegu. Wystarczy po prostu przyłozyc jakikoliwek nacisk na wybierak skrzyni i dźwięk albo się zmniania albo zupełnie cichnie.
Owczar - 13-12-2010, 15:36

Może pomogła by jakaś regulacja cięgna? Ale nie wiem czy jest taka możliwość... Dawno tam nie zaglądałem ;)
spown - 15-12-2010, 10:19

A ja mam taki problem, od zakupu auta były delikatne problemy z wbijaniem 2 (tylko z 1 na 2) na zimnej skrzyni, dodatkowo jak się wolno jechało (np po parkingu), to na 1, 2 słyszałem jakiś szum, który ucichał razem ze wzrostem prędkości.

W ostatnim czasie zauważyłem, że "coś" hałasuje w przedniej lewej części samochodu. Czy może to być skrzynia?
Hałas/szum jest jednostajny, nie zwiększa się ze wzrostem prędkości (przynajmniej nie znacznie), nie zmienia się przy zmianie biegu ani wciśnięciu sprzęgła. Cichnie trochę tylko przy gwałtowniejszym hamowaniu. Koła nie są gorące (lewe i prawe tak samo) - myślałem jeszcze o piaście - ani nie było problemu przy wymianie na zimowe. opony też nie huczą tak...

costa brawa - 16-12-2010, 00:01

spown, to "cos" to jest tak jakby terkotalo czy wylo? bo ja swojego jak kupilem to tez tak delikatnie terkotalo tylko na 1 biegu przy ruszaniu - myslalem ze to sprzeglo takie dzwieki wydaje , a z czasem co raz dluzej tj przez caly 1 bieg pozniej na drugim tez bylo slychac cos zaczelo wyc (jak sie jechalo na 5 z nieduzymi obrotami ok 2k-2.5k obr) najpierw delikatnie a pozniej coraz bardziej i skonczylo sie wiadomo czym :) - dobrze ze radio glosno gralo to skrzyni nie bylo slychac
mialo to miejsce na przebiegu ok 4000 km -moze mniej- takie objawy co juz sie zdecydowianie nasilaly z kazdym wyjazdem

musisz wybadac tak jak juz pisano na forum w zaleznosci w jakim stopniu sprzeglo masz wcisniete - jaki jest odglos - okreslic czy wyje czy terkocze - noi wyeliminowac piaste jesli masz podejrzenia :)

spown - 16-12-2010, 07:14

Właśnie nie jest to żadne terkowanie, tylko szum/wycie. Sprzęgło miałem wymieniane jakieś 20 - 30 tys. km temu. Felgi są tak samo gorące... A wciskanie sprzęgła i zmiany biegów nie zmieniają nic.

Opisałem wszystko od początku ze skrzynią, bo może ma to jakiś związek... Dodam, że od zakupu zrobiłem ponad 40 tys. km i nie nasiliły sie problemy z wrzucaniem 2 o której pisałem wcześniej jak i szumem na 1 i 2.

costa brawa - 17-12-2010, 23:52

to moze faktycznie lozyska w kolach .. choc moim zdaniem felgi zeby byly gorace to tylko raz mi sie zdarzylo w galu jak mi tloczek sie zapiekl ... tak to powinny byc zimne czy tam delitanie "letnie" jak to sie mowi ... mowie oczywiscie o normalnej jezdzie - nie na jakims torze czy cos
spown - 18-12-2010, 10:27

I właśnie zaczynam skłaniać się ku temu, bo zauważyłem, że przy hamowaniu cichnie (jak jest nacisk na przód), a jest teraz zbyt ślisko, żeby gdzieś ostro zakręcać przy prędkości...
Hugo - 18-12-2010, 11:44

spown napisał/a:
zauważyłem, że przy hamowaniu cichnie (jak jest nacisk na przód)
Na 10000% łożysko któregoś z kół przednich i cichnie nie dlatego, że podczas hamowania jest nacisk na przód, ale dlatego, że podczas hamowania klocki hamulcowe ściskają tarczę, która jest osadzona na łożysku i jest na nim wtedy tak jakby "kasowany luz". Mało to precyzyjnie powiedziane, ale o coś takiego chodzi. Miałem dokładnie to samo, myślałem, że tylko padło łożysko z lewej strony, ale jak je zmieniłem okazało się, że prawa strona tak samo wyje. Dzisiaj zmieniam łożysko z prawej.
marcinspike - 18-12-2010, 13:52

Mam pytanie odnośnie lewarka zmiany biegów, mianowicie kiedy jadę powoli na 1 lub 2 biegu lewarek się "rusza" - przy przygazowaniu lub puszczeniu gazu.

Co to może być?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group