LPG - LPG - POLECANE INSTALACJE GAZOWE - GAZOWNICY - WARSZTATY
telewizoor - 19-08-2016, 14:29
Owczar, w jaki sposób ustawiałeś LPG po AFR w trasie? Jak zamontowaliście szerokopasmówkę?
Owczar - 19-08-2016, 15:05
Po AFR ustawiałem w lexusie. Szerokopasmówka była zamocowana snifferem w wylot rury wydechowej. Oczywiście warunek poprawnego działania to szczelność wydechu.
Taka metoda jest wystarczająca. Jesli korekty na obu bankach są takie same w CL, to można pokusić się o wkręcenie w miejsce sondy za katem. Mniejsza bezwładność - ze snifferem w zależności od konstrukcji będzie z tym różnie.
A jeśli chodzi o samo strojenie, to wstępne strojenie zrobiłem ręcznie. Najpierw w CL korzystając z algorytmów Techa. Potem w OL wsadziłem żonę za kierownicę i stroiłem wstępnie w ten sposób, że zmniejszałem dawkę w OL tak by sonda zaczęła iśc na ubogo. Potem lekko podnosiłem min tak by poszła na bogato. Znajdowałem wtedy orientacyjny punkt stechiometrii. Dążyłem do AFR około 12.5 przy WOT- na PB japończyki mają nawet koło 11. A więc jak miałem stechiometrię na LPG - powiedzmy koło 15, to procenotowo w tabeli zwiększałem czas wtrysku o ok 10-12 procent. Podczas strojenia AFR wyszło, że jest wystrojone idealnie. Teoretycznie moim sposobem można wystroić instalację w open loop bez sondy i tak stroiłem też galanta. W Lexie nie chciałem ryzykować bo zawory są regulowane ręcznie płytkami. Dzięki temu zabeigowi mamy pewność, że mieszanka będzie bezpieczna przy większych obciążeniach.
telewizoor - 19-08-2016, 22:46
Rozumiem, dzięki za wyczerpującą odpowiedź : )
Krzyzak - 20-08-2016, 21:13
Ja właśnie zakończyłem regulację zarówno STAG 4 jak i TECH 326 - i oddaję palmę pierwszeństwa dla TECHa. W STAGU wciąż krzywa mnożnika nie jest ustalona i jeszcze muszę instalację ustawiać. W TECHU zrobiłem kalibrację (ciśnienie na niecałe 1.1bara) a następnie zrobiłem 8km na benzynie i 8 km z powrotem na gazie z włączoną adaptacją szybką - zebrana mapa pozwoliła na takie ustawienie instalacji, jak pokazałem na zdjęciu w jednym z tematów - krzywa niemal idealnie pokrywała się z krzywą wzorcową - bez żadnego dodatkowego sprawdzania. I tak jest po dziś dzień.
Marcino - 21-08-2016, 23:08
Cytat: | krzywa niemal idealnie pokrywała się z krzywą wzorcową - bez żadnego dodatkowego sprawdzania. I tak jest po dziś dzień.
|
Ale czuć z niego po zapalaniu ... pamietasz na kanale? Działałeś coś z tym?
Krzyzak - 22-08-2016, 08:06
Nie działałem, faktycznie czuć było, jednak benzynę czuć dokładnie tak samo - przelewa na wolnych obrotach tak samo PB jak i LPG (tak myślę). Ostatnie spalanie w trasie to ok. 10l/100 - więc jest te 15% więcej niż PB i bardzo podobnie jak srebrnym Galu, więc myślę że dłuższe czasy wtrysków dobrze podaje...
Owczar - 22-08-2016, 08:50
Krzyzak napisał/a: | Ja właśnie zakończyłem regulację zarówno STAG 4 jak i TECH 326 - i oddaję palmę pierwszeństwa dla TECHa. W STAGU wciąż krzywa mnożnika nie jest ustalona i jeszcze muszę instalację ustawiać. W TECHU zrobiłem kalibrację (ciśnienie na niecałe 1.1bara) a następnie zrobiłem 8km na benzynie i 8 km z powrotem na gazie z włączoną adaptacją szybką - zebrana mapa pozwoliła na takie ustawienie instalacji, jak pokazałem na zdjęciu w jednym z tematów - krzywa niemal idealnie pokrywała się z krzywą wzorcową - bez żadnego dodatkowego sprawdzania. I tak jest po dziś dzień. |
To nie do końca tak. Oba sterowniki mają swoje wady i zalety. Nowa generacja staga i techa różnią się od siebie niewiele. Krzywe map to też tylko poglądowe wykresy. W niektórych sytuacjach ręczna konfiguracja mnożnika daje lepszą kontrolę.
Krzyzak - 22-08-2016, 13:49
Bardzo możliwe, bo miałem okazję podłączyć się pod STAG4 eco i potem pod STAG300 i na tym drugim jest kilka zakładek więcej. Ale szczegółów nie pamiętam.
W każdym razie mi - jako totalnemu laikowi i teoretykowi - lepiej pracowało się z TECHem. Jestem też bardziej zadowolony z niego bo przełączanie jest tu bezszelestne i niezauważalne - następuje bardzo stopniowo, wygaszane są pojedyńcze wtryski benzynowe i załączane gazowe. Trwa to kilka sekund i zaryzykuję, że na LPG silnik chodzi w tej chwili lepiej niż na PB.
Owczar - 22-08-2016, 14:00
W stagu przełączanie jest realizowane identycznie. Ale znaczenie ma wystrojenie instalacji i jakosć wtryskiwaczy. Oraz rzecz jasna dobrze założona instalacja. Więc Twoje wnioski mogą się zgadzać ale przyczyna nie tkwi w samym sterowniku
plecho1 - 22-08-2016, 20:45
Tak jak napisał Owczar, sterowniki są podobnie funkcjonalne tylko inaczej się je reguluje. W Techu dość dobrze działa algorytm automatyczny co bardzo ułatwia kalibracje nie do końca wtajemniczonym. Techa znam już kilka lat i szczerze mówiąc bardziej podoba mi się strojenie Optimy Jeśli autko ma EOBD i powiedzmy korekty benzynowe dążą do 0 to wystarczy podpiąć jednocześnie interfejs ELM327 i pojeździć tylko na gazie około 20km z podpiętym kompem i instalacja śmiga jak należy.
eremita - 25-08-2016, 09:25
Ja instalację miałem w trzech autach stag 300, stag 4 eco, optima pro tec każda się sprawdziła Mogę polecić każdą z nich bo nie czuje przełączania na LPG a obsługa ogranicza się do pojechania na przegląd co 10tys
mani3kmzks - 27-12-2018, 20:57
PODKARPACKIE:
Polecam warsztat LPG Mulitserwis SC Niwiska pomiędzy Kolbuszową a Mielcem.
Zrobione ponad 200 tysiecy na gazach montowanych u nich. pierwszą instalkę robiłem w chyba 2011 roku .
Ojciec z 350tys zero problemów.
montują dobre graty i dobrze to serwisują. Fajne drogi do testów auta
Kolejki miesiąc-dwa do przodu i serwis już tylko własnych instalacji mówią same za siebie...
robal87 - 05-02-2019, 17:58
WIELKOPOLSKIE
Polecam warsztat EMG Adam Anioła:
http://emg.auto.pl/ 510 144 173
Autoryzowany serwis STAG
|
|
|