To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [II 2.0 DID] outlander pytanie 4 wd lock

Anonymous - 21-01-2010, 19:04

http://www.sendspace.pl/f...e153ca587d7778c

[ Dodano: 21-01-2010, 19:11 ]
http://www.sendspace.pl/f...18586475a07b370

sylb - 23-01-2010, 00:18

Ha, udało mi się ściągnąć.
Po pierwszym przeglądnięciu przyszło mi na myśl, co za kicha, ale z drugiej strony SUV to nie samochód WRC i założenia projektantów zostały zrealizowane i to całkiem nieźle.
System zasadniczo jest mechaniczny, krzyski z kulkami w środku, jeśli tarcze obrócą się względem siebie, bo następuje różnica obrotów przodu względem tyłu, kulki przetoczą się wzdłuż wyżłobień a ponieważ wyżłobienia są coraz płytsze nastąpi zaciśnięcie się sprzęgła.
Jestem ciekaw ile to procent generuje momentu przenoszonego przez ten cały układ.
Resztę pracy wykonuje elektromagnes, dzięki któremu mam możliwość płynnej regulacji.

Zastanawiam się tylko nad jednym, jeżeli nastąpi „sklejenie” się sprzęgła tzn. prędkość przodu= prędkość tyłu, czyli mamy taką jakby blokadę mechanizmu różnicowego to rozkład momentu powinien być 50/50 to skąd się bierze te sławne 40/60 w trybie luck.

wojas_wa - 23-01-2010, 00:38

sylb napisał/a:
Ha, udało mi się ściągnąć.
Po pierwszym przeglądnięciu przyszło mi na myśl, co za kicha, ale z drugiej strony SUV to nie samochód WRC i założenia projektantów zostały zrealizowane i to całkiem nieźle.
System zasadniczo jest mechaniczny, krzyski z kulkami w środku, jeśli tarcze obrócą się względem siebie, bo następuje różnica obrotów przodu względem tyłu, kulki przetoczą się wzdłuż wyżłobień a ponieważ wyżłobienia są coraz płytsze nastąpi zaciśnięcie się sprzęgła.
Jestem ciekaw ile to procent generuje momentu przenoszonego przez ten cały układ.
Resztę pracy wykonuje elektromagnes, dzięki któremu mam możliwość płynnej regulacji.

Zastanawiam się tylko nad jednym, jeżeli nastąpi „sklejenie” się sprzęgła tzn. prędkość przodu= prędkość tyłu, czyli mamy taką jakby blokadę mechanizmu różnicowego to rozkład momentu powinien być 50/50 to skąd się bierze te sławne 40/60 w trybie luck.
Nikt Ci na zadany problem nie odpowie...nie sprawdziłem też, czy to wyżłobienia dla kulek są coraz płytsze...sssorki mam nowe auto i jeszcze nie uskuteczniałem tej perwersji....A tak wogóle to nieźle dajesz do pieca :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Takie zagubione inżyniery to tylko po PW :mrgreen: Pozdrawiam
sylb - 23-01-2010, 09:42

Są bo inaczej nie nazwali by je krzywką.
tomekrvf - 23-01-2010, 10:16

wojas_wa, możesz wytłumaczyć o co Ci chodziło w ostatniej wypowiedzi?
Co do sprzęgła, to sylb ma rację jeśli chodzi o zasadę działania sprzęgła.

Andrex - 05-10-2010, 13:03

Matti napisał/a:
Czy ktoś może podsumować ten temat? Jeżdżę miśkiem już jakiś czas i jeszcze nigdy nie włączyłem 4WD Lock (myślałem że to tylko w trudnych sytuacjach jak się zakopie) co mi da Lock na zaśnieżonej drodze ??


MMC rzeczywiście stosuje tu wielką tajemnicę. Bliżniacze samochody ( Dogde, Chrysler, Hyundai ) mają napęd dołączany poprzez wielopłytkowe sprzęgło sterowane elektromagnetycznie podaję link do strony producenta :

http://www.borgwarner.com/products/tts/iTrac/



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group