To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Ogrzewanie postojowe - Webasto, Eberspraecher

Kjuba - 10-11-2010, 13:21

dokładnie, co jak co ale 5000 czy 6000 zł za takie coś bym nie dał... już wole marznąć hehe :P i zbierać na Evo... :P
karol20 - 06-02-2012, 18:12
Temat postu: [CY3A 1.8] WEBASTO
Witam.
Nie znalazłem tego tematu na forum a myślę że jest na czasie . Czy ktoś z szanownych kolegów ma lub miał okazję sprawdzić w innym aucie WEBASTO .
Dzwoniłem dziś do serwisu . Koszt założenia tego uradzenia do Lancera 1,8 to 6 - 7 tys.
Pytanie czy warto za te pieniądze .

jaca71 - 06-02-2012, 18:28

A jak się zachowują 2.0DiD i 1.8DiD w obecne mrozy? Bo ja miałem niemiłą przygodę z VW Caddy 2.0 TDI PD. Masakra, silnik ten nie ma dodatkowych grzałek i przy -20C nie da się tym jeździć. Po 23km w samochodzie było zimno tak samo jak wtedy gdy do niego wsiadałem. ostatni raz tak w samochodzie zmarzłem jak jechałem maluchem, który miał przedmuchy spalin do ogrzewania i nie dało się go włączyć :(
Powinien być unijny nakaz sprzedaży diesli z websato :)

karol20, A ty masz benzynowego czy diesla?

pablo diablo - 07-02-2012, 00:14

Mój 1,8 DID nie odczuwa w ogóle mrozów przy -30 jak odpalałem w Bieszczadach gdzie stał całą noc to dwa razy podgrzałem świece i odpalił od sztycha należy leprze paliwo wlać i chodzi jak w lecie, szybko się nagrzewa jest spoko
RalfPi - 07-02-2012, 00:18

Witam, mówisz, że krótko się nagrzewa.. tzn?
Mój 1.8 benzyna przy mrozach z rana rzędu -20 stopni C. to się nagrzewa (silnik- "do pełnego paska") powiedzmy z 8 km przy prędkościach 60 km/h.

gzesiolek - 07-02-2012, 11:05

RalfPi, silnik Ci sie do pelnego paska nagrzewa???
U mnie jeszcze mi sie nie udalo nawet w najwieksze upaly osiagnac wiecej niz 3/4...
A w normie jest okolo polowy... tak jest najczesciej i wtedy wiem, ze mozna pociagnac do czerwonego ;)

RalfPi - 07-02-2012, 12:10

hehe - a zastanawiałem się czy przeredagować czy nie;)
Jak mocno pokręcę to i pełen pasek się robi:D Oczywiście żartuję - rzecz jasna do połowy paska - nie precyzyjnie żem się wyraził:)
Ale to ciekawe czy diesel grzeje się tak samo szybko jak benzyna...

Marian_K - 07-02-2012, 12:46

karol20 napisał/a:
Czy ktoś z szanownych kolegów ma lub miał okazję sprawdzić w innym aucie WEBASTO .
Miałem w poprzednim aucie. Standardowo działało jako dogrzewanie silnika po odpaleniu - wiele współczesnych aut tak ma. Przerobiłem na ogrzewanie postojowe - odpalane z pilota przy wyłączonym silniku.
karol20 napisał/a:
Koszt założenia tego uradzenia do Lancera 1,8 to 6 - 7 tys.
Pytanie czy warto za te pieniądze .
Zależy kto czego oczekuje... dogrzanie silnika działało fajnie, a postojowe jeszcze fajniej, ale akumulator padał w oczach...
Jak dużo jeździsz i masz na koncie za dużo 7 tys. - to warto :D
RalfPi napisał/a:
Ale to ciekawe czy diesel grzeje się tak samo szybko jak benzyna...
Nierealne.

Pozdrawiam!

RalfPi - 07-02-2012, 12:53

W teorii nie - niższa sprawność benzyny (=większe straty), ale w praktyce...
Może jakieś "ssanie" czy cóś takiego(dodatkowe grzałki) nagrzewają diesla dosyć szybko..?

Marian_K - 07-02-2012, 12:57

RalfPi napisał/a:
Może jakieś "ssanie" czy cóś takiego(dodatkowe grzałki) nagrzewają diesla dosyć szybko..?
Jedyne o czym wiem, to Webasto. Miałem w poprzednim aucie i rzeczywiście baaardzo pomagało w dogrzaniu silnika, ale mimo wszystko w benzynce zdecydowanie szybciej temperatura leci do góry.

No ale kto wie - może jakieś kosmicznie technologie gdzieś są stosowane :)

Pozdrawiam!

jaca71 - 07-02-2012, 13:03

W dieslach stosuje się grzałki elektryczne montowane w bloku silnika aby grzanie było. :)
RalfPi - 07-02-2012, 13:07

Więc może i faktycznie diesel się rozgrzeje szybciej..
A benzyna ma coś takiego?? Np. 1.8 MIVEC? albo 2.0 ;) ?

jaca71 - 07-02-2012, 14:05

Mimo grzałek diesel nie nagrzeje się szybciej, jedynie wcześniej zacznie grzać kabinę i może wcześniej pokazać temperaturę cieczy chłodzącej. Silniki benzynowe mają mniejszą sprawność i nie potrzebują grzałek. Poczytaj to co napisałem wcześniej o caddy :)
RalfPi - 07-02-2012, 18:06

Czytałem, czytałem - ale diesel ("Foxwagen" jak to niektórzy mówią :D ) dieslowi nie równy (Ceed) - Brat mówi, ze mu się grzeje w 10 km do roboczej temp. przy obecnych mrozach:)
pablo diablo - 07-02-2012, 19:40

Powiem tak galant na benzynie i teraz disel lancer i czas odczuwania pierwszego ciepła w kabinie podobny, niema tu różnic wielkich. Jak chodzi o to to nawet rozsądnie to zrobili przydała by się podgrzewana przednia szyba w takie mrozy pomogła by bardzo, Czasem widzę z przerażeniem jak ktoś ledwo co widzi i już w trasie zamiast trochę poczekać i odmrozić to przednie "okno"


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group