To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - FAQ - [Cari 1.8 GDI] FAQ Pompa wysokiego ciśnienia- pomiar ciśnien

cziko - 29-08-2011, 22:20

Czyściłem kolektor i przepustnice. Nic to nie dało. Spadki i wzrosty mocy są ale nie tragiczne. To raczej odczuwalne skoki. Nie przeszkadzają w jeździe. Napisałem o nich bo myślałem że może w połączeniu z innymi o objawami ułożą się w logiczną całość sugerującą uszkodzenie.

Skoki mocy nie są uporczywe. Najbardziej chciał bym pozbyć sie falowania na jałowym biegu które często kończy się zgaśnięciem silnika. To jest uporczywe. Zwłaszcza np. przy dojeżdżaniu do świateł albo skrzyżowania.

zolinka - 10-10-2011, 21:50

Witam wszystkich forumowiczów, czy mógłby ktoś potwierdzić moje wątpliwości co do ciśnienia pompy paliwa- ewentualnie coś podpowiedzieć co mogło by podwyższać emisje spalin (zbyt bogata mieszanka paliwowo-powietrzna,falujące obroty)-pomiar evoscana z mojej cari 1.8 gdi po livcie? Z góry wielkie dzięki,pozdrawiam







[ Dodano: 11-10-2011, 01:58 ]
...czy może któryś z czujnik temperatury jest padnięty lub pompa wodna ? dodam ze pomiar był robiony w garażu.Jak widać przy czerwonej pionowej kresce tj. ok. 51,874 włącza się wiatrak, temperatura spada i tak jakby wszystkie parametry na chwilkę normowały się, po czym znowu obroty zaczynają falować i wszystkie parametry szaleją i tak do następnego włączenia się wiatraka tj. między 54,374 a 54,874 i tak w kółko - około co trzy minuty.Dodam że temp. silnika na desce rozdziel. pokazuje cały czas 80°C (przy zagrzanym silniku). Wyświetla mi również błąd P0170... proszę o jakąś poradę /pozdro


rysiul - 14-10-2011, 21:15

Masz niskie ciśnienie na wyjściu z pompy wysokiego ciśnienia, nominalne ciśnienie to 5MPa, u Ciebie jest około 4MPa a na drugim wykresie widać że przez moment spada do około 2,3 MPa a komputer próbuje podnieść ciśnienie zwiększając liczbę obrotów silnika. Poniżej 4MPa powinna zaświecić Ci się kontrolka Check Engine nawiasem mówiąc.

Polecam przejrzeć filtr paliwa w w zbiorniku. Filtr w pompie wysokiego ciśnienia(ten na wejściu) można spróbować wymienić.

Na ostatnim wykresie nadpisały Ci się chyba wyniki z dwóch rejestracji - prawdopodobnie miałeś niepotrzebnie zaznaczoną opcję AutoReconect on Timeout

zolinka - 16-10-2011, 14:19

rysiul napisał/a:
Polecam przejrzeć filtr paliwa w w zbiorniku. Filtr w pompie wysokiego ciśnienia(ten na wejściu) można spróbować wymienić.

...więc i tak uczyniłem:
odkręcamy

wyciągamy i mamy widok na pompę i filtr



następnie pompa WC i miejsce w którym znajduje się pierwszy microfiltr...


... i drugi



kusi mnie żeby rozebrać ją bardziej ale nie wiem za bardzo jak się do tego zabrać czy muszę wykręcić ten element, pierścień?



czy może ten pierścień z drugiej strony? a jak tak to czy to jest prawo czy lewo skrętny gwint?

jeśli ktokolwiek miał do czynienia z tym modelem pompy to proszę o poradę.



POZDRAWIAM :)

xluki - 24-10-2011, 17:04

Właśnie zabrałem się za obroty. Oto pomiary jakich dokonałem.

Było:

bieg jałowy - 2,4V-2,5V
2000obr/min - około 3V

Teraz:

bieg jałowy około 2,95 - 3,05
2000/obr/min - około 3,9V

Ewidentnie zbyt wysokie ciśnienie...

Generalnie trzeba ustawić tak, aby przy 2000obr/min było max 3,2V tak?

MichuGdy - 13-01-2012, 16:33

Witajcie, dzisiaj próbowałem regulować ciśnienie na pompie md369885. Regulacji w tej pompie dokonuje Torxem 20. Początkowo pokręciłem śrubką w prawo i lewo do końca, później wróciłem do pozycji wyjściowej. Regulacji dokonywałem po tym jak silnik osiągnął ok 90 st. C, na biegu jałowym.
Efekt regulacji był taki maksymalną wartość jaką mogłem osiągnąć to ok 3,5 MPa, natomiast minimalną wartość kręcąc w lewo osiągnąłem 2 MPa, Check Engine nie zapalił się przy 2MPa. Zmian regulacyjnych dokonywałem na zgaszonym silniku. Zostawiłem regulacji na początkowej pozycji ciśnienie jest w granicy 3,5 MPa i jest mocno uwarunkowane od obrotów: jałowy 3,5MPa, wysokie obroty przekraczało mocno 5MPa.

xluki - 13-01-2012, 17:54

U mnie regulacja znacznie pomogła. Ciśnienie było ustawione w granicach 4,3Mpa (czyli voltomierz wskazywał 2,7-2,8V) i obroty falowały. Teraz mam ustawione 2,9-3,0Mpa na wolnych obrotach (zależnie od obciążenia) przy 2000obr./min max 3,15-3,2. Sporadycznie się zdarza, że obroty spadną, ale zaraz wracają do normy (najczęściej przy włączeniu odbiornika, który czerpie dużo pradu).

MichuGdy, jeśli udało Ci się maksymalnie osiądnąć 3,5MPa no to stawiam na pompe WC. Mi przy regulacji udało się uzyskać 6,5-6,7MPa.

lalamido76 - 24-01-2012, 16:14

Witam wszystkich forumowiczów.

Mam 2 pytania:

1. Czy z takim przebiegiem ciśnienia pompy WC mierzonego Evoscanem (link do loga z jazdy poniżej) jest sens jej demontażu i wymiany filterków?

2. Jak zredukować ciśnienie na pompie WC przed odłączeniem od niej przewodów paliwowych? Czy jest np. jakaś funkcja Evoscana lub jakiś inny sposób?

Moje objawy: silnik sporadycznie krztusi się i traci moc.

http://www.sendspace.pl/f...eaad02193b786cd

taurus2 - 06-04-2012, 20:48

Chłopaki i dziewczyny jestem w euforii !!!

Czytając wątek Janusz (arena) dowiedziałem się między innymi o zaworku regulacyjnym pompy WC, że potrafi się czasem zaciąć i można go wykręcić i wkręcić (i tak parę razy). Pomyślałem co mi szkodzi gorzej chyba nie będzie.
Więc tak chciałem zrobić, myślę wykręcę go najpierw a potem wkręcę, ale ku mojemu zdziwieniu zaworek był [b]wykręcony[b] na maxa, więc wkręciłem i wykręciłem go parę razy zostawiając w pozycji wyjściowej. Zapaliłem silnik wszystko ok, przegazowałem i dyskoteka na obrotomierzu, więc myślę wkręcę trochę (chociaż nie wiem jak to działa, czy on zamyka czy otwiera podczas wkręcania) wkręciłem 1/4, obroty falowały trochę mniej, hmmm może jeszcze. w sumie wkręciłem ją 1 obrót i ku mojemu zdziwieniu wszystko zaczęło ładnie chodzić, teraz test, załączam światła mijania obr lekko spadły ale zaraz podbiły i stoją, ta sama sytuacja była dodając do tego ogrzewanie tylnej szyby i dmuchawy na ful, jej krzyknąłem w duchu.
Teraz nadszedł czas na jazdę.
Jadę i wydaję mi się że autko ożyło (może placebo, a może nie) stoję na światłach i wszystko oki, ruszam nie ma spadku obr (wcześniej musiałem podbijać lekko gazem żeby nie zgasło podczas ruszania) następne światła zbijam z biegu obr spadają na ok 500 i natychmiast podbijają na ok 750 - 800 (tak na oko) jestem już podbudowany głaskam moją Cari po desce i szeptem mówię "kocham Cię". Kolejne światła i nic żadnego spadku !!!! Boże orgazm :lol:
Następnie wyłączałem po kolei :tylną szybę obr podbiły i natychmiast spadły na w/w pozycję i tak samo ze światłami i dmuchawą.

Moje pytanie czy po taki zabiegu (wiem, wiem Evoscam i woltomierz - w weekend to ogarnę) muszę resetować kompa i uczyć obr ???

Drugie pytanie co Wy o tym myślicie, czekam na opinie i rady

P.S w weekend może zajmę się jeszcze filterkiem.

[ Dodano: 06-04-2012, 17:55 ]
Byłbym zapomniał czy podczas ustawienia przepustnicy może mi się wszystko popsuć ?? teraz jest niby oki, ale z tego co pamiętam czyjnik położenia przepustnicy mi uciekł tz. napięcie było ok tylko na Evoscanie uciekoł mi z 1 na 0

xluki - 06-04-2012, 22:19

taurus2, pewnie zwiększyłeś ciśnienie paliwa, które jest zapewne obecnie zbyt wysokie.
taurus2 - 06-04-2012, 23:34

xluki mam rozumieć że zawór maksymalnie wykręcony był dobrze ustawiony ???
Wkręcając go 1 obrót zwiększyłem ciśnienie ??? Może ktoś już tam grzebał w i wykręcił go myśląc że będzie ok nie wiedząc co robi ???
Nie podważam twojej wypowiedzi, ale z tego co mówisz może zwiększyć się spalanie, które i tak było dość wysoki 10l/100km przy normalnej jeździe ??

Tak jak pisałem w weekend zajmę się evoscanem i woltomierzem, wtedy będę mądrzejszy.

kozuch2 - 06-04-2012, 23:36

witam
POsiada ktoś może zdjecie pompy gdzie jest ta śrubka do regulacji ciśnienia?Bardzo proszę o fotke. Carisma GDI 98 rok
pozdrawiam

taurus2 - 07-04-2012, 08:21

kozuch2, strona 3 tego wątku tam masz zdjęcie pompy i zawór regulacyjny.

[ Dodano: 07-04-2012, 09:51 ]
Mam takie pytanie,mianowicie ile obrotów macie na tak zwanym ssaniu na zimnym silniku bo u mnie jest kolo 1500 (wydaje mi sie że za dużo) i ewentualnie jaka śruba (SAS czy fixet sas) reguluje obroty na ssaniu ????

xluki - 07-04-2012, 10:04

taurus2, bez voltomierza lub Evoscana lepiej nie krecić tą śrubą. Na oko nic prawidłowo nie ustawisz. Na pewno ta śruba nie może być wykręcona ani wkręcona. Trzeba ustawić ciśnienie według tabelki na pierwszej stronie.
kozuch2 - 07-04-2012, 10:17

oczywiście ,ze sprawdze to z miernikiem. Miernik ma być ustawiony na prąd stały czy zmienny?Mase moge odrazu podpiąc pod akumulator?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group