[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Zamarznięty płyn do spryskiwaczy
mazin - 13-01-2010, 08:31
Meyster, A nie masz nikogo znajomego z garażem wyposażonym w gniazdko, kto na przykład udostępniłby go kiedy sam jedzie do pracy? Suszara w dłoń i po 10 minutach powinno wszystko być jasne - dmuchaj na spryskiwacze. Jak odtaje, wypryskaj cały zbiornik, albo zassij przez rurkę, zalej zimowym i będzie OK, chyba że rzeczywiście zdechł silniczek. Poproś tez kogoś, żeby ciągnął wajchę a Ty nasłuchuj z otwartą maską - coś powinieneś usłyszeć, nawet jeśli sama pompka zamarzła. Sprawdź też bezpiecznik, tylko nie wiem który, w instrukcji znalazłem tylko bezpiecznik odpowiedzialny za wycioeraczki i za spryskiwacze reflektorów. Dziwne...
U mnie na -14 naprawdę nie było problemu, teraz tym bardziej.
macior - 13-01-2010, 08:32
jak dotąd - od 30.12.ur. nie mam problemów ze spryskiwaczami niezależnie od prędkości jazdy
fakt, że wlany przeze mnie płyn "wali" denaturatem jak żaden wcześniej używany w innych autkach (i jeszcze dostałem go w gratisie do innych zakupów)
Lestat - 13-01-2010, 08:45
A wlasnie wiem ze temat dotyczy zamaznietych spryskiwaczy ale mam pytanie odnosnie ustawienia przednich spryskiwaczy... jak stoje sobie ladnie na swiatlach albo jade z mala predkoscia to spryskiwacze leja na srodek szyby ale jak jade juz szybciej od 40 km/h w gore to strumien spryskiwaczy pod wpywem wiatru dociera tylko w zasadzie na dol szyby...zmienialiscie ustawienie spryskiwaczy???Dalo to jakis efekt?
mkrawcz1 - 13-01-2010, 08:50
Mam to samo , jak wyregulować ?
A spryskiwacze nigdy nie zamarzły, płyn z OBI, wcześniej Selgros, więc żadne cuda....
Lestat - 13-01-2010, 08:55
Ja teraz jezdze na Autolandzie (-22) i powiem ze prztrwal mrozy -13 czy -21 by przetrwal nie wiem, na etykiecie jest napisane ze zawiera glikol - wiec sa dwie zalety - nie odparowuje tak szybko jak alkohol i nie smierdzi jak alkohol ja sie takimi rzeczami za bardzo nie podniecam ale na etykiecie jest rekomendacja Auto Świata - pewnie wykupione ale potwierdzam ze jest dobry
Co do spryskiwaczy na pewno sie da regulowac - szczerze nie przygladalem sie tym dyszom dlatego zadalem pytanie Tylnia dysza jest latwiejsza do regulacji bo w sumie to tylko rurka
Bart007 - 13-01-2010, 09:21
ulrik napisał/a: | Ja teraz jezdze na Autolandzie (-22) i powiem ze prztrwal mrozy -13 czy -21 by przetrwal nie wiem, |
Też używam Autolandowego i w maximum grudniowych mrozów (właśnie -21 st. na Wschodzie Polski) przednie spryskiwacze działały (acz uzywałem wtedy, gdy silnik był trochę rozgrzany). Tylne spryskiwacze u mnie w Outalnderze za to nie działają już przy jakichś -10 st. Swoją droga w Outku I mam ten sam problem z "zasięgiem" pryskania, widać taka przypadłość Mitsu
sn - 13-01-2010, 09:58
ulrik napisał/a: | jak stoje sobie ladnie na swiatlach albo jade z mala predkoscia to spryskiwacze leja na srodek szyby ale jak jade juz szybciej od 40 km/h w gore to strumien spryskiwaczy pod wpywem wiatru dociera tylko w zasadzie na dol szyby... |
u mnie jest to samo, najgorzej na autostradzie gdzie cały czas syf wpada na szybę a nie ma tego jak zmyć
mkrawcz1 - 13-01-2010, 10:13
W instrukcji nic nie widzę na ten temat...
Trik - 13-01-2010, 10:27
ulrik napisał/a: | A wlasnie wiem ze temat dotyczy zamaznietych spryskiwaczy ale mam pytanie odnosnie ustawienia przednich spryskiwaczy... jak stoje sobie ladnie na swiatlach albo jade z mala predkoscia to spryskiwacze leja na srodek szyby ale jak jade juz szybciej od 40 km/h w gore to strumien spryskiwaczy pod wpywem wiatru dociera tylko w zasadzie na dol szyby...zmienialiscie ustawienie spryskiwaczy???Dalo to jakis efekt? |
To są nastawy standardowe, "user manual" strony nie pamiętam.
Mozna to regulować ale radzę zaczekać do lata lub ciepłej wiosny (20stC ).
Już gdzieś to opisywałem na forum, ale coś ok 1,5 roku temu , regulacja tylko z pomocą wkrętaka płaskiego szrokiego (--) i wąskiego (I), tak delikutaśnie jak tylko można. Plastik jest bardzo delikatny i przemieszcza się opornie, z tego co pamiętam, komuś udało sie to złamać przy temp +5stC.
Wystarczy tylko trochę podnieść bo jak będzie za wysoko to będziecie spryskiwali na skrzyżowaniu szyby samochodu za wami. W czasie jazdy i tak wszystko zawieje niżej.
mazin - 13-01-2010, 12:31
Co do spryskiwaczy, to ASO tez nie potrafi ich ustawiać
W service manualu jest instrukcja jak to robić (to znaczy gdzie mają sikać). Ponieważ na początku eksploatacji dość intensywnie odwiedzałem ASO (http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=26270&postdays=0&postorder=asc&start=224), to poprosiłem o regulację, bo sikają za nisko - po paru godzinach telefon, że zepsułem spryskiwacz i muszę zapłacić za nowy (72 złote). Wtedy już naprawdę się wkurzyłem (bo nie tykałem żadnego ze spryskiwaczy) i poprosiłem o rozmowę z szefem serwisu. Zadałem mu tylko jedno pytanie - dlaczego na przeglądzie zerowym spryskiwacze nie zostały ustawione. No i okazało się, że jednak nie muszę płacić
Partacze, partacze i jeszcze partacze.
Dodam, że wpisali na zleceniu wymianę spryskiwacza, ale po (rzekomej) wymianie sikał tak jak wcześniej. Drugi udało im się podnieść.
A pytanie z poprzedniego postu - jaki numer ma bezpiecznik silniczka spryskiwaczy? W instrukcji nie znalazłem go (8-33). Jest za to odmrażacz wycieraczki (nie chodzi o ogrzewanie tylnej szyby, bo ma osobny obwód). Ktoś ma taką opcję? W jakiej wersji wyposażenia się pojawia?
Radassss - 13-01-2010, 12:40
Polecam bydgoskie ASO mam ustawione idealnie i wiem ze przed odbiorem auta ustawiali dysze plyn idealnie po calej szybie sie rozpyla dzeki temu zabiegowi
Lestat - 13-01-2010, 12:51
No ja sie troche zgapilem z tym ustawieniem dysz jak bylem w aso przy wymianie oleju, wiec postaram sie to zrobic faktycznie jak sie ociepli - nie ma zartow plastiki na zimnie lamia sie bardzo szybko
Trik - 13-01-2010, 13:40
mazin napisał/a: | Jest za to odmrażacz wycieraczki (nie chodzi o ogrzewanie tylnej szyby, bo ma osobny obwód). Ktoś ma taką opcję? W jakiej wersji wyposażenia się pojawia? |
Jest to dodatkowa scieżka ogrzewająca w miejscach gdzie spoczywają wycieraczki przednie, niestety potrzebna jest szyba z tym czymś. Co do wersji w jakiej wystepują, to ni diabła nie wiem . O ile się nie mylę to w Outlanderach coś takie mają chyba od Intense
Lestat - 13-01-2010, 14:34
Ech....naszly mnie wspomnienia o podgrzewanej szybie przedniej w foczce...
Meyster - 13-01-2010, 22:56
Zrobie jak radzicie. Mam znajomego z garazem, wybiore sie w weekend. Dmuchac na dysze z zewnatrz czy pod maska tez w przewody? Lakier nie ucierpi od takiego skoku temp? I jeszcze radzicie wypryskac caly (jesli sie da) i zalac nowy? Do pustego byl zalewany -22C Orlen. Czy moze domachać tam denaturatu? Nie wplynie negatywnie na pompke, przewody, zbiornik, dysze?
|
|
|