To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Problem z ładowaniem

inq - 15-05-2013, 13:42

No i dojpa. Odebrałem wczoraj Miśka po regeneracji altka i było ok. Do dzisiaj rano :-X Akumulator był tak wyssany, że nawet centralny nie reagował. Wziąłem drugi aku i elegancko odpalił. Teraz poszedłem sprawdzić i znowu zero reakcji. Coś ciągnie prąd - aku stojąc luzem ma ok. 11.8V, po podpięciu pod klemy spada do ok. 5V. Po odpięciu klem rośnie do ok. 11.8V
Owczar - 15-05-2013, 13:53

No to coś ostro go obciąża...
inq - 15-05-2013, 14:28

Jeśli to alternator to jak wypnę wtyczkę to powinno napięcie na aku być ok? Gdzie jest wtyczka?
arturj123 - 15-05-2013, 19:30

Przy alternatorze (nakrętka do odkręcenia)
swinks_UK - 06-06-2013, 19:49

Mały "up" ode mnie.

Zaczynam popadać w paranoję. :wink:
W ostatnich 2 miesiacach 2 razy aku rozładowane. Małe przebiegi, auto uruchamiane co drugi dzień na "trasy" miejskie tak do 3km długości.
No i teraz się zastanawiam, rzeczywiście ładowanie w Galantach tak kiepskie, czy coś nie halo?
Na obrotach mam te 13.9V, na rozgrzanym wolnych obrotach jest 13.1V, na zgaszonym jest 11.8V :doubt:
Założony nowy 120A altek jakieś 3 miechy temu.

Owczar - 06-06-2013, 20:53

swinks_UK napisał/a:
na rozgrzanym wolnych obrotach jest 13.1V


Przy włączonych wszystkich odbiornikach? Generalnie 13,1 to też słaby wynik... To są dane z UKP czy mierzyłeś na aku?

swinks_UK - 06-06-2013, 20:58

Dane z UKP.

Też mi się wydaje, ze coś słabo. Na starym silniku i altku było odpowiednio 14.6V i 13.9V.

Hm... mam pewne podejrzenia co do akumulatora. Generalnie bardzo długo się ładuje prostownikiem, na małym prądzie (nie lubię szybkiego ładowania dużym prądem) wychodzi coś pod 36 - 40 godzin :?

plecho1 - 06-06-2013, 21:01

Sprawdź masę na silniku i na ramie.
deejay - 06-06-2013, 21:26

swinks_UK napisał/a:
Dane z UKP.

Też mi się wydaje, ze coś słabo. Na starym silniku i altku było odpowiednio 14.6V i 13.9V.

Hm... mam pewne podejrzenia co do akumulatora. Generalnie bardzo długo się ładuje prostownikiem, na małym prądzie (nie lubię szybkiego ładowania dużym prądem) wychodzi coś pod 36 - 40 godzin :?


Tomek sprawdz miernikiem ładowanie na wyjściu z altka , nie na klemach . Jeśli tam bedzie ok 14,3V to wiesz gdzie leży przyczyna .

swinks_UK - 06-06-2013, 21:55

deejay napisał/a:


Tomek sprawdz miernikiem ładowanie na wyjściu z altka , nie na klemach . Jeśli tam bedzie ok 14,3V to wiesz gdzie leży przyczyna .

Ależ tam jest badziewne dojście.
Poczekam jak będę miał wolny dzień i będzie ładnie na dworze. :wink:

Nie pisz szyfrem, tylko napisz gdzie leży przyczyna :mrgreen:

[ Dodano: 06-06-2013, 20:56 ]
plecho1 napisał/a:
Sprawdź masę na silniku i na ramie.

Masy są wzorcowe, zresztą nic się nie zmieniło od ponad roku.

deejay - 06-06-2013, 22:17

swinks_UK napisał/a:
Nie pisz szyfrem, tylko napisz gdzie leży przyczyna :mrgreen:


Podmień akumulator , bo może ma zwarcie celi dlatego zabiera ci cały prąd z ładowania . Nie masz tam jakiegoś magika z dobrym testerem do aku ?

swinks_UK - 06-06-2013, 22:21

deejay napisał/a:
swinks_UK napisał/a:
Nie pisz szyfrem, tylko napisz gdzie leży przyczyna :mrgreen:


Podmień akumulator , bo może ma zwarcie celi dlatego zabiera ci cały prąd z ładowania . Nie masz tam jakiegoś magika z dobrym testerem do aku ?


Najpierw sprawdzę tego altka jak znajdę wolną chwilę.
Może być jak piszesz, bo razem z silnikiem i nowym altkiem wsadziłem "nowe" aku Yuasy. Nowe w cudzysłowie, bo z szemranego źródła i dziwnie tanio, więc kto wie, czy nie było szurnięte na wejściu.

deejay - 06-06-2013, 22:24

Kilka zdań na ten temat .

http://dobreakumulatory.p...zyny-reklamacji

Krzyzak - 07-06-2013, 08:04

ale w EA zdarza się ładowanie na takim poziomie - może jest to dziwne (o czym już dyskutowałem na forum), ale nie oznacza żadnych uszkodzeń
jak dla mnie to właśnie akumulator, który na postoju ma poniżej 12V jest problemem

swinks_UK - 07-06-2013, 22:55

Po chwili przemyśleń mam jeszcze jeden trop, który zamierzam sprawdzić.
Otóż, wraz ze zmianą silnika, altka i aku, zrobiłem także by-pass ze startera na stacyjkę, bo mi nie chciał palić. Okazało się, że to przełącznik w samej stacyjce był przypalony. Ale by-pass został. Tak sobie kombinuję, że może po drodze ze stacyjki do startera sygnał leci przez ecu i wtedy ecu wzbudza ładowanie aku przez regulator. :doubt:
W każdym razie, w wolnej chwili spróbuje przywrócić oryginalne połączenie. Zobaczymy.


Darek, aku jest następny na liście. :wink:
Być może był trefny (stary) już w chwili zakupu, poza tym teraz mam o 20A więcej z altka, a aku jest mniejsze niż poprzednie (tym razem zgodnie z serwisówką JDM, czyli 55Ah :shock: )



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group