To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Galant Avance 2.4 GDI 99r

mkm - 16-06-2011, 00:28

my5tek, zadam to samo pytanie co parę postów wyżej :mrgreen:
Założysz nowy temat czy kontynuujesz ten?

my5tek - 16-06-2011, 00:39

Będę kontynuował ten temat :D
wookash83 - 16-06-2011, 01:22

czyli po zakupie sprawdziłeś ile jest oleju?? ile km przejechałeś? czy poprostu zrobiłeś dolewke oleju tak żeby było ok na bagnecie i daltego aż 1L? ja jezdziłem nim przez ponad pół roku i przez ten czas zrobiłem kilka tys km od wymiany zaraz po zakupie do następnej przed sprzedażą bez dolewki (w tym czasie ubyło na miarce oleju to fakt ale nie było to drastyczne)..spytaj się jeszcze Seby pierwszego właścicela jak to wyglądało na początku z tego co pamiętam jezdził na początku na półsyntentyku i po płókance przeszedł na full syntentyk Castrola 5W30 i ja też wymieniłem na niego..
my5tek - 16-06-2011, 01:57

Przejechałem dopiero 300km (z Bydgoszczy do Warszawy) w połowie trasy do domu po zakupie na desce zapalała się ikonka od oleju i znikała. Zatrzymaliśmy się z kolegą na stacji i odczekaliśmy aż ostygnie silnik. Było poniżej minimum więc kupiłem Castrola 5W30 tak jak mówisz wlaliśmy cały litr i dopiero było okej na bagnecie. Na razie się nie powtórzyło zapalanie ikonki ale sprawdzałem dzisiaj na zimnym z rana olej i jest na minimum (jak wrócę z roboty to jadę na wymianę oleju i filtra). Do wymiany jest jeszcze sonda lambda , ponieważ poprzedni właściciel mówił , że zapalało się check engine na desce co kilka dni (mi się jeszcze nie zapaliło) , ale mam wrażenie , że auto jak na taką moc za słabo przyśpiesza lub jest coś popsute (może sonda :roll: )
Krzyzak - 16-06-2011, 06:23

my5tek napisał/a:
jak na taką moc za słabo przyśpiesza

może wessało plecionkę w wydechu - znam takie przypadki w GDI

my5tek napisał/a:
kupiłem Castrola 5W30

zaczynasz zabijać ten silnik - do GDI musisz lać olej do silników z bezpośrednim wtryskiem; taka informacja będzie na etykiecie

my5tek napisał/a:
zapalała się ikonka od oleju i znikała

obejrzyj miskę olejową - w GDI lubi przerdzewieć na wylot

fj_mike - 16-06-2011, 06:37

To można się tylko cieszyć, że Jusko9 miał go tak krótko.
radek79 - 16-06-2011, 06:37

Krzyzak napisał/a:
my5tek napisał/a:
zapalała się ikonka od oleju i znikała

obejrzyj miskę olejową - w GDI lubi przerdzewieć na wylot

na 100% do wymiany uszczelniacze zaworowe , zmierz kompresje
w moim GDI potrafił wziąć 1l oleju na 1500km po wymianie uszczelniaczy nawet setki nie wzioł

my5tek - 16-06-2011, 08:14

radek79 napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
my5tek napisał/a:
zapalała się ikonka od oleju i znikała

obejrzyj miskę olejową - w GDI lubi przerdzewieć na wylot

na 100% do wymiany uszczelniacze zaworowe , zmierz kompresje
w moim GDI potrafił wziąć 1l oleju na 1500km po wymianie uszczelniaczy nawet setki nie wzioł


Jaki mniej więcej koszt wymiany uszczelniaczy? Skąd ta pewność? :P

Andrew - 16-06-2011, 20:02

my5tek napisał/a:
Skąd ta pewność? :P
Miał kawałek czasu GDI, to wie :wink:
my5tek - 16-06-2011, 20:52

Rozumiem , że miał ale jedna rzecz drugiej nie równa. Silnik suchy , nie dymi. To gdzie w takim razie zapodziewa się olej? Zresztą jeszcze nie wiadomo czy wcina. Zobaczę jak będzie po wymianie oleju :D
Andrew - 16-06-2011, 21:08

my5tek napisał/a:
To gdzie w takim razie zapodziewa się olej?
Jeżeli nie ma żadnych wycieków i silnik jest w dobrej kondycji, to w większości przypadków są uszczelniacze zaworowe do wymiany...
Krzyzak - 16-06-2011, 21:56

uszczelniacze łatwo można sprawdzić - zostaw go na wolnych obrotach na 1 minutę i po tym czasie dodaj lekko gazu
niech ktoś patrzy na wydech - jak puści niebieskiego dymka, to uszczelniacze 100% do wymiany
niestety w GDI praca nie jest prosta, bo to DOHC, więc ściąganie zębatek rozrządu potrzebne i dodatkowo GDI ma podwójną głowicę...

my5tek - 16-06-2011, 23:29

Okej dzięki panowie za rady. Jak wszystko posprawdzam i wymienię płyny to dam znać co i jak. Jutro lub w następnym tygodniu jadę do warsztatu znajomego żeby obejrzał auto z każdej strony :)
radek79 - 17-06-2011, 06:27

niech ci sprawdzą jeszcze uszczelniacze od strony rozrządu na kołach zębatych bo tam też lubi przeciekać
my5tek - 17-06-2011, 14:02

@radek79

Ile płaciłeś za wymianę uszczelniaczy zaworów?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group