To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

FAQ & How to? - Wymiana oleju w automatycznej skrzyni w Galancie EAx

pit696 - 04-02-2012, 20:30

czy olej Castrol Transmax Dex III bedzie odpowiedni do skrzyni automatycznej?
ITU - 16-03-2012, 08:52

Jako, że nie znalazłem żadnego zakładu godnego zaufania w mojej okolicy przymierzam się do wymiany oleju razem z moim kolegą. Mamy tylko kłopot, bo w tym tutorialu nie ma niestety zdjęć. Czy ktoś z kolegów ma może w zbiorach zdjęcia, które były tu zamieszczone i mógłby mi je udostępnić?

Z góry dziękuję za pomoc.

Bartek - 16-03-2012, 10:03

ITU, nie mogę nigdzie odkopać tych zdjęć :(
swinks_UK - 17-03-2012, 21:02

ITU, zobacz tutaj:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32790
Różni się tylko rozpinaniem wężyków w okolicy przedniej lampy (możesz tak jak opisane, lub na dole chłodnicy). Poza tym to to samo.

Bartek - 19-03-2012, 09:20

swinks_UK napisał/a:
(możesz tak jak opisane,


nie może, bo tych wężyków tam nie ma ;)

@Slavo@ - 01-04-2012, 12:32

Witam wszystkich Mitsumaniaków
Podepnę się pod temat. Zabieram się z wymianę oleju w automatycznej skrzyni F4A41. Nie jest to co prawda Galant tylko Colt CJ1A 98r silnik 1.3 12V ale skrzynie z tego co się orientuje chyba są podobne. Oczywiście będzie to wymiana dynamiczna według zaleceń Bartka i nasuwa mi się jedno pytanie. Która rurka jest rurką doprowadzającą płyn do chłodnicy czyli inaczej mówiąc który wężyk mam odłączyć, ten z prawej czy lewej strony (ten dłuższy czy ten krótszy) a może obydwa???




Krzyzak - 01-04-2012, 13:46

odłącz ten bliżej skrzyni
ja już nie pamiętam, który odłączałem, ale pamiętam, że lało się i tak z obu :)
więc jak ściągniesz wężyk, to masz 2 króćce i oba musisz skierować do miski na stary olej - inaczej jak ja zrobisz sobie plamę 70 cm średnicy :)

@Slavo@ - 01-04-2012, 22:23

OK dzięki za info ale zastanawiam się czy nic się nie stanie jak odłączę nie ten co trzeba bo jak sam twierdzisz nie Jesteś pewien który jest właściwy :) Nie chciałbym zapowietrzyć albo uszkodzić tego drogiego ustrojstwa, a może nie ma znaczenia którą rurkę się odłączy ? :? Każda sugestia na wagę złota i dozgonna wdzięczność moja i mojej skrzyni. :D
Krzyzak - 01-04-2012, 23:02

obie rurki są w środku połączone chłodniczką wewnątrz chłodnicy, więc wielkiego znaczenia to nie ma
jak pisałem z obu u mnie ciekło, tylko z jednej dużo mocniej
o zapowietrzenie się nie martw - i tak po wymianie kilka elektrozaworów stuknie na sucho i wszystko się samo odpowietrzy po przejechaniu po biegach

JayChyl - 13-11-2012, 21:08

Choroba. Przewertowałem całe forum szukajką, i nic aktualnego na temat poniżej. Ma ktoś namiary do zaufanego sprzedawcy z olejem Castrol Transmax Z? Muszę kupić 10L w butelkach po 1L, ofert jest wiele - od ok. 30zł na Alle do nawet 60zł w sklepach. Makabryczna różnica. Czy wiek oleju ma duże znaczenie? Czy opakowanie powinno mieć jakieś plomby?

EDIT: Dobra nieważne, kupiłem pewniaka jak domniemywam od Japaneze. W weekend wymiana się szykuje :D

Edit2: I wymienione ! Weszło ok 8,5l oleju łącznie z płukaniem. Szkoda, że na płukanie trzeba wylać ok 3,5l nowego oleju. Dziwne tylko, że z konwertera zleciało jakieś 4l oleju, a ze skrzyni korkiem spustowym tylko jakieś 1,2l. Ale cóż, teraz skrzynia "chodzi" lepiej. Sądząc po spuszczonym oleju, jego kolorze itp. widać, że był zalany Castrol Transmax Z, choć wymiana musiała być bardzo dawno temu, bo oprócz określenia koloru bazowego, olej był dość brudny, bardzo ciemny. Mimo tego i tak przez ok 12 tyś. km skrzynia chodziła dobrze, a przecież po zalaniu jakiegoś Dexrona już po kilku tyś km skrzynia sypie się szarpiąc itp.

Dodam jeszcze małe sprostowanie do instrukcji Bartka, dla ułatwienia. Otóż ogólnie dostęp do bagnetu, gdzie wlewa się nowy olej jest dość trudny, więc trzeba użyć lejka i kawałka rurki np gumowej. w moim przypadku rurka była szerokości wlewu bagnetu, więc nie było miejsca na wydostawanie się powietrza przez bagnet podczas wlewania oleju. W ten sposób, podczas finalnego wlewania oleju do pozycji COLD, olej bardzo powoli wlewał się do skrzyni, więc musieliśmy ponownie zdjąć rurkę z chłodnicy, aby odpowietrzyć układ. W ten sposób olej wlewał się znacznie szybciej i układ nie zapowietrzał się znacznie.
Dlatego w instrukcji powinno być napisane, żeby najpierw zalać finalnie olej do pozycji COLD, a dopiero później założyć rurkę z powrotem na swoje miejsce przy chłodnicy. Dopiero po tym można odpalić silnik i odpowietrzyć finalnie układ przechodząc przez poszczególne biegi tj PRND. Rurka przy chłodnicy ma to do siebie, że po jej rozpięciu olej nie zacznie lecieć dopóki nie odpalimy silnika. Będzie tylko kropić, więc po co zapowietrzać układ w trzecim kroku, jeżeli można spokojnie nalewać olej przy rozpiętej rurce?

jarek80 - 20-12-2012, 10:02

witam.nawiązując do postu wyżej czy ktoś kupywal juz z allegro olej castrola transmax z w 1l butelce,bo cena jest bardzo przystępna? to jest prawdziwy castrol czy jakas podróbka bo cena 33 pln za litr jest lekko mówiąc podejrzana ?
wyderka - 20-12-2012, 17:43

Ja kupowałem nawet taniej bo po 29 zł, datę produkcji miał z 2011 roku.
jarek80 - 20-12-2012, 19:54

I według ciebie to jest ten sam olej co w 20 l. bańkach?
wyderka - 21-12-2012, 08:30

według mnie tak.
jarek80 - 02-01-2013, 19:31

Prośba do wszystkich: dziś mechanik założył sprzęgło po regeneracji w firmie MIDPARTS i wszystko okey.Po wymianie oleju na zakupiony przeze mnie na allegro Castrol Transmax Z w 1-no litrowych butelkach skrzynia zaczęła szarpać przy zmianie biegu i przechodzić w tryb awaryjny (mryga literka N).Wcześniejszy właściciel zalał skrzynię olejem ATF +4. Czy zmiana oleju na syntetyczny lepszy olej mogła to spowodować?Czy wystarczy zmienić olej na tańszy bardziej gęsty czy możee skrzynia uległa już uszkodzeniu?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group