To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Ogólne - Lancer 2011 z nowymi silnikami - warto?

tommy4u - 03-11-2011, 14:46

Na wszystko składa się wiele czynników. Jasna tapicerka jest super, ale w praktyce przy sporym użytkowaniu i jak masz jeszcze jakiegoś małego rajdowca na tylnej kanapie - to chyba nie wymaga komentarza. Dużo zależy tez od jakości użytego materiału. Ostatnio zmówiłem sofę do mieszkania, którą sprzedawca stał i mazała sobie długopisem, a potem wziął mokra szmatkę i przeciągnął parę razy i nie było znaku. Osobiście z czarnych kolorów w wewnątrz w moim miśku jestem zadowolony. Ale moim zdaniem wybór powinien mieć każdy, żeby mógł sam się na swojej skórze przekonać.
Trik - 03-11-2011, 19:40

Chciałbym na chwilę przerwać te dywagacje na temat koloru tapicerki itp.
Dzisiaj otrzymałem do dyspozycji Lancera z silnikiem 1,6 z przebiegiem ~3400km.
1. (na +) silnik jest mniej słyszalny niż w 1,5.
2. (na +) wydaje się że zaczyna ożywać po lekkim przekroczeniu 3000 rmp
3. stopniowanie skrzyni biegów. Całkiem sympatyczne.
(neutral) Na 1 i 2 praktycznie nie zwracałem uwagi - podobna jak w moim,
(na +) 3 to niesamowicie długie przełożenie -ciągnie do 140km/h z haczykiem :shock: (w 1.5 ledwo starcza do 120 z haczykiem).
(na -) 4 można by powiedzieć ze taka jakaś nijaka, nie czuje się przyspieszania od 90km/h w górę (1,5 przyspiesza wyraźniej)
(na ++) 5 dość komfortowa, IMO nawet lepsza od 4 :?:
I najistotniejsze co ma wpływ na spalanie. Na 5 biegu przy prędkości 100km/h prędkość obrotowa to ~2500rmp (z silnikiem 1.5 to bite 3000 rmp)
4. (na -) bełem też świadkiem pomiaru grubości lakieru przez osobę zainteresowaną kupnem (pomijam fakt, że czynność ta była przeprowadzana z niebywalą perfekcją ,niemal co 10 cm przykładany był miernik :lol: ) grubość maksymalna 68 mikronów, w komorze silnika nawet 36 mikronów. To jakaś paranoja. :?
5. Cała reszta jest bez zmian czyli na +.
6. Dowiedziałem sie też, że są w systemie dodatkowe opcjie do uruchomienia, np. folow me home, albo po wyłączeniu alarmu z pilota świecą się postojówki i kilka innych mozliwe że interesujących.

tommy4u - 04-11-2011, 08:12

Warto się może jeszcze zastanowić nad tym -co to za silnik 1.6 w sensie - czy to konstrukcja mitsu czy też dzierżawa od innej marki. 1.5 i 1.8 to sprawdzone silniczki, które się już trochę lat krecą. Ja głównie brałem pod uwagę 1.6 lub 1.8 - zdecydowałem się na ten większy głównie dlatego, że wiedziałem co to za silnik, no i dynamika przy większych prędkościach znacznie lepsza. Może ktoś coś więcej wypowie się na temat historii 1.6
jaca71 - 04-11-2011, 08:48

tommy4u napisał/a:
Może ktoś coś więcej wypowie się na temat historii 1.6

Rozwiercony/albo inaczej powiększony 1,5 :)

tommy4u - 04-11-2011, 08:57

Jeśli tak, to chyba nie ma co się zastanawiać między 1.5 a 1.6 - wybór jest oczywisty- 1.6!
gzesiolek - 04-11-2011, 10:45

Trik napisał/a:
Na 5 biegu przy prędkości 100km/h prędkość obrotowa to ~2500rmp (z silnikiem 1.5 to bite 3000 rmp)


Hmmm... a jak z obrotami 3500-4000 znacznie ciszej?

no i u mnie przy 100km/h jest cos ok. 2800-2900 rpm ale to juz pewnie kat patrzenia ;)
2500rpm mam przy 88-90km/h... zreszta patrzac na licznik to moze byc kwestia bledu kalibracji... ot 1 zabek w te lub we wte...
Ale zestawienie biegow mi w moim 1500 bardzo odpowiada... denerwuje tylko ta halas dziura przy 130km/h, ktora jest dla mnie predkoscia podrozna na kazdej dwupasmowce...

lichy - 04-11-2011, 10:53

tommy4u napisał/a:
co to za silnik 1.6 w sensie - czy to konstrukcja mitsu czy też dzierżawa od innej marki. (...) Może ktoś coś więcej wypowie się na temat historii 1.6

jaca71 napisał/a:
Rozwiercony/albo inaczej powiększony 1,5

Jest to wprowadzony na rynek w roku 2010 silnik MIVEC 4A92 czyli bezpośredni następca silnika 1.5 (4A91) który był stosowany oprócz Lancera jeszcze w Colcie i w Smarcie Forfour. Powstał przez powiększenie skoku tłoków z 84.4 mm do 90.0 mm, co dało pojemność 1590 cm³, przy 1499 cm³ w silniku 4A91.
W skład rodziny 4A9 wchodzi jeszcze silnik 4A90 o pojemności 1332 cm³ (skok tłoków 75.4 mm) stosowany w Colcie i Smarcie.
Średnica cylindrów we wszystkich silnikach jest taka sama i wynosi 75.0 mm.

BRUNNER - 04-11-2011, 12:56

a czy nazwa MIVEC coś konkretnego oznacza?
RalfPi - 04-11-2011, 13:03

za Wikipedią:
"MiVEC (ang.: Mitsubishi innovative valve timing and lift electronic control system) - silnik DOHC z elektronicznie sterowanym systemem zmiennych faz rozrządu, które zaprojektowano w Japonii, a produkcję uruchomiono w nowych zakładach Mitsubishi Motors Corporation. Zmniejsza się przez to zużycie paliwa i poprawia się dynamika silnika, gdyż zawory otwierają się bez opóźnień. Stosowany obecnie m.in. w modelu Lancer, Lancer Evolution IX i X, ASX oraz Outlander"

jaceksu79 - 04-11-2011, 13:04

dokładnie to samo co vanos w BMW ( jeżeli wiesz co to vanos ) :wink:
ale w wielkim skrócie - wariator na wałku rozrządu i tyle :D

krzychu - 04-11-2011, 13:11

jaceksu79 napisał/a:
wariator na wałku rozrządu i tyle :D


Ale ten cały MIVEC to tylko nazwa, z której nie można rozpoznać czy wariator jest na ssących zaworach, wydechowych czy obu. Nie można też rozróżnić czy jest regulacja wzniosu zaworu.

tommy4u - 04-11-2011, 13:19

MiVEC to świetne rozwiązanie. Od kiedy miałem moją pierwszą Honde Civic z 97 roku z 1,6 silniczkiem i zmiennymi fazami pokochałem japońskie auta, które możesz kręcić do bólu.
Daje to frajdę z jazdy i przyjemnie czuć tą dynamikę powyżej 3500 obr., kiedy autko wkręca się na obroty . Miałem w międzyczasie Mondeo 2,0 z DOHC 145 KM - powiem jedno - zatęskniłem szybko za japońską technologią.

lichy - 04-11-2011, 13:40

BRUNNER napisał/a:
a czy nazwa MIVEC coś konkretnego oznacza?

Owszem.
MIVEC - Mitsubishi Innovative Valve Timing and Lift Electronic Control System czyli w wolnym tłumaczeniu innowacyjny elektronicznie sterowany system zmian faz rozrządu i stopnia otwarcia zaworów firmy Mitsubishi. Po raz pierwszy zastosowany w 1992 roku w silniku 4G92.
System umożliwia dynamiczną zmianę wzajemnego położenia kątowego wałków rozrządu względem walu korbowego (zmiana faz rozrządu), a także zmianę stopnia otwarcia zaworów poprzez "przełączanie" pomiędzy krzywkami o wyższym i niższym wzniosie. Wszystko to dzieje się w zależności od parametrów pracy silnika (obrotów, obciążenia, itp).

krzychu - 04-11-2011, 13:56

tommy4u napisał/a:
MiVEC to świetne rozwiązanie. Od kiedy miałem moją pierwszą Honde Civic z 97 roku z 1,6 silniczkiem i zmiennymi fazami pokochałem japońskie auta


To fajnie. Niestety mam wrażenie, że ten cały MIVEC to jest zrobiony tak, żeby ten silnik mało palił, a na wysokich obrotach chciał niby jechać. Problemy są 2:
- na niskich nie jedzie
- na wysokich jedzie, tylko szkoda że przy 6 tys odpuszcza.

Ja mam niby stary 4G63 oczywiście 0,2l lub 0,4l więcej. Ale za to jedzie od 2 tys do 7 tys... Nie ma MIVEC... Chodź ten 2.0 MIVEC który jest w stanach i w np. Outku poza tym, że też powyżej 6 odcina to przynajmniej lepiej jedzie na niskich. Zwiększono skok tłoku względem 1,8. Podobnie powinien się zachowywać 1,6 w stosunku do 1,5 czyli powinien zyskać głównie na elastyczności przy małym wzroście mocy.

jaceksu79 - 04-11-2011, 14:15

krzychu napisał/a:
jaceksu79 napisał/a:
wariator na wałku rozrządu i tyle :D


Ale ten cały MIVEC to tylko nazwa, z której nie można rozpoznać czy wariator jest na ssących zaworach, wydechowych czy obu. Nie można też rozróżnić czy jest regulacja wzniosu zaworu.

tak , może być tylko na ssacym, na ssacym i wydechowym, może być też zmienny czasoprzekrój zaworu.

[ Dodano: 04-11-2011, 14:20 ]
tommy4u napisał/a:
Miałem w międzyczasie Mondeo 2,0 z DOHC 145 KM


błędne porównanie - bo do fordowskiego silnika 2.0 DOHC nie można nić gorszego od niego samego porównać.
Miałem 2.0 DOHC na łańcuchu w scorpio wielorybie. Najgorszy silnik jakim jeździłem, znienawidziłem go, miałem ochotę go podpalić, rozwalić cokolwiek aby go nie mieć. Spalanie kosmiczne, w ogóle jakiś absurd... silniki misia przy tym fordowskim to miodzio, jednak są jeszcze dużo fajniejsze od mitsu.
Jedne z lepszych silników jakimi się poruszałem to 3.0 V6 12V sigmy oraz teraz 3.0 V6 207PS. Citronety. Diesle to tylko i wyłącznie mercedes, szczególnie 2,9TD mistrzostwo świata.

Natomiast żeby zbytnio nie oftopiczyć :D to co do lancera z silnikiem 1,6 - niestety dalej ma papierowe sprzęgło podobnie jak 1,5. W 1,8 jest rewelacyjne.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group