To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Silnik nie odpala po umyciu wodą !

wilukce - 26-11-2010, 20:18

Dobra chłopaki. Misiek prawie zrobiony. :-) Wymieniłem cała przepustnicę z fabrycznie ustawionym TPS'em (miałem połamany czujnik). Autko już pracuje na 6 cylindrach. Nie pali się kontrolka CHECK ENGINE. Autko ma swoją moc. Mimo to lekko wibruje na niskich obrotach. Wydaje mi się, że ma za niskie obroty. Na Drive ma około 400-450 (bardziej wibruje na LPG niż PB) a na Neutralu ma kolo 500. Na neutralu mniej juz dużo wibruje. Poza tym wszystko działa jak należy. No i teraz pytanie do Was o te obroty ? Dodam, że nie uczyłem jeszcze autka obrotów. Chciałem to zrobić jutro, ale zastanawiam się czy te obroty nie są za niskie i może najpierw wyregulować przepustnicę ? Bardzo proszę o pomoc. Najlepiej do jutra do 10 :-) Będę ogromnie wdzięczny ! :-)
BigTomala - 26-11-2010, 20:21

wilukce napisał/a:
Dodam, że nie uczyłem jeszcze autka obrotów.
Prosze bardzo http://forum.mitsumaniaki...p=607690#607690
wilukce - 27-11-2010, 15:42

BigTomala, dzięki dzięki :-)

Ja właśnie wyczyściłem silniczek krokowy. Był nieźle zasyfiony przez taki nagar czarny. Jak zacząłem myć to zmienił kolor na taki brązowy :-) Autko zdecydowanie równiej chodzi na wolnych obrotach :-) Mimo to mam jeszcze za niskie obroty. Na N jest to tylko 500 a na D tylko 400. Gdyby było jeszcze mniej to autko by gasło. Myśle jednak, że może się to ustawi z czasem. Narazie da się jeździć :-) W razie pytań będę kontynuował temat. Dzięki wszystkim za pomoc !!!

Psikus - 28-11-2010, 10:58

wilukce, w moim 2,0 po odpięciu akumulatora przez kilkanascie km ma właśnie takie niskie obroty można to "rozjezdzić" ale dla spokoju lepiej nauczyć go obrotów.
wilukce - 29-11-2010, 13:16

Chłopaki wydaje mi się, że muszę jeszcze wymienić kable i świece. Dziś rano zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE. Odpiąłem aku i do tej pory nie znalazło żadnych błędów. Wydaje mi się, że któraś świeca nie daje rady. Albo kable. Któryś cylinder chyba przerywa. W ogóle autko na niskich obrotach drży i obroty falują. Aparat dobry - kopułka czysta - palec nowy. Kable i świece prawdopodobnie nie wymieniane od 3 lat. Komputer znalazłby jakieś błędy gdyby kable i świece były do *upy ? Może ktoś miał taką sytuację. Pewnie jak którys garnek nie chodzi to ciśnienie powietrza jest inne i chociażby ten czujnik może coś wywalić. Niech mnie ktoś uświadomi albo poprawi.

[ Dodano: 29-11-2010, 13:37 ]
http://allegro.pl/ngk-rc-...1333027100.html - co myślicie o tym ?

http://moto.allegro.pl/sw...1343640348.html

no i świece. Chciałem znaleźć jakieś tańsze trochę może. Tzn te denso za trochę nie na mój budżet w tej chwili. Może coś NGK ? Jak ktoś ma jakiś ciekawy link to proszę pisać. Ja w między czasie będę szukał i czytał forum. Dzięki z góry.

swinks_UK - 29-11-2010, 14:11

Może być również MAF uszkodzony, albo wtyczka zalana wodą i skorodowana. Spotkałbym się z kimś kto ma takiego samego Miśka i podmieniłbym MAF dla sprawdzenia.
wilukce - 29-11-2010, 17:50

Co to takiego ten MAF ? Wyczytałem tylko - mass air flow ?

[ Dodano: 29-11-2010, 17:54 ]
przepływomierz ?

fj_mike - 29-11-2010, 18:58

wilukce napisał/a:
przepływomierz ?

Tak

wilukce - 29-11-2010, 19:00

Można go rozebrać i sprawdzić go ?
Owczar - 29-11-2010, 19:09

wilukce, za chwilę przeniosę ten temat do kosza, bo tracę już cierpliwość. Przez ten wątek przewinęło się już kilka problemów. Myślę, że co najwyżej 1 miał związek z zalaniem wodą, a reszta to niefachowe naprawy i próbowanie na własną rękę naprawiać coś o czym się nie ma pojęcia.

Tu masz o przepływce:
http://forum.mitsumaniaki...er=asc&start=15

Tu masz o świecach:
http://forum.mitsumaniaki...?t=8489&start=0

Tu masz przewody:
http://forum.mitsumaniaki...=jakie+przewody

I zanim zadasz pytanie w którymkolwiek z tych tematów to przeczytaj je od początku.

KaWu - 30-11-2010, 08:08

wilukce napisał/a:
Dziś rano zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE. Odpiąłem aku i do tej pory nie znalazło żadnych błędów.


Zapaliło przy równomiernej , jednostajnej jeżdzie :?: Np 1 km jazdy przy ok. 90km/h :?:

wilukce - 30-11-2010, 17:58

Owczar, przepraszam za bałagan w tym temacie. Przyznam, że trochę się zapomniałem pisząc niektóre rzeczy. Jestem na forum 1,5 miesiące i obiecuję poprawę. Myślę jednak, że jeśli ktoś kiedykolwiek będzie miał jakieś problemy z zapłonem i elektryką znajdzie w tym temacie dużo cennych rad. :-)

KaWu napisał/a:
Zapaliło przy równomiernej , jednostajnej jeżdzie :?: Np 1 km jazdy przy ok. 90km/h :?:


Pamiętam, że zapaliła mi się jak sie zatrzymałem przed bramą i poszedłem ją otworzyć. Jednak dziś zrobiłem trase 300 km i autko oprócz tego, że troszeczkę szarpie na niskich obrotach to chodzi dobrze i kontrolka się nie pojawia. Może coś śnieg gdzieś wleciał. Kto to wie. Wiemy jaka wczoraj była pogoda ... a mój Misiek nisko zawieszony.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group