Nasze Miśki - Czterołapa pantera
j-rules - 28-11-2010, 09:18
Hubeeert, czemu nie ma?
Jak chcesz cos tanszego niz nokian (ktore tez polecam bardzo) to ja sobie kupilem irestone winterhawk 2 i sa ok.
W niezlej cenie mozna tez wyrwac BF Goodrich g-force (sa z koncernu michelin)
radek79 - 28-11-2010, 09:30
witam ja mogę polecić
http://www.best-gum.pl/start
ja u nich kupiłem Opony zimowe CONTINENTAL ContiWinterContact TS830 w rozmiarze 195/65/15 po 198zł za sztukę a przesyła za pobraniem wyszła tylko 10zł kod opon to 1010
Hubeeert - 28-11-2010, 09:40
j-rules bo to zależy od przyjętego standardu.
To, że wracając z Katowic w śniezycy miałem pełna kontrolę nad samochodem, mogłem przyspieszać, hamować i wykonywać każdy manewr bez stresu to zasługa Nokianów WR G2. Owszem, są tańsze opony ale nie są tak dobre. IMHO ta konkretna to kompromis pomiędzy ceną a tym co oferuje i owszem - są warte tyle co 1/4 mojego samochodu. Trudno, ale nie uważam, że popularny pogląd mówiący, że mam tani, stary samochów ma również oznaczać, że mogę oszczędzać na bezpieczeństwie. Mam nowe zawieszenie, hamulce, dobre opony, samochód Badanie Techniczne przeszedł bez jednej uwagi.
Capisci?
j-rules - 28-11-2010, 10:19
Hubeeert, Huuubert w pelni sie zgadzam, ale Piotrek pyta o tanie i dobre. A nie o drozsze i rewelacyjne
Inna sprawa to ze pantera jest 4x4 wiec problem opon jakby mniejszy. Nie mowie zeby zalozyc bieznikowane, ale mozna trafic na calkiem dobre markowe opony w nizszej cenie od zaczepistych nokianów.
Wręcz odwroclbym teze: mam stary, tani samochód - wiec tym bardziej zalezy mi by byl jak najbezpieczniejszy.
A pytanie do piotrka gdzie bedzie tym smigal, jakie przebiegi robil itp.
viader - 28-11-2010, 12:57
Rosomak, ja też ostatnio miałem problemy z przyduszaniem i brakiem mocy. Wczoraj zaglądam pod maskę, ruszam kablami WN z tam jeden całkiem się upalił przy cewce. Jako, że byłem u teściów to wyciągnąłem z garażu moje poprzednie kable, jak się okazuje właśnie yazaki. Jeśli to były ori kable to jestem w wielkim szoku bo wyglądają rewelacyjnie a kable JC PREMIUM całkowiecie pokruszyły się przez 3 lata. Na szczęście mam już w domu nowe NGK i zaraz pójdę je sobie założyć.
Co do opon zimowych to pamiętaj, że w aucie awd musisz mieć wszystkie jednakowe. Natomiast co do nokianów, które poleca Hubert to mam ich poprzednika (ponoć rewelacyjnego) i mam co do nich mieszane uczucia. Owszem na śniegu spisują się nieźle ale jak na opony, które z zalożenia pracują w mokre pory roku to mają koszmarną podatność na aquaplanning. Trzeba naprawdę uważać na kałuże, bo już kilka razy nawet przy niewielkich prędkościach musiałem ostro walczyć z samochodem, aby nie obrócić się tyłem w kierunku jazdy. Dodam, że na wyjechanych letnich michelin z bieżnikeim 3-4mm takie same kaluże mogę pokonywać bez problemu z dwukrotnie większą prędkością. Mam nadzieję, że poprawili to w nowym modelu opon. Jeśli nie to odradzam ich zakup, bo np. zwykła dębica równie dobrze radzi sobie w śniegu a jest prawie o polowę tańsza....
Hubeeert - 28-11-2010, 13:52
viader napisał/a: | mają koszmarną podatność na aquaplanning. |
WR G2 nie ma problemów z odprowadzaniem wody nawet przy prędkościach autostradowych.
Oczywiście w jeziorze nie da sobie rady
Saqu - 28-11-2010, 17:01
Zimówki z założenia nie nadają się na wodę letnie 1000kroć będą miały lepsze odprowadzanie wody, konstrukcja popularna do opon zimowych M+S w tłumaczeniu na polski nadaje się do błota i śniegu.
Co do ecli to aż pozazdrościć
mkm - 28-11-2010, 19:57
Saqu napisał/a: | Zimówki z założenia nie nadają się na wodę letnie 1000kroć będą miały lepsze odprowadzanie wody |
Błąd.
Lepiej odprowadzają wodę opony zimowe z racji tego, że większość swojej „pracy” wykonują po nawierzchniach mokrych (woda, błoto pośniegowe) i pod taką nawierzchnię są projektowane.
Opony zimowe mają znacznie szersze i głębsze kanały odprowadzające wodę, a co za tym idzie ich teoretyczna wydolność jest większa.
Na wiosnę „kłóciłem się” o to z jednym Klubowiczem, a ponieważ info w sieci jest niejednoznaczne, stanęło na tym, że obdzwaniałem przedstawicielstwa producentów opon z pytaniem „Która opona lepiej odprowadza wodę? Letnia, czy zimowa?”
Odpowiedź była: zimowa z pewnym jednak zastrzeżeniem.
Mały stan zużycia i "teoretyczność" rozważań.
Odpowiedzi jednoznacznej na to pytanie nie ma, ponieważ nie da się stworzyć tych samych (optymalnych dla pracy opon) warunków dla obydwu typów opon jednocześnie.
Zostały one tak zaprojektowane, aby się zastępować, a nie ze sobą „rywalizować”.
idas - 28-11-2010, 22:27
mkm napisał/a: | Opony zimowe mają znacznie szersze i głębsze kanały odprowadzające wodę |
No sorry mkm, ale tu się chyba mylisz... Porównaj kanały (ich grubość) w letniej i w zimowej. Zimowe mają gęstsze klocki (na dodatek z lamelami) co za tym idzie są mniejsze przerwy między nimi - idąc dalej węższe kanały:)
Zresztą testy opon pokazują, że letnie dużo lepiej zachowują się na mokrym niż zimówki.
sorry za oftop:)
mkm - 28-11-2010, 22:49
idas napisał/a: |
No sorry mkm, ale tu się chyba mylisz... |
Mam deja vu…
idas napisał/a: |
Porównaj kanały (ich grubość) w letniej i w zimowej. |
Ja już porównałem Teraz Ty porównaj.
Ta sama firma, ten sam segment.
Jedna zimowa, druga letnia.
Anonymous - 28-11-2010, 23:02
idas, ma racje już nie jeden test czytałem oglądałem i letnie opony lepiej odprowadzają wodę
mkm - 28-11-2010, 23:18
Derpin napisał/a: | idas, ma racje już nie jeden test czytałem oglądałem i letnie opony lepiej odprowadzają wodę |
I piszę, że sprawdzone u źródła, a tu jak grochem o ścianę…
Podpierasz się, że czytałeś testy... Ja napisałem, że porównanie opony letniej i zimowej z założenia jest błędne, ale skoro lubisz czytać to poczytaj to:
Pierwsze z brzegu…
http://motofinanse.pl/opony-samochodowe
Cytat: | Zaletą kierunkowych opon zimowych jest układ rowków zapewniający dobre odprowadzenie wody. |
http://www.motofakty.pl/a...enic_opony.html
Cytat: | Również jej bieżnik (przyp. Opony zimowej)jest zupełnie inny – posiada wyraźniejszą rzeźbę oraz większe klocki i rowki, które umożliwiają odprowadzenie dużej ilości wody i błota pośniegowego. |
http://opony.webwweb.pl/x...-115510002.html
Cytat: | Hydro-dynamiczny system kanałów pozwala na szybkie odprowadzanie wody i skutecznie zabezpiecza przed aquaplaningiem |
http://www.euroopon.pl/mo...=article&sid=26
Cytat: | Opony zimowe są bardziej odporne na aquaplaning niż opony letnie, ponieważ mają bardziej otwartą rzeźbę bieżnika, zaś jej głębokość jest również większa niż w oponach letnich.Dodatkową zaletą kierunkowych opon zimowych jest specjalny układ rowków zapewniający optymalne odprowadzenie wody. |
idas - 28-11-2010, 23:43
mkm, muszę przyznać, że te opony które pokazałeś w porównaniu mają nietypowy jak na zimówkę bieżnik... wyglądają bardziej jak całoroczne:) no ale ok wrzucamy źródła to i ja wrzucę swoje (auto świat numer 46):
Chyba trzeba wydzielić temat
Wspomniana opona zimowa to chyba jeden z tych wyjątków o których piszą w AS
Jeszcze o aquaplaningu - końcówka tekstu.
Anonymous - 28-11-2010, 23:53
mkm napisał/a: | układ rowków zapewniający dobre odprowadzenie wody. |
mkm napisał/a: | specjalny układ rowków zapewniający optymalne odprowadzenie wody. |
dobre, optymalne... ale nie najlepsze
mkm napisał/a: | Opony zimowe są bardziej odporne na aquaplaning niż opony letnie |
ile testów tyle różnych opini znajdziemy i będziemy mogli odbijać piłeczkę tak długo.
mkm napisał/a: | http://opony.webwweb.pl/x...-115510002.html
Cytat:
Hydro-dynamiczny system kanałów pozwala na szybkie odprowadzanie wody i skutecznie zabezpiecza przed aquaplaningiem |
te oponki miałem w lancerze znakomite w deszczu, jeszcze lepsze w śniegu.
ale akurat uniroyal jest z założenia marką opon które lubią deszcz nie zależnie czy będzie to opona zimowa czy letnia myślę, że to właśnie dobry przykład marki opon deszczowych na której można wykonać porównanie, i wziąć pod ocenę 2 opony tego producenta do testów obstawiam że przy tej samej szerokości, letnia rainsport 2 będzie mniej podatna na aquaplaning
chociaż z drugiej strony porównując oponie zimową w letnich warunkach może ona przegrać, tak samo gdy będziemy porównywali oponę letnią w zimę, nie tylko bierznik się liczy lecz także skład mieszanki i temperatura otoczenia.
sądzę więc że bez testu obu opon kompletu opon w warunkach letnich i zimowych nasz "spór" pozostanie otwarty
rosomak1983 - 29-11-2010, 00:51
lepiej powiedzcie jakie konkrenie opony na zime
Macku jesli dobrze pamiętam ok rok temu podałem Ci linki z porownianiem gdzie pisało ze letnie lepiej odpowadzaja a Ty dalej swoje... Zaufaj poróznianiom a nie pisaninom ze zimowe dobrze odprowadzaja wode moze i dobrze ale na pewno nie lepiej
PS porównujemy ta sama klase.
|
|
|