To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - Wyciszenie Outlandera

fufaj3 - 21-12-2011, 15:44

Witam
ja swojego wyciszyłem ale tylko narazie drzwi - wszystkie
szybko poszło
ale nie widac różnic
jedynie taka że blacha jest tak jakby twardsza
i drzwi sie ciszej zamykaja
maske od spodu tez wyciszyłem dodatkowo
na wiosne postaram się rozebrac bagaznik i tam też go powiciszam
a i jeszcze pianką co mi została obkleiłem boczki tapicerki od środka

http://img100.imageshack....zdjcie0107g.jpg

http://img20.imageshack.u...zdjcie0105i.jpg

http://img708.imageshack....zdjcie0104x.jpg

MichuGdy - 21-12-2011, 17:18

Takie maty to żadna rewelacja, dla mnie kasa w błoto, moim zdanie jak robić to porządnie. nie mowie od razu o dynamacie, ale warto zainwestować w STP bądź GMS, wiem z autopsji.polecam wytłumić wnętrze auta, tj kabinie kierowcy, nadkola. Maty warstwowo korzystając z mat różnego rodzaju. Warto poczytać na forum i wybrać jakieś sprawdzone rozwiązanie. Na pewno tysiąc złoty pochłonie jak nie więcej, można też oddać auto do jakiejś profesjonalnej firmy, przetestować wygłuszone przez nich auta...

osobiście korzystałem mat GMS/STP robiłem sam bo jestem bardzo dokładny z natury toteż wymagający. Dodam, że przy takim dokładnym wygłuszaniu auta roboty jest dużo, jeśli chce się zrobić to porządnie.

Zamiast bagażnika może na początku warto wytłumić kabinę ?

Pozdrawiam.

mike24 - 02-01-2012, 10:38

dla mnie najważniejsza jest kwestia gwarancji... nie wiem czy mogę coś takiego robić poza serwisem, a jeśli już w ASO to powinienem im zlecić konkretne czynności, czyli co gdzie i w jakiej ilości przykleić; stąd moje pytania do doświadczonych w temacie:

1. gdzie na pewno trzeba przykleić maty żeby efekt był najbardziej odczuwalny?
2. ile ich przykleić?
3. jakie kupić żeby efekt był najlepszy ale i żeby nie przesadzić z jakością?
4. jeśli nie w ASO to kto mi to zrobi dobrze do 100km od Opola? niestety sam takich rzeczy, jak i innych mechanicznych, nie ogarniam :oops:

andrzejGb - 05-01-2012, 20:16

byłem w profesjonalnej firmie zajmujacej sie wyciszanie , doradzili mi maty bitumiczne - elastyczne po 6zł za sztukę 25x50 ,pianke do wyciszania samoprzylepna tylnych nadkoli itp, kosztowało około 300zł wyciszylem wszystko oprócz podłogi ona chyba jest najwazniejsza . jest lepiej ale nie tak jak bym chciał matami pokryłem całą powierzchnie wewnetrzna drzwi , na wewnetrzna strone tapicerki drzwi pianka 1cm grubosci to samo w bagarzniku
szum najwiekszy u mnie jest od kół i okolice lusterek i przednia szyba ale cóż to tylko outlander

andrzejski - 18-02-2012, 15:18
Temat postu: Re: Wyciszenie Outlandera
mitsu00 napisał/a:
Polecam wszystkim ktorych drażni brzęczenie, rezonans i ogolnie słabe wyciszenie kabiny w Outlanderze. Dzisiaj zrobiłem przednie, tylne drzwi, słupki i cały bagażnik wraz ze ściankami bocznymi. Efekt jest świetny. Nie szumi juz tak we wnętrzu, dźwięk z głośników jest jakby czystszy i bardziej przestrzenny, a drzwi zamykaja się teraz jak w szafie pancernej bez jakiegoś zbednego brzęęęęęękk :finga: Za komplet mat wygłuszających, około 4m2 dałem w przeliczeniu jakieś 450zł. Zostało mi nawet kilka arkuszy. Nie kupowalem tych najdroższych Dynamata, tylko konkurencji o niemal identycznych właściwościach, ale 2 razy tańsze. Robiłem wszystko sam i trzeba było rozebrac części wygłuszane do gołych blach, ale niemal wszędzie sa zatrzaski więc trudne to nie jest. Maty przycina się do kształtu blachy, zrywa część zabezpieczającą i przykleja dociskając rolką do tapet. Polecam bo efekt jest naprawdę zauważalny.


Witam,

Swojego czasu BARDZO interesowal mnie ten temat. Niestety nie mialem warunkow, aby to zrobic samemu a w ASO powiedzieli, ze kazda ingerencja w auto oznacza ograniczenie gwarancji.
Znalazlem firme, ktora robi takie wyciszenia.
http://www.sztukawyciszania.pl/oferta/
Wydaje mi sie jednak, ze przesadzaja z tym cennikiem.
Za wyciszenie kół i nadkoli zycza sobie 4700pln, za podwozie 3700pln itp.

Sam wlozyles w to mnostwo pracy, wiec koszt to nie tylko koszt materialow. Ile czasu zajelo ci rozbieranie, wyklejanie i skladanie podzespolow? Jak oceniasz ten ich cennik?

Dzieki za wszelkie informacje.

mitsu00 - 18-02-2012, 18:41

andrzejski napisał/a:
Sam wlozyles w to mnostwo pracy, wiec koszt to nie tylko koszt materialow. Ile czasu zajelo ci rozbieranie, wyklejanie i skladanie podzespolow? Jak oceniasz ten ich cennik?

Dzieki za wszelkie informacje.
No cena wysoka, ale to dosyc pracochlonna operacja jesli ma to byc zrobione dobrze. Mnie zrobienie drzwi, wszystkich slupkow, calego bagaznika wraz z boczkami i tylna klapa zajelo caly weekend.
kubagrudz - 25-05-2012, 22:22
Temat postu: Pytanie
Jak wam się wydaje, czy będzie ciszej jak wycisze tylko wewnętrzną stronę tapicerki w drzwiach? Czytam tutaj różne opinie, i nie ukrywam ze mam watpliwosci czy "profesjonalne"wyciszenie, czyli drzwi od srodka i zewnatrz (otwory technologiczne)+tapicerka - daja tak na prawde wartosc dodana i jest ciszej....

Prosze o rade:)

rezon - 26-05-2012, 16:33

kubagrudz napisał/a:
czy będzie ciszej jak wycisze tylko wewnętrzną stronę tapicerki w drzwiach?
Jak już będziesz wyciszał, to chyba lepiej też przede wszystkim od razu wykleić blachy drzwi
fufaj3 - 26-05-2012, 20:39

witam
z mojego doswiadczenia wynika ze wyciszenie Outlandera prawie nic nie daje przy wyzszych predkosciach opory toczenia oraz opór wiatru jest bardzo bardzo odczuwalny dla ucha
szkoda czasu i pieniedzy

rezon - 26-05-2012, 20:46

fufaj3 napisał/a:
wyciszenie Outlandera prawie nic nie daje przy wyzszych predkosciach opory toczenia oraz opór wiatru jest bardzo bardzo odczuwalny dla ucha
szkoda czasu i pieniedzy
Dzięki za wypowiedź, dobrze wiedzieć, bo właśnie z uwagi na taki hałas rozważałem jego wyciszanie.
mitsu00 - 26-05-2012, 22:24

fufaj3 napisał/a:
witam
z mojego doswiadczenia wynika ze wyciszenie Outlandera prawie nic nie daje przy wyzszych predkosciach opory toczenia oraz opór wiatru jest bardzo bardzo odczuwalny dla ucha
szkoda czasu i pieniedzy
A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Sam wyciszylem OII i roznica byla i to spora. Ale fakt, wyciszajac same drzwi roznicy wielkiej nie bedzie.
fufaj3 - 27-05-2012, 12:04

ja wyciszylem same dzwi całe
jedyna jak jest roznica to to ze blacha mniej sie ugina
a odgłosy wiatru sa poprzez szyby
bynajmniej tak mi sie wydaje

mitsu00 - 27-05-2012, 12:30

fufaj3 napisał/a:
ja wyciszylem same dzwi całe
jedyna jak jest roznica to to ze blacha mniej sie ugina
a odgłosy wiatru sa poprzez szyby
bynajmniej tak mi sie wydaje
Ano wlasnie....... Wyciszenie OII daje sporo dla komfortu podrozy, ale trzeba to zrobic bardziej kompleksowo. W moim przypadku roznica byla znaczna.
fufaj3 - 27-05-2012, 12:39

ale ile to kosztowało ?
moim zdaniem auto powyzej 100000zł powinno byc idealne
a nie ciagle zmiany cos poprawic itp

mitsu00 - 27-05-2012, 13:00

fufaj3 napisał/a:
ale ile to kosztowało ?
moim zdaniem auto powyzej 100000zł powinno byc idealne
a nie ciagle zmiany cos poprawic itp
Ja zrobilem to we wlasnym zakresie i poswiecilem na to caly weekend. Wyciszylem, wszystkie drzwi, cala podlpge, wszystkie slupki, bagaznik od podlogi, po boczki do sufitu, tylna klape, no i oczywiscie nadkola. Bylo z tym troche dlubania szczegolnie przy demontazu plastikow, ale efekt byl jak pisalem wczesniej znaczny. A w szczegolnosci w zakresie predkosci do 130km/h. Powyzej jak pisales szum wiatru zaczyna robic swoje i jest troche gorzej. Same maty na cale auto kosztowaly mnie jakies 800zl.
Zapytasz po co tyle zachodu? Jestem melomanem i lubie czysta, przestrzenna muzyke. Zabralem sie za to glownie zeby poprawic akustyke w aucie. Wyszlo idealnie. To samo zrobilem w obecnym Pajero.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group