Outlander II GEN Techniczne - Wyciszenie Outlandera
fufaj3 - 21-12-2011, 15:44
Witam
ja swojego wyciszyłem ale tylko narazie drzwi - wszystkie
szybko poszło
ale nie widac różnic
jedynie taka że blacha jest tak jakby twardsza
i drzwi sie ciszej zamykaja
maske od spodu tez wyciszyłem dodatkowo
na wiosne postaram się rozebrac bagaznik i tam też go powiciszam
a i jeszcze pianką co mi została obkleiłem boczki tapicerki od środka
http://img100.imageshack....zdjcie0107g.jpg
http://img20.imageshack.u...zdjcie0105i.jpg
http://img708.imageshack....zdjcie0104x.jpg
MichuGdy - 21-12-2011, 17:18
Takie maty to żadna rewelacja, dla mnie kasa w błoto, moim zdanie jak robić to porządnie. nie mowie od razu o dynamacie, ale warto zainwestować w STP bądź GMS, wiem z autopsji.polecam wytłumić wnętrze auta, tj kabinie kierowcy, nadkola. Maty warstwowo korzystając z mat różnego rodzaju. Warto poczytać na forum i wybrać jakieś sprawdzone rozwiązanie. Na pewno tysiąc złoty pochłonie jak nie więcej, można też oddać auto do jakiejś profesjonalnej firmy, przetestować wygłuszone przez nich auta...
osobiście korzystałem mat GMS/STP robiłem sam bo jestem bardzo dokładny z natury toteż wymagający. Dodam, że przy takim dokładnym wygłuszaniu auta roboty jest dużo, jeśli chce się zrobić to porządnie.
Zamiast bagażnika może na początku warto wytłumić kabinę ?
Pozdrawiam.
mike24 - 02-01-2012, 10:38
dla mnie najważniejsza jest kwestia gwarancji... nie wiem czy mogę coś takiego robić poza serwisem, a jeśli już w ASO to powinienem im zlecić konkretne czynności, czyli co gdzie i w jakiej ilości przykleić; stąd moje pytania do doświadczonych w temacie:
1. gdzie na pewno trzeba przykleić maty żeby efekt był najbardziej odczuwalny?
2. ile ich przykleić?
3. jakie kupić żeby efekt był najlepszy ale i żeby nie przesadzić z jakością?
4. jeśli nie w ASO to kto mi to zrobi dobrze do 100km od Opola? niestety sam takich rzeczy, jak i innych mechanicznych, nie ogarniam
andrzejGb - 05-01-2012, 20:16
byłem w profesjonalnej firmie zajmujacej sie wyciszanie , doradzili mi maty bitumiczne - elastyczne po 6zł za sztukę 25x50 ,pianke do wyciszania samoprzylepna tylnych nadkoli itp, kosztowało około 300zł wyciszylem wszystko oprócz podłogi ona chyba jest najwazniejsza . jest lepiej ale nie tak jak bym chciał matami pokryłem całą powierzchnie wewnetrzna drzwi , na wewnetrzna strone tapicerki drzwi pianka 1cm grubosci to samo w bagarzniku
szum najwiekszy u mnie jest od kół i okolice lusterek i przednia szyba ale cóż to tylko outlander
andrzejski - 18-02-2012, 15:18 Temat postu: Re: Wyciszenie Outlandera
mitsu00 napisał/a: | Polecam wszystkim ktorych drażni brzęczenie, rezonans i ogolnie słabe wyciszenie kabiny w Outlanderze. Dzisiaj zrobiłem przednie, tylne drzwi, słupki i cały bagażnik wraz ze ściankami bocznymi. Efekt jest świetny. Nie szumi juz tak we wnętrzu, dźwięk z głośników jest jakby czystszy i bardziej przestrzenny, a drzwi zamykaja się teraz jak w szafie pancernej bez jakiegoś zbednego brzęęęęęękk Za komplet mat wygłuszających, około 4m2 dałem w przeliczeniu jakieś 450zł. Zostało mi nawet kilka arkuszy. Nie kupowalem tych najdroższych Dynamata, tylko konkurencji o niemal identycznych właściwościach, ale 2 razy tańsze. Robiłem wszystko sam i trzeba było rozebrac części wygłuszane do gołych blach, ale niemal wszędzie sa zatrzaski więc trudne to nie jest. Maty przycina się do kształtu blachy, zrywa część zabezpieczającą i przykleja dociskając rolką do tapet. Polecam bo efekt jest naprawdę zauważalny. |
Witam,
Swojego czasu BARDZO interesowal mnie ten temat. Niestety nie mialem warunkow, aby to zrobic samemu a w ASO powiedzieli, ze kazda ingerencja w auto oznacza ograniczenie gwarancji.
Znalazlem firme, ktora robi takie wyciszenia.
http://www.sztukawyciszania.pl/oferta/
Wydaje mi sie jednak, ze przesadzaja z tym cennikiem.
Za wyciszenie kół i nadkoli zycza sobie 4700pln, za podwozie 3700pln itp.
Sam wlozyles w to mnostwo pracy, wiec koszt to nie tylko koszt materialow. Ile czasu zajelo ci rozbieranie, wyklejanie i skladanie podzespolow? Jak oceniasz ten ich cennik?
Dzieki za wszelkie informacje.
mitsu00 - 18-02-2012, 18:41
andrzejski napisał/a: | Sam wlozyles w to mnostwo pracy, wiec koszt to nie tylko koszt materialow. Ile czasu zajelo ci rozbieranie, wyklejanie i skladanie podzespolow? Jak oceniasz ten ich cennik?
Dzieki za wszelkie informacje. | No cena wysoka, ale to dosyc pracochlonna operacja jesli ma to byc zrobione dobrze. Mnie zrobienie drzwi, wszystkich slupkow, calego bagaznika wraz z boczkami i tylna klapa zajelo caly weekend.
kubagrudz - 25-05-2012, 22:22 Temat postu: Pytanie Jak wam się wydaje, czy będzie ciszej jak wycisze tylko wewnętrzną stronę tapicerki w drzwiach? Czytam tutaj różne opinie, i nie ukrywam ze mam watpliwosci czy "profesjonalne"wyciszenie, czyli drzwi od srodka i zewnatrz (otwory technologiczne)+tapicerka - daja tak na prawde wartosc dodana i jest ciszej....
Prosze o rade:)
rezon - 26-05-2012, 16:33
kubagrudz napisał/a: | czy będzie ciszej jak wycisze tylko wewnętrzną stronę tapicerki w drzwiach? | Jak już będziesz wyciszał, to chyba lepiej też przede wszystkim od razu wykleić blachy drzwi
fufaj3 - 26-05-2012, 20:39
witam
z mojego doswiadczenia wynika ze wyciszenie Outlandera prawie nic nie daje przy wyzszych predkosciach opory toczenia oraz opór wiatru jest bardzo bardzo odczuwalny dla ucha
szkoda czasu i pieniedzy
rezon - 26-05-2012, 20:46
fufaj3 napisał/a: | wyciszenie Outlandera prawie nic nie daje przy wyzszych predkosciach opory toczenia oraz opór wiatru jest bardzo bardzo odczuwalny dla ucha
szkoda czasu i pieniedzy | Dzięki za wypowiedź, dobrze wiedzieć, bo właśnie z uwagi na taki hałas rozważałem jego wyciszanie.
mitsu00 - 26-05-2012, 22:24
fufaj3 napisał/a: | witam
z mojego doswiadczenia wynika ze wyciszenie Outlandera prawie nic nie daje przy wyzszych predkosciach opory toczenia oraz opór wiatru jest bardzo bardzo odczuwalny dla ucha
szkoda czasu i pieniedzy | A na jakiej podstawie tak twierdzisz? Sam wyciszylem OII i roznica byla i to spora. Ale fakt, wyciszajac same drzwi roznicy wielkiej nie bedzie.
fufaj3 - 27-05-2012, 12:04
ja wyciszylem same dzwi całe
jedyna jak jest roznica to to ze blacha mniej sie ugina
a odgłosy wiatru sa poprzez szyby
bynajmniej tak mi sie wydaje
mitsu00 - 27-05-2012, 12:30
fufaj3 napisał/a: | ja wyciszylem same dzwi całe
jedyna jak jest roznica to to ze blacha mniej sie ugina
a odgłosy wiatru sa poprzez szyby
bynajmniej tak mi sie wydaje | Ano wlasnie....... Wyciszenie OII daje sporo dla komfortu podrozy, ale trzeba to zrobic bardziej kompleksowo. W moim przypadku roznica byla znaczna.
fufaj3 - 27-05-2012, 12:39
ale ile to kosztowało ?
moim zdaniem auto powyzej 100000zł powinno byc idealne
a nie ciagle zmiany cos poprawic itp
mitsu00 - 27-05-2012, 13:00
fufaj3 napisał/a: | ale ile to kosztowało ?
moim zdaniem auto powyzej 100000zł powinno byc idealne
a nie ciagle zmiany cos poprawic itp | Ja zrobilem to we wlasnym zakresie i poswiecilem na to caly weekend. Wyciszylem, wszystkie drzwi, cala podlpge, wszystkie slupki, bagaznik od podlogi, po boczki do sufitu, tylna klape, no i oczywiscie nadkola. Bylo z tym troche dlubania szczegolnie przy demontazu plastikow, ale efekt byl jak pisalem wczesniej znaczny. A w szczegolnosci w zakresie predkosci do 130km/h. Powyzej jak pisales szum wiatru zaczyna robic swoje i jest troche gorzej. Same maty na cale auto kosztowaly mnie jakies 800zl.
Zapytasz po co tyle zachodu? Jestem melomanem i lubie czysta, przestrzenna muzyke. Zabralem sie za to glownie zeby poprawic akustyke w aucie. Wyszlo idealnie. To samo zrobilem w obecnym Pajero.
|
|
|