To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A/W 2.5] Wyciszanie wnętrza, czyli walka z szumem

malina_drizzt - 26-07-2011, 22:24

deejay napisał/a:
Jak juz wygłuszac auto , to polecam taki układ :wink: , osobiscie w wolnej chwili zamierzam wygłuszyć cała podłogę i wneki nadkoli w srodku auta , o efektch opiszę .

http://allegro.pl/mata-wy...1718869341.html

Ja jestem w połowie wygłuszania, wyłożyłem matami bagażnik i podłogę pod siedzeniem z tyłu, na to gąbka zamkniętokomórkowa 10mm i filc na nadkola, na boczki w bagażniku grubo blachogum, na tylną klapę paski maty i gąbka. Wygłuszyłem też drzwi z tyłu, ale tylko boczki od wewnątrz reszty chyba nie ma sensu ruszać.
W następnej kolejności zabieram się za podłogę od tylnego siedzenia do grodzi, tunel środkowy i przednie drzwi.
Wygłuszanie zbiegło się u mnie z konserwacją i w zasadzie opon z tyłu nie słyszę, pomimo wyciągniętej podłogi.
Z tym filcem lepiej bym uważał, podłoga w środku może wyglądać idealnie, a pod uszczelnieniem spawów siedzi ruda, filc chłonie wodę pomimo że teoretycznie podłoga w galantach nie przepuszcza wody na załamaniach może się coś przedostawać i wtedy kaplica.
Planuję wyłożyć podłogę matami ale z ominięciem spawów, ponieważ pod matami może się skraplać woda. Wszystkie spawy, załamania i miejsca trudno dostępne wysmaruję blachogumem, na całość pójdzie szczelnie gąbka wodoodporna i dopiero podłoga właściwa.
Za jakiś czas kupię grube dywaniki welurowe (kolejny mały kroczek)
Brakuje mi tylko na forum opisu wygłuszania przednich drzwi.
Najtrudniej będzie szczelnie wyłożyć matami blachę od wnętrza auta coby zrobić puszkę dla głośnika. :)

pplmr012 - 13-10-2011, 16:06

Tutaj jest trochę informacji o wyciszeniu, chyba nikt wcześniej nie wklejał tego linka.
Firma wykonuje wyciszanie aut z wynikiem ok. 3-5 dB, stosując odpowiednio Noxudol 1600 w nadkolach i Noxudol 3100 wewnątrz w trzech jedno milimetrowych warstwach. Sposób na pewno skuteczny tylko warstwa 4 mm to 4,5 litra środka na m2 i koszty są nie małe. Na całe autko pewnie poszłoby 20 litrów.

Pozdrawiam,

XAWIERD - 13-10-2011, 19:29

Witam . Przyszedł mi do głowy taki pomysł .Podczas zakupów w Castoramie zauważyłem podkłady pod panele na niektórych opakowaniach są opisy ze tłumienie to około 22 dB. Jest tez podkład ,, Supersonic ,, bardzo podobny do mat bitumicznych. Cenę sprawdzę. Tak naprawdę to pomyślałem o zielonej piance grubości ok 8mm która tłumi do 22dB i kosztuje jakieś 6zl za mkw. Przetestuje dam znać.

[ Dodano: 13-10-2011, 19:33 ]
http://www.arbiton.com/strony/1/i/848.php


Znalazłem ten podkład.

[ Dodano: 13-10-2011, 19:59 ]
http://www.arbiton.com/strony/1/i/245.php



A ja myślę o tym . Bardzo leki . Myślę o wytłumieniu drzwi. Tę piankę przykleił bym wewnątrz drzwi a cienka pianka zaraz za boczkami drzwi. Podkład Supersonic na podłogę w bagażniku. Zaleta tych materiałów jest niska masa i cena. Oczywiście od spodu wszystko można pokryć matami bitumicznymi Auto Fit tez tłumią .

[ Dodano: 13-10-2011, 20:07 ]
Przypomniałem sobie. Ostatnio jak regulowałem ręczny hamulec za uwarzyłem ze pod tunelem środkowym jest dziura gdzie wychodzą cięgna i dużo gołej blachy. To koniecznie trzeba poprawić. Niestety Miskowi daleko do jakiejkolwiek Toyoty z wytłumieniem.

Hugo - 13-10-2011, 20:23

A ja wam powiem, że dogiąłem ramki drzwi, przetarłem kilkakrotnie uszczelki drzwiowe benzyną ekstrakcyjną, potem wtarłem tzw. "suchy smar" i nie mam żadnych zastrzeżeń do głośności wewnątrz auta. Nie odbiega niczym od wyciszenia podobnej klasy aut.
XAWIERD - 13-10-2011, 20:57

U mnie hałasują opony szum wiatru jest minimalny.Dogielem ramki itp. Natomiast opony mam Dunlopa dramat. Przekładałem z przodu na tył i odwrotnie, brzmią jak wywalone łożyska.Tzn tam gdzie je przełożę tam hałasują.
pompec - 13-10-2011, 21:51

ja właśnie wczoraj kupiłem kolejną porcję maty butylowej, którą wcześniej wyciszałem przednią podłogę od nadkola do przednich foteli... teraz na tapetę idzie podłoga pod przednimi fotelami aż do tylnej kanapy i wyciszenie blachy pod tunelem środkowym, w sensie podłokietnik i okolice (tam jest golusieńka blacha, a nawet otwór o średnicy ok. 3-4 mm, przez który widać jezdnię)... jak mi starczy materiału, to wykleję również tylne nadkole od strony kabiny (pod boczkiem tylnej kanapy)
Hugo - 13-10-2011, 23:12

XAWIERD napisał/a:
U mnie hałasują opony
To masz opony do wymiany. To normalne, że jest hałas.
pompec napisał/a:
a nawet otwór o średnicy ok. 3-4 mm
U mnie były 2 naprzeciw siebie. Wkręciłem tam jakieś śruby i już.
matii - 14-10-2011, 13:05

jak doginaliscie ramki drzwi?
Hugo - 14-10-2011, 13:20

matii napisał/a:
jak doginaliscie ramki drzwi?
Otwierasz drzwi, opuszczasz szybę w drzwiach, kolanem zapierasz się o górną część tapicerki, lewą ręka chwytasz ramkę drzwi w narożniku słupka środkowego w przypadku drzwi przednich lewych, prawą ręka chwytasz w połowie długości ramki od góry i ciagniesz dość mocno do siebie. Nie bój sie, nic się nie połamie, ale jak ramka zacznie trzeszczeć to przestań. To samo robisz z pozostałymi drzwiami.
pompec - 14-10-2011, 15:13

i trzeba tu dodać, że drzwi po takiej operacji trudniej się zamykają... przynajmniej tak miałem w poprzednim Galu... w tym jeszcze nic nie giąłem bo wiatr u mnie nie jest dokuczliwy... tak w ogóle, to mam obserwację, że Galanty sprzed liftingów mają większe problemy z wiatrem a Galanty po lifitingach mają większe problemy z szumem opon...
KamilR10 - 14-10-2011, 15:23

pompec napisał/a:
... tak w ogóle, to mam obserwację, że Galanty sprzed liftingów mają większe problemy z wiatrem


Z tym sie zgodze bo mialem wczesniej przedlifta i rzeczywiscie bylo bardziej slychac szum wiatru.

pompec napisał/a:
Galanty po lifitingach mają większe problemy z szumem opon...


Moze cos w tym jest, ale raczej bardzo trudno to stwierdzic, u mnie akurat strasznie opony letnie szumialy, teraz na zimowkach jest bardzo cicho.

pompec - 24-10-2011, 23:33

podczas weekendowego wypadu na Podlasie nagrałem film poglądowy obrazujący poziom hałasu we wnętrzu... opony już zimowe, z przodu pohukują (lekko wyząbkowane - poprzednio były na tylnej osi)... jak wyciągam rękę z kamerą do tyłu widać, że z tyłu jest ciszej, co oznacza, że mankamenty związane z nadwoziem kombi zostały zniwelowane... ogólnie uważam, że jest już ok... mam jeszcze kilka pomysłów na miejsca do wyciszenia ale to już pewnie na wiosnę... film jest długi i nudny :mrgreen: ale są rożne prędkości (trasa 100-130, miasto 50-70)

http://www.youtube.com/wa...st=HL1319490960

KamilR10 - 25-10-2011, 19:38

Mysle ze lepiej zainwestowac w urzadzenie ktore mierzy poziom halasu wewnątrz auta, wtedy pomiar bedzie dokladny, na filmie trudno stwierdzic roznice :wink: Swoja droga ciekawy jestem jaki jest poziom halasu w Galancie, w decybelach, czesto w gazetach motoryzacyjnych mozna znalezc taki pomiar testowanego auta, mozna byloby porownac jaka jest roznica miedzy jakims nowym autem klasy sredniej. :P
major - 25-10-2011, 20:22

KamilR10 napisał/a:
Swoja droga ciekawy jestem jaki jest poziom halasu w Galancie, w decybelach


pierwsza strona tematu :wink:

pompec - 25-10-2011, 21:17

KamilR10 napisał/a:
Mysle ze lepiej zainwestowac w urzadzenie ktore mierzy poziom halasu wewnątrz auta


major napisał/a:
pierwsza strona tematu
:P

dziś zmieniłem przednie wyząbkowane opony na nówki i poziom hałasu przy 100 km/h uplasował się na poziomie 65,5-66 dB... to już bardzo akceptowalny wynik :D i to na zimówkach... a dziś już wynalazłem w necie jakie oponki kupie sobie na wiosnę... wychodzi na to, że to jedna z cichszych opon na rynku... a jest nią: YOKOHAMA AVS dB



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group