Outlander II GEN Techniczne - Olej do skrzyni redukcyjnej/mechanizmu różnicowego
Aleksander1965 - 08-12-2016, 20:50
U mnie wczoraj wymienili w serwisie Mitsu w Opolu do skrzyni jakis swój olej 75W80 a do dyfra i tylniego mostu 80W90 mineralny.Dzisiaj z rana przymrozki i odniosłem wrażenie,że samochód przez pierwsze 2,3 kilometry na luzie lekko przychamowywał czy raczej toczył sie z lekkim oporem.Zareklamowałem to i zmienili bo wielkim sapaniu na CASTROL 75w90 do dyfra i tylniego mostu pełen syntetyk tylko kurcze chyba nie LS,ciekaw jestem czy dobrze bo już zgłupiałem z tego wszystkiego.Dzwoniłem do jakiegoś inz z Castrola w Warszawie i ten stwierdził że ten Castrol nie jest do przekładni hipoidalnych ,że raczej powinienem dac opisanego przez mojego przedmówce Motula Gear 300 LS 75W90.Stwierdził jednak,że przy obecnym Castrolu niec sie nie stanie chyba że uzytkować będe bardzo często naped Look czy spiety do 40km/h wówczas pow wystąpieniu wyższych temperatur oleju napęd sie rozłoczy >W przypadku sporadycznego używania napędu 4x4 nic sie nie dzieje.
Moody - 09-12-2016, 17:32
To możliwe bo 80W90 jest bodajże ze trzy razy bardziej oporowy niż 75W90 przy +40C a co dopiero poniżej zera.
Ja leję do skrzyni 75W80 a do reszty boxów 75W90. Wszędzie GL5.
Obecnie wymieniam wszystkie oleje sam. Wolę za zaoszczędzone pieniądze kupić lepszy olej czy jakieś narzędzie (ostatnio klucz dynam.).
I to traumatyczne wspomnienie gdy serwisant stalowe korki wlewu/wylewu dokręca w aluminiowe kartery zwykłym kluczem wydłużonym metrową rurką ... brrr.
Aleksander1965 - 09-12-2016, 17:49
Moody napisał/a: | To możliwe bo 80W90 jest bodajże ze trzy razy bardziej oporowy niż 75W90 przy +40C a co dopiero poniżej zera.
Ja leję do skrzyni 75W80 a do reszty boxów 75W90. Wszędzie GL5.
Obecnie wymieniam wszystkie oleje sam. Wolę za zaoszczędzone pieniądze kupić lepszy olej czy jakieś narzędzie (ostatnio klucz dynam.).
I to traumatyczne wspomnienie gdy serwisant stalowe korki wlewu/wylewu dokręca w aluminiowe kartery zwykłym kluczem wydłużonym metrową rurką ... brrr. |
A na jaki olej wymieniłeś? Jakiej Marki? i oznaczenie?
Moody - 09-12-2016, 17:57
Millers Oils TRX SYNTH 75w80
Millers Oils TRX SYNTH 75w90
Aleksander1965 - 09-12-2016, 20:32
alojso napisał/a: | Zalałęm syntetyk 75W90 do skrzyni rozdzielczej i mostu - jest ok (nie ma żadnych szumów etc.), wiec polecam. W stosunku do minerału (80W90) różnica jest kolosalna. Np. temperatura krzepnięcia dla minerału to zwykle 23-27, a dla syntetyka to 40 stopni i mniej. Ktoś powie, że 23 stopnie to u nas nieosiągalna granica, ale tutaj też chodzi o zachowanie oleju w wyższych temperaturach (ale poniżej zera) - minerał już przy lekkim minusie staje się breją. |
A jakim olejem zalałeś?
[ Dodano: 09-12-2016, 21:22 ]
obecnie dyfer i przekładnie mam zalane tym olejem:
http://www.castrol.com/pl...ife-75w-90.html
czy warto wymienic go na ten:?
https://www.motul.com/pl/...ar-300-ls-75w90
Moody - 09-12-2016, 22:09
Ten Motul będzie OK. To bardzo dobry olej.
W sklepie "za rogiem" gdzie kupuję oleje mają Millers Oils , Valvoline i właśnie Motul. Pewno bym i wybrał Motula (francuz dla francuza) ale ta firma nie ma w pełni syntetycznego oleju 75W80 a ja miałem kaprys mieć wszędzie to samo.
supeer - 28-12-2016, 18:17
swiezo po wymianie....litr oleju spokojnie starczy na SR i MR.
w obu przypadkach potrzebny jest imbus 10. Dodatkowo klucz plaski 22 i nasadka 17 z grzechotka.
wymiana dosyc prosta jezeli mamy jakas duza strzykawke lub olejnice.
info....wymiana co 60 000km
toddy - 17-01-2017, 13:30
Reasumując, to jak zaleję takiego Motula - link poniżej ( na stronie jest info że jest to pełny syntetyk ) to wszystko będzie jak być powinno?
http://allegro.pl/olej-do...6009929651.html
Z tego co tu wyczytałem to 2 litry powinno wystarczyć, tak?
Aleksander1965 - 17-01-2017, 14:27
toddy napisał/a: | Reasumując, to jak zaleję takiego Motula - link poniżej ( na stronie jest info że jest to pełny syntetyk ) to wszystko będzie jak być powinno?
http://allegro.pl/olej-do...6009929651.html
Z tego co tu wyczytałem to 2 litry powinno wystarczyć, tak? |
Ja takim zalałem miesiąc temu...i jest Git.Olej ma ciekawy kolor....zielonkawy....A tak nawiasem gdyby miał jeszcze raz wybrac to wybrałbym ten olej
http://olejefuchs.pl/tita...75w90-1ltr.html
DarioFo - 22-01-2017, 21:58
Sorki, Ale przewaliłem korespondencję - mowa jedynie o ruskim manualu jak wymienic oleje (gdzie spusty i zalewowe kurki), ale nie znalazlem nawet tego. Czy ktoś dałby mi link do obrazkowej historii jak to zrobić. Pozdrówko.
[ Dodano: 08-02-2017, 19:08 ]
DarioFo napisał/a: | Sorki, Ale przewaliłem korespondencję - mowa jedynie o ruskim manualu jak wymienic oleje (gdzie spusty i zalewowe kurki), ale nie znalazlem nawet tego. Czy ktoś dałby mi link do obrazkowej historii jak to zrobić. Pozdrówko. |
Wreszcie odnalazłem manual od crossovera 2,2. Czy lokalizacjA srub spustowych i zalewowych w 2,0 DID w Otku II jest taka sama?
I jeszcze jedno. Czy Motul do skrzyni biegów 75w90 będzie dobry? Producent zaleca 75w80.
Moody - 09-02-2017, 17:39
Tak napędy są takie same. Jedyna różnica, że skrzynie do francuskich silników mają nieco inne przełożenia.
Nie kombinuj - zalej 75W80. Silniki są bardziej elastyczne jeżeli chodzi o dobór oleju. Do przekładni lej to co zalecają.
A z tą dokumentacją to chyba chodzi raczej o C-Crosser'a
Cesariusz - 09-02-2017, 18:05
Witam.
U mnie wybór padł na:
Millers Oils TRX SYNTH 75w80 - do skrzyni biegów
Motul Gear 300 75W90 - dyfer i skrzynia rozdzielcza
radek79 - 10-02-2017, 10:32
ja u siebie wszystko zalałem texaco mtf 94,tylko w rozdzielaczu olej był z użyty
DarioFo - 10-02-2017, 12:50
radek79 napisał/a: | ja u siebie wszystko zalałem texaco mtf 94,tylko w rozdzielaczu olej był z użyty |
A ile tam dokładnie wchodz? wystarczy 1l na dyfer i skrzynke rozdzielacza razem, a 2l na skrzynie?
_Porter_ - 13-03-2017, 10:16
Witam.
Zamierzam zmienić wszystkie oleje w swoim Out. 3.0
do silnika wybrałem MILLERS XF LONGLIFE ECO 5W30
do skrzyni red. i dyfra MOTUL GEAR 300 LS 75W90 lub MOTUL GEAR 300 75W90
albo Millers Oils TRX SYNTH 75w90 w sumie chyba bez większej różnicy który.
Natomiast mam problem z olejem do automatycznej skrzyni biegów czy może to być np.
MILLERMATIC SP III – WS
czy może jakiś inny? bo w serwisie za Dia Queen śpiewają 90 zł z litra.
Dlatego proszę o poradę co wybrać do aut. skrzyni biegów i czy oleje wybrane do silnika i boxów będą dobre.
|
|
|