[97-04]Galant EAxA/W - Tuning? (silnika)
Owczar - 02-07-2011, 01:07
To 2,5TT. W zasadzie trudność swapu niewiele większa, bo trzeba troszkę porzeźbić w podłodze. Podpory wału i custom wydech. Pozostały zakres prac podobny
Jeśli chodzi o koszty to zmiana sanek i magla. No i droższy w zakupie VR4, ale można wyszukać w UK coś strzelonego w bok np.
mar111cin - 02-07-2011, 01:37
ja nie musze sanek zmieniać ; ) nie wiem jak z maglownicą
Owczar - 02-07-2011, 01:40
No tak, Ty nie. Magla też nie.
mackbeth - 02-07-2011, 12:32
owszem, ale zamiana na V6 to dalej absolutnie seryjne auto:) czyli nie nie zmienione:)
tomrom - 02-07-2011, 13:45
Ale za to możliwości dalszego rozwoju o wiele, wiele większe
mackbeth - 02-07-2011, 13:50
A to akurat prawda:)
Kamil_Ziomek - 03-07-2011, 01:52
Jeśli przekrój w silnika 2,0 sohc w serwisówce jest prawidłowy to po zabawie z głowicą da się trochę osiągnąć. Nasze sohc ma przewężenia w okolicach prowadnic zaworów w dolocie i wydechu co utrudnia przepływ mieszanki. Jeśli mam dobre dane ( średnice zaworów dolot-44mm wydech-38 skok obu 8mm) to średnica rury ssącej powinna być 63mm a jej długość dla drugiego odbicia 50,5 cm licząc od zaworu. Wydechu jeszcze nie liczyłem.
P.s. Myślał ktoś o dohc z hyundaia ?
gruchol - 03-07-2011, 10:07
swinks_UK napisał/a: | Marcin jak swemu zapodasz np.
- puchę filtra i "kominek" z vr4 (większa średnica dolotu)
- filtr HKS lub K&N
- decat |
Toja wróce do decat pipe, czy słyszał ktoś auto jaki jest dzwięk wydechu po tym zabiegu?
Nie chodzi mi tyle o moc (chodź tym nie pogardze) co żeby pojawił się jakiś bulgot z wydechu. Wiem że V6 to nie V8 ale w Galancie prawie wogole nie słychać ze to V6. Z góry mówi, że nie chce głośnego wydechu tylko delikatny bulgot który gdzieś tam słychać w tle
mackbeth - 03-07-2011, 12:07
http://www.youtube.com/wa...feature=related
I tu jest zabawa:)
Kamil_Ziomek - 03-07-2011, 14:45
Nie obraźcie się bo dźwięk V6 jest cudowny ale ten dwu litrowy(4g63T) potwór z evo też brzmi fajnie a zabawa się zaczyna. Ale te 290 (chyba tyle miał ten słabszy) z napędem na przód trochę przegięcie.
Tomek - 04-07-2011, 11:34
wobec tego ja mam takie pytanie
skoro silniki, po drugim lifcie się kiepsko flashuje, a do tego są mocno ograniczone, to jakie są różnice dokładnie w tych silnikach???
rozumuje sobie, że silnik mechanicznie jest tez sam, a różni się jedynie dodatkami w stylu: 3 katy, 4 sondy
tak więc, jakby wywalić wszystki, lub prawie wszystkie katy i ze 2 sondy
to zostaje nam wymiana ECU, albo softu i mamy silnik preliftowy ???
Owczar - 04-07-2011, 11:37
Do wymiany są kolektory wydechowe, ecu z przedlifta, ale niestety z całą wiązką. Chyba, że zmienisz kabelek po kabelku kostki od strony ECU. W przypadku AT już może byc problem.
Ja wywaliłem katy, dałem kolektory przedliftowe, ale teraz mam problem z sondami za katem :/
marcinzam - 04-07-2011, 11:56
mackbeth napisał/a: | http://www.youtube.com/watch?v=gDqyFBCqQoM&feature=related
I tu jest zabawa:) |
tutaj jescze lepsza
http://www.youtube.com/wa...feature=related
Tomek - 04-07-2011, 12:18
Owczar napisał/a: | Do wymiany są kolektory wydechowe, ecu z przedlifta, ale niestety z całą wiązką. Chyba, że zmienisz kabelek po kabelku kostki od strony ECU. W przypadku AT już może byc problem.
Ja wywaliłem katy, dałem kolektory przedliftowe, ale teraz mam problem z sondami za katem :/ |
no kolektory to jasne
ale zamiast wymieniać wiązkę, możnaby podmieniać soft ?
bo wydaje mi się to dość łatwym sposobem na:
1. podniesienie mocy
2. pozbycie się tysiąca sond (które to też kiedyś padają)
zwłaszcza, że wszystko mam na stanie
Owczar - 04-07-2011, 12:21
tomek84 napisał/a: | ale zamiast wymieniać wiązkę, możnaby podmieniać soft ? |
Podmienić raczej nie, ale zmienić raczej tak. Pytałem pepiego, ale nie odpisał.
|
|
|