To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[07-XX]Lancer CYxA Techniczne - [CY8A 2.0DID] Chip tuning 1.8 DID / 2.0 DID

van_dal - 04-03-2015, 12:48

Witam,
Podłączę się trochę pod temat. Przeglądając allegro natknąłem się na Chipbox
http://allegro.pl/chip-mi...5107358870.html
Czy ktoś miał przyjemność zastosować takie "cudeńko" u siebie?Pytanie czy warto?Czy nie lepiej pojechać i zmienić mapę w ECU?

tyku - 04-03-2015, 13:20

van_dal napisał/a:
Czy ktoś miał przyjemność zastosować takie "cudeńko" u siebie?Pytanie czy warto?Czy nie lepiej pojechać i zmienić mapę w ECU?
W dziale [07-XX]Lancer CYxA są rozsądni ludzie i takie wynalazki omijają z daleka. Jak chcesz się bawić w tuning to polecam zrobić to w specjalistycznej firmie. :P
Uwex - 04-03-2015, 14:36

Poczytaj trochę zanim zepsujesz silnik !
Pietreck - 09-08-2015, 20:19

Witam, jestem świeżym użytkownikiem Mitsubishi i jest to pierwszy mój post na forum tak wiec wszystki ch witam serdecznie. Zastanawiem się nad zakupem PowerBoxa który z seryjnych 150km ma wycisnąc 175 oraz 350nm. Czy ktoś może testował o nie do końca wiem czy jest sens coś takiego montować i jak to się ma do póżniejszej awaryjności silnika. Wcześniej jeździłem benzyną i denerwuje mnie ten moment opóźnienia reakcji na pedał gazu przy niskich obrotach (turbodziura? ).. z góry dziękuje za pomoc.
Hubeeert - 10-08-2015, 12:29

Turbodziura i tak będzie występować. To raz.
Dwa, że jeżeli coś robić to zmieniać program w silniku.
Trzy, że taka operacja = utrata gwarancji na silnik i podzespoły z nim powiązane.

Awaryjność? Dużo zależy od tego jaki styl jazdy preferujesz. Dwumasa np. najbardziej się zuzywa w zakresie 1500-1900 obrotów.

.swat. - 10-08-2015, 18:40

Hubeeert napisał/a:
Turbodziura i tak będzie występować. To raz.
Dwa, że jeżeli coś robić to zmieniać program w silniku.
Co ciekawe w wolnossących benzyniakach też jest coś na wzór turbodziury, ciśnie się gaz i dopiero gdy osiągnie 3.000-3.500 o/min następuje odlot, jakby turbinka gdzieś była ukryta :lol:

I pytanie:
czy grzebanie w programie silnika benzyniaków jest bezpieczne? Nawet jeśli robi się to u profesjonalistów? Pytam, bo czasami brakuje wyższego momentu przy niższych obrotach.

RalfPi - 10-08-2015, 19:52

.swat. napisał/a:
Co ciekawe w wolnossących benzyniakach też jest coś na wzór turbodziury, ciśnie się gaz i dopiero gdy osiągnie 3.000-3.500 o/min następuje odlot, jakby turbinka gdzieś była ukryta :lol:

I pytanie:
czy grzebanie w programie silnika benzyniaków jest bezpieczne? Nawet jeśli robi się to u profesjonalistów? Pytam, bo czasami brakuje wyższego momentu przy niższych obrotach.


MIVEC lub VVTI lub VTEC - zwał jak zwał - zmienne fazy rozrządu.

A grzebanie w wolnossącym Lancerze nie jest Nam w stanie nic dać, z tego co mówią znawcy..

A turbodziurę można zlikwidować kosztem żywtoności sprężarki.

mjsystem - 10-08-2015, 20:49

.swat., RalfPi, temat diesla, nie benzyny. Koniec OT. :P
Pietreck - 11-08-2015, 09:52

"Dwumasa np. najbardziej się zuzywa w zakresie 1500-1900 obrotów" czyli jak tu zmieniać biegi żeby sie nie ładowac w te zakres?

Gwarancji juz nie ma Lancer 2010/2011. Znajomy w skodzie octavi 1,9 tdi wgrał nową mapę i zlikwidował turbo dziurę, bierze od samego dołu i podniósł moc o 25km no i do tego mniej pali. Ciekawe czy można to zrobić na 1.8 did.

tyku - 11-08-2015, 10:02

Pietreck, Czytałeś temat od początku :?: Na str. 4 i 5 kolega Arczi89, i wiewioor, opisali swoje doznania z podniesienia mocy i momentu obrotowego.
Pietreck napisał/a:
Ciekawe czy można to zrobić na 1.8 did.

Można :!: :wink:

Pietreck - 11-08-2015, 10:34

Wlasnie problem w tym ze czytalem go od poczatku i temat krecil sie wokół wolnossacej benzin no i zrezygnowalem... doczytalem dzieki tyku. Jednak mozna tylko jeszcze moze poczekam jak mi dpf przytka podobno dobrze jest go amputowac:)
Hubeeert - 11-08-2015, 11:20

Pietreck napisał/a:
Dwumasa np. najbardziej się zuzywa w zakresie 1500-1900 obrotów" czyli jak tu zmieniać biegi żeby sie nie ładowac w te zakres?
Wyżej niż pokazuje to komputer przy przyspieszaniu.
Jadąc stałą prędkością bez przyspieszania możesz zejśc poniżej, ale chcąc wydłużyć żywotnośc dwumasy trzymaj się powyżej 1900 obr przy przyspieszaniu.
To tylko rada - zrobisz jak będziesz chciał

krzychu - 11-08-2015, 11:39

Pietreck - to takie głupie nawyki z jazdy dieslem. Albo przyspieszasz delikatnie i wtedy zmieniasz biegi niżej albo but w podłogę i ciągniesz do 4000-4500 obrotów (szczególnie przy 1,8 DID MIVEC). Silnik nie wyskoczy z samochodu... Dynamiczne przyspieszanie i zmiana biegów przy 2500 to jest błąd w technice jazdy...
Pietreck - 11-08-2015, 11:51

Czyli jak dynamiczna jazda to do 4500tys a jak emerytstail plynne przyspieszanie i kolo 2.5-3.0 shift?
RalfPi - 11-08-2015, 12:02

Pietreck napisał/a:
Czyli jak dynamiczna jazda to do 4500tys a jak emerytstail plynne przyspieszanie i kolo 2.5-3.0 shift?

Tak - może te 4.5 krpm, to też trochę przesada, ale 4krpm wystarczy - problem jest taki, że tak można przyspieszać na ciepłym (chcąc nie skracać żywotności silnika) - a diesel jest ciepły po powiedzmy 7km w takie dzień jak dziś, a w zimie to i po 15km (jw. to moja opinia - zrobisz jak chcesz) :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group