To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Outlander - pękające klosze przednich reflektorów

elektryk - 17-03-2015, 21:25

Wrzuć fotki o co chodzi z tymi silniczkami, bo u mnie końcówki silniczków były inne niż pokręteł, ale dało się je zamontować bez żadnych modyfikacji.
Karolus - 24-09-2015, 12:32

Witam.
Panowie i Panie, mam ten sam problem co koledzy parę postów wyżej..

Otóż także pękły mi same soczewki reflektorów jak koledze wcześniej
flash napisał/a:
https://imageshack.com/i/idRiDElzj

[ Dodano: 16-12-2014, 12:54 ]
https://imageshack.com/i/exfV9uCMj

Z pewnej odległości też widać, jeśli się przypatrzysz


Czy któś wymieniał same szkła soczewki? Lampy mam idealne, bez rys itp, a tu taka lipa trochę...

Wydaje mi się że strzeliły po założeniu HID 4300... W świeceniu nie jest źle, ale pytam bo może ktoś rozwiązał taki problem?

I druga sprawa - jak sprawdzić regulację reflektora prawego? Jeżeli silniczek nie odzywa się to tylko i wyłącznie on jest zepsuty? Napięcie mam minus, 12v i 4v na przewodach....

elektryk - 25-09-2015, 12:54

Karolus napisał/a:
I druga sprawa - jak sprawdzić regulację reflektora prawego? Jeżeli silniczek nie odzywa się to tylko i wyłącznie on jest zepsuty? Napięcie mam minus, 12v i 4v na przewodach....
Ja bym podłączył silniczek od drugiego reflektora. Napięcia 0V, 12V i 4V brzmi prawidłowo. Dla pewności możesz pokręcić przełącznikiem i sprawdzić czy 4V się zmieni.
Karolus - 26-09-2015, 09:55

elektryk napisał/a:
Karolus napisał/a:
I druga sprawa - jak sprawdzić regulację reflektora prawego? Jeżeli silniczek nie odzywa się to tylko i wyłącznie on jest zepsuty? Napięcie mam minus, 12v i 4v na przewodach....
Ja bym podłączył silniczek od drugiego reflektora. Napięcia 0V, 12V i 4V brzmi prawidłowo. Dla pewności możesz pokręcić przełącznikiem i sprawdzić czy 4V się zmieni.


Tak też myślałem że napięcie prawidłowe.
Nowy silniczek już kupiony.

Pozdrawiam

Bart007 - 10-02-2016, 22:47

Aby nie mnożyć wątków, tu się podepnę, bo co nieco w temacie regulacji świateł tu właśnie było. Mam taki problem, że światła mijania są dobrze ustawione, za to drogowe święcą wyraźnie za wysoko (na korony drzew zamiast na drogę). Mijania miałem regulowane (podnoszone) przez diagnostę przy badaniu technicznym i domyślam się, że ta regulacja "podniosła" też drogowe, no ale tak trochę bez sensu wyszło - czy jest w takim razie sposób na niezależne "opuszczenie" długich, by mijania zostały tak, jak są?
elektryk - 11-02-2016, 10:10

Bart007 napisał/a:
Aby nie mnożyć wątków, tu się podepnę, bo co nieco w temacie regulacji świateł tu właśnie było. Mam taki problem, że światła mijania są dobrze ustawione, za to drogowe święcą wyraźnie za wysoko (na korony drzew zamiast na drogę). Mijania miałem regulowane (podnoszone) przez diagnostę przy badaniu technicznym i domyślam się, że ta regulacja "podniosła" też drogowe, no ale tak trochę bez sensu wyszło - czy jest w takim razie sposób na niezależne "opuszczenie" długich, by mijania zostały tak, jak są?
Jak masz lampę przedliftową to żarówka H4 ma w sobie oba żarniki i nic nie zmienisz. Ew może masz uszkodzoną lub źle wyprodukowaną żarówkę albo reflektory od anglika.
Jeśli masz lampę poliftową, bo można oddzielnie regulować obiema żarówkami w obu płaszczyznach.

Bart007 - 11-02-2016, 22:58

O, dzięki, auto jest poliftowe (soczewki), więc będę eksperymentował. Podejrzewam, że rzecz ma się tak, jak w niektórych innych autach, że podnosząc mijania podnosi się też drogowe, a potem drogowe można już osobno doregulować (na co diagnosta nie wpadł).
Piękny Maryjan - 17-02-2016, 15:28

Ja również podepnę się do tematu - czy jest w ogóle możliwość przełożenia silniczków ze starych lamp przedliftowych z elektryczną regulacją wysokości do nowych lamp przedliftowych (zamienniki, nie oryginały) z regulacją manualną?
Sprzedawca tych lamp (http://e-pajero.pl/lampy-...w-mn150491.html) zapewniał mnie, że tak, ale dziś przy montażu okazało się, że "trochę" się pomylił. No i po montażu nowych lamp zostały brzydkie szpary pomiędzy lampami a zderzakiem :( . Gdzie popełniłem błąd :? ?

edit: Poczytałem to i owo i wygląda na to, że pozostaje mi tylko przekleić same klosze, bo niby jak wepchnąć silniczek w lampę, która nie jest przystosowana do regulacji elektrycznej... Cóż, kupiłem chyba najdroższe klosze, jakie mogły być :shock: . Ale może przy okazji uda się jeszcze przełożyć np. odbłyśnik. I zrobić porządek ze zderzakiem.

Jaro1974 - 23-02-2016, 21:02

Bart007, do regulacji świateł drogowych masz osobną regulację. Nie ma możliwości regulowania jednocześnie świateł mijania z drogowymi. Z tego co pamiętam to są tam śruby na klucz 10 oraz śrubokręt krzyżakowy.
Piękny Maryjan - 23-03-2016, 15:39

Odgrzeję raz jeszcze kotleta - przekleiłem nowe klosze do starych lamp i niby wszystko jest w porządku, ale... pojechałem na stację diagnostyczną ustawić światła, a tu okazało się, że pomimo maksymalnego skręcenia ich do dołu tym regulatorem przy silniczku, wciąż świecą za wysoko. Regulacja pokrętłem w kabinie już niżej nie daje rady ich opuścić. Czyżby odbłyśnik doszedł już do swojego krańcowego położenia?
I jeszcze jedno - czy ten trzpień na końcu silniczka regulacji powinien wchodzić w zatrzask w lampie z jakimś oporem? U mnie wchodzi luźno, a mam wrażenie, że przy wyciąganiu go pierwszy raz z lampy trzeba było użyć trochę siły, jak tu jeden z kolegów wcześniej opisywał.

Bizi78 - 23-03-2016, 17:34

Nie wiem jak to jest w O1 ale może nie trafiłeś zakończeniem trzpienia silniczka w uchwyt odbłyśnika.

Fotka z mojego MSS bez obudowy klosza.

Piękny Maryjan - 23-03-2016, 22:03

Już wszystko jasne - okazało się, że trzpień w ogóle nie trzymał się w mocowaniu przy odbłyśniku :| . Skorzystałem z opisanego kilka stron wcześniej sposobu i wykręciłem go całkiem z silniczka, a później wepchnąłem go w mocowanie i nakręciłem na niego silniczek. Nie przypuszczałem, że trzeba użyć tyle siły, żeby go wcisnąć :shock: . Odbłyśnik ma jednak sporą wytrzymałość na zginanie...
Jutro pozostaje mi tylko regulacja na SKP i mam nadzieję, że to będzie koniec przygód z oświetleniem.

Bizi78 - 24-03-2016, 07:00

Piękny Maryjan napisał/a:
Nie przypuszczałem, że trzeba użyć tyle siły, żeby go wcisnąć :shock:

Prawdopodobnie wystarczy wsadzić silniczek pod kątem i nie trzeba nic na siłę wciskać :wink: .

elektryk - 25-03-2016, 01:01

Bizi78 napisał/a:
Piękny Maryjan napisał/a:
Nie przypuszczałem, że trzeba użyć tyle siły, żeby go wcisnąć :shock:

Prawdopodobnie wystarczy wsadzić silniczek pod kątem i nie trzeba nic na siłę wciskać :wink: .
Ja u siebie wcisnałem na siłę, ale trick polega na tym że odbłyśnik wewnątrz lampy jest ruchomy i będzie uciekać. Rozwiązaniem jest zdjąć gumę wokół żarówki i palcem złapać krawędź odbłyśnika.
dpozoga - 13-10-2016, 21:42

Piękny Maryjan,

Cześć!

mam pytanko, możesz mi powiedzieć jak przekleiłeś te klosze reflektorów?
mam podobny problem stare popękane, nowe depo zamienniki bez regulacji elektrycznej, więc tylko zamiana kloszy. robiłeś to na opalarkę?

Pozdrawiam!
Daniel



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group