To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Sprzęgło czy synchronizatory?

Arson88 - 06-06-2014, 15:39

Coś w tym stylu. Zaraz od zalania przez dzien może dwa potem wróciło do normy. Biegi wchodził normalnie ale hmm coś jak wrzucanie biegów w zimie przy ostrym mrozie na zimnym oleju. Widocznie musialo sie wszystko wymieszać. Skrzynia nadal pracuje jak pracowała. Przejechane ok 2000km.

[ Dodano: 23-08-2014, 16:14 ]
Co dalej w temacie? Idealnie nie jest ale dużo lepiej niż przed zalaniem ceramizera. Czasem na zimnym oleju rano cos tam minimalnie chrupnie od wielkiego dzwonu ale generalnie poprawa jest i to znaczna. Jak ktoś chce spróbować a nie wie czy to coś da to mogę śmiało polecić. Może nie naprawi to skrzyni ale na pewno odwlecze remont skrzyni na lepsze czasy:)

Ptaku2_5V6 - 28-09-2014, 20:18

Podłącze się do tematu.
Mam galanta 2.5l 6V 99r. Ostatnio zauważyłem, a raczej usłyszałem, że gdy mój "misiek" jest rozgrzany i stoi na luzie to słychać delikatne "tykanie". Gdy wcisnę sprzęgło to przestaje "tykać".
Byłem u mechanika i powiedział, że jest sprzęgło do wymiany. Czytając ten temat, jeden z postów opisywał podobny problem i padła odpowiedź, że to łożyska skrzyni.
Chciałbym się spytać na forum co może być bardziej prawdopodobną przyczyną takich odgłosów ?
Z wbijaniem biegów raczej nie ma problemu, chyba że auto stoi przez całą noc na mrozie, to wtedy ciężko wbić bieg. Ale czytałem, że galanty tak mają zimą.
Podpytam jeszcze jaka jest różnica między tymi sprzęgłami:
http://www.sprzegla24.pl/...nr-MBK2052/8242

http://www.sprzegla24.pl/...r-MBK2097/14203

Jedno jest Typ 1 a drugie Typ 2. Mógłby ktoś wytłumaczyć czym to się różni ?

carbon11 - 29-09-2014, 07:59

Ptaku2_5V6 napisał/a:
Podłącze się do tematu.
Mam galanta 2.5l 6V 99r. Ostatnio zauważyłem, a raczej usłyszałem, że gdy mój "misiek" jest rozgrzany i stoi na luzie to słychać delikatne "tykanie". Gdy wcisnę sprzęgło to przestaje "tykać".
Byłem u mechanika i powiedział, że jest sprzęgło do wymiany. Czytając ten temat, jeden z postów opisywał podobny problem i padła odpowiedź, że to łożyska skrzyni.
Chciałbym się spytać na forum co może być bardziej prawdopodobną przyczyną takich odgłosów ?

Wciskając sprzęgło rozłączasz skrzynie od silnika więc na 99% są to początki któregoś łożyska w skrzyni mechanik powinien o tym wiedzieć tym bardziej że nie masz problemów ze sprzęgłem . :wink:

Ptaku2_5V6 - 29-09-2014, 08:40

Dzięki carbon11 za odpowiedz.
Tak się teraz zastanawiam...mimo że nie mam problemów ze sprzęgłem, to mam wrażenie, że sprzęgło jest powoli na wyczerpaniu. Bardzo nisko (szybko) łapie. Nie wiem czy nie lepiej dołożyć parę stówek i przy wymianie łożysk wymienić też sprzęgło, żeby potem dwa razy nie płacić za rozbieranie skrzyni biegów.
Co do łożysk - może to proste pytanie ale nie jestem specjalistą i zwyczajnie się nie znam, ale dla pewności:
chodzi o jedno łożysko MD747707 czy jest ich więcej w skrzyni biegów ?

komarsnk - 29-09-2014, 08:53

Ptaku2_5V6, na wałku sprzęgłowym są dwa łożyska i najlepiej wymienić oba aby ułożenie osiowe wałka było w 100% prawidłowe. Jak sprzęgło było dawno wymieniane albo nie wiesz kiedy było wymieniane to dobrze by było od razu to zrobić. Ew. jeśli będziesz to robił w miejscu gdzie auto może stać to można wyjąć sprzęgło, ocenić stan i wtedy ew. zamówić ;)
Ptaku2_5V6 - 29-09-2014, 10:28

Jak dobrze się zorientowałem to są to łożyska:
1. łożysko wałka zdawczego (MD747707)
2. łożysko wałka sprzęgłowego (MD700207)
zgadza się ?
Numery wziąłem ze strony japancars.ru po moim numerze VIN.

Gdzie można takie łożyska nabyć ? pytać u Japaneze ?

KsiadzRobak - 29-09-2014, 11:34

http://allegro.pl/mitsubi...4599609676.html
milo - 29-09-2014, 14:40

Oprócz łożysk trzeba wymienić zazwyczaj podkowę która przytrzymuje łożysko, klekotanie może być spowodowane przesuwaniem się wałka sprzęgłowego wzdłuż co ma zapobiegać podkowa wyrabia się po prostu

[ Dodano: 29-09-2014, 14:42 ]
Ptaku2_5V6 napisał/a:
mimo że nie mam problemów ze sprzęgłem, to mam wrażenie, że sprzęgło jest powoli na wyczerpaniu. Bardzo nisko (szybko) łapie. Nie wiem czy nie lepiej dołożyć parę stówek i przy wymianie łożysk wymienić też sprzęgło

Jak sprzęgło jest na wykończeniu to łapie wysoko :!:

carbon11 - 29-09-2014, 21:07

milo napisał/a:

Jak sprzęgło jest na wykończeniu to łapie wysoko :!:

Dokładnie więc tu podejrzewam spadek ciśnienia w układzie

Marcino - 30-09-2014, 09:31

Odpowietrzyć sprzęgło i podregulować na pedale pod kierownicą. Po co wymieniać jak sprzegło działa dobrze. Pamietam jak kupiłem i coś mi tam nie grało, od razu wszyscy ze sprzęgło.... a do tej pory ponad 100kkm i nic nie wymieniałem. Przebieg może nie duży jak na tyle lat ale sporo po mieście.

Co do łozysk spraw jasna. Przy okazi zdjętej skrzyni można ocenić stan sprzęgła(tarcza-docisk) oraz łożyska wyciskowego.

lukasz45674 - 15-11-2016, 16:41

Witam.
Ostatnio u mnie zaczely sie problemy z chrupaniem 2 i 3 biegu i zastanawiam sie czy wymieniac synchro.
Moje pytanie brzmi: czy ciezko dostac sie do synchronizatorow i je wymienic? Czy ktos juz tutaj robil to na wlasna reke i moglby mi opisac krok po kroku jak sie do nich dobrac?

milo - 15-11-2016, 16:56

lukasz45674 napisał/a:
Ostatnio u mnie zaczely sie problemy z chrupaniem 2 i 3 biegu i zastanawiam sie czy wymieniac synchro.

Wymiana synchronizatora nie zawsze pomaga trzeba sprawdzić stan kół zebatych - stozków
lukasz45674 napisał/a:
czy ciezko dostac sie do synchronizatorow i je wymienic? Czy ktos juz tutaj robil to na wlasna reke i moglby mi opisac krok po kroku jak sie do nich dobrac?

Robiłem juz kilka razy
Bez prasy nic nie zrobisz trzeba wyciskac poszczególne koła zebate tak samo składanie w odpowiedniej kolejności i na znaki



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group