To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - Jaki zestaw polecacie przy wymianie rozrządu ?

Sadizt - 13-08-2014, 22:11

Witaj Tomek.
Robię rozrząd z racji tego, ze kupiłem samochód, a nie, ze tak każe serwisówka. U mnie pompa nie była wymieniana do tej pory. Wole zrobić to za razem i mieć z głowy na 60k, aniżeli wkurzać się po 5k, ze pompa padła i mimo wszystko rozrzad bedzie trzeba rozbierac. U mnie rozrzad robiony był przy 90k wiec jak zrobię przy 140 potem jak bóg da przy 200 będzie ok. Czytałem w tym temacie, ze ktoś stanowczo poleca trwać przy oryginalnej pompie, gdyż zapewne posłuży dłużej niż zamiennik. Obiecanki cacanki a głupiemu stara pompa.

Edit Krzychu: wykropkowany wulgaryzm nadal jest wulgaryzmem. Proszę pamiętać na przyszłość -> regulamin.

rudi88 - 13-08-2014, 22:29

Ja kupiłem swojego z przebiegiem 101 tysięcy i sprzedający mówił że rozrząd wymieniony bo jest wpis w belgijskiej książce. Ale wolałem pojechać od razu na wymianę rozrządu i okazało się że nie był wcale wymieniany. Pompę zmieniłem niedawno przy przebiegu 188 tysięcy i stara strasznie szarpała na łożysku.
Sadizt - 14-08-2014, 00:32

rudi88 napisał/a:
Ja kupiłem swojego z przebiegiem 101 tysięcy i sprzedający mówił że rozrząd wymieniony bo jest wpis w belgijskiej książce. Ale wolałem pojechać od razu na wymianę rozrządu i okazało się że nie był wcale wymieniany. Pompę zmieniłem niedawno przy przebiegu 188 tysięcy i stara strasznie szarpała na łożysku.


No i właśnie o tym mowię. Dodalbyś swoje 30-40k i surprise gotowy... Imo
Kupno auta = nie tylko zakup, ale także i pełen serwis przed rozpoczęciem użytkowania, oczywiście nie dla tych co nie lubią dbać o samochody... Ja z szacunkiem do wszystkich którzy jeżdżą moim samochodem czyt głownie ja :badgrin: czasem żona (pasażer). Chce zapewnić maximum bezpieczeństwa i wygodę, a nie stanąć na trasie w drodze np na wakacje. :wink:

mkm - 14-08-2014, 03:49

Sadizt napisał/a:
Czytałem w tym temacie, ze ktoś stanowczo poleca trwać przy oryginalnej pompie, gdyż zapewne posłuży dłużej niż zamiennik.

Po weryfikacji "organoleptycznej" jeżeli jest szczelna i nie ma wyszczerbień/luzów to tak.
Jakość zamienników jest już tak podła, że głowa mała, a niestety cena OEM zapewne powali na kolana (do starego Colta mnie powaliła, ale udało się wstać - tak czy owak kwota 4-ro cyfrowa).

smk - 14-08-2014, 07:18

Pompa OEM w ASO kosztuje ok 750-900 PLN. Pompa tej samej firmy, która jest wkładana na pierwszy montaż tylko bez logo mitsu kosztuje ok 200-250.
Sadizt - 14-08-2014, 10:38

smk napisał/a:
Pompa tej samej firmy, która jest wkładana na pierwszy montaż tylko bez logo mitsu kosztuje ok 200-250.


Wiesz może gdzie dorwać takie cacko?

[ Dodano: 14-08-2014, 10:42 ]
mkm napisał/a:
Sadizt napisał/a:
Czytałem w tym temacie, ze ktoś stanowczo poleca trwać przy oryginalnej pompie, gdyż zapewne posłuży dłużej niż zamiennik.

Po weryfikacji "organoleptycznej" jeżeli jest szczelna i nie ma wyszczerbień/luzów to tak.
Jakość zamienników jest już tak podła, że głowa mała, a niestety cena OEM zapewne powali na kolana (do starego Colta mnie powaliła, ale udało się wstać - tak czy owak kwota 4-ro cyfrowa).


No czytałem o Twoich Coltach, też niezły .. Maniak jesteś :p
Czyli przy moim przebiegu 141k jeżeli "organoleptyczna" weryfikacja pompy wychodzi pozytywnie, radzisz ja zostawić? Nigdy nieznanasz,dnia i godziny jak jej sie odechce... A przebieg swoje robi.

Tomekcm - 14-08-2014, 13:55

Dzięki wszystkim za szybką odpowiedź. Widzę że dyskusja się rozwija w tym temacie. Zgadzam się że nie ma co wierzyć w papiery tym bardziej jak auto było sprowadzane. Ale ja akurat mam 100% że rozrząd był wymieniany przy 90 tyś, stąd było moje pytanie kiedy kolejny raz.
mkm - 14-08-2014, 21:03

Sadizt napisał/a:

Czyli przy moim przebiegu 141k jeżeli "organoleptyczna" weryfikacja pompy wychodzi pozytywnie, radzisz ja zostawić?

Raczej bym zmieniał.
Biorąc pod uwagę, że na nowym pasku zrobisz od 60tyś do 90tyś to już będzie 200tyś przekroczone.
Pytanie czy pompa ma przebieg licznikowy -czy np. została już wcześniej zmieniona :wink:
Jeżeli tak to na 100% bym zmienił.
Jeżeli już była kiedyś zmieniana to dokładne oględziny (jeżeli to oryginał) i wtedy decyzja.

Tomekcm napisał/a:
ja akurat mam 100% że rozrząd był wymieniany przy 90 tyś, stąd było moje pytanie kiedy kolejny raz.

Pytanie co masz założone.
60tyś przyjmuje się za "minimum".
Z reguły zmienia się przy 90tyś.
Mowa o "markowych" zamiennikach.

Oryginalna pompa 120tyś wytrzyma spokojnie - 180 też, a i więcej często się zdarza :wink:
Zamiennik dla świętego spokoju zmienia się razem z paskiem.

Wiele zależy też od stanu "silnika" - jeżeli są wycieki, połamana "nieszczelna" obudowa rozrządu, poszczerbione koła pasowe itp. itd lub jeżdzisz po polnych drogach w tonach kurzu to lepiej wymieniać wcześniej niż póżniej :wink:

krzychu - 14-08-2014, 21:19

Na forum są chyba 2 przypadki wycieku płynu na oryginalnej pompie około 130-140 tys km.
smk - 14-08-2014, 22:25

[quote="Sadizt"]
smk napisał/a:
Pompa tej samej firmy, która jest wkładana na pierwszy montaż tylko bez logo mitsu kosztuje ok 200-250.


Wiesz może gdzie dorwać takie cacko?

#########################################################

Sadizt

Na pierwszy montaż szły NTN lub GMB.
Ja akurat robiłem rozrząd w Auto TW w Wwa i części organizowali oni.
Panowie stwierdzili, że nie mieli jeszcze reklamacji na GMB Japan i tylko takie wkładają bo mają sprawdzone. Jedynie pasek założyłem oryginalny.

Sadizt - 17-08-2014, 23:05

Dzięki chłopie. Na dniach ogarne i opisze co i jak.
adam1993 - 19-08-2014, 21:18

Mam pytanko dotyczące silnika 2.0 w Lancerku. Mianowicie czy rozrząd w tym pojeździe jest kolizyjny czy nie ;) ? Czeka mnie wymiana rozrządu a mam jeszcze wesele niedługo więc kompletnie nie ma czasu stawiać samochodu do mechanika bo ciągle w użytku.
Arktic - 20-08-2014, 06:17

adam1993 napisał/a:
Mam pytanko dotyczące silnika 2.0 w Lancerku. Mianowicie czy rozrząd w tym pojeździe jest kolizyjny czy nie


Jest kolizyjny jak ci się zerwie pasek to niestety zapłacisz sporo za remont. Osobiście odstawił bym auto do mechanika na wymianę i nie ryzykował zerwania paska. Jak umówisz się na wymianę w normalnym warsztacie(gdzie części zamówią wcześniej, chyba ,że dowieziesz swoje) to cała operacja zajmie kilka godzin i wieczorem będziesz miał auto z powrotem 8)
Pozdrawiam.

krzychu - 20-08-2014, 12:50

Tak, pod warunkiem, że mechanik wie o ukrytym wałku balansowym lub przeczyta dokumentację. Bo jak to będzie kowal będziesz się potem bujał od mechanik do mechanika z wibrującym silnikiem.
puntspusy - 21-08-2014, 08:36

krzychu dobrze gada, zwroc uwage mechanikowi na walek ktory ustawia sie co 3 obroty o 360st, jak go obroci o jeden i potem wszystko zlozy to silnik nie bedzie mial mocy,.. przerabialem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group