To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - Hamownia zlotowa

Owczar - 06-09-2012, 22:35

Panowie, sprawa pierwsza to błąd pomiarowy, sprawa druga, bazujmy na wykresach, a nie na danych wyssanych z palca.

Duże różnice mocy na kołach powstają gdy auto jest hamowane na różnych biegach. Więc pytanie, czy wszystkie były hamowane na tym samym?

sveno - 07-09-2012, 06:17

tak. wszystko na 4 biegu, tylko Fafał poprosił o drugie hamowanie na 3 biegu
Marcino - 07-09-2012, 08:28

Czwarty generuje prawdopodobnie najmniejsze straty bo to bieg bezpośredni jeśli chodzi o skrzynię..:)
Owczar - 07-09-2012, 09:44

sveno napisał/a:
drugie hamowanie na 3 biegu


I już została wyjaśniona różnica na kołach :)

Marcino napisał/a:
Czwarty generuje prawdopodobnie najmniejsze straty bo to bieg bezpośredni jeśli chodzi o skrzynię..:)


Wręcz przeciwnie, im większa prędkość tym większe straty. Tak samo szerokość opon będzie miała wpływ tylko na moc na kołach. Bo podczas rozpędzania i zwalniania wprowadzają takie same straty.

Tomek - 07-09-2012, 09:50

Rafal_Szczecin, moc na kołach 148,4 co podałeś, to na którym biegu?
jeśli na trzecim, to podaj co wyszło na czwartym

Marcino - 07-09-2012, 15:31

Owczar napisał/a:
sveno napisał/a:
drugie hamowanie na 3 biegu


I już została wyjaśniona różnica na kołach :)

Marcino napisał/a:
Czwarty generuje prawdopodobnie najmniejsze straty bo to bieg bezpośredni jeśli chodzi o skrzynię..:)


Wręcz przeciwnie, im większa prędkość tym większe straty. Tak samo szerokość opon będzie miała wpływ tylko na moc na kołach. Bo podczas rozpędzania i zwalniania wprowadzają takie same straty.


Nie chce mi sie spogladać na przekrój skrzyni ale w pieciobiegowych bardzo często naped z wałka wejsciowego synchronizatorem jest podawany od razu na wałek wyjsciowy 1:1 , bez przejścia przez uzębienie skrzyni biegów które powodują straty mocy.
Wzrost oporów wraz z predkośc obrotowa kół z oponami to druga sprawa.

Owczar - 07-09-2012, 15:46

Marcino napisał/a:
ale w pieciobiegowych bardzo często naped z wałka wejsciowego synchronizatorem jest podawany od razu na wałek wyjsciowy 1:1


Nie za bardzo rozumiem jak synchronizator może przenosić napęd?

W galancie skrzynia ma wałek zdawczy i niezależnie od zapiętego biegu obracają się oba wałki przenosząc napęd na mechanizm różnicowy. Różnica jest taka, że w zależności od zapiętego biegu blokowane jest koło zębate na wejściowym lub zdawczym. Tak więc bezwładność skrzyni na obu biegach jest taka sama.

Marcino - 07-09-2012, 18:35

OKi, sprwadziłem i masz racje, w skrzyniach bez mechanizmu różnocowego jest deczko inaczej a ja w takich siedze.
tomasek - 08-09-2012, 08:21

To i ja dokładam wyniki z hamowni zlotowej,Gal manual i buty 225/45/17
LPG 161 KM-5852rpm 207,5Nm-4939rpm
PB 164,9 KM-5850rpm 206,9Nm-4897rpm

[img][/img]

marcinzam - 08-09-2012, 10:50

tomasek6 napisał/a:
To i ja dokładam wyniki z hamowni zlotowej,Gal manual i buty 225/45/17
LPG 161 KM-5852rpm 207,5Nm-4939rpm
PB 164,9 KM-5850rpm 206,9Nm-4897rpm

[url=


Na LPG niezły wynik ,gdzie zakładałeś instalkę ?

sveno - 08-09-2012, 11:37

Marcino napisał/a:
Nie chce mi sie spogladać na przekrój skrzyni ale w pieciobiegowych bardzo często naped z wałka wejsciowego synchronizatorem jest podawany od razu na wałek wyjsciowy 1:1
były takie skrzynie i było to bardzo dobre rozwiązanie bo pozwalało pozbyć się 2 par kół zębatych i start na nich, niestety wystarczy spojrzeć na przełożenia w skrzyni w galancie, na 4 biegu jest 1.01 i już widać, że ta skrzynia do nich nie należy.
tomasek6, bardzo dobry wynik :)

Marcino - 08-09-2012, 15:16

Sveno, masz 100% racje. A na 4 jest 1.01 bo nie może być pary kół zębatych o tej samej liczbie zębów, chodzi o to aby wspołpraca odbywała sie na zmiane, co obrót inny ząb, ie wyrabiaja sie i nie hałasują.

Tomesek6,
Pochwal sie swoją instalacją LPG bo wyglada na wzorową..:)

Morfi - 08-09-2012, 17:33

Wracając do mocy na kołach, czy zużyte sprzęgło ma w tej gesti cos do powiedzenia na hamowni.
keleron - 08-09-2012, 18:00

Morfi napisał/a:
Wracając do mocy na kołach, czy zużyte sprzęgło ma w tej gesti cos do powiedzenia na hamowni.


Z takim samym pytaniem zwróciłem sie do gościa który wykonywał pomiary i usłyszałem iż zapina bieg strzałów żadnych nie będzie i nie ma to większego znaczenia (piszę to ponieważ u mnie tez sprzęgło powoli umiera ale jak widac nie wpłyneło to znacząco na pomiar...)

Morfi - 08-09-2012, 18:45

no ja przy 102 koniach mam strate 26 KM i moim zdaniem to dużo. Szukam przyczyny.


Uploaded with ImageShack.us



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group