To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Sigma 24v

m6riano - 09-02-2013, 15:01

wojtas021180, Taka różnica w ET nie będzie miała wpływ na ew. obcieranie zacisku,im mniejsze ET tym fela dalej od piasty...
mazda10000 - 09-02-2013, 15:21

Dokładnie tak jak mówim6riano, et35 jest całkiem odpowiednie i gdyby nie fakt że felgi mają spory rant, przez co ramiona felgi "wchodzą" mocno do środka felgi, to felgi byłyby w sam raz. Ale mam na oku takie felgi jak stronę wcześniej, z tym, że jutro muszę jechać do Gdańska i nie zabiorę ze sobą przede wszystkim opon, jak i też masy innych gratów potrzebnych do przeszczepu, zatem operację muszę przesunąć na okres koło Wielkanocy, ale może to i dobrze - zaciski pójdą do proszku- widzę je na czarno z białym napisem Mitsubishi, bo o ile oczojebny czerwony może i pasuje do 3000GT to w Sigmie trochę wioską by zalatywało - trocę tak, jakby ktoś do BMW 7 dał gałkę zmiany biegów z napisem "Racing", no i zwrotnice będzie czekać podobny los. Poza tym myślę o przewodach w oplocie stalowym, tylko muszę się dowiedzieć - gdzie, co i ZA ILE...
wojtas - 09-02-2013, 17:48

Jednak pozostanę przy swoim. ET ma znaczenie i czym większe tym więcej miejsca w środku felgi i co za tym idzie mniejszy rant.


t0m3k - 09-02-2013, 17:53

mam teraz felge z ET37, jakbym zalozyl tez szerokosci 7", z ET powyzej 45 to by dela za bardzo wpadła do srodka i nie wyglądałoby to ładnie :) a to czy w srodku felgi bedzie więcej miejsca czy mniej zależy od tego jak jest felga zaprojektowana... bo ET to jedno a zaprojektowanie ramion felgi to druga sprawa
wojtas - 09-02-2013, 18:42

Faktycznie macie rację.
mazda10000 - 09-02-2013, 18:52

No różnie można to rozpatrywać, weźmy dla przykładu felgę 7 "( 17, 8cm) i ET 35 -wtedy od środka felgi ( między jednym rantem a drugim), do płaszczyzny przylegania felgi do piasty jest 35mm co znaczy że od miejsca przylegania do zewnętrznego rantu felgi jest 5,4 cm.
Teraz jako przykład weźmy felgę też 7" ale ET 46 i tutaj mamy od płaszczyzny przylegania felgi do piasty do zewnętrznego rantu to tylko 4,3 cm, więc teoretycznie jest mniej miejsca na zacisk, a w praktyce to wszystko zależy od kształtu felgi. A to o czym mówisz Wojtku że felgi od 3000gt miały ET 46 to prawda ( dzisiaj nawet je oglądałem bo sąsiad chciał mi je sprzedać) ale one mają szerokośc 8,5 cala, czy 9 cali i tam jest gdzie te zaciski zmieścić

wojtas - 09-02-2013, 19:04

mazda10000 napisał/a:
ale one mają szerokośc 8,5 cala, czy 9 cali i tam jest gdzie te zaciski zmieścić

Jeśli dobrze pamiętam, seryjna felga z 3kgt ma 8"(20,3) przy oponie 215 w sam raz. :wink:

t0m3k - 09-02-2013, 21:32

najlepsze byloby zastosowanie wiekszego ET i danie dystansu na piaste, wtedy tylko jestesmy w stanie uzyskac wiecej miejsca na zacisk :) tylko felga musi byc odpowiednia... nie mogą wchodzic w to felgi z rantem bo w takich siłą rzeczy tracimy miejsce we wnętrzu felgi...
wojtas - 09-02-2013, 21:35

Niemożna zapominać o tym, że koło musi się jeszcze schować w nadkole. Na tyle by nie przycierało na nierównościach.
kisian - 10-02-2013, 10:26

mazda10000 napisał/a:
Poza tym myślę o przewodach w oplocie stalowym, tylko muszę się dowiedzieć - gdzie, co i ZA ILE...


Poszukaj u firmy HEL. Oferują przewody w oplocie do motocykli od lat, niedawno widziałem takie przewody HEL do Space Stara
http://www.brakeparts.pl/..._product=223565

mazda10000 - 19-02-2013, 11:50

Odnośnie tych przewodów - zastanawiam się czy da się zastąpić 2 krótkie przewody elastyczne jednym. Z tego co się dowiadywałem cenę tych przewodów liczy się od sztuki a nie od metra, więc byłoby o połowę taniej - ja nie widzę przeszkód, a Wy?
mkm - 19-02-2013, 12:42

mazda10000, nie wiem czy myślę o tym samym co Ty, ale nie rób tego!
Zobacz jak pracują te przewody przy skręcie lub ugięciu zawieszenia.
Według mnie jest zbyt ryzykowne pominięcie sztywnego mocowania - a po założeniu jednego mogą być duże problemy z zabezpieczeniem przewodu przed przetarciem/zerwaniem itp.
Nie wiem też czy nie będą puchły (jednak będzie to kawał przewodu).
Dla mnie zbyt dużo niewiadomych :wink:

mazda10000 - 19-02-2013, 20:07

Dzięki za radę - w przemyśleniach wezmę pod uwagę
mazda10000 - 27-02-2013, 22:42

Dzisiaj doszły klocki Hawk Performance HPS do nowego zacisku. W kwestii przekładki zacisków, Wojtek ustalił że jednak zwrotnice od 3000 gt nie są najlepszym pomysłem - da się je fizycznie założyć i wszystko będzie ok, z tym że czujniki ABSu mają mniejszą rezystencję niż te Sigmowe, poza tym na przegubach 3000gt pierścienie mają mniej zębów niż te zna piaście w Sigmie- więc trzeba dorabiać adaptery do seryjnych zwrotnic.




VirMan - 28-02-2013, 09:54

Chyba się dołączę do wątku - jako że najprawdopodobniej kiedyś mi skrzywiono piastę wymieniając łożysko, (stąd wieczne delikatne bicie i łożyska wytrzymujące 20k km.) będę chciał przed zlotem wyremontować przednie zawieszenie - czyli gumki, oraz wymiana tarcz i zacisków na takie jak mazda10000. (ps dzięki za info) W sumie mam maszyny więc adaptery mogę zrobić - stal dobrą da się kupić, ale musiałbym znać dokładne wymiary takiego adaptera. Najlepiej mieć na przymiarkę coś ;) (kupiłbym parkę takich czerwonych zacisków) - ale to po przymiarkach z felgami (mam już 16 calowe i być może wejdą na zaciski - bo szkoda sprzedawać nowego kompletu felg z oponami :P ) więc pewnie umawiać się będziemy w Krakowie, albo piwo zaproponuję koledze ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group