To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Forum ogólne - Instalacja wodorowa

RalfPi - 07-08-2013, 08:42

cns80 napisał/a:

Bo napęd elektryczny jest modny i
... wypasiony 8)
cns80 - 07-08-2013, 08:50

RalfPi napisał/a:
cns80 napisał/a:

Bo napęd elektryczny jest modny i
... wypasiony 8)
Czyli jednak modny ;)
Akurat napęd elektryczny na razie ma jeden problem w postaci akumulatorów (żywotność, wrażliwość na warunki pracy, tendencja do degradacji pojemności, masa, odporność na wstrząsy itp). Cała reszta technologii jest high-end tylko ze łańcuch jest tak trwały jak najsłabsze jego ogniwo :)

RalfPi - 07-08-2013, 09:09

cns80 napisał/a:
kurat napęd elektryczny na razie ma jeden problem w postaci akumulatorów (żywotność, wrażliwość na warunki pracy, tendencja do degradacji pojemności, masa, odporność na wstrząsy itp). Cała reszta technologii jest high-end tylko ze łańcuch jest tak trwały jak najsłabsze jego ogniwo

W końcu się zgadzamy :shock: :wink:
Dlatego uważam, że obecnie będą popularne napędy hybrydowe :)

cns80 - 07-08-2013, 09:35

RalfPi napisał/a:
Dlatego uważam, że obecnie będą popularne napędy hybrydowe :)
Będą lansowane, ale w biednych społeczeństwach się nie przyjmą. W dużym uproszczeniu to przyjmą się tylko tam gdzie średnia żywotność (rzeczywista, a nie deklarowana przez producenta) ogniw paliwowych będzie dłuższa niż średnia wieku zarejestrowanych pojazdów :)
Marcino - 07-08-2013, 11:25

Hybrydy zauważyłem że polularne sa w japoni, w Tokio ich pełno, głównie Priusy i taxówki tak samo jak dużo tego w komisach stoi, ciekawe czy sprzedawane bo ich stać na nowy model...czy ... może gwarancja się skonczyła a za chwilę np po 5-8 latach bedzie mnie czekać wymiana baterii.
Myszon - 07-08-2013, 18:10

Panowie!
Kazdy z Was ma racje.
Ja jednak widze to z innej perspektywy.Napisal ktos ze na tym jest kasa.Jest i kontrola
Jesli chodzi o katalizator to dokladnie wszystko sie zgadza.Wolny tlen wiaze sie z weglem ktory jest produktem przy niepelnym spalaniu.Paliwo jakiekolwiek w naszych autach jest niedopalone i wlasnie gaz hho nam go dopala.Nie wiem w ilu procentach ale taka jest zasada.
Nikt tego nie chce zbadac bo jak wyjdzie prawda ze to takie porste i mozemy oszczdzac a nawet na tym jezdzic to sie zrobi balagan na swiecie.
Napisalem tez,ze na kazdy litr pojemnosci wystarczy 0,7l gazu hho do wspomagania spalnia.Nie wiem dlaczego rzucono w temacie 6l gazu do 2l pojemnosci.
Panowie.Jest taka zasada w samochodach przyjeta iles lat tamu ktora mowi o stechiometrycznej proporcji paliwa do powietrza(1 kg paliwa do 17kg powietrza).Wynika z tego tyle ze tylko max 40% paliwa spala sie w komorze a reszta w katalizatorze.Skad takie bledy?Przeciez to zwykle marnotrawsko:)
Skoro piszecie o elektryce to wystarczy dopracowac spalanie w autach jak zrobil to ford w silnikach eco boost(ale jeszcze im brakuje do sukcesu ale dobra droga).Oni stwierdzili,ze nasze silniki sa niedotlenione.Zmienili dawke powietrza do paliwa az 1:19.Moge sie troszke tutaj pomyslic ale tak mniej wiecej to wyglada.Czytaliscie o gun engine.Wystarczy taki motor wprowadzic i po sprawie.Spalasz co masz pod reka.Brak chlodnicy.Jakie udogodnienia ,spalanie i moc.Da sie?da
Ale oni musza wszystko skomplikowac.Twierdza ,ze nie ma baterii ktore dadza rade w silnikach elektrycznych.Mnie to bawi bo napewno sa.Oni to wszytsko maja a nawet wiecej tylko trzeba zpalacic za to co bylo wynalezione w tajemnicy 20-30 lat temu.
Wszystko polega na tym zebysmy czekali i palcili a wydaje nam sie ze to nowosc.
Sa auta elektryczne i wodorowe.Po co nam hybryda?Musimy powoli przechodzic prze te etapy ktore nam narzucaja.Nie mamy nawet wolnej reki
Sam nawet juz nic nie zrobisz w takim aucie.Tylko servis i ciezka kasa.Czym wiecej elektroniki tym wiecej bedziemy placic.Oni musza zarabic.
Robia juz tak a bedzie jeszcze gorzej iz auta i ich elektornika padaja po kilku latach.
Jak czytaliscie o samochodach zrobinonych w polsce na wodor to wiecie ze moga powstac zaklady jak te do gazu lpg i przerobka.Jednak nie do konca.Znow ktos twierdzi ze nie ma zbiornikow:)W kosmos lataja ludzie tyle lat a zbiornikow nie ma na przechowywanie H2.
Z hho jest o tyle latwo ze gaz mozna produkowac w tak prosty sposob ze to jest smieszne.
Nie trzeba specjalnej elektroniki ani zbiornokow i baterii.
Wystarczy dobra cela i alterniator oraz woda a paliwa masz tyle ile wody wlejesz.
Nic prostszego.Musi byc wszystko tak skomplikowane zebysmy sami nic nie mogli zrobic.
Nasze auta maja tyle sprzetu ze jak cos podlaczys to zaraz pali sie check engine:)
Debata debata ale ja szukam kogos kto jezdzi a nie wymienia sie przekonaniami.
Polecam wgłebic sie w projekt venus.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Projekt_Venus
oraz seria filmow the zeitgeist
http://www.youtube.com/wa...838EBC8CAB77936

[ Dodano: 07-08-2013, 18:20 ]
Jesli jest ktos kto testowal hho to zapraszam na pw.Ja temat zamykam.Nie bede nikogo namawial ani przekonywal bo sam nie wiem do konca a szukam dowodow.Wielkie pozdro.

Tomek - 07-08-2013, 18:27

Myszon napisał/a:

Jesli jest ktos kto testowal hho to zapraszam na pw.Ja temat zamykam.Nie bede nikogo namawial ani przekonywal bo sam nie wiem do konca a szukam dowodow.Wielkie pozdro.


był tu jeden taki jak Ty, który uważał, że to może działać i jest do tego b. tanie
i jak się pojawił, zaczął z tym działać, miał pisać i ..... znikł

wniosek ?

a ja już pisałem na drugiej stronie tego tematu:

tomek84 napisał/a:

i proszę was, nie kontynuujmy tego tematu, bo ośmieszamy powagę tego forum :mrgreen:

Myszon - 07-08-2013, 18:40

http://www.se.pl/archiwum...wody_66258.html
RalfPi - 07-08-2013, 18:47

Myszon napisał/a:
Twierdza ,ze nie ma baterii ktore dadza rade w silnikach elektrycznych.Mnie to bawi bo napewno sa.Oni to wszytsko maja a nawet wiecej tylko trzeba zpalacic za to co bylo wynalezione w tajemnicy 20-30 lat temu.
Wszystko polega na tym zebysmy czekali i palcili a wydaje nam sie ze to nowosc.
Sa auta elektryczne i wodorowe.Po co nam hybryda?Musimy powoli przechodzic prze te etapy ktore nam narzucaja.Nie mamy nawet wolnej reki
Sam nawet juz nic nie zrobisz w takim aucie.Tylko servis i ciezka kasa.Czym wiecej elektroniki tym wiecej bedziemy placic.Oni musza zarabic.

Myszon!
Nic nie słuchasz - na co dzień zajmuje się napędem elektrycznym i siedzę w temacie dość mocno - wszak to moja praca - i mówię Tobie, że nie masz racji!!!
Wiele ośrodków naukowych szuka sposobów na polepszenie właściwości baterii..
Tak samo z silnikami elektrycznymi - rozwiązania są high-endowe, ale zwyczajnie cena jest wysoka!
Oczywiście są baterie, które mają 30% większą pojemność jak obecnie produkowane, ale technologia jest skomplikowana i kupujesz teraz takie baterie, a nie inne - uwierz mi - nikt tego nie blokuje. Przestań wierzyć w spiski...
Albo inaczej - stań oko w oko (jako mechanik) z napędowcem i powiedz mu to co tu piszesz, to zobaczysz co Ci powie - zejdź na ziemię!
Myszon napisał/a:

"Jesli jest ktos kto testowal hho to zapraszam na pw.Ja temat zamykam.Nie bede nikogo namawial ani przekonywal bo sam nie wiem do konca a szukam dowodow.Wielkie pozdro."


Cieszę się - daj znać co wyszło z Twoich dociekań - naprawdę jestem ciekawy wyników.
Pozdrowienia!

[ Dodano: 07-08-2013, 18:49 ]
tomek84 napisał/a:
a ja już pisałem na drugiej stronie tego tematu:

tomek84 napisał/a:

i proszę was, nie kontynuujmy tego tematu, bo ośmieszamy powagę tego forum

Powiem Tobie Tomek84, że warto poczekać co z tego wyjdzie.
Jedna osoba już zniknęła - może ktoś ją porwał :P ?
A może ja też już nie będę się wychylał :mrgreen: :mrgreen:

cns80 - 08-08-2013, 08:28

Myszon napisał/a:
Wolny tlen wiaze sie z weglem ktory jest produktem przy niepelnym spalaniu.Paliwo jakiekolwiek w naszych autach jest niedopalone i wlasnie gaz hho nam go dopala.Nie wiem w ilu procentach ale taka jest zasada.
Tylko jeszcze szybciej wiąże się z N2 którego w zasysanym powietrzu jest 78%. W momencie spalania punktowe temperatury przekraczają 1800 stopni a to jest wartość graniczna dla powstania NO2 i N2O4.

Do tego samo zubażanie mieszanki poprzez oszukiwanie sondy tlenowej elektroniką prowadzi do kilkunastokrotnego wzrostu emisji wszystkich tlenków azotu NOx. Konwerter katalityczny jest w stanie tylko ograniczać wydostawanie się tych tlenków, ale nie jest w stanie ich "utylizować" i działa to tylko przy mieszance stechiometrycznej lub lekko zubożonej. Przy mieszance wzbogaconej lub mocniej zubożonej następuje wzrost produkcji tych tlenków.

Myszon napisał/a:
Nie wiem dlaczego rzucono w temacie 6l gazu do 2l pojemnosci.
O ile pamiętam to generator Adamskiego ma takie wymagania.

Myszon napisał/a:
Wynika z tego tyle ze tylko max 40% paliwa spala sie w komorze a reszta w katalizatorze.
Ciekawa teoria. A możesz uzasadnić jak to się dzieje a zwłaszcza dlaczego powodem jest skład mieszanki ? Bo o ile pamiętam to palą się pary benzyny, a nie benzyna i do tego jest to proces powolny (inaczej miałbyś spalanie detonacyjne, nikłą moc i potężne momenty odkształceń na denku tłoka).

Myszon napisał/a:
W kosmos lataja ludzie tyle lat a zbiornikow nie ma na przechowywanie H2.
Z hho jest o tyle latwo ze gaz mozna produkowac w tak prosty sposob ze to jest smieszne.
Od kiedy przechowuje się czynnik z utleniaczem ?

RalfPi napisał/a:
Cieszę się - daj znać co wyszło z Twoich dociekań - naprawdę jestem ciekawy wyników.
Lepiej nie. Wystarczająco zatrute mamy powietrze.

RalfPi napisał/a:
Jedna osoba już zniknęła - może ktoś ją porwał :P ?
Nie. Na pewno leży na Dominikanie i opala się sącząc drinka za pieniądze z generatorów HHO na allegro :)
gulgulq - 08-08-2013, 09:10

HHO to to mówi Mikołaj na święta :P


nawiązując do tego 40% spalania benzyny to jest też tak że nie da się idealnie spalić danej dawki paliwa (wymieszanie, zanieczyszczenia, szybkość reakcji),
po co wprowadza się do komory specjalne konstrukcje tłoka, kilka świec, różne cykle iskry, zmienne fazy rozrządu, zwiększa się ciśnienie sprężania, wtrysku itp.. - po to by ta proporcja spalania była coraz lepsza

identyczna sytuacja jka przy magnesach które miał ujednorodniać strumień paliwa itp..


a co do zasilania akumulatorowego to proszę sobie pogrzebać ile kosztuje recykling czy utylizacja akumulatorów - z tego wszystkiego wyjdzie że najmniej szkodliwym jest silnik spalinowy

przyszłość jeśli jest możliwa to silniki wodorowe z wodoru uzyskanego w cyklu z zasilaniem z baterii słonecznych - ale tu zbiorniki magazynowe to ogromny balast i koszt
może mikro reaktory jądrowe jednorazowego użytku

cns80 - 08-08-2013, 11:14

gulgulq napisał/a:
a co do zasilania akumulatorowego to proszę sobie pogrzebać ile kosztuje recykling czy utylizacja akumulatorów - z tego wszystkiego wyjdzie że najmniej szkodliwym jest silnik spalinowy
Kraina Płonącego Priusa za Atlantykiem już wie ze została nabita w butelkę :P
RalfPi - 08-08-2013, 22:15

gulgulq napisał/a:
a co do zasilania akumulatorowego to proszę sobie pogrzebać ile kosztuje recykling czy utylizacja akumulatorów - z tego wszystkiego wyjdzie że najmniej szkodliwym jest silnik spalinowy

Nie mam zielonego pojęcia ile to kosztuje - a ile z ciekawości? :P
Musiałby kosztować np. 40kzł żeby to się nie opłacało ;)
Jeżeli silnik spalinowy nie potrafi za bardzo odzyskać energii... a elektryczny jednak tak :) to to jest cała magia napędu elektrycznego albo hybrydowego.
Energia w gniazdku i w ropie kosztuje mniej więcej tyle samo +-10% (dla końcowego odbiorcy).
Sprawność napędu spalinowego - 20-25%?
Sprawność napęd elektrycznego - 80-90%?
Oczywiście elektrownia też ma swoją sprawność (np. 25% z przesyłem), ale dla końcowego odbiorcy się opłaca ;)

PS Wczoraj się zastanawiałem.. czy by nie opylić Lancera i nie kupić hybrydowego Yarisa - ale jednak Misiek ma wartość sentymentalną :mrgreen:
Poza tym Yaris byłby nowy.. i znowu bym płacił krocie za eksploatację (ubezpieczenie, przeglądy) nówki.

[ Dodano: 08-08-2013, 22:16 ]
gulgulq napisał/a:
może mikro reaktory jądrowe jednorazowego użytku
Z całą pewnością - jednak to może pod koniec wieku :)
cns80 - 09-08-2013, 08:23

RalfPi napisał/a:
Musiałby kosztować np. 40kzł żeby to się nie opłacało ;)
Nie licz samych kosztów finansowych. Policz to że tych akumulatorów nie da się w pełni zutylizować i są tykającą bombą ekologiczną. A jest ich na razie naprawdę mało. Na razie jest to problem dla Kalifornii, ale za 10 lat będzie to problem wszystkich państw wysoko rozwiniętych. To będzie taka sama sytuacja jak z żarówkami energooszczędnymi.

Szacunkowo w 10 letnim Priusie koszt wymiany baterii u producenta wynosi 2,5 tys. dolarów (w Polsce ok. 10 tys. zł). Biorąc pod uwagę wartość rynkową Priusa jest to nieopłacalne więc stara bateria wędruje do lasu.

RalfPi, muszę Cię zmartwić:



Cytat:
Prawdziwym problemem dla środowiska jest proces produkcji, dostarczania do klienta oraz utylizacji. Procesy te np. dla Toyoty Prius wypadają następująco:

W Kanadzie wydobywany jest nikiel, co powoduje kwaśne opady, następnie surowiec przewożony jest drogą morską (spaliny i inne zanieczyszczenia emitowane przez statek) do Chin gdzie następuje wstępna obróbka. Materiał transportowany jest do Japonii gdzie wykonuje się akumulatory oraz produkuje cały samochód który następnie (w przypadku klienta z USA lub Europy) trzeba znów przewieźć kontenerowcem. W przypadku Toyoty Prius deklarowana trwałość akumulatorów wynosi 240 000 km, podczas gdy benzynowe są w stanie bez remontu uzyskać przebieg na poziomie 500 tys. km,a po remontach wielokrotnie więcej. Co więcej, konwencjonalny samochód składa się głównie ze stali, aluminium, szkła i tworzyw sztucznych co umożliwia niemal całkowity recykling podczas gdy powtórne przetwarzanie akumulatorów niklowych jest całkowicie nieopłacalne oraz niepraktykowane.

Złoża kopalin do produkcji akumulatorów są dużo bardziej ograniczone niż złoża ropy więc już na starcie nie ma szans żeby pokryły światowe zapotrzebowanie. Do tego ryzykowny dla środowiska transport morski. Szkodliwe substancje z akumulatorów mogą się ulatniać do środowiska także podczas wypadków.

Niestety dopóki się technologia akumulatorowa nie zmieni to hybrydy skazane są na klęskę. Z punktu widzenia samej ekonomii diesel jest tańszy niż Prius :)

Krzyzak - 09-08-2013, 08:27

RalfPi napisał/a:
Sprawność napędu spalinowego - 20-25%?
35% dla benzyny do 40% dla diesla (stąd mniejsze spalanie diesla)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group