To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Mitsubuszi Galant daboss'a vel. Wkurzony

daboss - 24-01-2014, 19:23

A to że dzisiaj spaliły mi się dwie lewe (od strony kierowcy) żarówki też może być z tym związane, czy to kwestia jakiegoś zwarcia wiązki od lampy?
robertdg - 24-01-2014, 19:24

Może mieć związek z alternatorem
daboss - 24-01-2014, 19:43

Alternator musi być dedykowany do konkretnej pojemności silnika, czy może być od każdej wersji?

I czy to ze poszedł się kochać regulator napięcia oznacza że muszę kupić inny alternator/zregenerować swój?

robertdg - 24-01-2014, 19:54

Możesz zregenerować swój, jeżeli decydujesz sie na używke to tylko pod konkretny model/silnik

Zadzwoń tutaj http://www.as-pl.com/cms/front/contact zapytaj może wspólpracują z kimś co regeneruje, albo kup u nich drugi z mozliwościa zwrotu starego za kaucja

Hugo - 24-01-2014, 20:13

daboss napisał/a:
Pewnie zassał jakiś syf ze zbiornika
Wyjąć siedzisko kanapy, odkręcić pokrywkę nad pompą paliwa, zdjąć 2 wężyki i odpiąć wtyczkę z pompy paliwa, odkręcić śrubki po obwodzie od pompki, wyjąć ja i oczyścić sitko na dole. Roboty na 30 minut.
daboss - 24-01-2014, 21:30

Cytat:
Wyjąć siedzisko kanapy, odkręcić pokrywkę nad pompą paliwa, zdjąć 2 wężyki i odpiąć wtyczkę z pompy paliwa, odkręcić śrubki po obwodzie od pompki, wyjąć ja i oczyścić sitko na dole. Roboty na 30 minut.


Dzięki Hubert - na pewno spróbuję.

Cytat:
zapytaj może wspólpracują z kimś co regeneruje, albo kup u nich drugi z mozliwościa zwrotu starego za kaucja


Robert, raczej myślę o zakupie używki. Co prawda stan takiego alternatora poznam dopiero po zamontowaniu, ale kosztują one ok. 100 pln za sztukę z "gwarancją rozruchową". Regeneracja to pewnie koszt 200 - 250 pln, koszt nowego altka na allegro - 250 pln. Idę na oszczędność.

sveno - 25-01-2014, 00:29

daboss napisał/a:
A to że dzisiaj spaliły mi się dwie lewe (od strony kierowcy) żarówki też może być z tym związane
ja bym na to stawiał. Teoretycznie żarówka pracuje na 12V Ty masz 15.6V czyli dokładnie 30% więcej. Moc wydzielona na żarówce będzie o 69% większa od nominalnej, czyli z 55W robi Ci się 93W. Dziwne, że tylko 2 żarówki poszły :)
daboss - 25-01-2014, 08:39

Poszły dwie lewe od świateł mijania - praktycznie w przeciągu godziny. Wcześniej jeszcze podświetlenie tablicy, jedna sztuka, ale to raczej wina kiepskiej jakości ledów niż układu ładowania.

Jak by to powiedział skalpel z Odwróconych: To że altek się spierdzielił, to jeszcze mogę mu wybaczyć - był stary, tak bywa. Ale tego, że upalił mi Philipsa XtremeVision wybaczyć mu nie mogę.

25-01-2014
Dzisiaj cały dzień psu pod ogon. Okazało się, że jestem blondynem, z IQ gupika. Kupiłem opony o rozmiarze 15 cali mając... 14 calowe felgi. Brawo ja. Dzisiejszy dzień spędzony na szukaniu felg i dziwnych spojrzeniach gości w wulkanizacji. Ostatecznie podjechałem do zakładu z którego korzystam zmieniając koła i jeden z pracowników powiedział, że mam ładne kartofelki - bieżnik ok, w lepszym stanie niż obecne, ale twarde. Koniec końców - zwracam jutro opony.

Krzyzak - 26-01-2014, 21:57

Ale mierzyłeś na V-DC? - tylko sprawdzam. Bo miernik na napięcie stałe masz nastawić, na zakres do 20V.
15,6 to dużo za dużo. Miałem pisać, że będą się żarówki palić szybko, ale widzę, że już to wiesz :)

daboss - 26-01-2014, 22:13

Krzyzak - nie ja mierzyłem, a kolega, który pomagał mi czyścić przepustnicę. Ale wierzę w jego wiedzę, a do tego mierzyliśmy zarówno multimetrem jak i miernikiem ładowania i wyniki są zbieżne. Dodatkowo ładowanie altkiem było mierzone na 800-900 obr. Przy większych obrotach musi być więcej. Dlatego też jestem już w trakcie pertraktacji z TRAWOR76, który to jutro ma mi wysłac sprawny alternator i na dniach będzie on zmieniany. A ja jak na razie jeżdżę bez żarówki.
daboss - 31-01-2014, 15:34

Dzisiaj przyszła paczka od TRAWOR76a, w poniedziałek wymiana alternatora, paska jeśli będzie trzeba, filtra paliwa. Może w weekend zajmę się tą pompą paliwa jak starczy czasu. Jeśli nie, zostawię to chłopakom z warsztatu. Jak teraz jeżdżę z tym zbyt dużym ładowaniem to nie powinno mi upalić radia, co nie? Ono ma swój bezpiecznik i w razie "w" spali bezpiecznik, a nie całe radio?
robertdg - 31-01-2014, 16:08

Bezpiecznik chroni od strony pradowej a nie napięciowej, zatem nic nie chroni do czasu naprawy alternatora
daboss - 03-02-2014, 17:18

03.02.2014

Tak jak pisałem wcześniej kupiłem od TRAWOR76 alternator do EA2A (z 2001r.) Dzisiaj byłem u mechaników, wymienili mi alternator, sprawdzili pompę paliwa (dobrze pracuje, oczyścili ją), wymienili filtr paliwa. Po odbiorze od mechaników na zapalonym silniku palą się dwie kontrolki: ciśnienie oleju oraz ładowanie. Ładowanie po zmianie altka: 15,4V. CE nie wykazuje żadnych błędów. Jakieś pomysły?

robertdg - 03-02-2014, 17:38

Za wysokie ładowanie najprawdopodobniej regulator napięcia szwankuje, no chyba, że w warsztacie nie wpieli wtyczki
daboss - 03-02-2014, 17:44

Czyli ten alternator co kupiłem też nadaje się tylko do kibla? A masz może pomysł dlaczego wcześniej (pomimo napięcia 15,7V) nie świeciła się kontrolka ładowania, a teraz się świeci?

I dlaczego zaczęła się świecić kontrolka poziomu oleju? Oleju jest tyle ile być powinno, a oni podczas serwisu nie tykali niczego z nim zwiazanego.

robertdg, jakiej wtyczki? Od alternatora? Ale wtedy by nie było w ogóle ładowania (chyba). A wskazuje 15,4V (wg mechanika). Czytałem też coś o jakimś przekaźniku ładowania? Może z tym jest problem?




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group