Chcę kupić Lancera! - Kupno nowego Lancera
tyku - 08-08-2014, 22:13
piker napisał/a: | Swoim w trasie schodzę do 6l, oczywiście rzadko | - Pochwal się oficjalnie. Poniżej 6L to jest ewenement spalania.
Przypatrz się spalaniem z tankowań, a nie przejechaniem odcinka raz na ruski rok.
Lucas123w - 08-08-2014, 23:00
Czemu szydzicie od razu że 1.8 w wersji SOHC może palić mniej od naszych DOHC ?
1.8 SOHC stracił na mocy i przyśpieszeniu, katalogowe spalania również spadły, więc nie widzę tutaj sensu uszczypliwych komentarzy.
Trzeba te auta przetestować i następnie wygłaszać Swoje krytyki.
Koledzy trochę suchej wiedzy trzeba zaczerpnąć i porównać to z realami, kolega sypu, ma nowego Lancera 1.8 SOHC i niższe spalanie jest całkiem możliwe do osiągnięcia w porównaniu do naszych Lancerów DOHC.
jaca87 - 08-08-2014, 23:49
Ja potwierdzę, że da się zejść na sprzyjającej trasie poniżej 6 l/ 100km z silnikiem 1.8 143km ale zaczyna to przypominać konkurs eco drivingu niż normalną jazdę.
Chyba się zaczyna robić trochę off topic, jest już inny wątek na temat spalania w naszych Miśkach.
piker - 08-08-2014, 23:55
tyku napisał/a: | piker napisał/a: | Swoim w trasie schodzę do 6l, oczywiście rzadko | - Pochwal się oficjalnie. Poniżej 6L to jest ewenement spalania.
Przypatrz się spalaniem z tankowań, a nie przejechaniem odcinka raz na ruski rok. |
Ale ja nie mam potrzeby chwalenia się. Stwierdzam tylko, że od czasu do czasu jest to wykonalne. Przede wszystkim jak robię długą trasę i nie muszę być pierwszy na miejscu... To chyba dla wszystkich tutaj jest oczywiste, że nie mówimy o spalaniu z całego zbiornika i jazdy mieszanej.
Wykazuję tylko, że da się jechać oszczędnie w trasie. Nie wmawiam nikomu, że średnio spala 6l. Ale 8l już tak.
RalfPi - 08-08-2014, 23:55
A mi to powoli pachnie DOHC vs SOHC.
Swoją drogą.. dlaczego DOHC są mocniejsze? Czy podwójny wałek umożliwia konstrukcyjnie lepsze dopasowania czasów otwierania i zamykania zaworów, co przekłada się na... siłę wytwarzaną przez tłoki??
Fajnie gość pokazał - prosto i dobrze: https://www.youtube.com/watch?v=1GZtShToroc
quas - 22-08-2014, 07:54
od wczoraj moge byc oficjalnym czlonkiem forum
samochodzik odebrany, wrażen nie opisuje- nie po 60km
RalfPi - 22-08-2014, 07:57
Witamy
Robert_N - 22-08-2014, 08:26
Lux, witamy
mjsystem - 22-08-2014, 09:14
Gratulacje.
cabaniarz - 22-08-2014, 12:37
quas napisał/a: | od wczoraj moge byc oficjalnym czlonkiem forum
samochodzik odebrany, wrażen nie opisuje- nie po 60km |
Witaj w rodzinie
lurek - 22-08-2014, 13:38
Gratuluje i życzę bezawaryjnej eksploatacji
a po 60km też powinny być już wrażenia
quas - 26-08-2014, 09:51
do pracy mam ok 20km, z czego 15 trasą szybkiego ruchu. srednie spalanie 7,5-8l.
na dluzszych trasach 7-7,5l (przy spokojnej jezdzie 100-110km/h
dynamiczna jazda na trasie (wczoraj troche szalenstwa na A4)-8,3l
jestem calkiem przyjemnie zaskoczony, 1.8l silniczka kojarzylem z nieco wiekszym apetytem na paliwo.
poza tym jezdzi sie naprawde fajnie - dobrze trzyma tor jazdy, twardosc zawieszenie mi odpowiada.
z mojej strony- niezdecydowanym moge polecic.
sypu - 26-08-2014, 14:50
Jeśli jeżdżę zgodnie ze znakami i przepisami to na trasie 60km w tym około 20km trasą szybkiego ruchu schodzę poniżej 7l/100km. Obawiałem się spalania a okazuje się, że ten silnik spala bardzo podobne ilości paliwa jak w mojej maździe 1,6
piker - 27-08-2014, 09:10
Super chłopaki, że jesteście zadowoleni. I potwierdzacie niejako moje obserwacje dotyczące spalania.
Ciekawe co na to niedowiarki, którym spala 8l przy 60km/h na piątce, w nocy, na pustej drodze
mkm - 27-08-2014, 12:05
O spalaniu już chyba były wątki
Rozgryzaliśmy ten temat na naszych Coltach
Te różnice, które podajecie (czyli około 2-3litrów) to kwestia kierowcy i jego stylu jazdy.
Piszę tu o narmalnej codziennej jeździe, czyli ani "ecodrivingu", ani "upalania" po mieście.
Ja spalam 10litrów, moja partnerka 8litrów - tym samym autem na tych samych odcinkach.
Róznice są takie, że ja zmieniam biegi około 1500 obr/min później i jeżdżę na niższych biegach - mowa o mieście.
Róznice między egzemplarzami (ten sam silnik, ten sam model, różne przebiegi) zależą od stanu "serwisowego".
Na brudnych filtrach mamy około litra więcej na setkę.
Co ciekawe "kilkadziesiąt" kilo w bagażniku daje zmiany w spalaniu nieodczuwalne.
Na trasie wyniki się zbliżają do siebie i zależą głównie od prędkości.
Najbardziej dają w kość korki.
Gdy remontowany był odcinek drogi i musieliśmy przez kilka miesięcy jeżdzić ( a raczej toczyć się) w korkach spalanie wzrosło do 12litrów, bez względu na kierowcę
|
|
|