Sigma/Diamante Techniczne - Klima w Sigmie
Anonymous - 27-07-2009, 14:36
Mam malutki problem, czy któryś z kolegów wie czy oprócz naklejki na przednim pasie gdzieś jest zapisane jeszcze jaki czynnik jest w klimie? Jak zauważyłem podczas ostatniego poprawiania przodu auta - jakieś 2 lata temu - lakiernik chyba usunął tą małą nalepeczkę a ja muszę po 4 latach jeżdzenia napełnić czynnik bo coś w zimie uciekło z niego i nie jest tak jak przedtem.
Czy jest możliwe że spece od klimy sprawdzą jaki jest czynnik w środku (jeżeli oczywiście coś z niego zostało)?
Zajc3w - 27-07-2009, 18:38
Na 100% od 06.95 sigmy maja klimę na R134. Jak szukałem żeby wyszukać od kiedy freonu zakazano w europie, to wyszło mi, że w 1994. Miesiąca nie znalazłem.
lukasz12 - 28-07-2009, 10:06
O ile dobrze się orientuje to chyba niektóre Sigmy od modelu 93 (produkcja od 12.92) miały już na R134 a niektóre od 94 (produkcja od 06.94). Nie wiem jakie były kryteria podziału ale do tych z R134 jest inny kompresor o oznaczeniu MSC105 (czerwona naklejka), ten na R12 ma brązową i oznaczenie FX105VS
Anonymous - 28-07-2009, 10:51
wielkie dzięki - no to teraz trzeba sprawdzić kompresor - moja misia jest z 94 roczku ... no i pytanie czy sprawdzę to otierając maskę i patrząc od góry czy muszę jechać gdzieś na kanał ... ale byłby kanał
lukasz12 - 28-07-2009, 11:32
Z tego co podaje CAPS to w kombi zmiana kompresora nastąpiła od 9308. Tyle że w kombi jest inny kompresor, być może DENSO a nie Mitsubishi
Anonymous - 28-07-2009, 23:14
lukasz12, ma racje w kombi były kompresory DENSO i od 93 roku były już na R134 ale następne pytanie Nachbar, skoro przez zimę uciekł ci gaz to nie uciekł ci tak o sam z siebie tylko z jakiejś przyczyny najprawdopodobniej( co często się to zdarza) z winy filtra osuszacza
Anonymous - 29-07-2009, 09:50
wiem że kto pyta nie błądzi i na Twoje pytanie odpowiedzi zapewne odpowiedzą magicy z jakiegoś ala zakładu pompującego klimy... Najgorsze ze znaowu muszę jechać do mechaniorów, którzy widząc nietypowy samochód tylko patrzą jak wyciągnąć max kasy
Anonymous - 29-07-2009, 09:53
kosior1975 napisał/a: | lukasz12, ma racje w kombi były kompresory DENSO i od 93 roku były już na R134 ale następne pytanie Nachbar, skoro przez zimę uciekł ci gaz to nie uciekł ci tak o sam z siebie tylko z jakiejś przyczyny najprawdopodobniej( co często się to zdarza) z winy filtra osuszacza |
Ja mam u Siebie DENSO, nie pamiętam numerka, ale znalazłem od niego dokumentację i jest napisane jak wół że może pracować z oboma czynnikami, ale wymagana jest zmiana uszczelnień i oleju w wew. układzie smarowania
Anonymous - 31-07-2009, 10:22
Panowie, wielkie dzieki za pomoc i podpowiedzi - właśnie znalazłem stare zdjęcia uszkodzeń przedniego pasa po stłuczce i na nich jest ta fajowska żółta naklejka - czynnik który jest a może raczej który był to R134a . Jakiej firmy mam kompresor to nie wiem ale jak pojade do mechaniorów to się dowiem i Wam powiem
Pozdrawiam
[ Dodano: 05-08-2009, 16:27 ]
No i sprawa załatwiona - klima nabita i sprawdzona - podobno obieg szczelny i nic nie trzeba robić - ale to się okaże po jakimś czasie Koszt całe 150 PLN brutto
Zajc3w - 20-02-2010, 17:33
Odkryłem dzisij ciekawą i wkurzająca rzecz. Klima na R12 i R 134a jest zupełnie inna.
Kupiłem jakiś czas temu chłodnicę klimy dzisiaj chciałem ją wymienić i kicha. Inne przyłącze do kompresora inne średnice złączek na przewodach, inne podłączenie do osuszacza. Już nie miałem siły(ze złości) sprawdzać czy złączki wymiennika też są inne.
Jakby ktoś chciał kupować kompresor na R134a i wsadzać do układu na R12 to się niestety nie uda
Przy okazji ma ktoś chłodnicę klimy na R134a - złącze przewodu po lewej jest na klucz 19(R12 -> 17) złącze węża łączącego chłodnicę z kompresorem na klucze 19 i 21(r12->17 i 19)
VirMan - 20-02-2010, 17:54
kosior zmieniał chyba , musieli mu przewody przerabiać itd , oprócz kompresora , trzeba parę przewodów zrobić
Zajc3w - 20-02-2010, 19:52
konkretnie 2 przewody dochodzące do kompresora. Po kiego grzyba tak nakombinowali :/ wydałem 90zł na niepasującą chłodnicę. Za zmiane końcówek pewnie 2 tyle przyjdzie zapłacić. Już chyba poszukam jakiejś nowej o podobnych gabarytach bo używki wyglądają niewiele lepiej niż moja dziurawa. i wtedy przerobię węże.
VirMan - 20-02-2010, 19:54
pytaj kosiora - on nie płacił aż tak dużo.
Anonymous - 21-02-2010, 18:23
A nie płaciłem zbyt dużo dokładnie jest to tak: nowy filtr osuszacza 90 pln, Przeróbka węży czyli wycinanie starych i spawanie na nowych krócicach do tego wspawanie nowych zaworów do napełniania złożenie wszystkiego do kupy nabicie układu azotem z barwnikiem a wiec sprawdzenie szczelności + nabicie klimy gazem R134a wszystko razem 350pln + przeróbka kompresora z r12 na r134a 150 pln. Wszystko razem 590 pln materiał z robocizną i klima hula jak wściekła. Nowa chłodnica klimy kosztuje około 500 pln
Zajc3w - 21-02-2010, 21:24
Piszesz o nowej do Sigmy? Bo nowe do passata widziałem po 200zł, Wymiary pasują na oko (dokładnie nie mierzyłem) a mocowanie się przerobi. Spawanie alu mam free w pracy. Osuszacz 90zł w IC i powinno hulać( o ile w IC przyślą właściwy osuszacz )
Tylko że pilniejsze wydatki są, chociażby sekwencja i uszczelnienie silnika. Wyjdzie na to, że kolejne lato bez klimy przejeżdżę.
|
|
|