Nasze Miśki - 3 szt Giulian(t)y by se7en
se7en - 23-06-2015, 16:36
na poczatku miesiaca pogadam z mechanikiem i wycenimy, do tego czasu zobacze ile tego oleju znika, narazie dolalem do połowy bagnetu i sie trzyma nie przekraczajac jak pisalem 3 tys obrotow.
ps. jak juz przy temacie, jakie uszczelniacze zaworowe beda najlepsze + uszczelka pokrywy zaworów.
https://www.motointegrato...a-elring-560155
w motointergrator, jest tylko zestaw, dobry?
se7en - 25-06-2015, 21:24
skoro nikt nic nie poleca, to gdzie moge znalesc specyfikacje jakie oleje zaleca fabryka?
robertdg - 26-06-2015, 08:33
Może nie stricte fabryka zaleca, ale oleje rekomendowane:
Mobil
Fuchs
Shell
Jezeli masz swoją ulubioną markę oleju to wystarczy w google wpisac np: "Motul dobierz olej"
se7en - 26-06-2015, 14:51
z mobila:
Silnik (P) Mobil Super 1000 X1 15W-40 (b) 4.0 / 4.3
Przekładnia ręczna Mobilube 1 SHC 75W-90 (c) 1.8
Przekładnia automatyczna Mobil ATF 200 (a) 5.8
i wy mi zalecacie 5w lub 10 w?
se7en - 26-06-2015, 20:24
dzisiaj powtórka z stacyjką/kluczykiem co pisalem na poczatku pobytu tutaj, niestety musze zdemontowac stacyjke i zregenerowac
robertdg - 26-06-2015, 20:29
Podobną odpowiedź będziesz miał z CASTROLA, zobacz np Fuchsa:
Kategoria: Samochody osobowe Twoje uwagi
Marka: Mitsubishi
Model: Galant (1984 - 2004)
Typ: Galant 2.0i (1990 - 1993)
Data: 26-06-2015
Zwiń wszystko
Rozwiń wszystko
Cofnij
Silnik 4G63-SOHC
Pojemność: Pojemność filtra 0,4 litrów
Pojemność układu smarowania 3,9 litrów
Zastosuj: Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
Częstotliwość: Wymiana 15000 km / 12 miesiące
Produkty: TITAN Supersyn 5W-40
TITAN Supersyn 10W-60
TITAN SYN MC 10W-40
Zastosuj: Trudne warunki eksploatacji
Częstotliwość: Wymiana 7500 km
Produkty: TITAN Supersyn 5W-40
TITAN Supersyn 10W-60
TITAN SYN MC 10W-40
se7en - 26-06-2015, 20:52
no to pomieszane, najchetniej bym lał chyba valvoline (max life? ) lub mobila, z czego ten drugi dostepny wszedzie, nadal jeszcze testuje 'ile bierze' , i tak najbardziej mi zalezy na oleju ktory zmniejszy jego branie
mialem kiedys celicy turbo olej 15w50 Motula, chetnie bym go tu zastosował, ale to nie ma sensu z tego powodu ze ja go nigdy nie zagrzeje do odpowiedniej temp pracy
sveno - 26-06-2015, 22:43
se7en napisał/a: | ale to nie ma sensu z tego powodu ze ja go nigdy nie zagrzeje do odpowiedniej temp pracy | to olej trzeba grzać żeby smarował? Rozumiem na mrozie, ale w lato? Im cieplejszy tym właściwości smarne pogarszają się.
se7en - 27-06-2015, 09:05
olej musi tez miec swoja optymalną temperature pracy, w silniku turbo bez problemu zagrzejesz do potrzebnych motulowi 90'stopni, mialem wskaznik, dokladnie wiedzialem kiedy sie nagrzał, natomiast w zimie mialem problem zagrzac ten olej. a w galancie? to nie wysilony silnik, on nawet w lecie go nie da rady zagrzac, chyba ze w korku
motul to swietny olej ale do wyczynowych silników
swoja droga galantowi tez chetnie bym taki wskaznik załozył, gdyż chciałbym dobic miliona km
se7en - 27-06-2015, 20:25
kolejna sprawa, to kupuje felgi, orientuje sie ktos jakie maksymalnie opony wejda z przodu by auto normalnei skrecało, chodzi o 17 cali z galanta rekina et40 chyba
inq - 28-06-2015, 10:28
Zalecane:
- przez producenta 215/45
- przez użytkowników 205/50
se7en - 28-06-2015, 12:18
to jest do EA3W jak rozumie, moje pytanie, moze zle sie wyrazilem, czy sie bedzie zmiescic w nadkolu galanta E33A a konkretniej czy da sie na tym skrecac, mialem kiedys w galancie wiele lat temu, 16'stki i było już mało miejsca.
inq - 28-06-2015, 21:44
A to moja wina odruchowo napisałem
se7en - 30-06-2015, 20:50
po tym jak bardzo pomogliście z felgami...
zakupilem sobie OZ'etki
na kryzys wieku średniego
se7en - 01-07-2015, 15:11
załozone, niestety auto wroci do mechaników ktorzy robili zawieszenie...
zle załozyli amortyzatory przez co auto z tyłu z po stronie pasazera zrownało sie z nadkolem, a z lewej po stronie kierowcy jest schowane 1 cm głebiej... a patrzac od spodu zawiecha jest krzywo....
ehh. zdenerwowałem sie.
Edit: Kropki nie likwidują wulgaryzmu.
|
|
|